| [Cari 1.6 90km]Moja Cari ciężko odpala na ciepłym silniku :( | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |    Wysłany: 17-01-2019, 21:40   [Cari 1.6 90km]Moja Cari ciężko odpala na ciepłym silniku :( |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, ostatnio zakupiłem Carisme i mam z nią problem. Mam nadzieje że znajdzie się tu jakiś magik. Pacjent - carisma 1.6 90km z 97r
 Mianowicie na zimnym silniku odpala od przysłowiowego strzała ale gdy silnik się już rozgrzeje to tylko kreci, nic więcej. Trzeba tak próbować aż w końcu odpali od razu. Co może być przyczyną?
 
 Słyszałem że możliwe że to czujnik położenia wału, ale czy to możliwe że wariuje tylko na ciepłym? Dodatkowe objawy to dość wysokie spalanie i czasami się "zachłyśnie" też jak jest ciepła.
 
 Z góry dzięki!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2019, 21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałeś błędy silnika? Problem z tym czujnikiem czy z Lambdą powinien spowodować zapalenie kontrolki silnika. Tu masz opisane jak w prosty sposób za pomocą kawałka drucika sprawdzić błędy w Twoim autku https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2019, 13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | I tu sprawa jest dziwna Normalnie check engine gaśnie po chwili na zapłonie, ale gdy to się dzieje to gaśnie dopiero jak się odpali silnik. Jak znowu mnie to złapie to zrobię ten myk.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2019, 14:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak jakieś błędy się pojawiły to są zapisane w sterowniku silnika i dadzą się odczytać do odpięcia akumulatora bo odcięcie zasilania od sterownika silnika kasuje błędy i wszelkie adaptacje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21969
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2019, 22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane manualnie to polecam je skontrolować. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2019, 23:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak są regulowane manualnie, hydraulika weszła dopiero po 2001r. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janq   Forumowicz
 
  
 Auto: Primera P11GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 20 Lis 2015
 Posty: 384
 Skąd: LU/DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2019, 10:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spróbuj delikatnie otworzyć przepustnice podczas odpalania na ciepło |  
				| _________________ プリメーラ P11GT
 
 _
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2019, 13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luzy zaworowe można wykluczyć ponieważ to nie jest tak że on próbuje odpalić, tylko jakby musi się ustawić i wtedy leci na przysłowiowego strzała. 
 Co do otwierania przepustnicy to nic to nie zmienia. Jak już nie odpali na strzała to nie odpali wcale i mogę sobie kręcić w nieskończoność.
 
 [ Dodano: 19-01-2019, 17:29 ]
 Przepraszam za post pod postem ale zrobiłem to co kolega plecho1 polecił i dostałem 2 kody błędu 22 oraz 54 co znaczy:
 
 22. Engine speed (RPM) sensor/ crankshaft position (CKP) sensor
 54. immobilajzer
 
 I migajaca kontrolke absu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2019, 18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | 22 Czujnik prędkości obrotowej silnika (RPM) / czujnik położenia wału korbowego (CKP) |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2019, 18:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak myślałem, wymienie i dam znać co z tego wyszło |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2019, 22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odepnij akumulator i zobacz jaki błąd powróci. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-01-2019, 13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wrócił błąd immo ale czujnik i tak już zamówiłem bo wydaje mi się że coś z nim jest nie tak. Pozostaje pytanie, jak ten błąd immo ugryźć?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-01-2019, 14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najczęściej zawodzą połączenia po między poszczególnymi elementami tego systemu czyli albo wtyk przy antenie przy stacyjce, albo wtyk przy module immo lub przy sterowniku silnika. Może też być problem z anteną immo, chyba (jak dobrze pamiętam) powinna mieć rezystancję około 30 ohm. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PsychePone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2019, 15:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teraz zdarzy jej się nie odpalić nawet na zimnym. 
 Cewka stacyjki ma 5.6 ohma. Do wymiany czy coś jeszcze sprawdzić?
 
 Dodatkowo zobaczyłem że jak ruszam kluczykiem w stacyjce to nie jest w stanie  wyłapać sygnału. To normalne?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez PsychePone 21-01-2019, 15:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2019, 15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tego nie wiem bo osobiście w Carismie nie miałem nigdy problemów z immo, jedynie kiedyś ktoś na forum podał takie info że powinno być około 30 ohm. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |