Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Fan 3kGT
Autor Wiadomość
Chinchill 
Nowy Forumowicz

Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2017, 15:15   Fan 3kGT

Cześć, Dawno dawno temu, gdy konsole do gier PSX pachniały świeżością, a ja niewiele odrastałem od ziemi, moim ulubionym pojazdem był właśnie 3000gt (a dokładniej GTO w Gran Turismo 1).
20 lat minęło, a ja stoję przed perspektywą zakupu nowego auta, i gdyby nie przypadkiem wypatrzone zdjęcie w internecie, prawdopodobnie na zawsze zapomniał bym o istnieniu tego cuda.
Jako iż wiecie o tym aucie na pewno więcej niż ja, to bardzo chętnie przyjmę wszelkie porady.

Zakup przewiduję na przyszły rok, najpewniej końcówka roku.
Przymierzam się do wersji VR4 - Czy jest sens dopłacać drugie tyle? jakie są różnice w prowadzeniu SL i VR4 w praktyce?

Zdecydowanie najpiękniejsza dla mnie wersja prelift - ta z podnoszonymi reflektorami - marzenie z dzieciństwa - poza tym wydaje mi się bardziej kanciaste i mniej masywne niż polift - tylko czy da się kupić pojazd z tego rocznika w faktycznie dobrym stanie?

Awaryjność - VR4 i SL

Koszta eskploatacyjne. Co się najszybciej zużywa? Jakieś bolączki tego auta?

RDZA - jak wyglądają te autka pod tym względem, po prawie 30 latach? Chciałbym uniknąć poprawek blacharskich i łatania podłogi/nadkoli. Jak w 3k wygląda kwestia zabezpieczenia? Niestety Auto ma być całoroczne.

Bardzo chciałbym się zmieścić w cenie ok. 40000 (vr4), jeśli to możliwe :)

Pozdrawiam!

// Rozważam też możliwość zakupu czegoś mniejszego/tańszego jeśli nie uzbieram budżetu do grudnia - a to niestety data śmierci mojej Mazdy która mimo iż pali tyle co 3kGT - to naprawdę wiernie mi służyła. Niestety, korozja zjada podłużnice, a koszta remontu mocno przeważają cenę auta, więc... :(
 
 
dj-napster 
Nowy Forumowicz

Auto: EE8 VTEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: WLKP
Wysłany: 12-12-2017, 21:34   

Chinchill, widze że marzysz jak ja :) tylko że tamat ciężki bo auto unikatowe i ciężko nawet jakieś opinie otrzymac na forum.

Mi też podoba się tylko 1990-1993r, nowszy nie wchodzi w grę choć technicznie byłby lepszy.
Pierwsze 3000GT miały ponoć słabe skrzynie i odlewany wał, nowsze miały mocniejsze skrzynie w dodatku 6-biegowe, kuty wał i inne części w silniku...

Auto drogie w eksploatacji a nawet bardzo drogie, brak zamienników.

Chinchill napisał/a:

Przymierzam się do wersji VR4 - Czy jest sens dopłacać drugie tyle? jakie są różnice w prowadzeniu SL i VR4 w praktyce?


przecież zakup zwykłej wersji nie ma żadnego sensu oprócz wyglądu, będzie dużo taniej w eksploatacji ale jeździsz nędzą a nie prawdziwym 3000GT.
VR4 = napęd 4x4 stały + tylne koła skrętne + dwie turbiny, a do tego aktywne zawieszenie + aktywny wydech i jest pięknie!
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 12-12-2017, 21:50   

Chinchill napisał/a:
Cześć, Dawno dawno temu, gdy konsole do gier PSX pachniały świeżością, a ja niewiele odrastałem od ziemi, moim ulubionym pojazdem był właśnie 3000gt (a dokładniej GTO w Gran Turismo 1).

Witaj w klubie 8)
Cytat:
Przymierzam się do wersji VR4 - Czy jest sens dopłacać drugie tyle? jakie są różnice w prowadzeniu SL i VR4 w praktyce?

Nasuwa mi się takie porównanie:
SL - to tak jakbyś kupił Deloriana bo chcesz poczuć się jak w filmie "Powrót do przyszłości", niestety po odpaleniu silnika oraz przejechaniu się, czar pryska...
VR- początek jak wyżej, lecz sceny z filmu robią się realne :twisted:

Chinchill napisał/a:
Zdecydowanie najpiękniejsza dla mnie wersja prelift - ta z podnoszonymi reflektorami - marzenie z dzieciństwa - poza tym wydaje mi się bardziej kanciaste i mniej masywne niż polift - tylko czy da się kupić pojazd z tego rocznika w faktycznie dobrym stanie?

Kwestia gustu, według mnie obie wersje są piękne. 1 generacja jest bardziej awaryjna.

Chinchill napisał/a:

Awaryjność - VR4 i SL

VR4- 4WD; 4WS; active aero; 2xturbo; climatronic jest więcej do popsucia. Na szczęście w Goleniowie mamy jeden z najlepszych serwisów 3000GT w Europie, chłopaki ogarniają cuda.

Chinchill napisał/a:
RDZA - jak wyglądają te autka pod tym względem, po prawie 30 latach? Chciałbym uniknąć poprawek blacharskich i łatania podłogi/nadkoli. Jak w 3k wygląda kwestia zabezpieczenia? Niestety Auto ma być całoroczne.


Wszystko zależy od danego egzemplarza, na pewno trzeba dobrze obstukać podłogę przy zakupie. Chyba że auto pochodzi ze słonecznej Italii :P

Cytat:
Bardzo chciałbym się zmieścić w cenie ok. 40000 (vr4), jeśli to możliwe

Trzeba się spieszyć, 3000GT wersja VR4 jest jednym z ostatnich docenianych youngtimerów, sportowych japońców z lat 90, który bardzo szybko zyskuje na wartości.

[ Dodano: 12-12-2017, 21:56 ]

Dla przykładu to jest auto sprzedawane przez serwis z Goleniowa:
https://www.olx.pl/oferta...html#ed848d2610
chyba jedyne pewne źródło zakupu 3000gt w Polsce

sam serwis:
https://www.olx.pl/oferta...html#b5225ef5b9

i ich forum:
http://www.3000gt-forum.cba.pl/
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Chinchill 
Nowy Forumowicz

Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2017, 22:41   

Cały dzień oglądam zdjęcia tego konkretnego auta - jest przepiękne! kupił bym nawet dzisiaj - ale chwilowo mnie nie stać. Więc faktycznie wyścig z czasem - A jeśli chodzi o wspomniany serwis - można zaufać podłodze? Kładę na to spory nacisk, ponieważ obecnie jeżdżę MX-3 - autko fajne, i chętnie inwestowałem - do czasu aż całe fragmenty auta zaczęły mi się wykruszać - a rocznik młodszy... :(
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 12-12-2017, 23:09   

Chinchill napisał/a:
A jeśli chodzi o wspomniany serwis - można zaufać podłodze?

Zawsze można podjechać i sprawdzić temat na miejscu. W ogłoszeniu napisane jest że podwozie było piaskowane oraz konserwowane stąd można wierzyć że podłoga jest zdrowa.
Proponuje zarejestrować się na forum 3000GT i zobaczyć projekty, które reanimują.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Chinchill 
Nowy Forumowicz

Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2017, 23:48   

Super, będę uważnie śledził i czekał na perełkę :)

Z podjechaniem żeby pooglądać to nie tak kolorowo, bo jednak dość długa trasa z warszawy.
 
 
dj-napster 
Nowy Forumowicz

Auto: EE8 VTEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: WLKP
Wysłany: 13-12-2017, 00:27   

Chinchill napisał/a:
Super, będę uważnie śledził i czekał na perełkę :)

Z podjechaniem żeby pooglądać to nie tak kolorowo, bo jednak dość długa trasa z warszawy.


co robisz w weekend? :D
wpadaj do Piły a stamtąd jedziemy moim autem obejrzeć co i jak z tymi miśkami :o
paliwo ja stawiam
 
 
Chinchill 
Nowy Forumowicz

Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2017, 18:40   

aj, do piły 400, nie wiem czy moja madzie da radę. Albo raczej mój portfel biorąc pod uwagę że pali tyle co 3000gt ;) Z warszawy raczej wybrał bym się samolotem do szczecina, sporo tańsza opcja, ale nie w ten weekend.

Tak rozpoznałem teren, i byłbym zainteresowanym białym SL od chłopaków - w lutym miałbym już środki, więc oby tylko się ostał - a potem by się dozbierało na konwersje do vr4 i mk1 :)
 
 
dj-napster 
Nowy Forumowicz

Auto: EE8 VTEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: WLKP
Wysłany: 14-12-2017, 18:51   

Ja jednak odpuszczam, skoro za 40-50 tys nie da sie kupić VR4 bez szpachli to pozostanę w sferze marzeń :) 100 tyś zł nie posiadam.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-12-2017, 08:49   

dj-napster napisał/a:
Ja jednak odpuszczam, skoro za 40-50 tys nie da sie kupić VR4

Są jeszcze droższe tylko kto to kupi https://www.otomoto.pl/of...s-ID6zpUJ9.html
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 24-12-2017, 08:02   

Ten egzemplarz bardzo długo był na allegro w miejscowości Żary za 65000 zl. Wyglada na to ze komis nabył go i ustanowił nowy pulałap cenowy. Co ciekawe na zagranicznych ogłoszeniach, ceny juz sa podobne. 3000gt vr4 goni evo :)
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-12-2017, 09:48   

Jedno mnie zastanawia w wiekszości maja mały przebieg nie przekraczajacy 200 000 tys km a maja juz swoje lata
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20989
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-12-2017, 09:51   

Takie auta moim zdaniem nie kupuje się aby jeździć codziennie do pracy czy po bułki do marketu.
Obecnie chyba jest tak samo, nikt nie kupuje powiedzmy ferrari do jazdy na codzień ;) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 25-12-2017, 10:10   

Przebieg w tym aucie jest malo ważny, moj ma 282kkm i po zmianie gałki skrzyni biegow mógłby miec ze 90-120 kkm. W vr4 jest co sie popsuć i tu nalezy zwrócić uwagę na historie serwisowa oraz rdze.

[ Dodano: 25-12-2017, 10:16 ]
Bizi78 napisał/a:
Takie auta moim zdaniem nie kupuje się aby jeździć codziennie do pracy czy po bułki do marketu.
Obecnie chyba jest tak samo, nikt nie kupuje powiedzmy ferrari do jazdy na codzień ;) .

Trzeba pamiętać ze jest to auto klasy GT czyli to przyjemnego podróżowania z wyższą prędkością. Za granica wlasciciele tych aut wiedza jak to wykorzystac i mają gdzie to robić. W Polce mozliwosci jeszcze sie tworzą 8)
Osobiscie postepuje jak Bizi78 napisal 2-3 kkm rocznie, zima garaż
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 25-12-2017, 10:38   

mouseman napisał/a:
W vr4 jest co sie popsuć i tu nalezy zwrócić uwagę na historie serwisowa oraz rdze.

Może czas na wady i zalety vr4 i wolnossaka , były chyba problemy z panewkami

Wady

Zalety
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.