Napięcie ładowania akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-05-2019, 09:24 Napięcie ładowania akumulatora
|
|
|
Spada mi ładowanie akumulatora jak włączę przetwornicę (~13V) lub nadaję przez CB radio (poniżej 11,8V). Oba urządzenia podłączone do gniazdka zapalniczki. Ładowarka telefoniczna lub aparatu foto także powoduje spadek napięcia ale nieznaczny do około 13,8-14V. Bez odbiorników w gniazdku zapalniczki ładowanie jest około 14-14,2V, bez względu na ilość urządzeń fabrycznych włączonych czyli nawet dmuchawa na max, ogrzewanie szyby, światła. Podane napięcia mierzone na gniazdku zapalniczki, czyli na akumulatorze pewnie ciut wyższe. Czyżby alternator niedomagał? Zdążyło mi się już kilka razy nie odpalić rano a akumulatory po sprawdzeniu podobno dobre. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 08-05-2019, 09:46
|
|
|
Sprawdź napięcie na akumulatorze jak masz coś podłączone do zapalniczki. Trochę to dziwne, że dmuchawa czy światła nie powodują spadku, a CB radio o ponad 2V. Może coś z z samym gniazdem zapalniczki jest nie tak i po podłączeniu odbiorników spada na nim napięcie? |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-05-2019, 15:44
|
|
|
Otóż to, zależy gdzie się mierzy. Jeżeli na akumulatorze jest dobrze a w gnieździe spada to znaczy że masz problem z przewodem do gniazda lub samym gniazdem. Używasz jakiś dodatkowych chińskich rozgałęźników?
PS: jeszcze raz przeczytałem powoli. Jak mierzysz napięcie? Wyjąłeś gniazdo zapalniczki i mierzysz na tym samym gnieździe od strony połączeń?
Generalnie nie mył napięcia ładowania akumulatora z napięciem w gnieździe zapalniczki. Jeżeli przy ogrzewaniu szyby i włączonych światłach napięcie nie spada to znaczy ze najprawdopodobniej ładowanie masz ok. Co oczywiście nie znaczy że nie masz problemu : masz albo słaby styk w samym gniezdzie albo coś z przewodem.... Jest to o tyle niefajne że przy słabym styku element potrafi się bardzo grzać, może się np stopić wtyczka albo innych szkód narobić |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2019, 17:18
|
|
|
Na szybko napięcie mierzyłem mierniko-termometrem wpiętym do rozdzielki gniazdka zapalniczki obok innych urządzeń. Oczywiście sprawdzę jak będzie chwilą czasu mierząc na Aku.
Gniazdko mam lekko zmodyfikowane gdyż w ubiegłym roku spalił się na nim wewnętrzny zintegrowany z nim bezpiecznik i jest zrobione bez niego na stałe. Możliwe że po prostu ono nie ma mocy pociągnąć CB czy przetwornicy. Bezpiecznik spalił mi się po dłuższym pompowaniu kompresorem. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-05-2019, 22:36
|
|
|
Tak jak pisałem, na moje to trzeba wymontować gniazdo i zmierzyć na samym gniezdzie od strony przewodu, jak tam jest dobrze to znaczy że spada Ci na samych stykach gniazda albo tym rozgałęźniku. Może wtyczka rozgałęźnika słabo kontaktuje? Ewentualnie podłącz coś co bierze dużo prądu i patrz co się grzeje tylko nie zostawiaj tego bez opieki na dłuższy czas... |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 08-05-2019, 22:41
|
|
|
ruks, zrób porządnie przewód masowy gniazda zapalniczki - krótki i w miarę gruby :] Podłączenie możliwie krótko do budy :] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 09-05-2019, 10:42
|
|
|
Przede wszystkim to trzeba to zmierzyć porządnym voltomierzem lub multimetrem - te ustrojstwa wpinane w gniazdo zapalniczki pokazują co chcą bo ich rezystancja jest za mała (przecież same pobierają zasilanie ze źródła aby np. podświetlić diody) - są wyskalowane tak aby pokazywać napięcie na gnieździe bez obciążenia.
Po drugie rozgałęźnik - to tez częsta przyczyna problemów - często są tak badziewne ze nie ma nawet porządnej separacji gniazd. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 10-05-2019, 11:58
|
|
|
Gdyby zmierzyć ELMem, to są tam 2 różne napięcia podawane (coś tak pamiętam) więc pomiar w zapalniczce może nie jest pomiarem faktycznym napięcia na akumulatorze, dużo cienkich drutów po drodze. W moim aucie kiedyś była przetwornica 2kW , była podłączona bezpośrednio grubymi przewodami do akumulatora przez niezależny od instalacji bezpiecznik (chcę to też zamontować kiedyś) . CB radio nie powinno powodować spadku napięcia , ale z drugiej strony, może chiński miernik źle mierzy gdy ma jakieś promieniowanie (od CB) Mi chiński miernik w zapalniczce (który jest też zasilaczem USB) raczej dobrze mierzy i nie waha się jak CB nadaje. |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-05-2019, 09:17
|
|
|
Nie to żebym chciał się mądrzyć, ale jak sama nazwa wskazuje napięcie na akumulatorze mierzymy na akumulatorze, napięcie ładowania akumulatora również mierzymy na akumulatorze. Owszem, przy 100% sprawnej instalacji powinno być to samo napięcie w gnieździe zapalniczki, ale skoro nie jest to znaczy że gdzieś jest problem, ale szukałabym pomiędzy akumulatorem a miejscem gdzie jest spadek napiecia, czyli przewody, albo gniazdo, albo rozgałęźnik. A skąd bierze napięcie elm? Bierze z komputera, czyli też nie z akumulatora. (Niby tak, ale jak jest idealna instalacja).
Już wystarczająca dużo głupot napisałem więc powtórzę najważniejsze: Jak chcesz poznać napięcie akumulatora to mierz na akumulatorze
Pozdrawiam. Kamil |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 13-05-2019, 09:52
|
|
|
kkkamil napisał/a: | Jak chcesz poznać napięcie akumulatora to mierz na akumulatorze |
Co do zasady pełna zgoda
Co do szczegółów to rozumiem ze chodzi o nietypowy spadek napięcia na gnieździe (choć ja twierdze ze go niema - jest błąd pomiaru) i zgodnie z radą KKKamil proponuję zmierzyć multimetrem i napięcie na akumulatorze i na gnieździe przy pracującym CB.
Napięcie "mierzone na ELM" tu rozumiem ze chodzi o odczyt z ELM - są dwa:
1. Odczyt napięcia na gnieździe ELM - tak samo przydatny jak na gnieździe zapalniczki
2. Odczyt z ECU (które dokonuje pomiarów w kilku punktach) - dość ważny i dokładny gdyż to właśnie on zawiaduje pracą całej elektryki i elektroniki w tym i alternatora |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-05-2019, 09:01
|
|
|
Znalazłem trochę czasu i pomierzyłem wreszcie na akumulatorze. Rzeczywiście tam spadek napięcia jest pomijalny. Przy włączonej przetwornicy i nadawaniu na CB w zasadzie na akumulatorze jest w okolicach 14V i nie spada przy nadawaniu. Najbardziej obciążają alternator światła przeciwmgłowe, które wraz z wentylatorem na max i grzaniem stołków obniżają ładowanie nawet do 13,4V. Pytanie czy też tak macie.
Mam też prośbę gdyby ktoś mógł zrobić zdjęcie akumulatorów, u mnie wsadzone są mniejsze (74Ah) i chyba to może powodować problemy. Tyle że aby włożyć większe chyba będę musiał przestawić Webasto w inne miejsce.
U mnie wygląda to tak:
 |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-05-2019, 09:15
|
|
|
ruks napisał/a: | u mnie wsadzone są mniejsze (74Ah) |
W instrukcji napisali, że aku powinno mieć chyba 55Ah.
Choć do klekota to chyba byłby trochę mały . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 18-05-2019, 09:48
|
|
|
ruks napisał/a: | Mam też prośbę gdyby ktoś mógł zrobić zdjęcie akumulatorów |
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 20-05-2019, 08:44
|
|
|
ruks napisał/a: | u mnie wsadzone są mniejsze (74Ah) i chyba to może powodować problemy. |
Mam też 74 Ah ciągle te same (Varta Silver) od 7 lat i nigdy nie było problemów. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-05-2019, 11:13
|
|
|
Sam już nie wiem w takim razie gdzie szukać przyczyny. Ghesiu, masz dwa akumulatory o różnych pojemnościach? Gdzieś znalazłem informację że powinny być 2x95Ah |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
|