Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Pasek rozrządu
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 20:43   [CK1A 1.3] Pasek rozrządu

Czy moze zdarzyć sie tytuacja ze pasek rozrządu bedzie za słabo naciągnięty??? Bo przeciez tam nie ma mozliwosci recznego ustawienia napięcia tylko jest sprężyna napinająca :?: :?: Czy moze sie myle...................
Ostatnio zmieniony przez akbi 01-07-2007, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2007, 21:09   

pasek sie rozciaga
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 21:17   

Ale pasek mam Gatesa - nabiłem na nim ok 10tyś - wymiana na nowy?? czy mozna tak jeździć???
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2007, 21:22   

Michal - ale z czym masz problem? jak rozumiem zdjales oslony i okazalo sie, ze pasek nie jest napiety?
wtedy bym napial go ponownie, chociaz Gates to szmelc...
dla mnie graniczna rozciagliwosc paska wyznacza moment gdy rolka napinajaca moge swobodnie krecic (oznacza to niemal brak nacisku na pasek)
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 21:25   

Byłem ostatnio u gazownika na rutynowaym sprawdzeniu ( ustawiali mi zawory) - no i stwierdził ze pasek jest za luźny, pojechałem do zakładu(gdzie zakładali) i stwierdził ze pasek jest git...................bądz mądry . Ja w sumie problemu nie mam tylko nie chce miec jakiejs niespodzianki niemiłej...............
Co moze sie stac gdy pasek za luźny?? moze pęknąć???
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2007, 21:35   

moze przeskoczyc - efekt podobny jak po peknieciu
czyzby odkrecali srube na wale??? - nie wiem, jak inaczej sprawdzic napiecie niz zdejmujac dolna oslone...
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 21:39   

Jak byłem u tego mechanika co robiłem to powiedział ze tam nie ma co napinać bo jest sprężyna napinająca ( na czerwono) i ona napina napinacz



Chodzi o to czy wogole z tym paskiem jest cos nie tak czy dziwny wymysł regulącego zawory i zasiał we mnie ziarno niepewności a ja takich sytuacji nie nawidze :evil: :evil:

krzyżak napisał/a:
czyzby odkrecali srube na wale???
znaczy tą na tym dużym kole na rysunku :?: :?: mam sprawdzic i ją dokręcić :?: :?: :dontknow:

Pozdrawiam
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 22:08   

Zmień pasek , Gates nie jest dobry, jak wymieniałem rozrząd był chyba lużny bo ocierał o obudowę i był przesuniety na kole! a przecież miał z 10 tys. km przejechane!
Oczywiście musi być też nowy napinacz, ja mam GMB, teraz nic nie ociera i jest git!
Pozdr,
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 23:13   

Sprawdziłem na rachunku i mam pasek Gatesa i napinacz GMB właśnie...........nie byłem pewny.

[ Dodano: 01-07-2007, 23:47 ]
Jak w takim wypadku napina sie pasek??? Bo napinacz jest na jednej śrubie - dokręca sie ją bardziej??? Czy przesówa w prawo w strone paska???
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2007, 09:19   

dm17 napisał/a:
Jak w takim wypadku napina sie pasek??? Bo napinacz jest na jednej śrubie - dokręca sie ją bardziej??? Czy przesuwa w prawo w strone paska???
Trzeba poluzować śrubę na napinaczu i kilka-kilkanaście razy obrócić wałem. Sprężyna sama dociśnie napinacz. Następnie dokręcić napinacz - i po sprawie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-07-2007, 11:13   

sprezyna robi napiecie wstepne - po zrobieniu nacisku na pasek dokreca sie srube na napinaczu (tej rolce) i sprezyna juz nie dziala
sruba na wale to ta na dole (wal korobowy) - zaleznie od konstrukcji obudowy by stwierdzic napiecie paska trzeba ja wykrecic lub nie (np. w C52 nie trzeba, ale jak jest w tym Lancerze to juz nie pamietam)
 
 
furman88
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2007, 18:09   

a mam pytanko związane z wymianą paska... czy razem z paskiem i napinaczem powinienem wymienić pompę wodną????
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-07-2007, 20:37   

W Oplach przy każdej wymianie rozrządu dobrze było wymienić tez pompę ale w miśkach zapewne dobrze by to zrobić max co drugą wymianę... za to przy każdej wymianie uszczelniacze wałków i wału obowiązkowo.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 03-07-2007, 08:30   

Co do Opli oczywiście się zgadzam, ale Opel to nie Mitsu, nie ta liga :P
Jeżeli chodzi o uszczelniacze wały i wałka, to sprawa nie jest oczywista ja mam 237 tys. km. na budziku i podczas wymiany rozrzxądu było sucho, także czasem lepiej nie ruszać dobrych a może i nawet oryginalnych uszczelniaczy bo można sobie pogorszyć.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 03-07-2007, 08:34   

Bastek napisał/a:
czasem lepiej nie ruszać dobrych a może i nawet oryginalnych uszczelniaczy bo można sobie pogorszyć.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z ta opinią. Zaraz po zakupie auta wymianiałem rozrząd bez wymiany uszczelniaczy. Nie wiedziałem nawet, że na również należy wymieniać (to było 4 lata temu :mrgreen: ), poza tym było sucho. Po przejechaniu 5000 km uszczelniacz wału puścił - rozrząd trzeba było robić na nowo...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.