Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Duze obroty na ssaniu.
Autor Wiadomość
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 23:30   [CA4A 1.6] Duze obroty na ssaniu.

WItam! Mam pytanie dotyczace obrotow na ssaniu. Jak uruchamiam silnik (zimny) to przewaznie obroty utrzymuja sie przez jakis czas na 2 tys. Moim zdaniem to troche za duzo bo mysle ze powinno byc jakies 1.5 tys. czy cos takiego. po pewnym czasie(czasami spada do tylu), jak silnik troszke sie nagrzeje to juz jest normalnie(ponizej 1 tys.). Mozliwe ze sie myle bo nigdy nie mialem japonca i nie wiem jak te silniki pracuja. Moze ktos mnie oswiecic?? :wink:

Nie chce tez robic dodatkowego tematu ale moze ktos wie przy jakich obrotach najlepiej bieg zmieniac i na jakich obrotach jezdzi sie najekonomiczniej?

Oczywiscie chodzi mi o silnik 1.6 16V
Ostatnio zmieniony przez harpagan 13-10-2007, 00:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2007, 08:31   

hm...wiesz powiem ci szczerze ze ja mam identycznie.. jak ty i tez kiedys mechanik powiedzial mi ze chyba obroty sa za wysokie... nie wiem czy tak powinno byc... co do pytania o ekonomiczna jazde... jest duzo na ten temat - poszukaj :) jedno pewne jazda do 3 tys obrotow najekonomiczniejsza :) pozdrawiam
 
 
robson 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 157
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-10-2007, 12:46   

Kolego chyba tak ma być. Ja jak odpale to mam nawet ponad 2000... Wydaje mi sie i mam nadzieje ze to normalne...
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2007, 13:42   

Jeśli jest zimny i odpalam to na ssaniu ma 2000, jeśli go odpale jak jest w miare ciepły to ma normalne 800 , więc myśle że wszystko jest ok i nie ma sensu grzebać przy obrotach, a co do ekonomicznej jazdy 1.6 to ja tak zmieniam biegi żeby po zmianie było ok 2500 i wtedy silnik chodzi w miare elastycznie i spalanie jest przyjemne 7 l .
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-10-2007, 14:31   

u mnie po zapaleniu wskakuje na jakies 5 sek na 2000rpm, potem utrzymuje sie na 1500 a jak sie nagrzeje 800-900rpm. Jest ok ;)
_________________
 
 
 
Paker
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2007, 17:03   

zauważyłem, że takie zachowanie ma colt i daewoo tico, czyli po odpaleniu na zimnym silniku wskakują na ponad 2000 i po jakimś czasie spadają, jak dla mnie do za dużo. Jak już do 1200-1500 powinno im wystaczyć. Albo coś jest zjeb..ne, albo cuś inżynierki dali d..py. :finga:
 
 
grabsio
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2007, 18:17   

dokladnie takie obroty maja byc a co do spalania moj cao 1600 pali 5 na 100
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-10-2007, 20:08   

grabsio napisał/a:
moj cao 1600 pali 5 na 100
grabsio, to nie miejsce na żarty, bo to jest techniczny dział forum.
Kuczan napisał/a:
jeśli go odpale jak jest w miare ciepły to ma normalne 800
Od razu, czy na moment wskakuje na 2000 by szybko spaść do 800? U mnie tak jest i wydaje mi się to dziwne.
A macie tak, że jak odpalicie zimnego to wskoczy na ok. 2000 obr. po chwili zejdzie do ok. 1500 a wystarczy, że włączycie bieg i choćby szarpniecie delikatnie to zaraz wskakują z powrotem na 2000? Bo u mnie wszystko jest tak jak u Was z tą różnicą, że nawet jak ruszę kierownicą na postoju to zaraz skaczą na 2000 i prawie momentalnie znów opadają na 1400-1500 :? Są jakieś takie niezdecydowane te obroty. Oczywiście tylko na zimnym.
 
 
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 13-10-2007, 21:50   

hugo jak masz wspomaganie to poruszenie kierownicą na postoju będzie powodowało wzrost obrotów. Co dotyczy 2000 RPM to w sumie w normie. Mnie czasem i powyżej skaczą po odpaleniu a potem po kilku sekundach spadają do 1500 i nie ma w tym nic dziwnego ( według mnie). Przez te kilka sekund ECU czeka na sygnały z czujników w tym z lambdy która w końcu potrzebuje chwili żeby się nagrzać i zacząć pracować jak należy a w tym czasie ssanie na full i obroty lecą do góry. Pozatym ECU nie reguje w czasie rzeczywistym tylko potrzebuje 1-2 a może i czasem 3 sekund na reakcje. Tak ja to widzę.
 
 
 
borecki
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2007, 09:48   Re: Duze obroty na ssaniu.

SlaVkoEg napisał/a:
WItam! Mam pytanie dotyczace obrotow na ssaniu. Jak uruchamiam silnik (zimny) to przewaznie obroty utrzymuja sie przez jakis czas na 2 tys. Moim zdaniem to troche za duzo bo mysle ze powinno byc jakies 1.5 tys. czy cos takiego. po pewnym czasie(czasami spada do tylu), jak silnik troszke sie nagrzeje to juz jest normalnie(ponizej 1 tys.). Mozliwe ze sie myle bo nigdy nie mialem japonca i nie wiem jak te silniki pracuja. Moze ktos mnie oswiecic?? :wink:

Nie chce tez robic dodatkowego tematu ale moze ktos wie przy jakich obrotach najlepiej bieg zmieniac i na jakich obrotach jezdzi sie najekonomiczniej?

Oczywiscie chodzi mi o silnik 1.6 16V


sprobuj wyczyscic sobie przepustnice, zdarzalo mi sie to samo w moich coltach i po czyszczeniu bylo lepiej

pozdrawiam
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-10-2007, 12:09   

Luudzie!!! nie kombinujcie! To obiaw normalnej i prawidłowej pracy. Zimny silnik, po włączeniu obroty wchodzą na ok. 2000-2100, by po chwili zejść ok. 10-15sek. do 1200-1500. Jak ciepły to po zapaleniu 2000-2100 a po ok sekundzie do 2 spadają na 850. Tak będzie o każdej porze roku. A co do zużycia paliwa 5 l/100 to gratuluje :mrgreen: :biggrin: :lol: :badgrin: :doubt:
 
 
robson 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 157
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-10-2007, 12:19   

Wyglada na to ze wiekszosc z nas ma to samo z obrotami wiec nie ma co kombinowac bo wszystko jest ok :)
 
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2007, 13:03   

U mnie było tak że obroty potrafiły zatrzymać się na ok 1500rpm po odpaleniu, albo pływać 1000-2000rpm (w kółko), nawet po rozgrzaniu silnika. Przeczyściłem silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy - problem zniknął. Mam teraz stale ok 800rpm, nie ważne czy silnik odpalony odpalony rano po mrozie, czy gdy już ciepły stoje w korku na luzie. A przy tym jest dość dynamiczniejszy niż wtedy gdy obroty mi "wariowały".
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2007, 13:28   

Wychodzi na to ze ten model tak ma wiec nie bede kombinowal ale zdziwilo mnie to bo w moim poprzednim samochodzie (Ford Escort) na ssaniu byly nizsze obroty a Colta jeszcze dobrze nie znam wiec chcialem sie upewnic ;) Dzieki za pomoc.
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2007, 21:23   

Hugo napisał/a:
Kuczan napisał/a:
jeśli go odpale jak jest w miare ciepły to ma normalne 800
Od razu, czy na moment wskakuje na 2000 by szybko spaść do 800?

Jeśli jest ciepły to wskakuje na 800 po odpaleniu
Hugo napisał/a:
a wystarczy, że włączycie bieg i choćby szarpniecie delikatnie to zaraz wskakują z powrotem na 2000?

U mnie się nic takiego nie dzieje, obroty zwiększają się ale na 1200 max.
W tej sytuacji :
pawel129 napisał/a:
Przeczyściłem silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy - problem zniknął.

borecki napisał/a:
sprobuj wyczyscic sobie przepustnice
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.