Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pajero 3.0 12v szarpanie do 2000obr/wypadanie zaplonu
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 20-07-2021, 23:11   pajero 3.0 12v szarpanie do 2000obr/wypadanie zaplonu

Dzien dobry.
dopadl mnie taki problem:
Pajero II na aparacie zaplonowym i pojedynczej cewce. Auto z gazem

od okolo 3 tygodni samochod szarpie w zakresie okolo 1400-2000 obrotow. wciskajac gwaltownie gaz lub powyzej 2000-2500auto przestaje szarpac i jest ok.
objawy na benzynie i na gazie. na gazie objawy sa wyrazniejsze.

do tej pory wymienilem przewody zaplonowe, swiece, kopulke i palec rozdzielacza.

wczoraj bylem u gazownika i podlaczajac sie pod sterownik gazu powiedzial, ze wypada zaplon na 5 i 6 cylindrze. na potwierdzenie tej tezy byly okopcone swiece zaplonowe(reszta swiec ok).

on sugeruje mi wymiane rozdzielacza ale dzisiaj rozmawialem z wlascicielem zakladu regenerujacego aparaty zaplonowe zeby zaczac od cewki zaplonowej.

cewke z modulem juz zamowilem z firmy Carmont i jutro podmienie ale jestem jakos sceptycznie nastawiony na powodzenie...


moze ktos z forumowiczow spotkal sie z takimi objawami lub ma jakis pomysl co moglbym jeszcze sprawdzic?

Niestety z elektryki jestem noga... :(
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-07-2021, 11:13   

Czy wymiana cewki pomogła ?
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 27-07-2021, 21:24   

wymiana cewki razem z modułem nie pomogła.
czyszczenie przepustnicy tez nie pomogło
przedstawianie zapłonu w zakresie od 5 do 10 stopni tez żadnych zmian w objawach szarpania.

dzisiaj godzinę jeździłem po mieście i sprawne :shock:

pewnie jak rano pojadę do pracy to znów będzie szarpać..... :(

brak mi już slow

[ Dodano: 27-07-2021, 21:27 ]
dodam, że kompresja na 4 cylindrze 7.5 Bara na reszcie w granicach 10.5 do 11bar.


odczytane błędy 11,12,13,14,25 ale już na drugi dzień tylko 13 i 25
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-07-2021, 22:35   

7,5 bara to już dramat. Próbę olejową można zrobić.
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 28-07-2021, 20:43   

tez mnie martwi , że ten jeden słaby. pomiary robiłem co prawda na zimnym ale różnica spora
próba olejowa podnosi do góry nie całego Bara

ale co by nie mówić o kompresji czasami jest wszystko ok.

dzisiaj jeszcze wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie zapłonowy. Wyobraźcie sobie że pasuje z Matiza :D

plusy takie, że w moim subiektywnym odczuciu jest mocniejszy od "dolu".

oczywiście dalej nie jest kolorowo, bo teraz nie chodzi na wolnych obrotach....gaśnie, całuje....

z elektryki jestem słaby ale sprawdzałem tps i pokazuje 4.5 volt po minimalnym otwarciu przepustnicy, zasilanie na pierwszym pinie7.3volt
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-07-2021, 22:54   

Tps może robić problemy. Jest tam jeszcze błąd przepływomierza o ile dobrze rozczytalem tabelkę.

Zrób poprawnie pomiar ciśnień, czyli silnik gorący, gej od gazu w podłodze. Jak są regulowane luzy zaworów w tym silniku ?
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 28-07-2021, 23:34   

jacek11 napisał/a:
, gej od gazu w podłodze


???

tez pomyślałem o zaworach. nie ma tam przypadkiem płytek?


wkurza mnie strasznie ten silnik i mi szkoda, bo kupując to właśnie silnik chodził super i coś się zrypalo :(
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-07-2021, 16:46   

Podczas pomiaru ciśnienia naciskasz gaz do oporu, aby przepustnica była otwarta na ful.
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 29-07-2021, 22:13   

będzie trochę czasu to zrobię jeszcze raz.

pytanie:

jest taka możliwość, że leją wtrysku benzynowe na 5 i 6 cylindrze i przez to nierówno chodzi/szarpie/gaśnie?
czy jest taka możliwość, że wtryski benzynowe leją podczas pracy na gazie?


wyjaśniało by to parę objawow- szarpanie, falowanie obrotów, okopcone świece na 5 i 6 garze :x ....

Tak się zastanawiam, bo dzisiaj doszedł właśnie nowy objaw charakterystycznego "cykania" z okolic wtryskow benzynowych podczas pracy na pb...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-07-2021, 23:34   

oczywistym jest, że wszystko się może popsuć. Wtryskiwacze benzynowe również mogą być uszkodzone, zanieczyszczone, choćby ze względu na to, że mało pracują, a temperatura jednak jest.
Czy mogą lać ? tak, jest taka możliwość. Możesz to zweryfikować odcinając prąd od pompy paliwa podczas pracy na gazie.
Jaki jest symbol tego silnika ?
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 30-07-2021, 07:27   

6g72 12zaworów
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30-07-2021, 17:45   

Szukaj informacji w dziale Sigmy. Ten silnik był montowany w Sigmach, ale różni się dolotem.
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 25-08-2021, 21:42   

problem rozwiazany....

oddalem auto do mechanika. wykonal plukanie silnika i zmiane oleju.

pomiar kompresji na 4 cylindrze 4 bary, na reszcie w przedziale 7 -8....


Mechanik stwierdzil, ze silnik musial byc zalany jakims dobrym "doktorkiem" a ja dalem sie oszukac sprzedajacemu :(

teraz zalamka :roll:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-08-2021, 15:55   

Co zamierzasz ?
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 10
Skąd: kunowice
Wysłany: 28-08-2021, 23:38   

sciaganie silnika i w zaleznosci od kosztow naprawa albo drugi silnik, tylko z tym to loteria...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.