Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaz do Space Runnera2.0
Autor Wiadomość
Runner2 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner II 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019
Posty: 13
Skąd: Pabianice
Wysłany: 10-05-2019, 07:42   Gaz do Space Runnera2.0

Witam S anownych forumowiczów. Planuje montarz instalacj lpg do Space Runnera II 2.0 4G63 136km. Silnik oleju ani plynu chlodnuczego nie pobiera, cisnienie na cylindrach ma po 11 i 12 . Zbiornik bedzie pod autem w miejsce kola zapasiwego też wymieniłem sprężyne tył bo tyłek mu trochę siedział.
Wycieczkę po gszownikach już odbyłem i w najbardziej ogarniętym warsztacie zaproponawali mi instalacje KME i wtryski baracuda za 2500zl. Czy jest to dobry zestaw ? Na co zwrócić uwage ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-05-2019, 08:00   

Napisz jeszcze jaki reduktor ale pewnie KME Tur który jest OK.
Sterownik jak wiele innych ok, wtryski też bardzo dobre. ale w sumie najważniejszy jest tu gazownik bo to on będzie to montował i regulował. Ważne aby przy montażu a dokładniej, przy robieniu nawiertów kolektora dolotowego kolektor był zdjęty aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania nie dostały się do silnika i aby nawierty zostały zrobione tam gdzie trzeba a nie tam gdzie dało się podejść z wiertarką.
Strojenie powinno być wykonane podczas jazdy lub na hamowni z wykorzystaniem podglądu korekt przez OBD oraz z pomocą zewnętrznej sondy AFR wetkniętej w tłumik.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 10-05-2019, 11:40   

Wątpliwa sprawa aby gazownik zdejmował kolektor skoro nic o tym nie wspomniał :mrgreen:
_________________
Go MitsuGo
 
 
andrzejsak 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 14
Skąd: Wyszków
Wysłany: 10-05-2019, 13:34   

Zdecydowanie proponuję STAG QBOX wtryski W03 i reduktor R02 , się na własnej skórze przekonałem ,że to dobre graty obecnie żona jeździ w Colcie z takimi częściami a ja mam trochę inne ale tez STAGa i wszystko śmiga bezproblemowo, praktycznie nie wiem co instalacja , tylko tankowanko ... :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-05-2019, 18:31   

ja jak zwykle skłaniam się ku polskiej myśli technicznej, czyli STAG lub LPG Tech, ten drugi sterownik chodzi mi znacznie lepiej
do tego wtryski Barracuda i jakiś odporny reduktor, może być KME
 
 
Runner2 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner II 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019
Posty: 13
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12-05-2019, 19:15   

Dzięki wielkie za informacje. Jutro jade na montaż to się dowiem jak wyglada sprawa z kolektorem dolotowym i konfiguracja kompa.

[ Dodano: 18-05-2019, 08:28 ]
Instalacja założona w 9h się z nią uporali. Kolektora dolotowego nie zdejmowali bo wiercą w próżni żeby opiłki się nie dostały do środka. Dysze zamontowali obok wtrysków benzyny wiec ok. Reduktor Kme TUR , sterownik Kme Nevo , butla 49l pod autem zamiast kola zapasowego.Wlew gazu pod klapką wlewu paliwa , w gornym lewym rogu z przedłużka na stałe że nie trzeba jej wkrecać do tankowania lpg. Tylko na czas tankowania benzyn trzeba ja zdemontować. Wtryski barakuda stabilnie zamontowane nad dolotem. Wszystko ładnie i schludnie zamontowane . Jak narazie nie ma różnicy w odczuciach z jazdy czy to gaz czy benzyna tylko rożnicy jest duża w płaceniu na stacji.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2019, 22:59   

Runner2 napisał/a:
wiercą w próżni żeby opiłki się nie dostały do środka
że co? auto na wahadłowiec i na orbitę?
 
 
Runner2 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner II 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019
Posty: 13
Skąd: Pabianice
Wysłany: 19-05-2019, 06:38   

A co nie możliwe ? Jedna tesla nadal krąży w próżni . Za 500km będe na ponownym sprawdzeniu intalacji to potpytam dokładnie bo też mnie ten temat zaciekawił.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-05-2019, 07:14   

Dobry kit :) Kiedyś widziałem jak pierwszy raz odpala silnik po montażu sekwencji. Gość kręcił rozrusznikiem z minutę zanim silnik wszystko wypluł w wydech i dopiero odpalił. Ciekawe ile wiórów poszło w pierścienie i je przyblokowało. Niektórzy po montażu mają problem z pobieraniem oleju przez silnik, ciekawe z jakiego to powodu...
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 20-05-2019, 10:58   

Runner2 napisał/a:


[ Dodano: 18-05-2019, 08:28 ]
Instalacja założona w 9h się z nią uporali. Kolektora dolotowego nie zdejmowali bo wiercą w próżni żeby opiłki się nie dostały do środka. Dysze zamontowali obok wtrysków benzyny wiec ok. Reduktor Kme TUR , sterownik Kme Nevo , butla 49l pod autem zamiast kola zapasowego.Wlew gazu pod klapką wlewu paliwa , w gornym lewym rogu z przedłużka na stałe że nie trzeba jej wkrecać do tankowania lpg. Tylko na czas tankowania benzyn trzeba ja zdemontować. Wtryski barakuda stabilnie zamontowane nad dolotem. Wszystko ładnie i schludnie zamontowane . Jak narazie nie ma różnicy w odczuciach z jazdy czy to gaz czy benzyna tylko rożnicy jest duża w płaceniu na stacji.




Gazownicy mówią: podłączamy sprężone powietrze 10 Atm do dolotu i wiercimy, mamy specjalne wiertła a jeśli nawet jakiś wiór chciałby dostać się do wnętrza kolektora dolotowego to nie ma szans gdyż powietrze skutecznie wypycha go na zewnątrz.
Wiercenie kolektora bez zdejmowania go to praktycznie norma wśród gazowników a przez 9h to zgrany zespół dwóch ludzi potrafi założyć i 5 instalacji a klient myśli, że jego auto tyle było robione :mrgreen:
Przedłużkę za to będziesz musiał wykręcić aby odkręcić wlew paliwa przy tankowaniu PB, też tak mam :)
_________________
Go MitsuGo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-05-2019, 14:14   

MitsuGo napisał/a:
podłączamy sprężone powietrze 10 Atm do dolotu
nijak to się ma do próżni...
marketing nie z tej planety :)

a te specjalne wiertła też widziałem - nie ma tam nic specjalnego, to są zwykłe wiertła i tyle
jedyne co pozwala podchodzić spokojniej to że kolektory są teraz z plastiku i nie narobią tyle co opiłki alu
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 20-05-2019, 14:41   

Jednak ich marketing jest prawie "doskonały" gdyż zdecydowana większość aut z lpg nie miała zdejmowanego kolektora
przy wierceniu a klient i tak zapłacił za usługę. Plastik fantastik :biggrin:
_________________
Go MitsuGo
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11097
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-05-2019, 17:46   

Mój znajomy gazownik wierci wiertłem umoczonym w silikonie. Większość opiłków przykleja się do silikonu. Na pewno nie wszystkie, ale sposób nie jest najgorszy.
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-05-2019, 08:58   

Pomijając opiłki, choć i plastik nie jest taki super bo może się rozpuścić i jeszcze skuteczniej skleić pierścienie, to w bardzo wielu silników bez zdejmowania kolektora nie da się dobrze umiejscowić wkrętek by gaz był podawany w odpowiednim miejscu i pod odpowiednim kontem przez co będzie gorsza reakcja na gaz i wyższe spalanie.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 21-05-2019, 13:50   

Ja dostałem kilka zdjęć z demontażu kolektora i całego montażu instalacji. To się nazywa profesjonalizm i podejście. Poza tym pakowanie 10 atmosfer w dolot to proszenie się o kłopoty.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.