Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:33 |
Uklad stabilizacji toru jazdy |
Autor |
Wiadomość |
kriss1022 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 23:53 Uklad stabilizacji toru jazdy
|
|
|
Czy w bagnistym, sliskim terenie jadac na 4H, 4HLc lub 4LLc nalezy wylaczyc uklad stabilizacji toru jazdy????????Prosze o pomoc! |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2007, 08:25
|
|
|
kriss1022, o czym ty opowiadasz uklad stabilizacji toru jazdy jest integralna czescia samochodu. W L200 nie mozna go wlaczyc, ani wylaczyc. On poprostu jest i pracuje od momentu ruszenia. Nie ma znaczenia w jakim polozeniu znajduje sie dzwignia skrzyni rozdzielczej. Nawet z napedem na jedna os uklad pracuje jesli takowy masz. Bo istnieja najtansze wersje "eleczki" bez MATC a z blokada tylnego mostu. I tu faktycznie blokade mozesz wlaczyc lub nie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
SCezar [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 11:17
|
|
|
Muszę zajżeć do instrukcji bo już nie pamiętam dokładnie.
Napewno można wyłączyć system antypoślizgowy. Prawdopodobnie nie wyłączcza to wszystkich funkcji w zintegrowanym systemie MATC jednak coś daje.
Wyłączając go, komputer nie odejmie Ci mocy i szybko obracające się koła w miękim terenie mają szanse oczyszczać sobie bieżnik. Zalecam więc wyłączanie na miękim podłożu typu błoto i piach. Mokra trawa, śnieg raczej nie, a lód, mokre skały napewno nie.Podczas pokonywania dużych kamieni kiedy pojedyncze koła tracą kontakt z podłożem powinien być włączony. Wychamowuje koło znajdujące się w powietrzu.
Jeżeli udzieliłem błędnych informacji proszę o korektę osób z bogatszym doświadczeniem jazdy w terenie.
Pozdrawiam
Cezar |
|
|
|
 |
Ryży Koń [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 14:21
|
|
|
Obawaiam się że cały ten system jest wyłączany przy zblokowaniu napędu. Tak samo jest z ABSem. Przynajmniej w Navarze a nie sądzę zęby w L200 było inaczej. U mnie jak się zapnie blokadę to wyłącza ABS. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2007, 14:59
|
|
|
Tylko w L200 albo jest system albo blokada (mowimy o tylnym dyfrze). |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Ryży Koń [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 17:22
|
|
|
No własnei więc nie rozumiem autora tematu po prostu. Przecież jakby ten system działał w terenie to samochód by z miejsca nie ruszył |
|
|
|
 |
Yd_fr [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 21:11
|
|
|
Samochody z ESP w blocie sniegowym jakos ruszaja. Calkiem przyjemne uczucie -pelna bezmyslnosc, a auto jedzie coraz szybciej i w kierunku, ktory sobie zyczymy.
A jak teren (albo psychika kierowcy) wymaga "buksowania", to moze wylaczyc (przycisk z lewej strony kokpitu) - dopiero przy 120 wlacza sie automatycznie.
Pozdro |
|
|
|
 |
SCezar [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 10:13
|
|
|
Yd_fr napisał/a: | Samochody z ESP w blocie sniegowym jakos ruszaja. Calkiem przyjemne uczucie -pelna bezmyslnosc, a auto jedzie coraz szybciej i w kierunku, ktory sobie zyczymy.
A jak teren (albo psychika kierowcy) wymaga "buksowania", to moze wylaczyc (przycisk z lewej strony kokpitu) - dopiero przy 120 wlacza sie automatycznie.
Pozdro |
Masz doświadczenie, może napisałbyś coś więcej o jeździe w trudnych warunkach L200.
Jakieś wskazówki na co zwracać uwagę. Takie porady dla mnie są bardzo cenne. Może powinniśmy założyć nowy temat dotyczący techniki jazdy w terenie określonym modelem mitsu?
Ja w głębokim piachu i błocie wyłączałem, podejżewam że dla lepszego samopoczucia. Bałem się, że w końcu mi zgaśnie kiedy wciskam gaz a spadają obroty. Może trzeba było zaufać konstruktorowi. Podczas jazdy w terenie, gdy podłoże zakleja bieżnik lepiej kiedy koła mają większe obroty. Siła odśrodkowa oczyszcza opony. Subiektywnie patrząc lepiej mi się jeździło bez układu stabilizacji toru jazdy. W instrukcji piszą, że można dezaktywować układ przy prędkości poniżej 40km/h. Aktywuje się samoczynnie tak jak było już wspomniane lub po ponownym naciśnięciu przycisku na desce.
System wyłacza jedynie stabilizacje toru jazdy, ABS i ATC (Układ kontroli trakcji) pracują stale.
Pozdawiam
Cezar |
|
|
|
 |
Yd_fr [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 11:07
|
|
|
Przykro mi ale L200 mam od marca i nie udalo mi sie jeszcze testowac MATC'a (prawdziwych) terenowych warunkach. "Zwykle" bloto po osie przejechal z pelna eletronika i napedem na nieobciazony tyl.
Z ESP jezdzilem na plaskaczach.
PS. Mam obawy, ze jezeli MATC jest tak dopracowany jak resory, kolumna kierownicy i ... (cos pewnie niedlugo sie "zaprezentuje"), to beda problemy... |
|
|
|
 |
Ryży Koń [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 11:53
|
|
|
Tak tak dodaj jeszcze że przejachałeś to błoto po osie na seryjnych oponach |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-08-2007, 12:37
|
|
|
Wyłącznik MATC- po lewej stronie obok kiery, ale nie wyłącza m.in kontroli poślizgu mostu (tzn. z doświadczenia wiem, że i tk mieli oboma kołami razem) natomiast jak wyłączysz to po zamieleniu kołami obroty ida do oporu a samochód stoi i mieli, jak właczysz to szybko obniży obroty i przestanie mielić. A swoją drogą mam jedno pytanie- tak z ciekawości, czy L200 intense jest tylni most typu LSD? Bo cos mi sie o uszy obiło.
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2007, 12:56
|
|
|
To zalezy, jesli Intense z Easy Select to chyba jest LSD. A jak z SS to nie wiem ale przy centralnym dyfrze raczej nie ma. W starszych eleczkach bylo LSD zawsze. Dla niewtajemniczonych nie chodzi tu o narkotyki tylko system Limited Slip Differential. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 31-08-2007, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Yd_fr [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 13:41
|
|
|
Ciekawe jestem co MATC zrobi w przypadku, gdy tylko jedno kolo miele.
Moze ktos probowal? |
|
|
|
 |
SCezar [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 16:13
|
|
|
Kibloo napisał/a: | Wyłącznik MATC- po lewej stronie obok kiery, ale nie wyłącza m.in kontroli poślizgu mostu (tzn. z doświadczenia wiem, że i tk mieli oboma kołami razem) natomiast jak wyłączysz to po zamieleniu kołami obroty ida do oporu a samochód stoi i mieli, jak właczysz to szybko obniży obroty i przestanie mielić. A swoją drogą mam jedno pytanie- tak z ciekawości, czy L200 intense jest tylni most typu LSD? Bo cos mi sie o uszy obiło.
pozdro |
Jest tak, jak piszesz.
Wersja intense ma tylny dyfer o podwyższonym tarciu. Teoretycznie powinien przenieść nadmiar momentu na koło które ma dobrą przyczepność. Jeździłem zimą po zaśnieżonych drogach bez problemu, ale nie przeprowdziłem doświadczenia jak to działa. Może działało?
Sprawdze jak pojawi się lód.
Cezar |
|
|
|
 |
1wyszojunior [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:07
|
|
|
w instrukcji wyraznie napisano ze system komtroli trakcji mozemy wylaczyc przy predkosci mniejszej niz 40km/h a wlaczy sie on automatycznie po przekroczeniu 120km/h chyba ze wczesniej sami go wwlaczymy przyciskiem przy podnoszeniu swiatel |
|
|
|
 |
|