Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 13:19
falujące obroty
Autor Wiadomość
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16-12-2005, 14:56   falujące obroty

witam wszystkich na forum.
chciałbym prosić o jakiąś poradę. Mam carisme 16 96 rok na gazie i falujące obroty nie zależnie czy na lpg czy na benzynce.
Objawy są następujące, po zagrzaniu silnika obroty tak falują że czasami już nie wstanie, jedyny sposób to wyłączyć silnik i zapalić ponownie, wtedy obroty utrzymują się na poziomie 1100 - 1200 obr. po kilku minutach wskakują na jakieś 800.
"fachowcy" oglądali, czyścili i nic nie zrobili.
czy jest na to jakiś dobry sposób.
pozdrawiam Saymon.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2005, 15:47   

nagle sie to stalo? padnieta przeplywka - jak sprawdzic? -> http://www.mitsubishi-gra...p?p=21118#21118
poczytaj ostatnie posty z tego tematu.
 
 
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16-12-2005, 16:10   

nie niestało się to nagle i czasami jest o.k.
jeżdzę tak już od roku. i jeżeli obroty w czsie jazdy same się wyregolują lub jeżeli sam wyłącze i zapalę silnik to jest o.k.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2005, 16:16   

;/ dziwne. sprawdz czy "plaster miodu" przeplywki jest dobry. jesli tak, to odlacz klemy
akumulatora na kilkanascie sekund, potem podlacz, odpal i czekaj az do pierwszego
wlaczenia wentylatora - tzn az sie silnik ladnie dogrzeje - przez ten czas ECU nauczy sie
na nowo jezdzic. zobaczymy - moze pomoze.... (napewno nie zaszkodzi:) )
 
 
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16-12-2005, 16:21   

to już też próbowałem. :(
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2005, 17:00   

a jak z lambda??
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2005, 18:07   

A moze brudna przepustnica. Ze swojego doswiadczenia napisze ze czasami trudno wywalic przyczyne :/ Moj Colt faluje na lekko cieplym silniku, przyczyna?? niewiadomo, zostalo moze czujnik temp. wymienic bo przepusnica niby czysta
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2005, 21:24   

może nie całkiem w tym temacie ale:
opis problemu:
mulenie na niskich obrotach,szarpanie, falowanie obrotów na benzynie i na gazie, strzały na gazie. problemy pogłebiające się wraz ze wzrostem wilgoci, nie występują przy dobrej pogodzie.
brak check engine.
dodatkowe objawy:
przegrzewanie się na niskich obrotach, zwalnianie przy próbie utrzymania stałych obrotów, zwiększone (znacznie) zużycie paliwa.

rozwiązanie:
moduł zapłonowy: uszkodzony, prawdopodobnie kiedyś zalany wodą, cały zaśniedział i przebija jak tylko jest więcej wilgoci. jedyne rozwiązanie - wymiana. koszt circa 300 zł dla 4g63 dohc. czyszczenie nie pomaga.
 
 
borecki
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2005, 23:06   

to ja sie podczepie pod temat co prawda z colcikiem a nie carisma
delikatne falowanie na lpg w zakresie 500-800 czasem spada na 200 na benzynce wszystko ok, ostatnio czyscilem przepustnice wymienilem filtr powietrza, regulowalem luzy zaworowe, wymienilem membrany reduktora i zmienilem sprezynke od srubki regulacyjnej przy reduktorze (to ostatnie troche pomoglo bo wczesniej spadal na bardzo niskie obroty i wogole cyrki sie dzialy)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 17-12-2005, 23:44   

Witam
Ja dziś z nudów w moim Colcie wyczyściłem przepustnicę, wyregulowałem ją i ustawiłem silniczek krokowy. Potem wymieniłem termostat.
Teraz mogę sobie cherbatkę na silniku postawić i się nie wyleje :)
Wszystko ze stronki http://mitsubishifan.webpark.pl/
Polecam zrobić to samo, bo u mnie niby było OK, ale jak widać mogło być o wiele lepiej.
P.S. WIELKIE DZIĘKI dla KRZYŻAKA
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 19-12-2005, 12:32   

shovel napisał/a:
może nie całkiem w tym temacie ale:
opis problemu:
mulenie na niskich obrotach,szarpanie, falowanie obrotów na benzynie i na gazie, strzały na gazie. problemy pogłebiające się wraz ze wzrostem wilgoci, nie występują przy dobrej pogodzie.
brak check engine.
dodatkowe objawy:
przegrzewanie się na niskich obrotach, zwalnianie przy próbie utrzymania stałych obrotów, zwiększone (znacznie) zużycie paliwa.

rozwiązanie:
moduł zapłonowy: uszkodzony, prawdopodobnie kiedyś zalany wodą, cały zaśniedział i przebija jak tylko jest więcej wilgoci. jedyne rozwiązanie - wymiana. koszt circa 300 zł dla 4g63 dohc. czyszczenie nie pomaga.

Objawy jak opisał "shovel" poza strzałami na gazie.
czy jest możliwość jakiegoś tańszego rozwiązania mijego problemu?

i jeszcze jedno pytanie, czy wiadomo komuś gdzie w okolicach Krakowa można kupiś taniej tulejki do lewarka biegów.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-05-2006, 13:38   

A ja mam takie spostrzezenie, w moim GDI ostanio obroty sie jako tako wyregulowały, ale odczywam ze silnik nie pracuje na wolnych tak równo i cicho jak dawniej, odczuwam jakby drgania, szczególnie gdy włacze swiatła jako obciązenie dla alternatora, a jak włacze ogrzewanie tylnej szyby to obroty drastycznbie spadaja az do około 400 moze ciut wiecej i czuc ze silnikiem szarpie.
Czy moze zerwała sie jakas poduszka pod silnikiem? Objawy te sa tylko na ciepłym silniku. Na wysokich obrotach tego nie ma, nie mam tez zadnych problemów z moca czy przyspaieszaniem.....
Niedługo wymieniam filtr paliwa ten pod maska wiec zobaczymy.. jak to nie pomoze to pod nóż ida świece zapłonowe...
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2006, 14:57   

Marcino napisał/a:
Czy moze zerwała sie jakas poduszka pod silnikiem?

Poduszka pod silnikiem raczej nie ma nic wspólnego z obrotami rzędu 400RPM.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 08-05-2006, 21:07   

..u mnie tez to dziwne zjwisko jest...choc tylko i wylacznie na gazie, na benzynie elegancko sie trzyma na 1000-1100, a jak przelacze na gaz to zaraz albo gasnie albo obroty spadaja praktycznie do zera..dopiero jak dluzsza chwile pojezdze to jakos to mija choc tez nie jest rewelacyjnie kolo 600-800,
resetowanie kompa zrobilem i nic nie pomoglo...przymierzam sie do czyszczenia filtrow tylko narazie szukam dobrego gaziarza do holenderskiej instalacji w okolicach rzeszowa..moze ktos zna???
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-05-2006, 21:03   

Panowie umnie sa nastepujace objawy jak silniczek jest cieply przy np zatrzymywaniu sie na luzie czy na biegu z wcisnietym sprzeglem obroty same z siebie sie podnosza do ok 2tys. pozniej przy przygazowaniu sie normuja i spadaja na 1200- a na koncu 800-900. Moze ktos wie o co chodzi?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.