 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: zbyszekm2 12-03-2008, 00:15 |
Kilka pytan dot. Pajero II gen. |
Autor |
Wiadomość |
Croom [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 10:23 Kilka pytan dot. Pajero II gen.
|
|
|
Witam szanownych forumowiczow.
Mam do was moi drodzy kilka pytan zwiazanych z pajero II w zwiazku z tym ze rozważam zakup takiego traktorka do jazdy uniwersalnej jak i terenowej.
Pierwsze to chcialem zapytac o silniki, w gre wchodzi tylko kopciuch ale....
2.5TDI podobno jest cholernie wrazliwy na przegrzanie co w konsekwencji objawia sie peknieta glowicą, i ciezka sprawa z regulacja zaworową, jakies dwa paski w tym jeden rozrzdu a drugi walka wyruwnujacego ktore sa usterkowe.
Druga jednostak 2.8TDI podobno na lancuchu i nic wiecej nie wiem.
Duzo osob odradza 2.5TDI własnie ze wzgledu w/w powodow a poleca 2.8.
Jakie zywotne sa turbiny ?
Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
Druga sprawa to czy sa rozne wersje pajero II tzn. roznica w mostach, zawieszeniu itp. ?
Czy istnieje cos takiego jak rozne wersje mostow, w landach byly heavy duty i light duty, te pierwsze nie dla nas (szkoda), czy nie ma roznic jest tylko jeden rodzaj mostow i jedno super select ?
Jak to jest naprawde z usterkowoscia tych samochodzow czy sa typowe usterki np. pompa wody po 150tys km , turbina op 200tys, branie oleju po 200tys. sprzeglo po 100tys itp. ?
Czy ktos moze jakos obiektywnie sie wypowiedziec w tym zagadnieniu ?
Czy w malopolsce sa jacys ludzie ktorzy cos sie znaja w tym temacie jesli chodzi o pajero ?
pozdrawiam gorąco wszystkich ) |
|
|
|
 |
romanzewsi [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2007, 16:20
|
|
|
Witam ja uzywam tego traktorka (2,5) juz ponad rok. nie mialem z nim wiekszych klopotow, moze jedynie to ze jest troche mulasty. ale ... dwie tony i 99 koni czego tu wymagac. sluchaj moj kumpel mial klopoty z chlodnica i termostatem w takim sprzecie, przegrzal go solidnie pare razy ze poszedl olej miarka oleju... zmienilismy chlodnice, termostat i autko cyka jak nowe. jak chcesz zobaczyc moja bryke to wejdz na nasze terenowki na forum sumujac ja nie narzekam i jestem bardzo zadowolony choc to stare auto z 1992 roku pozdrowienia
[ Dodano: 05-12-2007, 16:21 ]
zdjecia dzial OFF ROAD NASZE TERENOWKI |
|
|
|
 |
Croom [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 12:39
|
|
|
No to co z tymi pekajacymi glowicami tajk glosno czy to tylko efekt przegrzania ?
W jakiejs gazecie wyczytalem ze to wina np. szybkiej jazdy na autostradzie ;-( |
|
|
|
 |
romanzewsi [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 13:40
|
|
|
Croom napisał/a: | No to co z tymi pekajacymi glowicami tajk glosno czy to tylko efekt przegrzania ?
W jn akiejs gazecie wyczytalem ze to wina np. szybkiej jazdy na autostradzie ;-( |
no wiesz nie jest to auto do rajdow 140 kmph pa autostradach to sluzy do jazdy ale z gracja, albo po blocie itp... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-12-2007, 14:15
|
|
|
Gene napisał/a: | Ufff... troche postekam bo uwielbiam takie dylematy.
Croom, nie daj sie wpuszczac w jakies dziwne akcje. Pajero II jest bardzo przyjemnym samochodem do jazdy (jak ja to mowie) rodzinnej oraz w lekki i srednio lekki teren.
Kopciuch... he he, tak sa do wyboru 2 diesel'e i jak dobrze pamietam jeszcze 2 benzyniaki.
Teoria spiskowa o awaryjnosci 2.5 to wymysl. W obu silnikach wystepuja podobne usterki. Jesli ktos twierdzi, ze jest inaczej... coz moge powiedziec, ze moim zdaniem i w jednych i drugich zdarzaja sie pekniete glowice. Racje przyznam, ze 2.8 ma lancuszek. Lecz czy to jest jakas gwarancja niezawodnosci. Tez moze walnac i tyle. Ja mam 2.5 z paskiem. Taki sam wiekowy kaszlak (4d56) jak w II pojarce. Te silniki maja dobra renome i przez niektorych sa zwane "bezdotykowymi".
Osobiscie wolalbym pewnie (jesli chcialbym kupic) z silnikiem o wiekszej pojemnosci ale tylko ze wzgledu na osiagi. Zawsze wiecej pod butem w terenie to mila perspektywa.
Turbiny, zadbana i uzywana z glowa bedzie "zyc dlugo i szczesliwie". Jak ktos szaleje i nie dba to i po 30k km moze miec ta czesc do wymiany. Nie slyszalem o jakiejs nadzwyczajnej awaryjnosci.
Wersje sa rozne. Generalnie podstawa do SS i sztywny tylny most z blokada. Mozna spotkac wersje z ES. Co do sztywnego mostu z przodu to chyba nie bylo fabrycznie takiej zabawki na Europe. Jesli bedziesz takowego mial to albo masz szczescie i trafiles unikat albo ktos go przerabial.
Heavy Duty to okreslenie zawieszenia. Standardowo z fabryki auto wyjezdza na zwyklym zawieszeniu. Nie jest to mimo zapewnien sprzedawcy zawiecha w teren. Przy duzej czestotliwosci upalania pada i mamy szczescie, ze nie zniszczylismy sobie czegos jeszcze. Wiele osob po zanabyciu swojego syfa dokonuje wrecz z automatu wymiany na lepsze, wytrzymalsze komponenty lub wymienia wszystko od sprezyn po bushe.
Co do zawodnosci systemu SuperSelect, czy EasySelect to nigdy nie slyszalem aby komus cos wybuchlo. To sa niezawodne urzadzenia i skrzynie tego typu daja rade. Przeniesienie nie nastepuje za pomoca zebatek ale powtorze nie znam przypadku jakiejs spektakularnej awarii.
Nie chcialem sie tu wypowiadac bo takich historii o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca jest tyle, ze szkoda udowadniac swoje racje. Przyznaje, ze Toyota robi rownie dobre auta terenowe i nie zamierzam krytykowac konkurencyjnych modeli. Pajero II jest dobrym autem i wielu doswiadczonych off-road'erow docenia zalety tej konstrukcji. W Malopolsce jest sporo klubow, firm czy ludzi-instytucji, ktorzy maja, znaja lub jezdza Pajero/Montero II generacji. Na forum rowniez sa posiadacze innych Mitsubishi z okolic Krakowa.
pozdrawiam |
|
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 08-12-2007, 23:23 Pajero II
|
|
|
moja Misia ma 300 000km. jesli będziesz dbał o misie jak o kobiete - lub bardzo podobnie, będzie ci służyła ile tylko będziesz chciał!!! Kobitę jak wk.... to też ci pokaże kto jest ważniejszy!! Ja jestem zadowolony, mam 2.5TD i jak dla mnie to rewelacja - jeszcze na b.b.b.długo |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2007, 06:56
|
|
|
Dzieki Hubeeert,
dodam, ze na moja pamiec to nawet do III generacji wkladano silnik 4d56 (2.5 TD z Intercooler'em). Choc przyznam, ze ja takiego modelu nie widzialem a tylko znam ze specyfikacji. W autach o takich przebiegach moze pasc wszystko od zgnilego przewodu do glowicy. Trzeba auto przed zakupem dobrze obejrzec a potem to juz... studnia bez dna. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Croom [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 16:08
|
|
|
Gene napisał/a: | Dzieki Hubeeert,
Trzeba auto przed zakupem dobrze obejrzec a potem to juz... studnia bez dna. |
Az tak zle jest ?
No dobra skupmy sie na 2.8 z lancuchem i bezobslugowa eksploatacja ....czy na prawde taka jest ktos moze sie wypowiedziec w temacie ? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2007, 16:26
|
|
|
Croom, ja juz nie lapie. Czego oczekujesz, ze ktos Ci zagwarantuje, ze nabywasz dobry samochod. Takie rzeczy to tylko w Erze... Powtarzam chcesz pewnosci gon do salonu albo kup auto od osoby, ktora dobrze znasz i wiesz, ze auto nie bylo katowane. Pojarka to solidna maszyna i smialo moge polecic. Moze nie jest tak dzielna jak parch ale spokojnie daje rade. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Croom [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 21:26
|
|
|
Co to parch ? parol ???
A hilux jak myslicie ze tak na sekundke odejde od meritum sprawy jaka jest pajero ? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-2007, 06:55
|
|
|
Parch to Patrol (Nissan), a Hila ciezko jest porownywac z Pojarka. To sa rozne auta o nieco innych zastosowaniach. Predzej z L200 mozna to zestawic lub Sportem. Pytanie "hillux jak myslicie..." jest tak enigmatyczne. Jezdzilem tym w teren (Hilux'em Surf'em) i jak na swoje gabaryty i wiek spisywal sie bardzo dzielnie. Wiekszosc dodatkow stracil po pierwszej wizycie off-roadowej. Teraz to juz auto wyprawowe mozna powiedziec. Spokojnie w klasie turystycznej na latwiejszych i srednich probach sobie radzi. Co mam wiecej napisac, zmielony tylny dyfer, pare rzeczy bylo wymieniane, padlo wspomaganie ale kreci i jezdzi.
Toyka zdaje sie w przyszlym roku bedzie pelnoletnia. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
szwagier [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 16:55 Pajero 93, 2.5
|
|
|
Dorzuce swoje 3 grosze, choc uzytkuje Pajero dopiero od 2 m-cy. Auto ma przejechane sporo, bo 323 tys. Poprzedni wlasciciel pokazal mi wymieniona pompe paliwa ( padla gdzies przy 280 tys). Poza tym nic nie wycieka, w silniku i zawieszeniu czysto, oleju nie ubywa. Kilka dni temu auto zaciagnelo przyczepe o wadze ok 2 ton (czyli mniej wiecej tyle ile wazy pajero) na odcinku 200km. Nic sie nie przegrzalo, nic nie urwalo -krotko mowiac to autko DAJE RADE, pomimo ze 2,5 a nie 2,8. |
|
|
|
 |
mich-z93 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2007, 19:15
|
|
|
Hej dawno mnie tu nie było ale chciałbym sie cos niecos wypowiedziec bo jak szukałem swoich diamentów to przewertowałem tego naprawde duzo..\/
Co do patrola hiluxa to nie ma porównania z pajorką ........ inne silniczki, inne skrzynie i inny komfort jazdy. Pajero jest jak skrzyzowanie dobrej terenówki z SUV-em. Wygodne (moze nie szybkie, chociaz z silnikiem 3,5 V6 197 kM), 4x4 na asfalcie(super-select), reduktor, blokady, nie wspominając o marce. Pozatym jest najtansze z oferowanej konkurencji ( land cruiser, patrol,).
Nissan jest samochodem typowo terenowym( nie powiedziałem ze nie mozna jezdzic nim po asflcie)sztywne mosty, 4x4 na sztywno, nic tylko ja samochód i teren....
Hilux to samochód niby do wszystkiego ale tak naprawde do niczego nie jest najlepszy, podstawową zaleta jest trwałosc ( patrz test top gear) 4x4 na sztywno, duza paka( traci na tym rodzinka siedząca z tyłu) w teren prawie tak jak partol lecz tu masz mniejszy kąt rampowy
Poza tym wszystkim dochodzi jeszcze jaki samochód sie komu podoba z wyglądu...( niewiem czy komus cos to pomogło ale...) pozdrawiam
P.S. jesli chodzi o 2.5 to ten silnik poprostu nie lubi autostradowej jazdy na obrotach 2,8-4 tyś./min i to dlatego pękają głowice "wóz albo przewóz" |
|
|
|
 |
Croom [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2007, 16:12
|
|
|
MOze intercoler dał mu w dupe bo sama konstrukcja to stara jednostka ktora raczje nie byla projektowana do doladowanych silnikow prawda ?
Niektorzy wspominaja o tzw. pakiecie startowym ze trzeba wlozyc kilka tys. zeby zaczac jezdzic , jak to jest wg. was ?
Czy w normalnych warunkach co jakis czas wystepuja usterka elektryczna, jakies pierdoly czy sporadycznie ? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2007, 08:34
|
|
|
Croom napisał/a: | pakiecie startowym ze trzeba wlozyc kilka tys. zeby zaczac jezdzic | nie zaczac jezdzic (no chyba ze kupisz takiego zloma ze nie bedzie na chodzie) tylko przygotowac podstawy do jazdy w terenie |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|
|