Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chyba wahacz dolny POMOCY
Autor Wiadomość
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
  Wysłany: 23-08-2020, 14:48   Chyba wahacz dolny POMOCY

Witam wszystkich

Wczoraj przy prędkości prawie 120 km/godz. Stało się to co widoczne na zdjęciach. Przez prawie 200m (chyba) wahacz dolny tarł o asfalt.
Powiedzcie mi czy dobrze mi się zdaje że to wahacz dolny bo muszę zamówić części myślę że po obu stronach wymienię. Parę dni temu miałem sytuację iż gdy przy przyspieszaniu znosiło GALA na lewo a przy puszczeniu gazu znosiło go na prawo. Czy to może być wina tego co stało się wczoraj?

Pomóżcie. Będę naprawdę wdzięczny za pomoc.


Ostatnio zmieniony przez sbknr1 23-08-2020, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-08-2020, 15:16   

Tak. To wahacz dolny prosty.
_________________

 
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 23-08-2020, 17:01   

Jacek11 a to przesto mogło się dziać tak jak opisałem podczas zmiany biegów i przyspieszania?
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-08-2020, 17:55   

sbknr1, Musisz dokładnie obejrzeć całe zawieszenie, oraz układ kierowniczy. To jest Twoje, i innych bezpieczeństwo.
Masz dużo szczęścia, bo przy takiej prędkości mogło się to skończyć gorzej.
_________________

 
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 23-08-2020, 18:12   

Ok dzięki za pomoc jutro postaram się oddać GALA do mechanika by mi to zrobil bo ja z mechaniki to mam dużo braków.
Mam nadzieję że dużo tam się nie stało i dużo kasy nie będę musiał inwestować.
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2020, 20:01   

To jest główny wahacz przedni, więc luz na sworzniu tego wahacza jak najbardziej może powodować znoszenie auta podczas przyspieszania i zwalniania. Jeszcze nie słyszałem żeby ten sworzeń wypadł z wahacza przy takiej prędkości. Masz sporo szczęścia, że żyjesz. Nie było żadnych stuków z zawieszenia wcześniej?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2020, 20:06   

Pamiętaj, że te wahacze mają określone strony - prawy różni się od lewego - żeby nie zostały zamontowane odwrotnie. Kup wahacze CTR - np:
https://allegro.pl/oferta/wahacz-przod-przedni-dolny-prawy-prosty-cbm-24-ctr-9200415652

JM car parts na pewno dobrze doradzi w kwestii części
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 24-08-2020, 09:44   

Dobrze tak zrobię jak doradzasz tylko powiedz mi czy to co opisywałem te uciekanie samochodu podczas zmiany biegów to przez to było? Przez te wahacze?
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-08-2020, 10:17   

Już Ci kolega wyżej napisał, że jest to możliwe. Ale przyczyn może być więcej, dlatego trzeba sprawdzić każdy sworzeń i każdą tuleję. Jeden luźny element rzutuje na inne elementy, i luzy tworzą się szybciej.
_________________

 
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 24-08-2020, 10:51   

Ok dziękuję za informację. Dzisiaj muszę dzwonić po lawetę i zawieść do mechanika niech mi zrobi to dobrze bo sam się boję. To jednak życie i zdrowie mojej rodziny i moje.

[ Dodano: 27-08-2020, 17:22 ]
Witam panowie. Kupiłem meyel jednak lecz jest pewnien problem. Mianowicie. Nie mogę/ nie wiem jak odkręcić śrubę tylna od wahacza dolnego (zdjecia na dole). Może któryś z kolegów powie mi jak i czy mam tą śrubę załączona na fotce odkręcić. Po zewnątrz odkręciłem lecz jest tam między blachami jakas nakrętka której nwm czy mam jakoś odkręcać czy co mam robić.


_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-08-2020, 18:08   

Musisz odkręcić tą blachę, która jest nałożona na śrubę. Blacha jest przykręcona od dołu na 3 śruby M10 na klucz 14. Zdejmujesz blachę, odkręcasz tą nakrętkę pod nią i wysuwasz śrubę na tyle by wyjąć wahacz.
 
 
marecki 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-08-2020, 19:44   

sbknr1 napisał/a:
Dzisiaj muszę dzwonić po lawetę i zawieść do mechanika niech mi zrobi to dobrze bo sam się boję.


No to widzę,że kolega sam się podjął :lol:
Ten metalowy wspornik to już jakimś przecinakiem potraktowany.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 28-08-2020, 03:24   

sbknr1, nie chcę źle wróżyć, ale jak nie widzisz osłony wahacza, że jest zdejmowana, to zostaw tą naprawę komuś kto ma o tym więcej pojęcia... to się może źle skończyć.

Powiem szczerze, że nóż w kieszeni się otwiera, gdy słyszę o czymś takim... zero objawów wcześniej?
Ten sworzeń skrzypi gdy kręcisz kierownicą, gdy zaczyna z nim dziać się coś niedobrego. Serio tego nie słyszałeś? To dźwięk jakby stado kotów w marcu mordy darło...

sbknr1 napisał/a:
To jednak życie i zdrowie mojej rodziny i moje.

I nasze!!
 
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 28-08-2020, 09:14   

Tomasz87 zbędne uwagi proszę zostawić dla siebie.

A co do tej roboty sam się podjąłem fakt robię to drugi dzień bo niestety kanału nie posiadam i uczę się na swoich błędach dlatego też zarejestrowałem się tu na forum by się czegoś dowiedzieć co może być mi potrzebne.
Wczoraj już bym to wymienił lecz nakrętka od sworznia jest przyspawana a skończyłem odkręcać ten uszkodzony wahacz około 20 więc nie chciałem już ciąć po ciemku. Dzisiaj będzie chwilką to się tym zajmę i mam nadzieję że wymienię
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2020, 15:24   

sbknr1 napisał/a:
nakrętka od sworznia jest przyspawana

przejrzyj auto - zawieszenie, hamulce... masz auto, które ktoś drutował, po rzeźniku - warto sprawdzić zanim stanie się coś naprawdę tragicznego
przy okazji spawanie mogło wytopić plastik ze sworznia, luz się zwiększył i tak klepało nie wiadomo od kiedy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.