[3.2 DID] brak napędy 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 18-01-2018, 08:20 [3.2 DID] brak napędy 4x4
|
|
|
witam wszystkich Pajero III 3.2DID 2001r walczę z napedami a raczej z ich brakiem od ponad miesiąca na samym początku skrzynia była w trybie awaryjnym ciągle miał pomarańczowy prostokąt brak napędów, wymieniłem:
1.elektrozaworki pod filtrem powietrza (nie pomoglo)
2. wymieniłem czujnik na reduktorze (pomogło nie wchodzi w tryb awaryjny migaja kontrolki przednich kół napędu brak)
3. sterownik napędów ( za popielniczka środkowa konsola nie pomoglo)
4. siłownik zalaczania przedniego mostu (nie pomoglo)
5. czujnik przedniego mostu (nie pomoglo) olej wizualnie jak nowy.
napędów brak.
auto od kiedy je posiadam czyli 2010 nie jeździło w ciężkim terenie i nie bylo uropione.
ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić i wymienić?
jest jeszcze jeden problem z odpalaniem w mróz nie grzeją świece.
ktoś pomoże? |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2018, 09:22
|
|
|
i widzisz zamiast strzelać w ciemno i wydawać pieniądze wystarczyło by podjechać do warsztatu podpiąć pod komputer i wyszło by Cię dużo taniej i szybciej. Można tylko strzelać tak jak Ty na odległość. Ale podsumowując to teraz jak włączasz 4h to mrugają kontrolki tylko przód się nie włącza ? |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 18-01-2018, 09:41
|
|
|
studiowałem forum i każda możliwość sprawdzałem. Tak nie ważne od przełożenia 4H, 4HLC, 4LLC odpowiednie kontrolki migaja a "ciagnie" tylko na tył teraz jest śnieg ślisko i można to sprawdzić bez problemu czy przud sie zalacza czy nie
[ Dodano: 18-01-2018, 09:43 ]
odczyt z kompa bledy to 33 i 25
[ Dodano: 18-01-2018, 10:18 ]
aktualne bledy z przed 10 minut
34 przełącznik F/W (kola przedniego)
25 tylny czujnik 2 prędkości pojazdu
urządzenie G-scan |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 18-01-2018, 15:52
|
|
|
A może lewarek fiksuje - ja swojego zalałem pepsi i też tak miałem. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 18-01-2018, 16:05
|
|
|
mógłbyś rozwinąć? nie wykluczam niczego i wszystko sprawdzę |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 19-01-2018, 21:55
|
|
|
Wylała mi się puszka pepsi i poleciało po drążku zmiany napędów na jego dół - a tam są jakieś styczniki czy inne punkty stykowe które załaczają odpowiednie funkcje - nie chciało mi się rozbierać ale od wewnątrz lanie jakimś kontaktem pomagało i na jakiś czas działał - nie mniej nowe lewarki po ok 100zł na allegro chodzą np :
http://allegro.pl/mitsubi...5393627577.html
a tak kontrolki też wariowały, napędów nie chciał załączać itd |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 20-01-2018, 13:41
|
|
|
niestety nie pomogło styki wyczyszczone i dźwignią jest tak różnica ze dźwignią od napędów fajnie ciężko chodzi
[ Dodano: 21-01-2018, 12:26 ]
jak by kogoś naprowadzilo i mógłby mi pomoc to u mnie dźwignią napędów włącza tylko kontrolki na postoju przekazałem napędów nie zapina w czasie jazdy też próbowałem zmienić na 4H i kolejne jedyna zmiana to kontrolki się zapalają i migaja |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 22-01-2018, 07:41
|
|
|
No a silniczek od napędów chodzi?Bo nigdzie nie doczytałem,zeby był sprawdzony,albo,ze słychać/nie słychać jego pracę.Może być trzpień w silniczku uwalony i też nie zmieni.Nigdy jeszcze w pajero tego nie robiłem,ale w poprzednim aucie po kapieli wyskakiwał ni błąd napedów,a wystarczyło odpiąć silniczek i zapiąć na nowo,patent rozłozył nawet serwis,który chciał wymieniać "wadliwe" silniczki (opcja zadziałała w paru autach),ewentualnie można zdjąc silniczek i zobaczyć czy manualnie nie da się przełączyć napędu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 22-01-2018, 21:44
|
|
|
marz może zdjęcie lub powiedzieć gdzie jest dokładnie ten silniczek, nigdy to nie słyszałem nawet jak napędy działały u mnie są mechanicy którzy znają tylko zwykle probówki a jak 4x4 to rozkładają ręce i uczą się wymieniając wszystko co im podejdzie pod rękę |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-01-2018, 08:29
|
|
|
kurpi napisał/a: | No a silniczek od napędów chodzi?Bo nigdzie nie doczytałem,zeby był sprawdzony,albo,ze słychać/nie słychać jego pracę.Może być trzpień w silniczku uwalony i też nie zmieni.Nigdy jeszcze w pajero tego nie robiłem,ale w poprzednim aucie po kapieli wyskakiwał ni błąd napedów,a wystarczyło odpiąć silniczek i zapiąć na nowo,patent rozłozył nawet serwis,który chciał wymieniać "wadliwe" silniczki (opcja zadziałała w paru autach),ewentualnie można zdjąc silniczek i zobaczyć czy manualnie nie da się przełączyć napędu. |
Jak jest tryb awaryjny to silniczek nie będzie chodził. Możesz sprawdzić oczywiście na krótko , ale one rzadko się psują |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 23-01-2018, 10:36
|
|
|
widziałem w paru tematach o tym silniczku elektrycznym można jakis link do zdjęcia jak to wi gdzie sie znajduje |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-01-2018, 13:39
|
|
|
zielony24 napisał/a: | widziałem w paru tematach o tym silniczku elektrycznym można jakis link do zdjęcia jak to wi gdzie sie znajduje |
Na końcu reduktora, czarny element z tyłu wtyczka na dwa piny |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 28-01-2018, 19:01
|
|
|
może mi ktoś wyjaśnić od czego dokładnie jest ten silniczek elektryczny? to znaczy załącza coś mechanicznie w reduktorzeze czy wytwaza ciśnienie- podciśnienie do załączenia czegoś by jest kostką dwa ping i wężyk podciśnienie prosił bym łopatologicznie i jeszcze jedno ma może ktoś lub wie gdzie mogę znaleźć jakiś kompletny schemat napraw Pajero III |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-01-2018, 08:03
|
|
|
zielony24 napisał/a: | może mi ktoś wyjaśnić od czego dokładnie jest ten silniczek elektryczny? to znaczy załącza coś mechanicznie w reduktorzeze czy wytwaza ciśnienie- podciśnienie do załączenia czegoś by jest kostką dwa ping i wężyk podciśnienie prosił bym łopatologicznie i jeszcze jedno ma może ktoś lub wie gdzie mogę znaleźć jakiś kompletny schemat napraw Pajero III |
Normalny elektryczny silniczek który przesuwa pozycje na reduktorze. Do niego wchodzi wodzik a koło zębate przesuwa ten wodzik. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|