Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Jedynka się blokuje, tulejki czy synchronizacja??
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 19:43   [1G 90-94] Jedynka się blokuje, tulejki czy synchronizacja??

Z jedynką mam taki problem ze wciskam sprzeglo, próbuje wrzucic bieg i dzwingia staje mniej wiecej w polowie drogi.Na to zeby bieg wskoczyl sa dwa sposoby:
-Wrzucic dwójke,i potem spróbować jedynkę.
-Popuszczać sprzegło aż dzwignia wpadnie na swoje pożądane miejsce,jak sie to robi nie ostrożnie to lubi zgrzytnąć.
Temperatura oleju nie ma znaczenia. Problem wystepuje jedynie przy ruszaniu, redukcja dziala elegancko.
Co myslicie, synchronizacja to czy tulejki?
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 27-10-2007, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-10-2007, 19:49   

mitutoyo napisał/a:
synchronizacja
może
mitutoyo napisał/a:
czy tulejki
nie ma tulejek


Masz linki - sprawdź czy są wyregulowane odpowiednio
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 20:00   

Tylk czy przy synchronizacji nie powinno bardziej zgrzytac niz sie blokowac?
Linkami coś pokombiuje,moze beda jakies efekty, bo chodzi o te śruby rzymskie zaraz przy lewarku tak?
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 20:53   

mitutoyo, a przy skrzyni nie masz przypadkiem możliwości regulacji?
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 21:08   

Przy samej skrzyni nie widzialem bo nie szukałem, powinienem znaleźć takowe ?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-10-2007, 12:07   

mitutoyo, to chyba tak przypadłośc Klipsa, ja też tak mam i z jedynką i z wstecznym. Trzeba wyczuć siłe i prędkość wrzucania i jakoś wskakuje. Teraz coraz rzadziej mi nie chce wchodzić, jeśli by synchronizator leżał, to by zgrzytało. Uważam że kwestia przyzwyczajenia, a jeśli chodzi o wsteczny to poprostu całkowity brak synchronizacji w konstrukcji skrzynki.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 27-10-2007, 21:49   

To jedna z wad skrzyek DSM zwlaszcza 1g, musisz nauczyc sie z tym zyc, wrzucanie biegow pzrez dwujke pomaga to prawda.
Jest jedna szansa , nie gwarantuje poprawy w 100% ale moze znacznie pomoc. Olej BG synchroshift II.
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-12-2007, 19:37   

Dziś zmieniłem sprzęgło i nie mogę teraz wrzucić 1 biegu. Przed wymianą bieg czasem się przyciął ale generalnie wchodziłe lekko, teraz nawet na siłę nie wchodzi, przez 2 bieg też nie chce. Co mogli zwalić? Źle wyregulowane wodziki czy co innego? Zalali mi też olej 75w80, może być winowajcą czy raczej nie w tym problem? Jutro jadę do nich niech poprawiają ale na co mam zwrócić uwagę?
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2007, 18:10   

viader napisał/a:
Zalali mi też olej 75w80


No to już wiesz, olej 75W80 to olej półsyntetyczny, za gęsty szczególnie przy niskich temperaturach. Wymień olej w skrzyni na BG synchroshift II najlepszy choć drogi i dostępny tylko na allegro lub u Kiepucziego, lub na Mobil MOBILUBE 75W90, ja na takim śmigam i jest OK, a dostępny bez większych problemów i cenowo nienajgorzej.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 19:12   

Tego Mobila bym odpuścił, po przejściu na Redline MTL jest straszna róznica
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 29-12-2007, 21:43   

Adaho_krak napisał/a:
viader napisał/a:
Zalali mi też olej 75w80


No to już wiesz, olej 75W80 to olej półsyntetyczny, za gęsty szczególnie przy niskich temperaturach. Wymień olej w skrzyni na BG synchroshift II najlepszy choć drogi i dostępny tylko na allegro lub u Kiepucziego, lub na Mobil MOBILUBE 75W90, ja na takim śmigam i jest OK, a dostępny bez większych problemów i cenowo nienajgorzej.
no kolego poprzedni twój post mówi całkiem co innego . znaczy masz problemy z biegami to jak to jest ? ........ja z kolei jeszcze nie miałem żadnych problemów z wrzucaniem biegów , no chyba że wpycha się je na siłę to są jakieś zgrzyty .zresztą drobne usterki zdażają się nawet w nowych autach . :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-12-2007, 22:41   

Podobno mam luzy na wodzikach, których nie da się zlikwidować bez wymiany. Inne biegi wchodzą tak jak wcześniej, więc to nie jest wina oleju, że jedynka nie wchodzi. A jakbym miał teraz wydać 300zł na olej to wolę dołożyć 500 i szukać skrzyni w dobrym stanie, bo moja to już tragedia. Jak zlewali stary olej to wylała się srebrzanka :(
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 13:11   

Prosze mi wytłumaczyć co to te wodziki są. Czy to sa po prostu te pręty ktore ida od lewarka do skrzyni? gdzie tam moze sie zrobic jakis luz?
Tak swoja drogą, kiedys myslalem ze jak pokrece tymi rzymskimi śrubami przy lewarku to cos sie zmieni,niestety one są w stanie jedynie ustalic polozenie samego lewarka, nie wplywają ani troche na łatwość/trudność wrzucania poszczególnych biegów.
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 13:39   

mitutoyo, wodziki są w skrzyni i odpowiadają za przesuwanie kół zębatych po wałkach.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-12-2007, 16:18   

No u mnie cały lewarek lata sobie na wszystkie strony i chyba o te luzy chodzi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.