Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
C52A, 4G15 200kkm remont silnika - czy warto
Autor Wiadomość
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 10:41   C52A, 4G15 200kkm remont silnika - czy warto

Witam,
Powoli doprowadzam swojego Colta do porządku.
Na początek poszedł pasek i napinacz do wymiany, potem amorki z tyłu i elementy gumowe mocowania amorka. Filtr paliwa, kable świece, paski i inne drobiazgi. Założyłem gaz 4G (sekwencja) jakieś 2kkm temu.
Umyłem silnik i zauważyłem pocenie się na styku głowica - blok w okolicach 1 świecy (patrząc od strony rozdzielacza).
Podjąłem decyzję o wymianie uszczelki. A z tym wiąże się konieczność planowania głowicy, Trzeba z niej będzie zdjąć cały osprzęt, a skoro już zostanie zdjęte to zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy, prowadnic i ewentualnie zaworów...
I stąd mam kilka pytań
1) Czy warto wymieniać zawory, gniazda, sprężyny i resztę drobiazgów, czy po prostu wymienić uszczelkę i dać sobie spokój z resztą;
2) Czy jak już zdejmę głowicę i wymienię tam całość czy warto by było wymienić pierścienie tłoków, panewki korbowodów i wału (oczywiście wraz z oringami no ale to chyba oczywiste) oraz czy konieczna jest wymiana pompy wody i oleju;
3) jakich podzespołów (producenci i gdzie to kupić i ile to mniej więcej kosztuje) mam użyć (na terenie warszawy na ogół kupuję u Japaneze +NipponCar);
4) Gdzie w Warszawie jest najlepszy ale w nie najdroższy punkt, w którym mógłbym splanować głowicę ( ile to kosztuje)
W sumie po tych zabiegach silnik byłby jak nowy (bo jak już zostanie rozebrany na części to przy okazji dałbym go do mycia)

5) dodatkowo podobno (widziałem kilka postów na ten temat) można zastosować inny wałek rozrządu celem podniesienia mocy; czy to jest gotowy element (jakiś zestaw to tuningu lub z innego silnika) czy trzeba dorabiać u jakiegoś specjalisty (jeżeli tak to gdzie najlepiej, ile taka przyjemność kosztuje, ile mniej więcej mocy uzyskam i o ile wzrośnie spalanie - przydałoby się dodatkowe 15-25 KM)

Tak przy okazji składam do kompletu własny warsztat DIY więc całość będę robił samodzielnie a potrzebne narzędzia kupował (od dłuższego czasu tak robię) - choć przydałby mi się jakiś mentor (serwisówka to nie wszystko)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2007, 11:10   Re: C52A, 4G15 200kkm remont silnika - czy warto

awgan napisał/a:
Umyłem silnik i zauważyłem pocenie się na styku głowica - blok w okolicach 1 świecy (patrząc od strony rozdzielacza).
Podjąłem decyzję o wymianie uszczelki. A z tym wiąże się konieczność planowania głowicy,

Nie przesadzalbym - bardziej chodzi o tzw "zabielenie" czyli usuniecie resztek starej uszczelki. Zbiera sie kilka setnych milimetra.
awgan napisał/a:
Trzeba z niej będzie zdjąć cały osprzęt, a skoro już zostanie zdjęte to zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy, prowadnic i ewentualnie zaworów...
I stąd mam kilka pytań
1) Czy warto wymieniać zawory, gniazda, sprężyny i resztę drobiazgów, czy po prostu wymienić uszczelkę i dać sobie spokój z resztą;
2) Czy jak już zdejmę głowicę i wymienię tam całość czy warto by było wymienić pierścienie tłoków, panewki korbowodów i wału (oczywiście wraz z oringami no ale to chyba oczywiste) oraz czy konieczna jest wymiana pompy wody i oleju;

Uszczelniacze raczej na pewno do wymiany. Prowadnice - nie sadze. Zawory? Jak wyklepane to tak. Jak zdejmiesz glowice warto by bylo sprawdzic w jakim stanie jest gladz cylindra, czy nie ma progow, czy pierscienie nie stoja. Jezeli jest to konieczne to jak najbardziej tak.
awgan napisał/a:
3) jakich podzespołów (producenci i gdzie to kupić i ile to mniej więcej kosztuje) mam użyć (na terenie warszawy na ogół kupuję u Japaneze +NipponCar);

japaneze Ci podpowie
awgan napisał/a:
4) Gdzie w Warszawie jest najlepszy ale w nie najdroższy punkt, w którym mógłbym splanować głowicę ( ile to kosztuje)
W sumie po tych zabiegach silnik byłby jak nowy (bo jak już zostanie rozebrany na części to przy okazji dałbym go do mycia)

Krasnobrodzka?
awgan napisał/a:
5) dodatkowo podobno (widziałem kilka postów na ten temat) można zastosować inny wałek rozrządu celem podniesienia mocy; czy to jest gotowy element (jakiś zestaw to tuningu lub z innego silnika) czy trzeba dorabiać u jakiegoś specjalisty (jeżeli tak to gdzie najlepiej, ile taka przyjemność kosztuje, ile mniej więcej mocy uzyskam i o ile wzrośnie spalanie - przydałoby się dodatkowe 15-25 KM)

Walek jest w silnikach NA jedna z ostatnich modyfikacji. Jak chcesz cos poprawic to warto by bylo wypolerowac kanaly w glowicy i w kolektorach + spasowac wszystko dokladnie ze soba.
Co do samych walkow - w Polsce robi je Swiatek (zdania bardzo podzielone ale sporo uzytkownikow twierdzi, ze sa nietrwale) i ktos we Wroclawiu. Samymi walkami wzrostu mocy nie uzyskasz.
A co do wzrostu mocy - polecam zainteresowanie sie silnikiem Hyundaia S-Copue. 4G15 Turbo :D Tzn u Hyundaia sie on inaczej nazywa ale to ten sam silnik.

Tyle, ze przy swapie konieczne jest wieksze dlubanie. No i trudno taki silnik kupic w akceptowalnym stanie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-04-2007, 11:14   

awgan napisał/a:
Czy warto wymieniać zawory, gniazda, sprężyny i resztę drobiazgów, czy po prostu wymienić uszczelkę i dać sobie spokój z resztą;
Warto to wymienić.
awgan napisał/a:
zauważyłem pocenie się na styku głowica - blok w okolicach 1 świecy (patrząc od strony rozdzielacza).
To typowy wyciek spod głowicy (do wymiany uszczelka głowicy). W tym miejscu przechodzi kanał olejowy, którym olej pod ciśnieniem jest podawany pod pokrywę zaworów w celu smarowania klawiatury.
awgan napisał/a:
Czy jak już zdejmę głowicę i wymienię tam całość czy warto by było wymienić pierścienie tłoków, panewki korbowodów i wału
pierścienie bym wymienił (niemieckie Goetze to koszt 160-180 zł/komplet). Panewek bym nie wymieniał jeśli wyglądają OK, chociaż z drugiej strony nie są drogie.
awgan napisał/a:
czy konieczna jest wymiana pompy wody i oleju;
Moim zdaniem nie. Napewno nie pompa oleju.
awgan napisał/a:
jakich podzespołów (producenci i gdzie to kupić i ile to mniej więcej kosztuje) mam użyć
Uszczelki firmy Elring (pod głowicę ok. 90 zł, pod pokrywę zaworów 30 zł), pod kolektory-wydechowy i ssący mogą być JC (pod wydech 40 zł, pod ssący 20 zł), wszelkie uszczelniacze (simeringi i oringi) firmy NOK lub Corteco (ceny 10-40 zł/szt.). Cen prowadnic i zaworów nie znam, a pompa wody jakby co to firmy GMB-koszt 180 zł.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 26-04-2007, 11:21   

awgan napisał/a:
Gdzie w Warszawie jest najlepszy ale w nie najdroższy punkt, w którym mógłbym splanować głowicę ( ile to kosztuje)

nie znam warszawy ,natomiast wiem ze w szczecinie jest to koszt ok 80 zl (wraz ze sprawdzeniem glowicy czy nie jest nigdzie peknieta itp pod cisnieniem ? )
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 11:47   

Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Zostało tylko jeszcze pytanie jakiej firmy zawory i uszczelniacze (nie mogę znaleźć topicu opisującego remont przeprowadzony w garażu przez dwóch Warszawiaków a tam było wyszczególnione co jakiej firmy :( ) i czy będę musiał wymienić pasek rozrządu (mam na nim około 17kkm) i sprężyny popychaczy.

Jeżeli można prosić o jakieś namiary na zakład przy Krasnobrodzkiej i czy u nich od razu można wymienić gniazda zaworów i dotrzeć je.

Co do polerowania kanałów to problem jest taki, że mam wstawiony gaz, a dysze są wklejone a nie wkręcone - trochę mi się to nie podoba.

Wiem na pewno, że jak zdejmę kolektor ssący do dokładnie go wymyję ja i resztę dolotu, przepustnicę, silnik krokowy itp.
Ostatnio zmieniony przez awgan 26-04-2007, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2007, 11:51   

awgan napisał/a:
Jeżeli można prosić o jakieś namiary na zakład przy Krasnobrodzkiej

http://www.nos.motoogloszenia.pl/
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6986
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-04-2007, 13:56   

Robiłem taką operację kilka razy....

1. Zawory - kpl., prowadnice wydechowe na pewno, ssące prawdopodobnie będą ok, uszczelniacze zaworowe, szlif gniazd zaworów, zabielenie głowicy
2. Warto pierścienie - panewek w 4g1x dotąd nie wymieniałem - po 200 000 km nie wykazują zużycia
3. Części silnikowe - Hipol na Staniewickiej. Uszczelka KP-Japan, kolektory - cokolwiek-gasket ;) , uszczelniacze ori Hundai, uszczelniacze obrotowe NOK (Corteco), pompa wody GMB, rolka rozrządu GMB
4. Autoszlif - Parowcowa lub Białołęcka (dawniej Krasnobrodzka)

Mentor by się znalazł.....tylko mam problemy czasowe

[ Dodano: 26-04-2007, 14:00 ]
PS. kolektora nie musisz zdejmować. W C5 jest tyle miejsca, że można bez trudu odkręcić go od głowicy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 14:44   

Jak wymieniać pierścienie, jak widziałem kieeeedyś jak w Fiacie 125 było:
zdjąć miskę olejową,
rozkręcić łączenie korbowodu z wałem,
wypchnąć w górę tłok.
Mechanik twierdził że jest to metoda leniwa (bez wyjmowania silnika).
W maździe (śp) mojego ojca silnik był wyjmowany.

Jak dotrzeć (spasować) zawory? - tego nie widziałem na oczy, czy to mi zrobią razem z planowaniem (zabieleniem) głowicy. Czy blok też trzeba planować (wydaje mi się, że nie, jest stalowy i raczej mniej podatny na ewentualne odkształcenia)?

Dzięki Bartku, wydaje mi się że widziałem Twój post dot. remontu a może nie tyle Twój co Ty brałeś udział w tym przedsięwzięciu. Jeżeli pamiętasz co to za post byłbym wdzięczny za linka.

Przy takim przedsięwzięciu (no w końcu będzie to ładnych parę...set PLN) chciałem zrobić wszystko co możliwe (wymyć silnik od środka, pousuwać nagary itp., pomalować blok, miskę, odmalować pokrywę zaworów) tylko jak zrobić to dobrze bez wyjmowania i kompletnego demontażu serca samochodu.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 26-04-2007, 14:50   

wydaje mi sie , ze chodzi Ci o te posty


http://www.mitsubishi-gra...t=1280&start=15
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 15:13   

Dokładnie o to chodziło! :-)

Po pobieżnym policzeniu wyszło mi koło 700-800 PLN + narzędzia jakieś 300 ... w końcu trzeba kupić klucz dynamometryczny (~120), jakiś lepszy podnośnik (2X70) i porządne klucze tunelowe.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6986
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-04-2007, 15:17   

Bez wyjęcia silnika nie zrobisz bloku.

"Fiatowska metoda" jak najbardziej skuteczna - czy na lenia, to bym dyskutował - ilość wczołgań się pod samochód jest spora

Spasowaniem zaworów możesz się nie przejmować, jeżeli na Białołęcką oddasz głowicę do obróbki kompleksowej.

Co do $$ - bez zabiegów upiększających za same graty i obróbkę wydasz ok. 18 stówek (lepiej brzmi niż 1800 zł ;)

W Hipolu już mnie conieco znają, więc jakiś rabacik myślę, że mógłbym wynegocjować
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 19:13   

Witam ponownie
Chciałem na wstępie podziękować za wcześniejsze odpowiedzi.
Odświeżam temat, żeby zadać jedno pytanie ( a w zasadzie 2 w 1 ):
jakiej średnicy są zawory w silniku 4G15 robionym po 09.90 i czy są dwa wymiary zaworów ssących ( dwa różnej średnicy zawory) z rysunków tak by wynikało, ale niestety nie mogłem znaleźć w manualach danych (poza informacją o "oversize").
Poprosiłem firmę żeby podała mi ceny zaworów i przysłali informację następującą:
ssące 26 mm 15 PLN, 31 mm 30 PLN.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6986
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2007, 14:11   

12V ma 3 różne zawory w cylindrach - ssący "mały", ssący "duży" i wydech. Najprościej rozmontować jedem cylinder i pojechać do Hipola po "otake" poproszę ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2007, 17:02   

Remont zrobiony w warsztacie (nie miałem czasu, miejsca i narzędzi, żeby samemu to zrobić ), ale nie wygląda najlepiej ...
części :
- Komplet uszczelek głowicy
- Uszczelka pod głowicę KP Gasket Japan Origin (założyli mi tę z zestawu więc GASKET mi się ostał - może są chętni)
- Uszcelka pod miskę z kompletu (reszta została w tym uszczelniacze obrotowe wału i komplet uszczelek pod pompę wody i wszystkie kolektory)
- Zawory tajwańskie (firma robi min do forda, isuzu i subaru i ma certyfikaty tych firm)
- Pierścienie
- Prowadnice wydechowe

Jakie wrażenia po wszystkim ...
Lepiej - nie cieknie spod uszczelki
Gorzej :
1) na wolnych/jałowych obrotach rwie i szarpie pierwszy cylinder (jak odłączę wtrysk na tym cylindrze to przestaje rwać. W warsztacie powiedzieli że to coś z zapłonem ... dziwne wcześniej silnik pracował bardzo równo i palantom nie da sie wytłumaczyć, że to oni spaprali sprawę.
podłączyłem pod komputer i nie pokazało spalania stukowego.
2) traci moc od 2500 rpm, po prostu się muli jak by się zalewał, nie ciągnie wyżej i buczy. był skok mocy przy 2800 rpm do 3000 rpm ale tylko na gazie i na 3 biegu. Na zimnym silniku wygląda lepiej ciągnie równo, powoli jak gdyby się poprawia ( na razie 200 km zrobiłem na benzynie )

I teraz pytania do znawców tematu, gdzie szukać spapranej roboty i co może być przyczyną takiego zachowania się w sumie nowego silnika ?
Jak długo muszę jeździć na benzynie i czy całe dotarcie powinienem zrobić na benzynie?

Czy ma ktoś może pożyczyć aparat zapłonowy wraz z kopułką tak żeby pajacom pokazać że to ich wina a nie aparatu zapłonowego.

Za odpowiedzi dziękuję
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2007, 17:20   

awgan napisał/a:
I teraz pytania do znawców tematu, gdzie szukać spapranej roboty i co może być przyczyną takiego zachowania się w sumie nowego silnika ?
Trzeba sprawdzić ustawienie zapłonu i wyregulować zawory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.