| [EA5A/W 2.5] Pomaranczowa kontrolka poziomu oleju | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Levinson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 20:13   [EA5A/W 2.5] Pomaranczowa kontrolka poziomu oleju |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Od jakiegos czasu zapala mi sie na kilka, kilkanascie sekund pomaranczowa kontrolka podobna do cisnienia oleju - co ona sygnalizuje?
 Pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 16-09-2016, 06:37, w całości zmieniany 4 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli w prawym górnym rogu - to jest to kontrolka poziomu oleju. Znaczy ni mniej ni więcej że właśnie zajeżdżasz silnik na śmierć jeśli nie uzupełnisz oleju natychmiast. A najlepiej to wtedy już wymienić cały olej, bo resztki tego co są pewnie już są przepalone i bye-bye właściwości smarujące oleju.
 |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 20:24   Re: pomaranczowa kontrolka podobna do cisnienia oleju |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Levinson napisał/a: |  	  | Witam! Od jakiegos czasu zapala mi sie na kilka, kilkanascie sekund pomaranczowa kontrolka podobna do cisnienia oleju - co ona sygnalizuje?
 Pozdrawiam
 | 
 niski poziom oleju , natychmiast uzupełnij.
 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Levinson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za info. A tak na marginesie - to jak podczas jazdy mozna zmierzyc poziom oleju? przy wylaczonym silniku to rozumiem - cos takiego mialem kiedys w R19, ale podczas pracy silnika??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | axg [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mialem to samo, zapalala sie mimo ze oleju mialem delikatnie ponizej polowy na bagnecie i tylko na zimnym silniku. Zapalala sie tylko na chwile podczas jazdy i po chwili gasla, dolalem oleju wiecej niz polowa na bagnecie i juz sie nie swieci. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2007, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy górkach i zakrętach olej przelewa się w misce na bok i ssak może go nie zassać więc ciśnienie spada stąd zapalanie kontrolki (miałem tak w Corsie przy: góra decha trójka ostro lewo ciąć do prawej i mocno prawo ciąć z góry decha dwójka  ) - hint: jeździć ze stanem zawsze równym MAX   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bokciu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2007, 21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Levinson napisał/a: |  	  | A tak na marginesie - to jak podczas jazdy mozna zmierzyc poziom oleju? | 
 A kto ci kaze mierzyc podczas jazdy?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2007, 21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | bokciu,  czytasz temat czy tak sobie spamujesz? |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2007, 06:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie natomiast zapalała się na kilka sekund, gdy na autostradzie jadąc z max prędkością, jak zwolniłam kontrolka gasła, więc przyczyna jest taka jak opisał saphire |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2007, 08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | czekoladka_1981: jest jak wyżej opisane. Bagnetowe wskazania normy i wskazania czujnika się rozjeżdżają w Galu. Kwestia tego któremu zaufać. Ja wybrałem czujnik elektroniczny i leję zawsze odrobinę powyżej normy (jeśli uznać "normę" za środek między zagięciami bagnetu), tak pod górne zagięcie  . No i jest OK. |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2007, 09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | swinks - pod tym względem masz rację , ja do tej pory miarą uznawałam środek między max/min,a druga rzecz to ta że jak w instruksji jest 4,3L , a lałam 4L to też może być przyczyną zapalenia się kontrolki. |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10816
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2007, 16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnei na maximum nie wejdzie wiecej jak 4.1 litra razem z filtrem. POprzednio porzejechałem 15 tys i niegdy podczas jazdy mis ie nei zapaliła, ale tez nigdy nie dolałem. Poziom z maximum obnizył mi sie w okolice minium. Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | verdi70 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2007, 17:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | swinks_UK napisał/a: |  	  | Jeżeli w prawym górnym rogu - to jest to kontrolka poziomu oleju. Znaczy ni mniej ni więcej że właśnie zajeżdżasz silnik na śmierć jeśli nie uzupełnisz oleju natychmiast. A najlepiej to wtedy już wymienić cały olej, bo resztki tego co są pewnie już są przepalone i bye-bye właściwości smarujące oleju.
 | 
 
 Jest tez taka kontrolka w dolnej listwie, moze ktos podpowie co ona ma oznaczać. Niby dwie o poziomie oleju?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trawkins [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2007, 18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Jest to czerwona lampka od ciśnienia oleju
  wiec jeśli masz za mało to będą ci się świecić obydwie, jak najszybciej to sprawdź bo szkoda silnika !!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wujo075   Nowy Forumowicz
 
 Auto: galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Lis 2009
 Posty: 2
 Skąd: łowicz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2009, 17:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | a wie ktos gdzie jest czujnik od tej pomaranczowej kontrolki bo u mnie zapala sie po okolo 2 minutach od uruchomienia. Wymienilem olej na nowy i jest to samo. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |