Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd po raz kolejny
Autor Wiadomość
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 16-05-2021, 00:18   Rozrząd po raz kolejny

Mam pytanie do osób, które ustawiały rozrząd w 4g63 samodzielnie. Czy stan opisany poniżej jest prawidłowy?

Tym razem rozchodzi się o ustawienie napinacza i luz na pasku pomiędzy kołami rozrządu.

Wykonując procedurę wg instrukcji – czyli ustawiamy na znaki i luźną zawleczkę -> wyjęcie zawleczki – dwa obroty (pasek pomiędzy kołami jest napięty, zawleczka nie wchodzi – czekamy kilka minut lewe koło rozrządu schodzi lekko do środka tworząc luz na pasku pomiędzy kołami a napinacz ustawia się tak że można ponownie luźno włożyć zawleczkę. Kolejny obrót i pasek napięty, koła na znakach – po chwili pojawia się luz pomiędzy kołami. Wygląda tak:

https://youtu.be/90c7wMTwMvI

Sprawdzałem kilka razy, luz pojawia się zawsze.

W przypadku mocniejszego naciągnięcia rolki łapa jej wózka opada zbyt nisko (pierwotnie w moim przypadku opierała się o krawędź napinacza – luz i tak się wytworzył.) Pasek Mitsuboshi 153 zęby.

Przyznam że trochę niebezpiecznie to wygląda.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-05-2021, 09:14   

tu https://www.youtube.com/watch?v=JrwgM94wG8Q masz pokazane jak powinno to wyglądać, ma końcu poruszony jest problem luźnego paska.

od siebie dodam że wymieniałem w innym aucie z innym silnikiem i nigdy nie miałem tak luźnego paska na górze .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2021, 12:32   

Generalnie przy dobrze napiętym pasku zawleczka wychodzi bez problemu z napinacza. Jak zrobić 2 obroty wałem to masz taka sama sytuacje - czas potrzebny na ustawienie się napinacza to max kilka minut, chociaż procedura serwisowa mówi o 15. Po tym czasie odległość między obudową napinacza a łapą od rolki powinna być między 3.7 a 4.5 mm. Zawleczka powinna też wejść w dziury w tym przypadku.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 16-05-2021, 13:03   

No faktycznie luźny, wczoraj sprawdzałem u siebie naciąg paska po ok 4 tyś od wymiany ale jest ok. U mnie był taki luźny stary po ok 55 tyś przebiegu. Sprawdzałeś czy łapa do której jest przykręcona rolka napinająca jest luźna może się zacina na sworzniu i nie ma prawidłowego napięcia.
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 16-05-2021, 14:58   

kuba!!!

On tą rolkę ma przeciągniętą na drugą stronę :)


Krzyzak

W teorii tak, w praktyce po ustawieniu na luźną zawleczkę, wykręceniu śruby pomocniczej, zdjęciu blokady z kół i wykonaniu 2 obrotów zawleczki od razu nie włożysz ponieważ otwór będzie ok 1mm wyżej. Po kilku minutach lewe koło dociąga napinacz i zawleczka wchodzi luźno ale pojawia się ten luz na górze. Luz kasuje się podczas obrotów.

Wczoraj chwilę po tym nagraniu odpaliłem silnik i nic się nie działo. Rano sprawdzam i pasek wygląda tak:

https://www.youtube.com/watch?v=oJpURzM-V14

Jest napięty. Podczas pracy nic nie lata, wygląda OK.

https://www.youtube.com/watch?v=rJ5-mh2G6xs


Wygląda na to że ten luz na początku po złożeniu rozrządu jest czymś normalnym i nie ma potrzeby się nim przejmować.


luk2501


Mechanik który składał mi rozrząd 2 lata temu za mocno napiął pasek, możliwe że próbował właśnie ten luz skasować. Efekt był taki że po postoju wózek rolki leżał dosłownie na krawędzi napinacza.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2021, 19:22   

Ja też miałem taki luźny. 2 obroty, 15 minut i zawleczka według pomiarów powinna być w górnym położeniu (sensie podobnie jak jest przed zamontowaniem włożona). Dokładnie tak miałem, ale 6 latach i 63 tys przestawił się o 2 ząbki podczas odpalania. Tak się jeszcze zastanawiam bo auto stało na jedynce delikatnie pod górę, parkowałem tak pod pracą więc dość często. Podobno tak można naciągać rozrząd... Po próbnym naciągu napinacza na tym pasku skończyła się regulacja więc wygląda, że to pasek się rozciągnął.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-05-2021, 11:54   

h404 napisał/a:
zawleczki od razu nie włożysz
przeczytaj jeszcze raz, co napisałem ;)
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 17-05-2021, 12:24   

Krzyzak

Masz rację, jest dokładnie tak jak napisałeś :wink:


krzychu

Jakie były konsekwencje?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-05-2021, 12:25   

Po założeniu nowego rozrządu kompresją była bardzo dobra. Samochód jeździ nadal u ojca.
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 11-11-2021, 19:19   

Dziś wkońcu wziąłem się za rozrzad w moim autku bo części już mi poł roku leżą. Wszystko pięknie ładnie , zacząłem montować nowy pasek z dayco i się okazał za krótki. Na opakowaniu pisało 153 zęby a na pasku 151 zębów. Ktoś w fabryce zrobił mi mega niespodziankę. Stary pasek był dość luźny i nie zaciekawy.W sobotę ciąg dalszy.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 11-11-2021, 20:24   

A nie było dostępnych jakiś normalnych pasków z porządnej firmy?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 12-11-2021, 21:20   

Zamówiłem z geitsa bo i poprzedni taki był. Pasek był ogólnie już luźny rolka napinająca była obrucona otworami w dół więc nie poprawnie. Pasek od balansu zaczą się powoli niszczyć bo rolkę ktoś założył odwrócona o 180 stopni.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2021, 19:24   

Ale ori Gates z UK to zupełnie co innego niż te produkowane u nas. A niestety ich jakość jest znana w Polsce od 15 lat i jest to totalny syf. Rolkę na balansie można wyprasować i założyć poprawnie
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 13-11-2021, 20:29   

U mnie na początku tak założyli rolkę balansu na odwrót. Był błąd w Auto Data źle w instrukcji montażu. Oryginalna instrukcja mitsubishi pokazuje rolkę poprawnie czyli kołnierzem na zewnątrz.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Siema92 
Nowy Forumowicz
Siema

Auto: O1 T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2021
Posty: 11
Skąd: Głogów
Wysłany: 20-12-2021, 10:48   Re: Rozrząd po raz kolejny

h404 napisał/a:
Mam pytanie do osób, które ustawiały rozrząd w 4g63 samodzielnie. Czy stan opisany poniżej jest prawidłowy?

Tym razem rozchodzi się o ustawienie napinacza i luz na pasku pomiędzy kołami rozrządu.

Wykonując procedurę wg instrukcji – czyli ustawiamy na znaki i luźną zawleczkę -> wyjęcie zawleczki – dwa obroty (pasek pomiędzy kołami jest napięty, zawleczka nie wchodzi – czekamy kilka minut lewe koło rozrządu schodzi lekko do środka tworząc luz na pasku pomiędzy kołami a napinacz ustawia się tak że można ponownie luźno włożyć zawleczkę. Kolejny obrót i pasek napięty, koła na znakach – po chwili pojawia się luz pomiędzy kołami. Wygląda tak:

https://youtu.be/90c7wMTwMvI

Sprawdzałem kilka razy, luz pojawia się zawsze.

W przypadku mocniejszego naciągnięcia rolki łapa jej wózka opada zbyt nisko (pierwotnie w moim przypadku opierała się o krawędź napinacza – luz i tak się wytworzył.) Pasek Mitsuboshi 153 zęby.

Przyznam że trochę niebezpiecznie to wygląda.


Mam dokładnie tak samo. Zacznę od tego, że 2 razy źle ustawili mi ten rozrząd w warsztacie. Dwa razy znaki się nie zgadzały o jeden ząbek był przestawiony. Po tym samemu się za to wziąłem i efekt jest jak u ciebie. Pasek się luzuje pomiędzy kołami wałków rozrządu i zależy to w jakim miejscu się "zatrzyma". Raz będzie napięty a raz luźny. Ja spędziłem 3 dni w garażu próbując ustawić napięcie tak jak instrukcja mówi i nawet jak po tych 15 minutach dało sie wsadzić zawleczkę to po 20 lub więcej już nie. Praktycznie zawsze trzpień napinacza chowa się więcej niż powinien efektem czego jest ten luz. Ja się boję, że ten pasek przy którymś uruchomieniu przeskoczy. Możliwe, że jak mechanicy ustawiali to też ustawili na znakach a po postoju jak sie pasek zluzował to przeskoczył...Wykonałem kilkanaście prób napinania i efekt mniej więcej ten sam. Napinacz nowy. Ja nie wiem co ja mam z tym zrobić....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.