Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce
Autor Wiadomość
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 30-05-2018, 23:55   Hamulce

Witam.
Proszę o pomoc dotyczącą układu hamulcowego Auto to Gal. E16a. Przed wymianą hamulce "brzytwa"
Wymienione wszystkie przewody elastyczne,wszystkie gumki,klocki,tarcze. Odpowietrzanie układu "szkoła" z silnikiem jak i bez silnika,kolejność z instrukcji. Przelane 3L płynu Dot4.Odpowietrzenie chyba 10 punktów ( 4koła 4 na pompie ABS 2 pod prawym słupkiem.
Problem - całkowity brak hamulców na tylnej osi.
Pozdrawiam Robert
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 31-05-2018, 10:16   

Robert74 napisał/a:
Problem - całkowity brak hamulców na tylnej osi.

To znaczy że co ? Nie działają tłoczki ? Naciskają słabo ? Jaki jest zamontowany korektor siły hamowania?
_________________

 
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 31-05-2018, 19:31   

To znaczy że tylne koła nie hamują ,kręcą się i już. Tak do końca nie wiem jak jest tam z korektorem i jak on wygląda i czy jest.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2018, 21:00   

a jaki tam jest układ? - są tarcze czy tarczobębny z tyłu? - bo podejrzewam, że tarcze a ręczny realizowany jest przez zacisk - trzeba dobrze patrzeć, bo tłoczek jest wkręcany i trzeba umieć to wyregulować, odpowiednio odsunąć go na samoregulatorze a dodatkowo klocek ma wypustkę, która blokuje tłoczek w odpowiedniej pozycji i potem samoregulator przeduwa go na wewnętrznym mechanizmie tłoczka
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 01-06-2018, 01:49   

Tak ,wszystkie cztery to tarczowe. Wygląda na to że Kol.Krzyżak trafił z diagnozą.Przy składaniu niczego nie regulowałem , po prostu złożyłem i zamontowałem.Nie mam doświadczenia z tylnymi tarczowymi. Proszę o podpowiedzi jak to zrobić.Czy chodzi o to że tłoczek ma być wykrecony tak daleko aby tylko można wsunać go na klocki, oczywiście ustalając na tej wypustce?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-06-2018, 07:47   

Robert74 napisał/a:
chodzi o to że tłoczek ma być wykrecony tak daleko aby tylko można wsunać go na klocki, oczywiście ustalając na tej wypustce
dokładnie, kiedyś klocki miały 2 wypustki, teraz 1 więc jest to łatwiejsze - zamykając zacisk się wsuwa tłoczek w swoje miejsce
a może mechanizm w tłoczku się zepsuł - bo to on odpowiada za ustawienie tłoczka w pozycji
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 01-06-2018, 17:08   

Niestety porażka , wprawdzie nie regulowałem tłoczków ,ale przy nowych tarczach i klockach praktycznie nie ma luzu między tłoczkiem a klockiem. Obróciłem jednak o pół obrotu i na wcisk zapiąłem zacisk.
Odpowietrzyłem,nie było powietrza.Koło cieżko się kręci. Próba , nie hamuje. Podciągnąłem reczny,próbowałem zablokować na samym ręcznym,przód bokuje tył nie,na ręcznym i nożnym ręczny do oporu ,nie blokuje, koła się kręca.przód blokuje,a chyba powinno być odwrotnie bo tył lżejszy. Po odchyleniu zacisku i wciśnięciu padała tłoczek wychodzi normalnie.
Myślę że coś zchrzaniłem,albo źle złożyłem zacisk,albo pompę hamulcową. Czy istnieje taka możliwość że .źle złożona pompa lub źle odpowietrzona może hamować tylko przodem,czy nie hamuje w ogóle?
ABS nie pracuje ,ale lamka gaśnie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2018, 13:17   

Masz na myśli pompę ABS a nie pompę hamulcową? - zawsze może tak być, że coś się źle złoży
Hamulce w tym - jak i w 99% aut są dwuobwodowe - na jednym obwodzie jest prawy przód i lewy tył (i tak samo druga strona). Skoro więc przód chodzi normalnie, to tył też musi. Zacisków nie ściągałeś? - bo znam przypadek, gdzie ktoś założył zaciski odwrotnie, odpowietrznikiem w dół... na sucho chodziło, powietrza (widocznego) nie było a tył nie hamował.
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 03-06-2018, 23:54   

Nie założyłem odwrotnie,pompy abs nie ruszałem.Chodziło mi o pompę hamulcową ,czy można złożyć tak by hamował przód a tył nie.
Przewertowałem internet i została opcja że po prostu hamulce są zapowietrzone.Płyn był spuszczony do końca ,zaciski pozdejmowane,przewody wymieniane.Internety piszą że nie jest łatwo taki układ z abs( jak był "suchy") odpowietrzyć. Nie jest to droga sprawa ,pojadę do warsztatu i niech próbują. Jak da radę będzie O.K. Jak nie to rozbiorę pompę i zaciski i jeszcze raz złożę. Ajak i to nie pomoże to pójde i się powieszę :)
Dzięki za pomoc,parę rzeczy wykluczyłem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2018, 07:06   

Nie może być układ zapowietrzony skoro twierdzisz ze płyn z odpowietrzników leci - taka sytuacje jest mozliwa jedynie wtedy gdy zalozysz zaciski na odwrót, w sensie pomylisz prawy z lewym, sprawdź to odpowietrznik musi być na górze zacisku
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 04-06-2018, 10:13   

Odpowietrzniki są na górze zacisku,zresztą zaciski mają oznaczenia "L" i "R" trudno pomylić.Z tego co czytałem to po całkowitym osuszeniu układu i ponownym napełnieniu bańka powietrza grzęźnie gdzieś w okolicach pompy abs i bardzo trudno ją usunąć.
Pojadę do zakładu który podciśnieniowo odpowietrza hamulce ,jak naprawią to świetnie ,jak nie to ja coś zchrzaniłem przy składaniu i będę rozbierał.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-06-2018, 12:41   

Podciśnieniowe się nie różni od tradycyjnego w efekcie pracy - jedynie umożliwia zrobienie tego samemu, bez pomocników. A skoro rozmontowałeś pompę hamulcową, to może tam przepuszcza między sekcjami... no sam już nie wiem. Zmień pompę i zrób raz jeszcze.
Bez znaczenia czy masz ABS czy nie - odpowietrza się na wyłączonym silniku.
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 04-06-2018, 21:38   

Zrobię to jeszcze raz,może coś pochrzaniłem.Pompę rozłożę ,mam rysunki to jeszcze raz spróbuje . Może za bardzo się spieszyłem. Teraz chodzi o odpowietrzenie,Najpierw pompa. Jak to zrobić? Później co koła, pompa abs (dwa odpowietrzniki) czy taka kostka pod prawym słupkiem ,na przewodach idacych do tyłu(dwa odpowietrzniki)? Odpowietrzając tył trzeba najpierw ileś razy nacisnąć hamulec?
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 06-03-2019, 22:08   

Jak się zakończyła ta naprawa układu hamulcowego ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 11-04-2019, 01:12   

Witaj. nie zaglądałem na forum dlatego dopiero odpisuje. Chyba będę się doktoryzował z tego tematu ,ale nadal "kicha". Jeśli nie trafię na zasadzie szczęścia co jest to nie naprawię,A nie znam człowieka który by to ogarniał. Hamulec przód brzytwa,tyłu właściwie brak pomimo tego że specjalnie wywaliłem korektor siły hamowania, przy blokadzie kół przednich zaczyna pracę ABS ale tylko jak się zablokuje lewy przód. Przegląd w czerwcu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.