Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Po zamontowaniu instalacji LPG brak wskazań spala
Autor Wiadomość
master_kacper1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 11-04-2018, 22:32   [Cari 1.6] Po zamontowaniu instalacji LPG brak wskazań spala

Witam
Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego problemu, ale do rzeczy:
dziś odebrałem auto (Carisma 1.6 16v, 2003 rok, 103KM, silnik 4G92) po zamontowaniu instalacji LPG sekwencyjnej STAG. Podczas jazdy zauważyłem że nie wyswietla się spalanie średnie, sprobowalem zresetowac wskazanie, usłyszałem dźwięk "pik" taki jak zawsze, wyswietlały się nadal 3 kreski. Próbe ponowiłem na benzynie i na gazie. Brak wskazań średniego spalania. Czy jest możliwość naprawić to we własnym zakresie? Czy odpięcie akumulatora może pomóc? Czy zresetuje się komputer od LPG i bedzie trzeba go kalibrowac ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-04-2018, 06:43   

Komp od LPG ma pamięć nieulotną więc odpięcie akumulatora nic złego mu nie zrobi ale to nic nie da bo powodem Twoich problemów jest prawdopodobnie zła regulacja instalacji LPG. Pojeździj trochę na benzynie a na pewno wskazanie wróci. Też kiedyś miałem Carismę II 1.6 i też miałem podobną sytuację, kiedy mieszanka gazowa jest właściwa to komputer powinien pokazywać takie same spalanie jak było by na benzynie podczas takiej jazdy. Jak te wskazania trochę odbiegają od normy to instalacja jest trochę źle ustawiona a jak nie ma wskazania w ogóle to już jest gorzej więc jak najszybciej warto się temu przyjrzeć. Napisz jeszcze jakie masz dokładnie wtryskiwacze i reduktor bo info że "Stag" to np. może oznaczać tylko producenta samego sterownika który jest tu akurat najmniej istotny.
 
 
master_kacper1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-04-2018, 14:37   

Wczoraj po 5o kilometrach trasy na gazie zaswiecila kontrolka check engine. Odlaczylem akumulator na pol godziny. Odpalilem na beznzynie, kontrolka nie swieci juz.
Jazda na benzynie przez parenascie-paredziesiat kilometrow - nie dziala nadal wyswietlanie spalania chwilowego.
Pojechalem dzis rano do serwisu ktory gaz zalozyl, powiedzieli ze we wtorek maja na to czas, zebym przyjechal, sprobuja cos popatrzec, ale raczej twierdzili ze to z eksploatacji auta po prostu padlo.

LPG: (wyczytalem w homologacji)
Jednostka sterujaca AC qbox
Wtryskiwacze gazu AC W01
Reduktor AC R01
Wielozawor tomasetto

EDIT: w serwisie powiedzieli ze nie wiedza co to jest, odlaczyli cała instalacje gazowa i nic, reset komputera, nic, powiedzieli ze moze pomoze przejechanie 100 kilometrow na benzynie...
za to gdy zmienilem wskazanie komputera pokladowego na "liczbe kilometrow jaka mozna przebyć na tej ilosci paliwa w baku" caly czas pokazuje niezmienna liczbe 716 tak jakby komputer pokladowy sie w tym momencie zatrzymał. spalanie chwilowe i predkosc srednia nie dzialaja nadal
Ostatnio zmieniony przez master_kacper1 22-04-2018, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-04-2018, 06:27   

Masę bierze z metalowych elementów dolnego zamka, kable są 3 bo jeszcze autoalarm i podświetlenie bagażnika, siłownik tylnej klapy lubi się zatrzeć po 12-14 latach, ten typ tak ma, przyzwyczajaj się

Ps jak wyskakuje chek engine to się podłącza OBD2 do złącza serwisowego na tunelu środkowym od strony lewej nogi pasażera, i komputer sam ci powie co się stało

PS2 spalanie komputer oblicza z czasów otwarcia wtryskiwaczy, w przypadku LPG myli się bardzo, mi pokazuje 7,5 a rzeczywistość to 10 w mieście i 12 na autostradzie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-04-2018, 08:12   

mpoplaw, nie wprowadzaj w błąd.
Do siłownika dochodzą albo 2 przewody albo 5 przewodów. Jak 2 to są to tylko zasilające ze sterownika i na nich na przemian pojawia się napięcie 12V podczas zamykania i otwierania zamka czyli na podczas zamykania na jednym + a na drugim - a podczas otwierania zmienia się polaryzacja aby silnik siłownika zakręcił się w drugą stronę i zamek zadziałał odwrotnie jak podczas zamykania. Jak jest 5 przewodów to dodatkowo za pomocą klucza bagażnikiem można zamykać i otwierać całe auto.
Jeśli gaz jest dobrze ustawiony to spalanie wyświetlane na komputerze powinno być takie jakie by było podczas jazdy w takich warunkach na benzynie. Komputer pokładowy nie pokaże Ci spalania gazu bo jest skalibrowany na spalanie benzyny. Gazu silnik powinien spalać o około 15 - 25% więcej niż benzyny co wynika z kaloryczności gazu.
Jeśli wskazanie spalania odbiega od normy to oznacza że gaz jest albo źle wyregulowany albo źle są dobrane podzespoły lub są źle zamontowane.
master_kacper1, podzespoły LPG w sumie masz nie najgorsze choć wtryski to takie minimum jakie warto zakładać do tego silnika, jeśli wszystko było by dobrze zamontowane to nie powinno być żadnych problemów.
Do sprawdzenia błędów i podejrzenia podstawowych parametrów silnika, jak napisał mpoplaw, wystarczy interfejs OBD nawet taki tańszy za około 50zł + darmowa aplikacja na androida. Kody błędów mogły by sporo podpowiedzieć co jest przyczyną Twoich problemów, czy jest to instalacja LPG czy może jednak jakaś usterka w aucie.
 
 
master_kacper1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 22-04-2018, 08:29   

Dziękuję za odpowiedzi, w serwisie nie wiedza co to jest. Srednie spalanie to nadal 3 kreski, ilosc kilometrow na tej ilosci benzyny w baku to nadal 716. Tak jakby wyswietlanie sie zatrzymalo w tym miejscu. Moze odpiecie akumulatora na dluzej (noc albo doba) pomoze. Tak zeby ten komputer sie zresetowal
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-04-2018, 10:22   

W Carismie II po 2001r. odpięcie akumulatora nic tu nie da, nie zresetuje się sterownik silnika. Do resetu komputera pokładowego wystarczy krótki brak zasilania, wystarczy wyjąć odpowiedni bezpiecznik. Kilometry do przejechania też się zawiesiły bo zależą od spalania. Dla sprawdzenia co się dzieje warto by było podejrzeć w sterowniku silnika wartości korekt paliwowych oraz parametry pracy instalacji LPG w programie od instalacji. Bez tego ciężko coś więcej powiedzieć.
 
 
master_kacper1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 22-04-2018, 22:23   

Gaziarz z serwisu pokazal mi wykres ze spalanie benzyny i gazu prawie sie zachodzi na siebie. Mowil ze im blizej siebie tym lepiej wystrojona instalacja. Mowil ze idealnie jest.
Nie wiem czy to ma wplyw na wskazanie spalania sredniego.
Na benzymie auto palilo 7, 5 a z gazem pali 8,5 litry

Edit: jak znalezc ktory to bezpiecznik?
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2018, 06:06   

plecho1 napisał/a:
mpoplaw, nie wprowadzaj w błąd

spróbuj otworzyć klapę bagażnika a potem drutem zewrzyj zamek z ryglem zamka, gwarantuje że podświetlenie bagażnika i kontrolka otwarcia drzwi zgaśnie 😀 bo zwarcie masy steruje tymi funkcjami
master_kacper1 napisał/a:
a z gazem pali 8,5 litry

Edit: jak znalezc ktory to bezpiecznik?

Skoro z gazem 8,5 to na butli 35L powinieneś zrobić 400 km ? Próbowałeś w praktyce ?

To bezpiecznik pod maską, koło przegrody, jest razem spięty plastikowa obejma z innym, razem odpowiadają też za radio i oświetlenie kabiny
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2018, 06:36   

Przewód od kontrolki i jednocześnie od podświetlania nie idzie do słownika a do zamka.
8,5 to spalanie gazu a 7,5 to spalanie benzyny?
Wskazanie spalania Ci znikło odrazu po założeniu gazu?
Podobną sytuację miałem kiedyś w Carismie jak mi pękł przewód podciśnieniowy idący z kolektora do reduktora, też zapaliła się kontrolka silnika sygnalizująca niewłaściwy skład mieszanki oraz zawiesił się wskazanie spalania. Więc u Ciebie to raczej niewłaściwy skład mieszanki powoduje re problemy.
Dobrze by było jakbyś sprawdził te błędy silnika bo to by mogło pomoc w dokładniejsze diagnozie, poszukaj na allegro coś takiego jak Elm327 bluetooth nietańszy jak 40-50 zł to sam sprawdzisz błędy.
To że gazownik Ci się tak tłumaczy to nic nowego, też tak miałem i dzięki temu teraz sam serwisuje swoje i rodziny auta :)
 
 
master_kacper1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 23-04-2018, 13:39   

mpoplaw napisał/a:
Skoro z gazem 8,5 to na butli 35L powinieneś zrobić 400 km ? Próbowałeś w praktyce ?

zatankowałem do pelna przejechalem dokladnie 399,8 kilometra i zatankowalem znowu do pelna (35 litrów weszlo bo zbiornik jest bodajże 43) czyli wychodzi okolo 8,5 litry

Od razu po zalozeniu gazu zniknelo srednie spalanie, gaziarz mowil ze 22 godziny okolo byl akumulator odpiety, a tak to wszystko bylo jak w kazdym innym aucie.

Jezeli nie swieci sie check to nie ma bledow?
bo jak zaswiecil sie check to odpialem akumulator, na 5 minut i znowu jest spokoj, nie ma kontrolek
8,5 gazu a 7,5 benzyny / 100 km
ale mi tego nie pokazuje tylko to wyliczyłem

Zamek w klapie naprawilem, okazalo sie ze padl silniczek w klapie

Edit: mam zlacze obd 2 ELM 327 ale nie bluetooth tylko z kablem usb. Problem jest z oprogramowaniem. Program evoscan na przyklad nie dziala. Generalnie auto nie laczy sie z komputerem albo program zly
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2018, 22:35   

W tym roczniku błędów nie skasujesz odpięciem akumulatora tylko interfejsem i programem. Jeśli chociaż raz zapaliła się kontrolka to błędy są zapisane w pamięci komputera i po podpięciu się pod komputer da się je sprawdzić.
Evoscan nie współpracuje z Elmem 327 więc takim zestawem nic nie sprawdzisz. Z Evoscanem działa tylko Vag KKL z czipem FTDI232.
Elmem 327 pod windowsem można się połączyć programami: ScanMaster, PCMScan, ScanTool i jeszcze kilkoma innymi.
 
 
master_kacper1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 24-04-2018, 13:00   

Podlaczylem pod komputer, bledow nie ma, ani w historii ani aktualnie. Zaczekam az zaswieci sie kontrolka i wtedy sprawdze.

Jednak odbiegamy od tego ze "komputer pokladowy zawiesil sie przy 716 kilometrach okolo na tej ilosci paliwa" i nadal nie wiem co robic
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-04-2018, 16:37   

Mi się odwiesił jak naprawiłem usterkę i na nowo ustawiłem instalacje LPG jak dawka była ok. Miałem jeszcze podobną sytuację jak uczyłem się regulować instalację a dokładniej jak zmieniłem wtedy wtryskiwacze gazowe i trochę eksperymentowałem z ustawieniami. Wskazanie wtedy wróciło jak ustawiłem poprawnie i na prawidłowym ustawieniu przejechałem z 20km. Więc tu najbardziej ma znaczenie właściwa dawka paliwa więc tak do końca nie odbiegliśmy od tematu bo czy niesprawność silnika czy niesprawność instalacji LPG może mieć na to wpływ. Może też być tak że padł ci komputer pokładowy ale czego akurat po założeniu gazu?
 
 
master_kacper1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 24-04-2018, 19:21   

Szczerze najbardziej prawdopodobna jest ostatnia wersja... Bo komp pokladowy wyglada jakby sie zawiesil po odpieciu aku.
Czy mozna wymienic komp pokladowy?
Co moge zrobic jeszcze oprocz odpiecia aku na 20 godzin?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.