Gaz do Space Runnera2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Runner2
Nowy Forumowicz
Auto: Space Runner II 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019 Posty: 13 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 10-05-2019, 07:42 Gaz do Space Runnera2.0
|
|
|
Witam S anownych forumowiczów. Planuje montarz instalacj lpg do Space Runnera II 2.0 4G63 136km. Silnik oleju ani plynu chlodnuczego nie pobiera, cisnienie na cylindrach ma po 11 i 12 . Zbiornik bedzie pod autem w miejsce kola zapasiwego też wymieniłem sprężyne tył bo tyłek mu trochę siedział.
Wycieczkę po gszownikach już odbyłem i w najbardziej ogarniętym warsztacie zaproponawali mi instalacje KME i wtryski baracuda za 2500zl. Czy jest to dobry zestaw ? Na co zwrócić uwage ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-05-2019, 08:00
|
|
|
Napisz jeszcze jaki reduktor ale pewnie KME Tur który jest OK.
Sterownik jak wiele innych ok, wtryski też bardzo dobre. ale w sumie najważniejszy jest tu gazownik bo to on będzie to montował i regulował. Ważne aby przy montażu a dokładniej, przy robieniu nawiertów kolektora dolotowego kolektor był zdjęty aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania nie dostały się do silnika i aby nawierty zostały zrobione tam gdzie trzeba a nie tam gdzie dało się podejść z wiertarką.
Strojenie powinno być wykonane podczas jazdy lub na hamowni z wykorzystaniem podglądu korekt przez OBD oraz z pomocą zewnętrznej sondy AFR wetkniętej w tłumik. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 10-05-2019, 11:40
|
|
|
Wątpliwa sprawa aby gazownik zdejmował kolektor skoro nic o tym nie wspomniał |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
andrzejsak
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 14 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 10-05-2019, 13:34
|
|
|
Zdecydowanie proponuję STAG QBOX wtryski W03 i reduktor R02 , się na własnej skórze przekonałem ,że to dobre graty obecnie żona jeździ w Colcie z takimi częściami a ja mam trochę inne ale tez STAGa i wszystko śmiga bezproblemowo, praktycznie nie wiem co instalacja , tylko tankowanko ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2019, 18:31
|
|
|
ja jak zwykle skłaniam się ku polskiej myśli technicznej, czyli STAG lub LPG Tech, ten drugi sterownik chodzi mi znacznie lepiej
do tego wtryski Barracuda i jakiś odporny reduktor, może być KME |
|
|
|
 |
Runner2
Nowy Forumowicz
Auto: Space Runner II 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019 Posty: 13 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 12-05-2019, 19:15
|
|
|
Dzięki wielkie za informacje. Jutro jade na montaż to się dowiem jak wyglada sprawa z kolektorem dolotowym i konfiguracja kompa.
[ Dodano: 18-05-2019, 08:28 ]
Instalacja założona w 9h się z nią uporali. Kolektora dolotowego nie zdejmowali bo wiercą w próżni żeby opiłki się nie dostały do środka. Dysze zamontowali obok wtrysków benzyny wiec ok. Reduktor Kme TUR , sterownik Kme Nevo , butla 49l pod autem zamiast kola zapasowego.Wlew gazu pod klapką wlewu paliwa , w gornym lewym rogu z przedłużka na stałe że nie trzeba jej wkrecać do tankowania lpg. Tylko na czas tankowania benzyn trzeba ja zdemontować. Wtryski barakuda stabilnie zamontowane nad dolotem. Wszystko ładnie i schludnie zamontowane . Jak narazie nie ma różnicy w odczuciach z jazdy czy to gaz czy benzyna tylko rożnicy jest duża w płaceniu na stacji. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2019, 22:59
|
|
|
Runner2 napisał/a: | wiercą w próżni żeby opiłki się nie dostały do środka | że co? auto na wahadłowiec i na orbitę? |
|
|
|
 |
Runner2
Nowy Forumowicz
Auto: Space Runner II 2.0 16v 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019 Posty: 13 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 19-05-2019, 06:38
|
|
|
A co nie możliwe ? Jedna tesla nadal krąży w próżni . Za 500km będe na ponownym sprawdzeniu intalacji to potpytam dokładnie bo też mnie ten temat zaciekawił. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2019, 07:14
|
|
|
Dobry kit Kiedyś widziałem jak pierwszy raz odpala silnik po montażu sekwencji. Gość kręcił rozrusznikiem z minutę zanim silnik wszystko wypluł w wydech i dopiero odpalił. Ciekawe ile wiórów poszło w pierścienie i je przyblokowało. Niektórzy po montażu mają problem z pobieraniem oleju przez silnik, ciekawe z jakiego to powodu... |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 20-05-2019, 10:58
|
|
|
Runner2 napisał/a: |
[ Dodano: 18-05-2019, 08:28 ]
Instalacja założona w 9h się z nią uporali. Kolektora dolotowego nie zdejmowali bo wiercą w próżni żeby opiłki się nie dostały do środka. Dysze zamontowali obok wtrysków benzyny wiec ok. Reduktor Kme TUR , sterownik Kme Nevo , butla 49l pod autem zamiast kola zapasowego.Wlew gazu pod klapką wlewu paliwa , w gornym lewym rogu z przedłużka na stałe że nie trzeba jej wkrecać do tankowania lpg. Tylko na czas tankowania benzyn trzeba ja zdemontować. Wtryski barakuda stabilnie zamontowane nad dolotem. Wszystko ładnie i schludnie zamontowane . Jak narazie nie ma różnicy w odczuciach z jazdy czy to gaz czy benzyna tylko rożnicy jest duża w płaceniu na stacji. |
Gazownicy mówią: podłączamy sprężone powietrze 10 Atm do dolotu i wiercimy, mamy specjalne wiertła a jeśli nawet jakiś wiór chciałby dostać się do wnętrza kolektora dolotowego to nie ma szans gdyż powietrze skutecznie wypycha go na zewnątrz.
Wiercenie kolektora bez zdejmowania go to praktycznie norma wśród gazowników a przez 9h to zgrany zespół dwóch ludzi potrafi założyć i 5 instalacji a klient myśli, że jego auto tyle było robione
Przedłużkę za to będziesz musiał wykręcić aby odkręcić wlew paliwa przy tankowaniu PB, też tak mam |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2019, 14:14
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | podłączamy sprężone powietrze 10 Atm do dolotu | nijak to się ma do próżni...
marketing nie z tej planety
a te specjalne wiertła też widziałem - nie ma tam nic specjalnego, to są zwykłe wiertła i tyle
jedyne co pozwala podchodzić spokojniej to że kolektory są teraz z plastiku i nie narobią tyle co opiłki alu |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 20-05-2019, 14:41
|
|
|
Jednak ich marketing jest prawie "doskonały" gdyż zdecydowana większość aut z lpg nie miała zdejmowanego kolektora
przy wierceniu a klient i tak zapłacił za usługę. Plastik fantastik |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11097 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-05-2019, 17:46
|
|
|
Mój znajomy gazownik wierci wiertłem umoczonym w silikonie. Większość opiłków przykleja się do silikonu. Na pewno nie wszystkie, ale sposób nie jest najgorszy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-05-2019, 08:58
|
|
|
Pomijając opiłki, choć i plastik nie jest taki super bo może się rozpuścić i jeszcze skuteczniej skleić pierścienie, to w bardzo wielu silników bez zdejmowania kolektora nie da się dobrze umiejscowić wkrętek by gaz był podawany w odpowiednim miejscu i pod odpowiednim kontem przez co będzie gorsza reakcja na gaz i wyższe spalanie. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-05-2019, 13:50
|
|
|
Ja dostałem kilka zdjęć z demontażu kolektora i całego montażu instalacji. To się nazywa profesjonalizm i podejście. Poza tym pakowanie 10 atmosfer w dolot to proszenie się o kłopoty. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|