[C53A 1.6] Nie pali na 4 gar!!! Pomocy !!! |
Autor |
Wiadomość |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 12-07-2007, 22:21 [C53A 1.6] Nie pali na 4 gar!!! Pomocy !!!
|
|
|
Witam !
Prosze drogich forumowiczow o rady ,duzo rad na temat silnika 4g61 , nie wiadomo co sie stalo ... Mechanik sprawdzil wszystko (po 11 na cylindru ,elektryka ok , wtryski ok , zawory ... idealnie wszystko chodzi ) ale kur.... nie dziala 4 cylinder ... , moze ktos sie spotkal z takim zjawiskiem ...
Czy przyczyna moze byc pekniety tlok ?
Prosze kazdego kto ma ten silnik o jakies sugestie ....
Pozdrawiam Szpala85 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-07-2007, 00:32
|
|
|
Wtryskiwacz zapchany. Tez to mialem. Te wtryski sa wrazliwe na brudne paliwo. Zdejmij listwe i sprawdz. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-07-2007, 12:30
|
|
|
Albo ECU nie podaje sygnału..... dość częsta przypadłość przy początkach wylewu kondensatorów - ECU działa, ale nie podaje paliwa na jeden garnek..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-07-2007, 18:19
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Wtryskiwacz zapchany. Tez to mialem. Te wtryski sa wrazliwe na brudne paliwo. Zdejmij listwe i sprawdz. |
sprawdzone , wszystko dziala ( leja tak jak trzeba )
Bartek napisał/a: | Albo ECU nie podaje sygnału. |
tez sprawdzony , rozkrecony i kondensatory byly wymieniane na nowe (dotego zostal podpiety pod laptopa i wszystko wskazuje ze jest OK)
juz niewiem , mechanik mówi ze sam zglupial i ze "ostatecznie trzeba rozbierac caly silnik bo to jest paranoja ...."
ps. czy w tym silniku co ja mam to powinny byc 2 walki czy jeden ?
bo patrze teraz po katalogach z czesciami to nie ma takiego silnika w tym roczniku (jest ale tylko z jednym walkiem ) , jak to wkoncu jest ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-07-2007, 19:14
|
|
|
szpala85 napisał/a: | ps. czy w tym silniku co ja mam to powinny byc 2 walki czy jeden | 2, nie bylo 4G61 SOHC tylko DOHC 16V
Zacznij od poczatku
1. Cisnienie ok
2. Paliwo jest
3. JAk z iskra?
Iskra to moze byc power transistor albo ECU. Czy ECU na pewno jest OK? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-07-2007, 19:33
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | 2, nie bylo 4G61 SOHC tylko DOHC 16V |
czyli wszystko w porzadku ? bo juz przez chwile myslalem ze mam zrobionego swapa , (4g61 DOHC 16V 2 walki - ale czemu tak o nim malo slychac , np. w katalogach z czesciami ? ..... a nie mylilem sie znalazlem go w katalogach Inter Cars sorka )
1 . ok.... po 11 na kazdym
2. ok..... wtryski dzialaja elegancko i tak samo wtryskują
3. ok... iskra tez jest
ECU tez jest ok
kruca |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-07-2007, 21:52
|
|
|
Może dopiero po wkręceniu świecy w włożeniu fajki gdzieś iskra ucieka... |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2007, 21:55
|
|
|
Zamień klable i świece |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-07-2007, 22:11
|
|
|
Kable i swiece byly zamieniane i dalej tak samo . Dalej na 4 gar nie trybi ...... |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2007, 22:12
|
|
|
Pęknięty tłok |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-07-2007, 01:33
|
|
|
Bastek napisał/a: | Pęknięty tłok |
tez tak mysle ale przeciez jest cisnienie
trzeba rozbierac silnik nie ma innego wyjscia , kur**** przyjechalem nim normalnie z Poznania i nastepnego dnia juz na 3 garach (troche go cisnolem ale czy to ma znaczenie ? .... przecież te silniki sa do tego przystosowane ...... nie dawali by na liczniku do 9000 rpm. bez powodu ? chyba ? )
Jeszcze jedno ? czy w tych GTi co ja kupilem to tylni zderzak byl normalny (czyli ten stalowy okragly ) czy ten z tymi dwoma wypustami (ten plastikowy ) ? bo patrze teraz na prospekt i na obrazku jest 1,6 GTi 16v i ma normalny zderzak ? czy zle widze ?
prosze o pomoc . |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-07-2007, 19:55
|
|
|
Wymiana kondensatorów to nie wszystko - trzeba mieć conieco doświadcenia, żeby wiedzieć co jeszcze sprawdzić - na początek oscyloskop w dłoń i sprawdż, czy ECU podaje impulsy sterowania wtryskiwaczem. Jak Cię to przerasta, podeślij ECU do mnie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-07-2007, 20:44
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wymiana kondensatorów to nie wszystko - trzeba mieć conieco doświadcenia, żeby wiedzieć co jeszcze sprawdzić - na początek oscyloskop w dłoń i sprawdż, czy ECU podaje impulsy sterowania wtryskiwaczem. Jak Cię to przerasta, podeślij ECU do mnie |
powiem wam jak to bylo dokladnie : w Poznaniu jak go ogladalem wszystko chodzilo git (tylko bylo slychac to pukanie , ale to w Jeleniej Górze u mojego mechanika sie wyjasnilo ,krzywka jest do wymiany , pikus ) chodzil idealnie (obroty mial na = 900 rpm ) zrobilem jazde probna i zapierd**** jak przystalo na GTi , wróciłem do Jelonki okolo 19.00 , stoje na podwórku i jakos tak dziwnie obroty falowaly (nierowno pracowal i glosniej pukal , jak Disel ) , zostawilem go na noc . W poniedzialek rano (godz. 7.00 ) odpalilem go tak o .... zeby zobaczyc czy dalej stuka , i odpalil bez zadnego problemu na "tyk" , tylko strasznie stukal . wrucilem z roboty (godz. 16.00 ) , wsiadam do Colta i odpalam (za szybko puscilem kluczyk i tylko zawirowalo ) , potem probuje znowu i juz jest problem ..... nie chce odpalic , krece , krece ,krece .... probuje cos zalechtac ale dalej nic .... zostawiam go na 5 min. , potem znowu krece go do oporu ...... cos tam slychac ze lapie 1 cylinder ....... potem 2 ... potem 3 .... wskoczyl na 1500 rpm , ale strasznie nierowno chodzi , (nawet probuje strzelac z rury wydechowej ) , wciskam lekko gazu i obroty spadaja na 500 rpm . (telepie silnikiem ) , wciskam wstege i do Pana Mechanika , jak sie potem okazuje na 3 garach . i tak to bylo jak narazie to wszystko zostalo sprawdzone i jest naprawde w porzadku ( gosciu od którego kupilem tego GTi mówil ze po zerwaniu paska rozrzadu wszystko zostalo wymienione , i tak bylo , mechanik sprawdzil i potwierdzil ze sa nowe czesci ) .
w poniedzialek przed rozbieraniem silnika sprawdze jeszcze raz ECU |
|
|
|
 |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2007, 12:14
|
|
|
hej Szpala zainteresowal mnie Twoj post gdyz ja tez mam Colta Gti tylko ze 1.8 i mialem dokladnie ten sam problem co Ty,jednak u mnie wyszlo na to ze to byly krzywe zawory ssace. zeby bylo smieszniej to ja tez kupilem "sprawne" co wiecej tez po strzale z paska i tez wlasciciel przekonywal ze silnik jest po remoncie! zonk! wczoraj skonczylem robote i p[oskladalem do kupy i lipa:( nie chce zapalic. przy okazji napisz prosze jak masz kable wpiete pod kolektorem. 2-3-4-1?? czy jak??pozdrawiam |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-07-2007, 12:46
|
|
|
i tez ci nie chodzil na jeden gar ? ,a wszystko inne bylo sprawne ?
jakie byly koszta tej naprawy ?
Cytat: | jak masz kable wpiete pod kolektorem. 2-3-4-1?? czy jak??pozdrawiam
_________________ |
teraz auto stoi u mechanika .... w Poniedzialek jak do niego zajade zobaczyc co tam porobil to ci napisze
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|