Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania nadwozia
Autor Wiadomość
bert
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2007, 14:58   Drgania nadwozia

Jestem na forum po raz pierwszy, proszę o pomoc. Kupiłem auto kompletnie mi nie znane - jest to pierwszy japończyk w moim życiu. Mój Space Wagon 2.4 GDI podczas rozpędzania między 100 a 120 km/h wpada z przodu w bardzo dziwne drgania. Intuicja z innych aut, zdecydowała, że kupiłem nowe felgi, opony oraz wymieniłem tarcze hamulcowe. Nic nie pomogło. Co ciekawe drgania powstają wtedy gdy, naciskam pedał gazu. Gdy go zwalniam natychmiast ustępują. Proszę nakierujcie mnie na ewentualną przyczynę... Pozdrawiam
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-04-2007, 15:36   

No to może masz wytłuczone poduszki pod silnikiem.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
bert
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2007, 16:07   drgania nadwozia

chyba nie, sprawdzę.....
byłem u diagnosty, na tzw trzepakach i nic nie wykazało...
czy to może być coś z półośami ....
 
 
mitsu-fan
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2007, 16:47   

a to nie jest czasami auto powypadkowe, po porządnym dzwonie? Bo zdarzają się takie historie po strzałach w przód. Musiałbyś ewentualnie sprawdzić linię - oś nadwozia i czy nie są przesunięte przednia i tylnia oś w stosunku do nadwozia?
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 29-04-2007, 16:53   

albo przeguby wewnetrzne lub zewnetrzne
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mitsu-fan
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2007, 19:40   

oczywiście skrzywienie półosi może być skutkiem wypadku. Sam pamiętam taką historię w samochodzie mojego ojca - dobre 10 lat temu - sprowadził z Niemiec używanego Citroena AX-a, gdzie po wypadku lekko skrzywiła się jedna półoś - tak jak piszesz - drgania z tej półosi przenosiły się na układ kierowniczy. Jednakże nie pamiętam czy odczuwalne to było przy przyspieszaniu, czy przy hamowaniu czy też w jeździe na "luzie". Tak czy inaczej wydaje mi się, że należałoby sprawdzić geometrię nadwozia, przedniego zawieszenia i półosie.
 
 
chudesq
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2007, 16:58   

Witaj.
Mam cos ciekawego Tobie do powiedzenia, ale zanim zaczne powiedz czy zmieniles wszystkie cztery tarcze.
Pozdrawiam
 
 
Shipman
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2007, 21:36   

Witam
Miałem identyczny objaw w Fordzie Galaxy - drgania w podobnym zakresie prędkości jak u Ciebie bert ustępujące po zwolnieniu gazu. Pomogła wymiana drążków kierowniczych - były luzy.
W Space Wagonie też wyczuwałem drgania w zakresie prędkości ok. 135 - 140, które prawie całkiem ustąpiły po ponownym wyważeniu kół.
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 18-06-2007, 15:07   

dzorzucę swoje uwagi - u mnie zawieszenie bez luzów (po testach na trzepakach), hamulce ok, i zawsze, między 2800-3000 są drgania nadwozia. Może to ta prędkość rezonansowa? najgorsze, że odpoiwada to prędkości około 100-105 naV - najlepiej jechać do 90, albo powyżej 120 - wtedy cisza. Może ten typ tak ma??
szamcio
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-06-2007, 18:29   

Hmmm gdyby to był Galant rzekł bym że zapewne źle ustawiony jest balans w silniku - akurat przy 3-3.5 tys się ujawnia ale bladego pojęcia nie mam czy w tym twoim jest balans ale jeśli jest to na to bym obstawiał.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
chudesq
[Usunięty]

Wysłany: 18-06-2007, 20:44   

Dziwny ten kolega Bert , najpierw temat zapodaje a pozniej zadnych odpowiedzi nie udziela...... Ale skoro juz przysiadlem to opisze moj przypadek.
Przed paroma latami jezdzilem Sigmusia i tez wpadala w dziwne drgania przy hamowaniu.Obstawialem ze tarcze z przodu sa krzywe - okazalo sie po pomiarach ,ze o dziwo z tylu byla krzywa i calwe auto w rezonans wpadalo i tanczylo,drgalo.Tak wiec zapytalem kolege Bert-a ,czy wymienil wszystkie tarcze :?
Pozdrawiam
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 19-06-2007, 08:59   

do kolegi Saphire - wałek balansowy mam, ale obstawiam, że jest dobrze ustawiony - rozrząd robiony u fachowca, polecanego na forum. Poza tym te drgania są delikatne - ale odczuwalne. Z opisu wynika, że przy źle ustawionym wałku trzepie całym silnikeim, aute - bardzo solidnie. A tutaj to bardziej wygląda na wpadanie w rezonans jakiś elementów nadwozia, wydechu, osprzętu
Szamcio
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2007, 11:08   

szamcio11, jak drgania powtorza sie takze przy 5000 rpm, to na 100% balans zle ustawiony
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 19-06-2007, 11:33   

tak szybko to ja nie kręcę silnika - ale sprawdzę to przy jakiejś okazji. Ale czy źle ustawiony balans dawałby tak delikatne drgania? Sprawdzę i popytam mechanika - czy zwracał na to uwagę. A przy okazji - inne pytanie - może ktoś się z tym zetknął w space wagonie - denerwujący bardzo hałas dobiegający z okolic tylnego tłumika, przy prędkościach 1800-2000 obrotów - tłumik sprawny, bez uszkodzeń, zawiesenie też - nigdzie nie dotyka podwozia, a hałas taki bardzo metaliczny - moje podejrzenie pada na osłonę tylnego tłumika, mocowaną do podłogi, tylko nie mam czasu się za nią zabrać - bo i dostęp marny. Może ktoś miał coś podobnego i zna rozwiązanie?
szamcio
 
 
chudesq
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2007, 18:47   

Do szamcia 11 ....

Mialem niedawno wymieniany rozrzad i po tym wpadala cala karoseria w drgania niesamowite przy pewnych obrotach silnika . Zareklamowalem i okazalo sie ze balans, czy cos, nie wiem jaki jest odpowiednik po polsku , w kazdym badz razie cos co odpowiada za przeciwwage w silniku.
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.