Chyba wahacz dolny POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 23-08-2020, 14:48 Chyba wahacz dolny POMOCY
|
|
|
Witam wszystkich
Wczoraj przy prędkości prawie 120 km/godz. Stało się to co widoczne na zdjęciach. Przez prawie 200m (chyba) wahacz dolny tarł o asfalt.
Powiedzcie mi czy dobrze mi się zdaje że to wahacz dolny bo muszę zamówić części myślę że po obu stronach wymienię. Parę dni temu miałem sytuację iż gdy przy przyspieszaniu znosiło GALA na lewo a przy puszczeniu gazu znosiło go na prawo. Czy to może być wina tego co stało się wczoraj?
Pomóżcie. Będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
 |
Ostatnio zmieniony przez sbknr1 23-08-2020, 18:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-08-2020, 15:16
|
|
|
Tak. To wahacz dolny prosty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 23-08-2020, 17:01
|
|
|
Jacek11 a to przesto mogło się dziać tak jak opisałem podczas zmiany biegów i przyspieszania? |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-08-2020, 17:55
|
|
|
sbknr1, Musisz dokładnie obejrzeć całe zawieszenie, oraz układ kierowniczy. To jest Twoje, i innych bezpieczeństwo.
Masz dużo szczęścia, bo przy takiej prędkości mogło się to skończyć gorzej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 23-08-2020, 18:12
|
|
|
Ok dzięki za pomoc jutro postaram się oddać GALA do mechanika by mi to zrobil bo ja z mechaniki to mam dużo braków.
Mam nadzieję że dużo tam się nie stało i dużo kasy nie będę musiał inwestować. |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-08-2020, 20:01
|
|
|
To jest główny wahacz przedni, więc luz na sworzniu tego wahacza jak najbardziej może powodować znoszenie auta podczas przyspieszania i zwalniania. Jeszcze nie słyszałem żeby ten sworzeń wypadł z wahacza przy takiej prędkości. Masz sporo szczęścia, że żyjesz. Nie było żadnych stuków z zawieszenia wcześniej? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 24-08-2020, 09:44
|
|
|
Dobrze tak zrobię jak doradzasz tylko powiedz mi czy to co opisywałem te uciekanie samochodu podczas zmiany biegów to przez to było? Przez te wahacze? |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 24-08-2020, 10:17
|
|
|
Już Ci kolega wyżej napisał, że jest to możliwe. Ale przyczyn może być więcej, dlatego trzeba sprawdzić każdy sworzeń i każdą tuleję. Jeden luźny element rzutuje na inne elementy, i luzy tworzą się szybciej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 24-08-2020, 10:51
|
|
|
Ok dziękuję za informację. Dzisiaj muszę dzwonić po lawetę i zawieść do mechanika niech mi zrobi to dobrze bo sam się boję. To jednak życie i zdrowie mojej rodziny i moje.
[ Dodano: 27-08-2020, 17:22 ]
Witam panowie. Kupiłem meyel jednak lecz jest pewnien problem. Mianowicie. Nie mogę/ nie wiem jak odkręcić śrubę tylna od wahacza dolnego (zdjecia na dole). Może któryś z kolegów powie mi jak i czy mam tą śrubę załączona na fotce odkręcić. Po zewnątrz odkręciłem lecz jest tam między blachami jakas nakrętka której nwm czy mam jakoś odkręcać czy co mam robić.
 |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-08-2020, 18:08
|
|
|
Musisz odkręcić tą blachę, która jest nałożona na śrubę. Blacha jest przykręcona od dołu na 3 śruby M10 na klucz 14. Zdejmujesz blachę, odkręcasz tą nakrętkę pod nią i wysuwasz śrubę na tyle by wyjąć wahacz. |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-08-2020, 19:44
|
|
|
sbknr1 napisał/a: | Dzisiaj muszę dzwonić po lawetę i zawieść do mechanika niech mi zrobi to dobrze bo sam się boję. |
No to widzę,że kolega sam się podjął
Ten metalowy wspornik to już jakimś przecinakiem potraktowany. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 28-08-2020, 03:24
|
|
|
sbknr1, nie chcę źle wróżyć, ale jak nie widzisz osłony wahacza, że jest zdejmowana, to zostaw tą naprawę komuś kto ma o tym więcej pojęcia... to się może źle skończyć.
Powiem szczerze, że nóż w kieszeni się otwiera, gdy słyszę o czymś takim... zero objawów wcześniej?
Ten sworzeń skrzypi gdy kręcisz kierownicą, gdy zaczyna z nim dziać się coś niedobrego. Serio tego nie słyszałeś? To dźwięk jakby stado kotów w marcu mordy darło...
sbknr1 napisał/a: | To jednak życie i zdrowie mojej rodziny i moje. |
I nasze!! |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 28-08-2020, 09:14
|
|
|
Tomasz87 zbędne uwagi proszę zostawić dla siebie.
A co do tej roboty sam się podjąłem fakt robię to drugi dzień bo niestety kanału nie posiadam i uczę się na swoich błędach dlatego też zarejestrowałem się tu na forum by się czegoś dowiedzieć co może być mi potrzebne.
Wczoraj już bym to wymienił lecz nakrętka od sworznia jest przyspawana a skończyłem odkręcać ten uszkodzony wahacz około 20 więc nie chciałem już ciąć po ciemku. Dzisiaj będzie chwilką to się tym zajmę i mam nadzieję że wymienię |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2020, 15:24
|
|
|
sbknr1 napisał/a: | nakrętka od sworznia jest przyspawana |
przejrzyj auto - zawieszenie, hamulce... masz auto, które ktoś drutował, po rzeźniku - warto sprawdzić zanim stanie się coś naprawdę tragicznego
przy okazji spawanie mogło wytopić plastik ze sworznia, luz się zwiększył i tak klepało nie wiadomo od kiedy |
|
|
|
 |
|