Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Przestało działać wspomaganie Gal 91r
Autor Wiadomość
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2007, 18:58   [E33A 2.0] Przestało działać wspomaganie Gal 91r

Witam wszystkich - dziś hydraulika ;)
Dziś bedąc w Wwie musiałem zaparkować autkiem w tzw.kopertkę będącą zmorą ludzi na egzaminach :) . Manewr się udał ale.... po powrocie do auta wsiadłem ruszyłem i czuję że wspomaganie nie działa.... Dojechałem do domu jakieś 30km sprawdziłem na lewarku i okazało się ze cieknie w okolicy zwrotnicy prawego koła. Pewnie puścił wezyk od wspomagania. Pytanie czy pompa wspomagania jest smarowana olejem ze wspomagania czy ma własne smarowane łozysko ? Bo się boję dalej jechać a muszę pojechać do jakiegoś warsztatu żeby mi to naprawili. Zrobiłem koło 30kilku km bez płynu i czy pompa to wytrzyma- ła?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-05-2007, 19:13   

Cytat:
Zrobiłem koło 30kilku km bez płynu i czy pompa to wytrzyma- ła


Mała szansa - jest smarowana płynem i baaaaardzo delikatne łopatki ma.....

[ Dodano: 02-05-2007, 19:13 ]
zdejmij pasek od wspomagania
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2007, 19:29   

Bardzo mała szansa ... Cóż zdejmę pasek wspomagania , hmmm a jak mogę sprawdzić czy pompa jest nadal sprawna?
Metodami domowymi oczywiście :) Bo nie wiem czy oprócz wężyka mam kupować również pompę :(
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24-01-2008, 20:38   

podepnę sie pod temat i troche odświeżę ...
do rzeczy ...

Od dłuższego czasu coś mi piszczało pod maską w okolicach rozrzadu ale nie wiedziałem dokładnie z którego miejsca.
Od kilku tygodni koło kierownicy jakby z większym oporem się obracało, oraz występuje dziwne wibrowanie kiedy delikatnie o kilka stopni skręcę kierownicę(nawet nie o ćwierć obrotu), coś jakby pulsowanie. Dodam jeszcze że też jakiś czas temu dolałem płynu do wspomagania bo było minimum, od tego czasu stan się nie zmienił i jest prawie max. Więc wycieków nie ma. Z reszta ogladając maglownicę też nic niepokojącego nie zauważyłem.

Pytanie jest, czy to pulsowanie i piszczenie spod maski ma związek z kończącą się pompą wspomagania? Jak sprawdzić czy się zaciera, lub czy jest może inna przyczyna cięższego obracania kierownicy?
_________________

 
 
Mikesz
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2008, 06:43   

Ja także podepnę się do tematu a mianowicie:

zaobserwowałem dziwne zjawisko podczas gdy odpale silnik wspomaganie jest ok, płyn stan, ale jak silnik popracuje i to tak długo, aż się załączy wentylator na chłodnicy i tak dłuzej popracuje, to w pewnym momencie strasznie ciężko jest obrócić kierownicą.
Po ponownym uruchomieniu silnika tz. (gasze i odpalam) wszystko wraca do normy.
Cała rzecz dzieje się na postoju, w czasie jazdy jest ok.

Tak więc moje pytanie czy ktoś się już z takimi zjawiskami spodkał i co to może być :?:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-01-2008, 18:15   

Wook@sH- Naciągnij pasek wspomagania.Właściwie to pewnie trzeba go wymienić.Zobacz czy płyn ma dobry kolor.Przypadkiem mógł się zważyć.
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 25-01-2008, 18:35   

pasek się nie ślizga, to raczej jakby pisk łożyska, a płyn jest czerwony i nie widać po nim żeby było coś nie tak z nim. Ale dzięki za odp :)
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-01-2008, 22:32   

Zdejmij pasek,i zobacz jak się obraca koło od pompy.Jeżeli poczujesz że ma skoki,to znaczy że przyczyny trzeba w niej szukać. Dobrze by było go odpalić bez pompy.
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 26-01-2008, 15:09   

Dziś sprawdziłem i obraca się właśnie ze skokami, tzn bez jakiegoś dużego oporu ale właśnie tak przeskakuje co ok ćwierć obrotu. Więc co to znaczy - pompa się kończy czy może tak ma być?
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-01-2008, 21:37   

Należało by się zoriętowć jak jest zbudowana pompa.Nigdy nie rozbierałem więc nie mam wiedzy w tym temacie.Jeżeli są łożyska,to można zaryzykować wymianę.Jeżeli są tuleje,to trzeba do warsztatu który się w tym specjalizuje.Z reguły jak się kończy pompa,to wyje.Wycie nasila się podczas kręcenia kierą.
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28-01-2008, 21:30   

Nic nie wyje przy skręcaniu, nawet przy max wychyleniu kół. Jedyny problem to pulsująca kierownica przy lekkim skręceniu i jakby mniejsza siła wspomagania. Oraz jak jest silnik zimny to coś(podejrzewam pompę wspomagania) piszczy przez ok minutę.
A czy to pulsowanie może mieć coś wspólnego ze skrętnymi tylnymi kołami(4WS- w ogóle na jakiej zasadzie to działa i kiedy?)?
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-01-2008, 21:40   

Piszczenie,to oznaka za słabego naciągu paska.Czy kierownica pulsuje w ten sposób podczas jazdy czy na postoju też ?
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28-01-2008, 21:53   

W czasie jazdy pulsuje, ale tylko przy niewielkim skręceniu kierownicy.
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-01-2008, 17:54   

Pulsowanie,to pewnie wina krzywej opony.Trzeba sprawdzić w wulkanizacji.Sprawdż też pasek od pompy.Może jest zużyty i będzie piszczał mimo naciągnięcia.Wygnij pasek w drugą stronę i sprawdż czy nie ma pęknięć.
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-01-2008, 18:14   

No ok to będę się głowił na zawieszeniem bo faktycznie z jedną oponą(zimową) coś jakby było nie tak wczoraj ją pompowałem bo miała tylko 1.5atm i od czasu przełożenia na zimówki mi ściaga samochód w bok. W zasadzie jak teraz myślę o tym to moze to mieć związek z tym.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.