pajero 3.0 12v szarpanie do 2000obr/wypadanie zaplonu |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 20-07-2021, 23:11 pajero 3.0 12v szarpanie do 2000obr/wypadanie zaplonu
|
|
|
Dzien dobry.
dopadl mnie taki problem:
Pajero II na aparacie zaplonowym i pojedynczej cewce. Auto z gazem
od okolo 3 tygodni samochod szarpie w zakresie okolo 1400-2000 obrotow. wciskajac gwaltownie gaz lub powyzej 2000-2500auto przestaje szarpac i jest ok.
objawy na benzynie i na gazie. na gazie objawy sa wyrazniejsze.
do tej pory wymienilem przewody zaplonowe, swiece, kopulke i palec rozdzielacza.
wczoraj bylem u gazownika i podlaczajac sie pod sterownik gazu powiedzial, ze wypada zaplon na 5 i 6 cylindrze. na potwierdzenie tej tezy byly okopcone swiece zaplonowe(reszta swiec ok).
on sugeruje mi wymiane rozdzielacza ale dzisiaj rozmawialem z wlascicielem zakladu regenerujacego aparaty zaplonowe zeby zaczac od cewki zaplonowej.
cewke z modulem juz zamowilem z firmy Carmont i jutro podmienie ale jestem jakos sceptycznie nastawiony na powodzenie...
moze ktos z forumowiczow spotkal sie z takimi objawami lub ma jakis pomysl co moglbym jeszcze sprawdzic?
Niestety z elektryki jestem noga... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-07-2021, 11:13
|
|
|
Czy wymiana cewki pomogła ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 27-07-2021, 21:24
|
|
|
wymiana cewki razem z modułem nie pomogła.
czyszczenie przepustnicy tez nie pomogło
przedstawianie zapłonu w zakresie od 5 do 10 stopni tez żadnych zmian w objawach szarpania.
dzisiaj godzinę jeździłem po mieście i sprawne
pewnie jak rano pojadę do pracy to znów będzie szarpać.....
brak mi już slow
[ Dodano: 27-07-2021, 21:27 ]
dodam, że kompresja na 4 cylindrze 7.5 Bara na reszcie w granicach 10.5 do 11bar.
odczytane błędy 11,12,13,14,25 ale już na drugi dzień tylko 13 i 25 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-07-2021, 22:35
|
|
|
7,5 bara to już dramat. Próbę olejową można zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 28-07-2021, 20:43
|
|
|
tez mnie martwi , że ten jeden słaby. pomiary robiłem co prawda na zimnym ale różnica spora
próba olejowa podnosi do góry nie całego Bara
ale co by nie mówić o kompresji czasami jest wszystko ok.
dzisiaj jeszcze wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie zapłonowy. Wyobraźcie sobie że pasuje z Matiza
plusy takie, że w moim subiektywnym odczuciu jest mocniejszy od "dolu".
oczywiście dalej nie jest kolorowo, bo teraz nie chodzi na wolnych obrotach....gaśnie, całuje....
z elektryki jestem słaby ale sprawdzałem tps i pokazuje 4.5 volt po minimalnym otwarciu przepustnicy, zasilanie na pierwszym pinie7.3volt |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-07-2021, 22:54
|
|
|
Tps może robić problemy. Jest tam jeszcze błąd przepływomierza o ile dobrze rozczytalem tabelkę.
Zrób poprawnie pomiar ciśnień, czyli silnik gorący, gej od gazu w podłodze. Jak są regulowane luzy zaworów w tym silniku ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 28-07-2021, 23:34
|
|
|
jacek11 napisał/a: | , gej od gazu w podłodze |
???
tez pomyślałem o zaworach. nie ma tam przypadkiem płytek?
wkurza mnie strasznie ten silnik i mi szkoda, bo kupując to właśnie silnik chodził super i coś się zrypalo |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-07-2021, 16:46
|
|
|
Podczas pomiaru ciśnienia naciskasz gaz do oporu, aby przepustnica była otwarta na ful. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 29-07-2021, 22:13
|
|
|
będzie trochę czasu to zrobię jeszcze raz.
pytanie:
jest taka możliwość, że leją wtrysku benzynowe na 5 i 6 cylindrze i przez to nierówno chodzi/szarpie/gaśnie?
czy jest taka możliwość, że wtryski benzynowe leją podczas pracy na gazie?
wyjaśniało by to parę objawow- szarpanie, falowanie obrotów, okopcone świece na 5 i 6 garze ....
Tak się zastanawiam, bo dzisiaj doszedł właśnie nowy objaw charakterystycznego "cykania" z okolic wtryskow benzynowych podczas pracy na pb... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-07-2021, 23:34
|
|
|
oczywistym jest, że wszystko się może popsuć. Wtryskiwacze benzynowe również mogą być uszkodzone, zanieczyszczone, choćby ze względu na to, że mało pracują, a temperatura jednak jest.
Czy mogą lać ? tak, jest taka możliwość. Możesz to zweryfikować odcinając prąd od pompy paliwa podczas pracy na gazie.
Jaki jest symbol tego silnika ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 30-07-2021, 07:27
|
|
|
6g72 12zaworów |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-07-2021, 17:45
|
|
|
Szukaj informacji w dziale Sigmy. Ten silnik był montowany w Sigmach, ale różni się dolotem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 25-08-2021, 21:42
|
|
|
problem rozwiazany....
oddalem auto do mechanika. wykonal plukanie silnika i zmiane oleju.
pomiar kompresji na 4 cylindrze 4 bary, na reszcie w przedziale 7 -8....
Mechanik stwierdzil, ze silnik musial byc zalany jakims dobrym "doktorkiem" a ja dalem sie oszukac sprzedajacemu
teraz zalamka |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-08-2021, 15:55
|
|
|
Co zamierzasz ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rkalitka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 10 Skąd: kunowice
|
Wysłany: 28-08-2021, 23:38
|
|
|
sciaganie silnika i w zaleznosci od kosztow naprawa albo drugi silnik, tylko z tym to loteria... |
|
|
|
 |
|