Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KOROZJA
Autor Wiadomość
Andy Zajtzman 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 1.6 (2015 R )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 16-08-2023, 16:35   KOROZJA

szanowni użytkownicy .
Zakupiony Mitsubishi Lancer 1.6 . Autko od pierwszego właściciela z salonu w Krakowie.
bez przygód blacharskich ,zadbane , garaż podziemny w bloku od nowości ... i wszystko było by pięknie jednak ... polska sól czyn cuda.
niestety spód samochodu nie był zabezpieczony przez właściciela i zimy zrobiły swoje.
przed jesienią biorę się za to i mam pytanie .
czy z własnego doświadczenia znacie dobre środki wchodzące w reakcję z powierzchnią skorodowaną tak aby zatrzymać lub spowolnić proces. Wiem wiem ( google..itd ).
chodzi mi o osoby ,które same coś stosowały i mają doświadczenie dobre lub złe z takimi preparatami. Był bym wdzięczny za opinie...
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-08-2023, 19:03   

Chcesz to zrobić porządnie ?? Czy na zasadzie, że konserwacja jest zrobiona, więc będziesz miał dobre samopoczucie ;) )
Bo jak porządnie, to koszt niestety jest spory. Trzeba zacząć od piaskowania podwozia, potem w razie potrzeby połatanie, a dopiero potem na to konserwacja.
W innym wypadku, szczególnie jak już rudej masz sporo, to będzie tylko pudrowania syfa. Żaden inhibitor korozji nie jest w 100 % skuteczny, ba, powiedziałbym nieśmiało, że nawet nie w 80%. A to jednak podwozie, wilgoć wciśnie się wszędzie, a i od góry, z kabiny podłoga też może być przez rdzę nadgryziona. Bo wszystko, co wnosisz na butach, woda, śnieg gdzieś musi wsiąknąć.
Andy Zajtzman napisał/a:
przed jesienią biorę się za

Jesień już niedługo, a obecne upały są do takiej roboty korzystne. To znaczy, nie do samej pracy, bo wiadomo, pot będzie kapał ostro, ale auto przynajmniej będzie porządnie wysuszone ;)
Co do samej chemii - ile będzie osób, tyle będzie zdań. Nooo..prawie ;)
Ja korzystam z chemii Bolla, ale ta polska zresztą marka jakoś nie jest tu zbytnio preferowana ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Andy Zajtzman 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 1.6 (2015 R )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 16-08-2023, 22:07   

wybiorę APP STOP R lub tlenkową farbę podkładową .... ogólnie jestem załamany co po 7 latach zrobiło się z nowego autka.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-08-2023, 06:00   

Andy Zajtzman napisał/a:
wybiorę APP STOP R lub tlenkową farbę podkładową

Czego byś nie użył, przydałoby się porządne oczyszczenie podwozia z rdzy.Oczywiście, można się bawić szczotką drucianą, czy nakładką na wiertarkę, no ale...
Dlatego pisałem o piaskowaniu. Sporo firm się ogłasza, koszt niestety jest dość spory.
Ale popatrz sobie przykładowo na znaleziony na OLX opis zakresu robót :
Kod:
SPOSÓB WYKONANIA:

1) Demontaż kół/ nadkoli/ osłon/ elementów plastikowych, po uzgodnieniu zakresu prac, również zbiornik paliwa, elementy zawieszenia.
2) Mycie podwozia lancą wysokociśnieniową
3) Osuszenie podwozia sprężonym powietrzem na podnośniku kolumnowym
4) Foliowe zabezpieczenie elementów karoserii/elementów silnika/hamulców/tłumika
5) Usunięcie ognisk korozji, pozostałych zabrudzeń za pomocą włókniny ściernej/szczotki drucianej/krążkiem drucianym na polerce, lub piaskowanie ognisk korozji w zależności od potrzeb
6) Odtłuszczanie podwozia za pomocą zmywacza silikonu
7) Nałożenie środka APP R- STOP. Penetrujący środek antykorozyjny zatrzymujący rozwój korozji. Izoluje i usuwa wilgoć z ognisk korozji
8) Nałożenie podkładu antykorozyjnego HEMPEL (HEMPADUR) w miejscu wystąpienia korozji, lub na całej powierzchni podwozia. Produkt stosowany w przemyśle między innymi do zabezpieczania elementów metalowych na statkach morskich ( słona woda)
9) Aplikacja środka konserwującego wnętrza profili zamkniętych NOVOL za pomocą pistoletu
10) Dwuwarstwowa aplikacja środka konserwacji podwozia NOVOL za pomocą pistoletu
11) Samochód pozostawiony do wyschnięcia
12) Montaż kół/ nadkoli/ osłon/ elementów plastikowych
13) Samochód gotowy do odbioru

CZAS WYKONANIA: 4- 6 dni roboczych

Kod:
Poszczególne etapy konserwacji to:

- Demontaż zbiornika paliwa, wydechu, nadkoli, plastików, osłon tak aby uzyskać dostęp do najmniejszych zakamarków,
- Ocena stanu podwozia, ewentualna konsultacja z klientem w przypadku konieczności podjęcia napraw blacharskich,
- Piaskowanie podwozia - usuwanie rdzy,
- Aplikacja środka reakcyjnego,
- Zabezpieczenie podkładem antykorozyjnym,
- Nałożenie bitumicznych warstw zabezpieczających,
- Używamy profesjonalnych środków firm: WURTH i NOVOL
- Wykonujemy konserwacje dla ASO jednego z koncernów samochodowych co gwarantuje pełen profesjonalizm - technologia procesu konserwacji opracowana przez producenta samochodów.
- Używamy profesjonalnego i wysokowydajnego sprzętu do piaskowania: piaskarki Land Reko SBM 76 oraz kompresora śrubowego Airpress APS 15.

Proces konserwacji trwa ok tygodnia, na usługę udzielamy 2 lata gwarancji!


Kosztu nie podają, bo to do uzgodnienia, ale pewnie zaczyna się od 3-4 tyś zł w górę. No ale zakładając że robią porządnie to masz po prostu święty spokój. Samemu, bez urazy, raczej nie jesteś w stanie zrobić konserwacji porządnie, no chyba, ze masz dostęp do kanału/podnośnika, kompresora no i wielu różnych dupereli ;) A jak jeszcze wyskoczy jakaś konieczność prac blacharskich...
Oczywiście, Twoja decyzja :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Andy Zajtzman 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 1.6 (2015 R )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 17-08-2023, 16:59   

jestem świadomy decyzji robienia bez demontażu i piaskowania .... no niestety w tym roku muszę zagłaskać autko a w przyszłym zacznę szukać firmy . część elementów niestety ma tak daleką korozję , że zostaną wymienione na nowe ( chłodnica klimy , może zbiornik paliwa z 2-3 lata , ostro dostały soli przewody hamulcowe ...). najzabawniejsze jest to ,że znajomy sprowadził 10 letniego evo ,który jeździł tylko po japońskich drogach i ma podwozie w stanie super ... nie rozumiem tej naszej metody na sól ....to przecież generuje gigantyczne koszty związane ze zużywaniem się samochodów. :(
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-08-2023, 17:31   

Jak masz zrobić na sztukę to zostaw jak jest.
Pudrowanie dla lepszego samopoczucia to zły kierunek.
Wrzuć jakieś fotki, to może się oceni czy jest co ratować.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Andy Zajtzman 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 1.6 (2015 R )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 17-08-2023, 18:32   

zaczynamy w przyszłym tygodniu odrdzewianie ... zrobię fotografię i jestem ciekaw czy mój Lancer jest jakiś wyjątkowo nieodporny czy to domena całej rodziny ?.

[ Dodano: 17-08-2023, 18:39 ]
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-08-2023, 20:50   

Andy Zajtzman napisał/a:
jestem ciekaw czy mój Lancer jest jakiś wyjątkowo nieodporny czy to domena całej rodziny ?.

Nie tylko rodziny. Strzelę, że w ogóle japońskich aut. Szczególnie takich, które w rozsądnym czasie nie zostały porządnie zabezpieczone. W rozsądnym czasie, czyli IMHO do 2-3 lat po zakupie nowego auta. Oczywiście, w naszych warunkach klimatycznych, bo w takiej przykładowo Arabii Saudyjskiej wiadomo, konserwacji robić nie trzeba ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-08-2023, 07:02   

Mozesz zastosować jak juz dasz ten AppR stop farbę firmy Noxan - Elastometal. Chłopaki w offroadzie używają , ja tez ja mam na galancie od 2018r i złego słowa nie powiem.
We wszytkie profile i otworki trzeba wlać wosk np Nuxudol 750 a później 900 a podwozie tez na koniec po Tym Elastometal może prysnąć tylko żadne baranki - bo one tylko wyglądają ale nie chronią
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-08-2023, 07:42   

Zamiast APP R-Stop zastosuj polski PolRust. Jest najlepszy z tego typu produktów ale i tak nie zastopuje 100% korozji. Dobry jest także Dinitrol RC800.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-08-2023, 12:05   

sampler napisał/a:
Zamiast APP R-Stop zastosuj polski PolRust.

O tak zgadzam sie. Stosowałem. Bardzo wydajny. Mozna go lakierować systemami. Dawałem na błotnik. Nic nie wylazło.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2023, 21:42   

Andy Zajtzman, z ciekawości - masz warunki na zrobienie tego dobrze?
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
mesual 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: zza krzaka
Wysłany: 08-02-2024, 13:17   

Pewnie mnie wszyscy zlinczują ale i tak to powiem, piaskowanie jest do d*** ponieważ jeżeli piasek nie będzie dobrze wydmuchany np z otworów jakiś technicznych itp to będzie zbierał wilgoć a efekt będzie taki że elementy typu podłużnica progi itp zgniją od środka. Wierzcie mi lub nie, a wszystkie profile należy zakonserwować najlepiej tak jak napisał kolega Marcino woskiem. Mam znajomego co zrobił taki myk bo miał nową astrę i zaraz po kupnie wtrysnął olej silnikowy do profili w drzwi itp. Astra ma dzisiaj 23 lata i nie ma rdzy (spód zabezpiecza regularnie co 4 lata bitgumem).
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-02-2024, 17:39   

mesual, co więc proponujesz, na skuteczne usunięcie rdzy? Nie wszystkich stać na zakup lasera.
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-02-2024, 09:31   

jacek11 napisał/a:
Nie wszystkich stać na zakup lasera.

Na laser do odrdzewiania... czy lancera do lansowania :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.