AFR O1T |
Autor |
Wiadomość |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 08-10-2023, 18:13 AFR O1T
|
|
|
Dzisiaj polatałem trochę z sondą w tyłku i wniosek jest taki, że mój O1T jest przylany. Przy WOT im wyższe obroty tym bardziej bogato. Żeby to zobrazować, na przykładzie 3 biegu od 2400rpm do 7500rpm AFR zmienia się z okolic 12.7 do 10.2. Wydaje się, że powinien przy WOT trzymać okolice 11.5 - 11. I teraz, czy seryjnie O1T jest przylane? Jakie macie doświadczenia w tym temacie? |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 08-10-2023, 22:23
|
|
|
Hejka. Seryjny Outlander jest bardzo przylany, po zrobieniu nowej mapy silnika pali tyle samo lub mniej a mocy masz sporo więcej. Ogólnie po tzw chipie to inne auto. |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 08-10-2023, 23:41
|
|
|
Producent robi tak żeby użytkownicy nie zrobili krzywdy samochodom. Prosty eko chips zmniejszający skład paliwa da Ci mapę Airtreka czyli okolice 240hp i 340nm bez zmiany czegokolwiek w aucie. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 09-10-2023, 13:28
|
|
|
Ale trzeba przyznać, że spory ten fabryczny margines " bezpieczeństwa"....
ps. może gdyby nie był zalany w trupa, to trochę inaczej by tą górą jechał. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 09-10-2023, 19:16
|
|
|
Paradoksalnie góra nie jest specjalnie dolana bo niestety pompa paliwa jest taka sama jak w wolnossącym, lekkie podniesienie mocy i brakuje zupy powyżej 5000rpm. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 09-10-2023, 20:49
|
|
|
No właśnie z obserwacji Innovate LM 2 wynika, że góra jest mocno zalana. Szczególnie od 6000rpm AFR na poziomie 10.3-10.2. Tam jest sporo do poprawy, sporo do ugrania. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-10-2023, 10:05
|
|
|
No dobrze ale ile tam masz doładowania? 0,5? 0,4 bara? Ile tam masz przepływu? Jak seria dolatuje w tych rejonach pod 170hp i 200nm to już maks. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 10-10-2023, 11:25
|
|
|
Niestety nie mam jeszcze wykresu, żeby skonfrontować to co piszesz z pomiarem, a zegar boost'u jest kolejny na zakupowej liście. Nie mniej jednak skoro przyjmiemy, że od 6000rpm jest 0.5 bara, to tym bardziej nie ma uzasadnienia, żeby tak go zalewać. Mocy nie ma, boost'u nie ma, ale za to jest mnóstwo paliwa Parafrazując - może i nie jest mocny, ale za to dużo pali
ps. czy ktoś może wrzucić wykres zdrowego O1T? na potrzeby dyskusji |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 11-10-2023, 21:52
|
|
|
wykres seria na 0.6bara tryb awaryjny . seria dmucha 0.9 dlatego niut taki mały |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 12-10-2023, 09:13
|
|
|
[ Dodano: 20-11-2023, 10:39 ]
 |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 20-11-2023, 21:17
|
|
|
Tiamat, Praktycznie identyczny wykres jak mój na 0.6bara |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 20-11-2023, 21:47
|
|
|
Muszę w takim razie zamontować wskaźnik boost. Moc na górze jest i wcale nie leci na łeb po 6000rpm, mimo, że mocno przylany. Ciekawe przy jakim doładowaniu robi taką górę.
Ps. skoro seryjny robi 200/300 na 0.9 bara to jak zrobiłeś to na 0.6 bara?
[ Dodano: 21-11-2023, 10:57 ]
Bzyk_R1 napisał/a: | Jak seria dolatuje w tych rejonach pod 170hp i 200nm to już maks. |
Wychodzi na to, że seria w tych rejonach dolatuje sporo wyżej |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-11-2023, 19:17
|
|
|
Tiamat, za "moich" czasów wykresy wyglądały z goła inaczej i to wszystkie Turbiacze tak rysowały.
 |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 24-11-2023, 09:26
|
|
|
Bzyk_R1 ale nawet za Twoich czasów było więcej niż 170KM przy 6000
Pamiętaj, że gramy w jednej drużynie ( przymknę oko na sprawę nalepki 4WD ).
Wskaźnik boost w drodze, więc wrócimy jeszcze do zweryfikowania, czy
Bzyk_R1 napisał/a: | ile tam masz doładowania? 0,5? 0,4 bara? |
tyle mam tam doładowania.
ps. jakie masz obecnie wartości AFR? |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 24-11-2023, 21:43
|
|
|
Wszyscy Outlanderowcy są w mojej drużynie...
Zaczynam stechio by płynnie zejść na 13 gdy zaczyna się zabawa i powoli do odciny powolutku schodzę i kończę na 10.9 AFR. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|