Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Czasowy włącznik wycieraczek
Autor Wiadomość
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 27-11-2007, 17:17   [CA1A 1.3] Czasowy włącznik wycieraczek

Problem jest tego rodzaju że w moim colcie są tylko 2 tryby działania wycieraczek (fabrycznie) ciągły wolny i ciągły szybki, brak natomiast czasowego. Pytanie jest takie czy jeśli dokupiłbym przełączniki w wersji z czasowym trybem czy po podłączeniu działało by to plug'n'play tak jak w przypadku np. zegarów z obrotomierzem? Czy odpowiada za to jakiś osobny układ który trzebaby podmienić? Ktoś może się już w takie coś bawił?
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-12-2007, 19:11   

Tomekp napisał/a:
ciągły wolny i ciągły szybki, brak natomiast czasowego
co masz na myśli?? Mój Colt jest z tego samego roku co ty i ja mogę włączyć wycieraczki co 10s, co 3s i co 1s. A przełącznik zespolony przy kierownicy steruje przekaźnikiem który jest odpowiedzialny za pracę wycieraczek. Może coś z przekaźnikiem masz nie tędy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 03-12-2007, 14:38   

Nie chodzi o żadną awarię, poprostu mój Colt ma tylko dwa tryby działania wycieraczek - oba ciągłe, wynika to choćby z budowy samych przełączników, nie ma tam opcji czasowej. Interesuje mnie tylko czy jeśli wymontuję swoje i podstawię właśnie takie z trybem czasowym to czy będzie to działało.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
keleron 
Mitsumaniak
sie gra sie ma


Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 249
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 16-03-2008, 18:06   ha..ha..

mam ten sam problem i to samo pytanie....i to nie jest awaria...zmieniał to ktoś kiedyś w swoim samochodzie... :!:
_________________
...02051/KMM
 
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 16-03-2008, 18:24   Re: ha..ha..

keleron napisał/a:
mam ten sam problem i to samo pytanie....i to nie jest awaria...zmieniał to ktoś kiedyś w swoim samochodzie... :!:


Ja zaryzykowałem i sprawdziłem na własnej skórze, wszystko działa, wystarczy dokupić odpowiednie przełączniki i można cieszyć się przerywaną pracą wycieraczek :) Wszystkie wtyki pasują, działa 100% plug'n'play.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-03-2008, 19:22   

tomku z ciekawosci pytam: kupiles przelacznik zespolony ktory ma regulowany czas przerywany (z GLXi) czy z GLi przerywany-ciagly-szybki ciagly?
_________________
 
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 16-03-2008, 19:29   

Z regulowanym czasem od GLXi - nie będę samochodzikowi żałował :D Wogóle zmieniam wszystkie możliwe elementy wyposażenia od GLXi 1.6 robiąc full opcję - zostawiam tylko silnik 1.3 :)
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
keleron 
Mitsumaniak
sie gra sie ma


Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 249
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 17-03-2008, 19:04   pytanie...

a czy ze zdjęciem kierownicy był jakiś problem czy jest to proste czy trzeba mieć do tego jakiś patent....??
_________________
...02051/KMM
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-03-2008, 19:25   Re: pytanie...

keleron napisał/a:
a czy ze zdjęciem kierownicy był jakiś problem czy jest to proste czy trzeba mieć do tego jakiś patent....??


robilem to dzis bo zmienialem kiere :D bardzo proste, najpierw USTAW SOBIE KOLA PROSTO ;) Potem odkrecasz 1 srubke srubokretem krzyzakiem od dolu oslony klaksonu, potem sciagasz oslone klaksonu (jest na zatrzaskach), potem kluczem 17 odkrecasz nakretke (tu warto sobie zablokowac kierownice). Nastepnie stukasz rekami w kolo kierownicy do siebie raz prawej raz z lewej i wyskakuje :)
_________________
 
 
 
keleron 
Mitsumaniak
sie gra sie ma


Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 249
Skąd: Warszawa-Bielany
  Wysłany: 18-03-2008, 14:59   dzięki wielkie

wielkie dzięki zaraz się zabieram...powinno się udać...pozdrawiam!!! :p
_________________
...02051/KMM
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2008, 20:31   

Mam niestety podobny problem w Colcie, tzn.. wersja wycieraczek: szybko , wolno.. i to by było na tyle. Rozmyślam nad zmianą tego stanu rzeczy ( swoją drogą to trochę skandal żeby auto z 95 roku nie miało opcji przerywacza wycieraczek - mój niegdysiejszy samochód Golf MK1 miał coś takiego w 83 roku !!), po przeanalizowaniu schematów od wycieraczek stwierdziłem że włącznik steruje tylko pracą silnika od wycieraczek, tzn załącza albo uzwojenie do pracy wolnej albo szybkiej... nic poza tym, w opcji wyłącz obwód się zamyka co pozwala wycieraczkom wrócić do stanu początkowego. Zdziwił mnie więc Twój post mówiący o tym, iż zwykła wymiana przełącznika zespolonego spowoduje pracę przerywaną nie mówiąc już o regulacji czasu. Aby to osiągnąć potrzebny jest przekaźnik sterowany czasowo, umieszczony moim zdaniem razem z przekaźnikami pod deską obok bezpieczników. I właśnie wydaje mi się że ja mam w tym miejscu dziurę na ten przekaźnik czyli mówiąc krótko go nie posiadam. Oczywiście nie mam powodów żeby Ci nie wierzyć ale chciałbym potwierdzić, zanim kupię nowy przełącznik - wymieniłeś TYLKO SAM przełącznik przy kierownicy ?? Nic poza tym ?? I działa ?? Proszę potwierdź..
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-05-2008, 20:55   

jolly69 napisał/a:
chciałbym potwierdzić, zanim kupię nowy przełącznik - wymieniłeś TYLKO SAM przełącznik przy kierownicy ?? Nic poza tym ?? I działa ?? Proszę potwierdź..


jolly69, to ci nie wystarczy dla pewności ?

Tomekp napisał/a:
keleron napisał/a:
mam ten sam problem i to samo pytanie....i to nie jest awaria...zmieniał to ktoś kiedyś w swoim samochodzie... :!:


Ja zaryzykowałem i sprawdziłem na własnej skórze, wszystko działa, wystarczy dokupić odpowiednie przełączniki i można cieszyć się przerywaną pracą wycieraczek :) Wszystkie wtyki pasują, działa 100% plug'n'play.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2008, 21:53   

[quote="londolut"]jolly69, to ci nie wystarczy dla pewności ?

Masz rację, to mi powinno wystarczyć, ale jako człowiek coś niecoś grzebiący na codzień w elektryce jakoś nie mogę przyjąć tego do wiadomości. Kłóci mi się to ze schematami jakie czytałem od Colta. Może też być tak że co Colt to inne rozwiązania, więc chyba jak nie zaryzykuje to się nie przekonam.
 
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 05-05-2008, 22:44   

Nie wiem co tam wyczytałeś w schematach, trochę się intersuję elektroniką, ale opierałem się tylko na serwisówce dostępnej na naszym forum. Popatrzyłem tylko na wtyczki które są uniwersalne, NIC NIE PRZERABIAŁEM :wink: , poprostu podmieniłem przełączniki zespolone. Gwarantuję głową że jak podmiesz również zadziała. Nawet po przyglądnięciu się obu zestawom przełączników zespolonych widać przez przeźroczystą zaślepkę że te z regulowanym czasem są bardziej skomplikowane (zielony laminat na którym jest więcej obwodów i chyba nawet jeden scalak odrazu widać, czego niema w wersji "bez"). Ja zaszalałem i kupiłem odrazu z regulowanym czasem i ten bajer również działa bezproblemowo. Podsumowując zachęcam, bo naprawdę jest to przydatne.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-05-2008, 09:36   

Tomekp napisał/a:
Nawet po przyglądnięciu się obu zestawom przełączników zespolonych widać przez przeźroczystą zaślepkę że te z regulowanym czasem są bardziej skomplikowane (zielony laminat na którym jest więcej obwodów i chyba nawet jeden scalak odrazu widać, czego niema w wersji "bez").


To by tłumaczyło skąd się bierze sterowanie przekaźnikiem. W każdym razie wielkie dzięki za potwierdzenie, muszę trafić takie z regulacją bo widzę że przeważnie w sprzedaży są tylko 3 stopniowe bez pokrętła...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.