Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Moj Galant - neudana regulacja wolnych obrotów -
Autor Wiadomość
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 22:46   [E33A 2.0] Moj Galant - neudana regulacja wolnych obrotów -

Witam serdecznie,
Po czyszczeniu przepustnicy obroty mi skoczyły na 1500 i tak się trzymały wahając od czasu do czasu , wiec przeczytałem dokładnie stronę Krzyżaka - tutaj ukłon dla pana :) ale już na tym etapie zaczeły się schody.... Otóz śrubki regulacyjne są w innym miejscu a zaślepki która ma chronić śrube regulacyjną od obrotów nie widać :( Zrobiłem zdjęcia i zamieszczam je poniżej . Są czasem trochę nie wyraźne gdyż były robione na silniku który był na około 2000 obr/min. Proszę doradźcie mi jak ustawić w tym przypadku obroty. I etap w/g instrukcji przeszedłem ale nie wiem do czego służy druga śrubka na poniższym zdjęciu.
Poniżej widać niebieski kabelek podłaczony do złacza diagnostycznego.

Ale nie widać nigdzie śrubki regulacyjnej :( od wolnych obrotów jak w etapie 2.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 20-04-2007, 22:51   

Twoja śrubka B to jest śrubka 2 u Krzyzaka.
Twoja śrubka A to jest 3 u Krzyzaka.
Poluzuj linkę gazu, a obroty spadną Ci do jakichś 600 ;) W każdym razie w te okolice :)

Aha, nie ma czegoś takiego jak zaślepka. Nie w tym silniku.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 22:54   

Patrząc na stronę Krzyżaka sprawdziłem na wszelki wypadek jeszcze regulację obrotów dla Wolne obroty 4G15/4G37 i patrzę , toż to jak u mnie. Ale mi się zdawało że :roll: mam silnik 2 litry 4G93 a nie 4g37.

[ Dodano: 20-04-2007, 23:55 ]
Czyli wychodzi na to że mając w dowodzie rejestracyjnym wpis o silniku 2.0 de facto jest to silnik 1800? Jak to można jeszcze sprawdzić?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 09:26   

santanayana,
procedura regulacji wolnych obrotow w wiekszosci silnikow z tamtego okresu jest podobna. zrob zdjecie komory silnika - silnik 1,8 od 2,0 rozni sie z wygladu i nie ma szans zeby je pomylic
http://eurosoftware.com.p...x/oil/oile3.jpg
tu masz ze strony krzyzaka fote ktora akurat pokazuje charakterystyczny ksztalt pokrywy w silniku 1,8 - 4g37

http://photos.allegro.pl/...707/184847079_1
a tu masz z allegro jakas fote 2,0 - 4g63

:D
 
 
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 21:59   

Dzieki za zdjęcia, więc okazuje się że mam jednak silnik 2.0 tylko przepustnicę z silnika G37 , a może po prostu tak fabrycznie robili w Mitsubishi? W każdym bądź razie na początku myślałem ze zamiast 2.0 mam 1.8 bo regulacja jak w 1.8 . Czy ktoś tak też ma?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 22:59   

ale co to znaczy ze masz przepustnice od 1,8? TPS - czyli to czarne ustrojstwo robili rozne w roznych latach (3 lub 4 przewodowe) wiec wszystko zalezy! :D

pozdrowka
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-04-2007, 21:52   

przepustnica i regulacja obrotow pasuje zarowno do 4G37 jak i 4G63 SOHC z lat 88-92
zrob jeszcze raz regulacje DOKŁADNE wg wskazowek i bedzie OK :)
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-04-2007, 21:37   

Ja ustawiałem obroty w moim silniku według informacji ze strony Krzyżaka, a mam G64B 2,4L i wszystko gra, więc u Ciebie nie powinno być problemu.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
sitar
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 12:40   

wiem ze to stary temat, ale czy ktoś mógłby mi napisać na podstawie schematu z pierwszego postu która śrubka to główna a która jest zxgrubna, sorry za tak banalne pytanie ale nie mam pojęcia
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 15-07-2007, 00:31   

A zajrzyj na stronę Krzyzaka, tam masz wszystko ładnie opisane ;)
Śrubka A - zgrubna
Śrubka B - główna
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
sitar
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2007, 13:39   

zaglądałem i według tego staram sięto ustawić, ale........
jakiekolwiek manewry ze śrubką B nie przynoszą efektu w postaci regulacji wolnych obrotów, co robić mam nadzieje że to nie jest moment w którym muszę sprawić sobie nową przepustnicę!!!
proszę o pomoc, wolne obroty moge regulować jedynie zmieniając położenie przepustnicy
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 15-07-2007, 13:57   

sitar napisał/a:
wolne obroty moge regulować jedynie zmieniając położenie przepustnicy

A tymi śrubkami to niby co robisz? :)
sitar napisał/a:
mam nadzieje że to nie jest moment w którym muszę sprawić sobie nową przepustnicę!!!

Nie ma takiej opcji ;)
sitar napisał/a:
jakiekolwiek manewry ze śrubką B nie przynoszą efektu w postaci regulacji wolnych obrotów

A wykręciłeś śrubkę A? Odłączyłeś silniczek krokowy zgodnie z zaleceniami? Jeśli tak, to nie ma bata, obroty muszą reagować na kręcenie śrubką B.
Ew. jak masz za wysokie obroty, to mogłeś zapomnieć poluzować linkę gazu.
A tak w ogóle to jaki silnik posiadasz?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
sitar
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2007, 15:02   

silnik 2.0 8v 4g63
wierz mi ze robiłem wszystko według zaleceń: sprawdziłem silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnicę i robiłem wszystko według zaleceń Krzyżaka, też mnie to dziwi, wykręciłem całkowicie śrubkę i nawet poruszanie samą dżwignią nie przynosi efektu, chodzi o to że jak przekręcę śrubkę A o 1.25 obrotu i próbuję ustawić wolne obroty po podłączeniu ZUZ do masy to nic nie daje śrubka B, jedynie regulując A moge ustawić obroty, efekt jest taki, że jak ustawie wszystko to na zimnym silniku ciężko odpalić i wejść później na obroty.

[ Dodano: 15-07-2007, 16:44 ]
sprawdziłem dokładnie i silniczek krokowy wogóle nie działał, wyczyściłem i już jest ok, dzięki
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-07-2007, 19:30   

sitar, regulacje przeprowadz jak dla 4G37!!! - bo z opisu wyzej wynika, ze robiles jak dla 4G13/93
w 4G63 8v nie trzeba robic tego 1.25 obrotu ani podlaczac ZUZ do masy!
 
 
sitar
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 14:40   

dzięki wielkie za pomoc, jestem pod wrażeniem waszej wiedzy i chęci pomocy, mam galanta od tygodnia i dopiero zaczynam przygode, bede musiał się jakoś zrewanżować...
pozdro i wielkie dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.