Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C5 2.2 HDI
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-09-2018, 19:43   Citroen C5 2.2 HDI

Z żalem sprzedałem mojego Avanca. Cóż poszedł chyba w dobre ręce. Oczywiście zareklamowałem nasze forum nowemu nabywcy :)

A teraz przedstawiam godnego następce: Citroen C5 III generacji tzw. X7 z silnikiem 2.2 HDI o mocy 204 KM i momencie 450 Nm.

W aucie jest kilka japońskich podzespołów skrzynia biegów AISIN i turbina Mitsubishi.
Generalnie jest to bardzo dopracowane auto praktycznie jak dla mnie nie ma wad. No może jedną która mają wszystkie nowsze auta: miękki lakier.
Wersja którą nabyłem to najwyższa wersja, pełna skóra włącznie z deską, podwójne szyby i dodatkowe wyciszenie.
Auto jest po drugim lifcie o czym świadczą nowe loga Citroena.
Zawieszenie Hydroactive 3+ ze sferami podwójnego działania. Jazda tym autem to poezja. Uwierzcie jest przepaść między autem z klasycznym sprężynowym zawieszeniem a tym. Przejazd przez np tory jest ledwo wyczuwalny.
Poniżej fotki:






Auto jest mniej więcej gabarytów Galanta jeśli chodzi o wnętrze i bagażnik. Zewnętrznie oczywiście większe. Środek jest napompowany, duże wygodne fotele przednie z 4 stopniami regulacji. Wszystkie możliwe poduszki włącznie z pasażerami z tyłu.
Fajne światła bi-ksenony skrętne skręcają snopem przy zakrętach, nieźle to działa.
No i jest oczywiście możliwość poza automatyczną ręczna regulacja twardości i wysokości zawieszenia.

Mam teraz parę pytań odnośnie utrzymania skóry. Czym ją odświeżyć i nadać jej elastyczności. Poorboy's Natural Look czy może coś innego?
Liczę na pomoc deejey'a i innych znawców tematu :)

W planach przy tym aucie jest zmiana kół na felgi Adriatique 19"
i dopieszczenie kilku drobiazgów :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-09-2018, 21:23   

Gratuluje godnego następcy i wygodnego auta :D :wink:

Co do foteli i tapicerki skórzanej , to polecam tylko Megsa , tym środkiem robiłem zawsze pielęgnację foteli w Latitude :wink:

https://www.meguiars.pl/p...nd-conditioner/
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 15-09-2018, 22:04   

Gratuluję zakupu. Wygląda bardzo ładnie i świeżo. Chociaż wadą tego egzemplarza jest kolor. Po czarnym 307 nie chce mieć z tym kolorem do czynienia.
Mógłbyś zrobić zdjęcie samej kierownicy w wolnej chwili ? Wygląda jak centrum zarządzania światem patrząc na zdjęcia :wink: Nie jestem zwolenniczką tak dużej ilości przycisków. Dla mnie to mało praktyczne bo przez przypadek zawsze coś naciskam :-X
_________________
Niebiańska robota
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-09-2018, 16:21   

Mój sąsiad ma takiego i też jest bardzo zadowolony. Oczywiście na start padło zawieszenie i kilka spraw, łącznie ok. 10 000zł zapłacił, ale teraz już 3-ci rok bez problemu.
Poza przednimi światłami auto mi się bardzo podoba i gdyby nie konieczność kupna auta 2+2+2 to też bym go rozważał.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-09-2018, 19:36   

Kierownica nie wiem czy wiecie jest specyficzna jak zawsze coś było w Citroenach. Środek z przyciskami stoi w miejscu. Kiedyś przez to nie kupiłbym tego auta bo jakoś uważałem że to nieporozumienie ale po rozmowie z kolega który miał już wcześniej to auto doszedłem do wniosku że się przyzwyczaję. I tak się stało. Obawiałem się, że ta poduszka przeszkadza w kręceniu, trzymaniu itd. Nic bardziej mylnego. Kręci się jak zwykłą kierownica a ten układ ma kilka zalet.
Po pierwsze ma poduszkę powietrzną nie okrągłą jak wszyscy ale o kształcie bardziej chroniącym ześlizgnięcie się głowy na bok.
Po drugie przyciski zawsze są w tym samym miejscu i bez problemu można wcisnąć co się chce jadąc prosto jak i w zakręcie. Tego nie zrobimy w klasycznym układzie lub musimy patrzeć gdzie jest nasz przycisk a może być do góry nogami po drugiej stronie.
Ilość jest spora ale tak naprawdę mamy wszystko co potrzeba zeby nie odrywać rąk od kierownicy. Menu komputera, nawigacji, temponat, telefon i radio.

Co do naprawy przez sąsiada to chyba robił to w ASO. Ja kupiłem to auto z cieknącym z tyłu siłownikiem. Nowy oryginał kosztował 640 zł. Wymiana banalna. Stary wytrzymał 238 tyś km po polskich drogach.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-09-2018, 19:44   

deejay napisał/a:
Gratuluje godnego następcy i wygodnego auta :D :wink:

Co do foteli i tapicerki skórzanej , to polecam tylko Megsa , tym środkiem robiłem zawsze pielęgnację foteli w Latitude :wink:

https://www.meguiars.pl/p...nd-conditioner/


A co polecisz na delikatne rysy na skórze? Czy polecisz produkty Colourlock? Akurat mają siedzibę we Wro Długołęce. Dobierają odcień za free po przesłaniu jakiegoś elementu
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-09-2018, 20:12   

sampler napisał/a:
A co polecisz na delikatne rysy na skórze? Czy polecisz produkty Colourlock? Akurat mają siedzibę we Wro Długołęce. Dobierają odcień za free po przesłaniu jakiegoś elementu


Tak polecam , moim zdaniem to spece jeśli chodzi o tapicerki skórzane :wink:
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 17-09-2018, 12:39   

Świetne auto! :)

Ile on spala z tym 2.2HDi i automatem? Jak kształtują się koszty utrzymania - jakieś typowe bolączki? Masz jakąś wiedzę?

:wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-09-2018, 14:47   

Wiedzę zgłębiałem około roku przed zakupem i wiem sporo o tym modelu.

Średnie spalanie w mieście (33km/h średnia) 8,2; Trasa (133 km/h) 7,1 litra ON

Typowych powtarzalnych awarii nie ma raczej jakieś zużycia eksploatacyjne np szarpanie skrzyni automatycznej przy dużych przebiegach bez wymiany oleju.
Koszty utrzymania nieduże jak większości francuzów. Duży zasób części używanych zwłaszcza do popularnych jednostek jak 2.0 HDI.
Są też wersje które nie są polecane czyli z silnikiem BMW 1.6 THP i 2.0 VTI.
Przed zakupem warto poczytać jaką wybrać wersję silnikową z jaką skrzynia itd.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-09-2018, 16:19   

A to nie przypadkiem w 2.2 hdi się te wałki balansowe rozpadają? - spory temat w Outku jest o tym.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-09-2018, 20:08   

Aż przeszukałem z ciekawości bo pierwsze słyszę o czymś takim.
I problem jest ale w Outlanderze 2.2 z Mivec. To japoński motor a nie PSA.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-09-2018, 21:14   

Piękne auto, jedyne kombi na świecie oprócz Dodge'a Magnuma, które mi się w miarę podoba.

Podczas jazdy jest ciszej niż w Galancie? :mrgreen: Żartowałem.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-09-2018, 21:39   

A jadnak kupił..... :) Gratulacje nabutku i niech sie sprawuje bezawaryjnie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-09-2018, 07:33   

Hugo napisał/a:
Piękne auto, jedyne kombi na świecie oprócz Dodge'a Magnuma, które mi się w miarę podoba.

Podczas jazdy jest ciszej niż w Galancie? :mrgreen: Żartowałem.


Wyciszenie jest super. Jechałem jak na razie max 160 i absolutna cisza :)
Delikatnie słychać tylko pomruk silnika. Szumu wiatru brak. Tutaj robią robotę podwójne szyby i dobre wyciszenie podwozia.

Kombi szczerze nie ma super wyglądu. Kosmiczny jest sedan ze swoją wklęsłą szybą tyle że tam bagażnik jest mniejszy niż w galancie ze względu na zabudowę boczków plastikami
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2018, 08:19   

Dokładnie, w Galancie 80% hałasu jest od opon przez niewygłuszoną podłogę. Najgorsze, że porządne wyklejenie podłogi matami i pianka niewiele daje. Już głupie Megane II ma na podłodze piankę o grubości ok. 5 cm i tam w ogóle nie słychać opon, nawet zimówek.

C5 kombi jest super, sedan jest brzydki, bo to bardziej liftback, wygląda jakby miał kupę zrobić :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.