Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
14-05-2014, 13:30
[Cari 1.9DI-D] Carisma DiD vs Octavia I TDI
Autor Wiadomość
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 19:37   [Cari 1.9DI-D] Carisma DiD vs Octavia I TDI

Witam kolegów. Do tej pory interesowałem się Galantem, ale jednak skłaniam się ku dieslowi, a w Galancie to niezbyt udana konstrukcja. Naturalnie więc zainteresowałem się Carismą DiD. I tu rodzi się kilka pytań. Czy jest wśród Was ktoś, kto może porównać Octavię I TDI do Cari DiD? Chodzi mi o subiektywne odczucia dotyczące dynamiki obu samochodów (mówimy o autach z 2000/2001r - Octavia z silnikiem 110KM) ich głośności i innych walorów użytkowych. Szczególnie interesuje mnie Wasza opinia n.t. ilości miejsca na tylnej kanapie. Póki co jeżdżę Primerą P11 i po próbie przejechania się z rodzinką Octavią, byłem rozczarowany ilością miejsca z tyłu. Nie chciałbym zmieniać auta na mniejsze...
Będę zobowiązany za wszelkie porównania, opinie i sugestie.

pozdrawiam,
 
 
DragStar
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 19:50   

Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy sam poszukiwałem autka dla siebie brałem pod uwagę właśnie Octavię, Leona i Cari też z silnikiem diesla. Octavia jest na płycie podłogowej Golfa i rzeczywiście miejsca na tylnej kanapie jest mniej niż w Cari. Na niekorzyść Octavii przemawia jeszcze wyposażenie, które jest bardzo ubogie i ciężko będzie Ci znaleźć tak wyposażone auto jak Carsma za te same pieniądze. Gdy oglądałem Skody to często było tak, że jak była klima, to szyby na korby itp, zresztą do tej pory chyba tak jest, gdyż Skoda reklamuje się jako najtańsze auto w swojej klasie ale nie mówi, że oferuje najmniej. Ostatecznie kupiłem Carisme DID i nie żałuje :)
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 20:11   

Dzięki za info. Najcenniejsza jest dla mnie informacja, że z tyłu jest więcej miejsca niż w Octavii/Borze/Toledo.
A co do wyposażenia, to ja i tak będę miał wielki problem, bo uparłem się na auto z szyberdachem, a zdążyłem już zauważyć, że tego kwiatu wśród Cari to jak na lekarstwo. A jak już jest, to klimy niet...
Cóż, trzeba liczyć na łut szczęścia ;)

pozdrawiam,
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 04-01-2008, 20:19   

przez jakis czas jezdzilem octavia 1,9 TDi z 2001r ( juz po face liftingu ) i niestety nie moge sie zgodzic z niektorymi rzeczami o ktorych mowi DragStar m.in z
DragStar napisał/a:
Na niekorzyść Octavii przemawia jeszcze wyposażenie, które jest bardzo ubogie i ciężko będzie Ci znaleźć tak wyposażone auto jak Carsma za te same pieniądze.

ja szczerze mowiac, Octavke mialem lepiej wyposazona niz Carisme, bo w octtavi byl esp oraz podgrzewane lusterka a w cari juz nie . to chyba tyle w roznicach wyposazenia bo w cari jak i octavi jest ( 4 el szyby,abs,4 poduchy,halogeny,manual klima )



co do silnika to octavia byla 90 konna , natomiast carisma 102 wiec jak wiadomo roznica w mocy jest zauwazalna tak samo w kulturze rowniez oczywiscie na korzysc cari, bo TDi jest na pompowtryskiwaczach,a a DiD to commonrail. w obu samochodach przy ok 160 000 padl przeplywomierz ( w carismie bylem pierwsza osoba i jak do tej pory jedyna o ktorej nam wiadomo:P ktorej padl przeplywomierz, natomiast w tdi jest to czesto spotykane )

co do miejsca z tylu to rowniez potwierdzam ,ze octavia jest mniejsza, natomiast jezeli mielibysmy porwonywac bagazniki, to wydaje mi sie ze jednak czech jest troszke wiekszy w tej dziedzinie . w octavi rowniez jest bardzo zimno w nogi , z tylu jak i z przodu . czemu ? nie wiem poprostu jakos zle zrobili nawiewy

w kwestii komfortu tu moge napisac, ze lepiej nierownosci wybierala octavia , lepiej " czula " sie w jezdzie po dziurach, poprostu bylo bardziej przyjemniej, natomiast w cari nie ma tragedii .

octavia miala jedna zalete ktorej nigdy nie bedzie miala carisma , jadac z bratem na 2 pasmowce w szczecinie dozwolona predkosc - 70 km/h, ubrani na czarno nie bylo chetnego na to by nas wyprzedzili .czemu ? bo wygladala jak nie oznakowany policyjny radiowoz, bo byla granatowa, a cari jest srebrna :P

a tak wygladala




w sumie masz ciezki wybor, ja przy kupnie cari rozwazalem rowniez zakup octavki ,ale z tego co widzialem, to cari za porobny rocznik i podobne wyposazenie " wolaja " troche mniej . co nie oznacza, ze jest gorszym samochodem. ja wybralem cari i jezeli mialbym kupowac jeszcze raz, to raczej nie zmienilbym tej decyzji
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 20:50   

Rafal_Szczecin napisał/a:
DiD to commonrail.

Może to głupie pytanie, ale DiD to commonrail? Wiem, że to francuska konstrukcja, w jakich francuskich gratach montowali ten sam silnik?
Dręczy mnie jeszcze jedno pytanie. Czy to aby nie jest ten sam silnik, który montowali w bliźniaczym Volvo S/V40? Bo Volvomaniacy trochę psioczą na te diesle...


Rafal_Szczecin napisał/a:
natomiast jezeli mielibysmy porwonywac bagazniki, to wydaje mi sie ze jednak czech jest troszke wiekszy w tej dziedzinie .

Wg katalogu Cari ma 430L a Octavia 500L. 70L to nie w kij dmuchał. Gorzej że w mojej obecnej Primerce bagażnik ma 505L, jak Octavia i mogę do odczuć...

Rafal_Szczecin napisał/a:
w octavi rowniez jest bardzo zimno w nogi , z tylu jak i z przodu . czemu ? nie wiem poprostu jakos zle zrobili nawiewy

Nie zauważyłem tego, choć Octaviami służbowo pokonuję dziesiątki tysięcy km rocznie... Ale wszystkie są z klimatronikami, więc może to przypadłość aut z manualną klimą.


Rafal_Szczecin napisał/a:
w kwestii komfortu tu moge napisac, ze lepiej nierownosci wybierala octavia , lepiej " czula " sie w jezdzie po dziurach, poprostu bylo bardziej przyjemniej, natomiast w cari nie ma tragedii .

Lubię twarde samochody, więc jeśli Cari jest twardsza niż Octavia, to narzekać nie będę.


Rafal_Szczecin napisał/a:
octavia miala jedna zalete ktorej nigdy nie bedzie miala carisma , jadac z bratem na 2 pasmowce w szczecinie dozwolona predkosc - 70 km/h, ubrani na czarno nie bylo chetnego na to by nas wyprzedzili .czemu ? bo wygladala jak nie oznakowany policyjny radiowoz, bo byla granatowa, a cari jest srebrna :P

Dla mnie to żadna zaleta ;) Nie zależy mi na tym, żeby mi inni zjeżdżali sprzed maski... :)



Rafal_Szczecin napisał/a:
w sumie masz ciezki wybor, ja przy kupnie cari rozwazalem rowniez zakup octavki ,ale z tego co widzialem, to cari za porobny rocznik i podobne wyposazenie " wolaja " troche mniej . co nie oznacza, ze jest gorszym samochodem. ja wybralem cari i jezeli mialbym kupowac jeszcze raz, to raczej nie zmienilbym tej decyzji

Tak naprawdę jako alternatywę dla Cari rozpatruję Toledo. Nie chcę w robocie jeździć Octavią i prywatnie Octavią. Choćby dlatego, że poza niezaprzeczalną funkcjonalnością, nie ma ona żadnych innych zalet. Nie ma za grosz charakteru i wygląda jak ociosany klocek... A ja lubię ładne samochody, no i zdecydowanie bardziej wolę japońskie (lub chociaż pseudojapońskie) niż niemieckie ;)

pozdrawiam,
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 04-01-2008, 20:55   

Scyzor napisał/a:
Może to głupie pytanie, ale DiD to commonrail?

tak commonrail - tak jak napisalem pare postow wyzej
Scyzor napisał/a:
Wiem, że to francuska konstrukcja, w jakich francuskich gratach montowali ten sam silnik?
Dręczy mnie jeszcze jedno pytanie. Czy to aby nie jest ten sam silnik, który montowali w bliźniaczym Volvo S/V40? Bo Volvomaniacy trochę psioczą na te diesle...

jest to silnik renowki , montowany w renowce jak i chyba w volvo (wlasnie w v/s 40 ale tego nie jestem do konca pewien ) jest zmienione w nim oprogramowanie, poniewaz normlanie silniki te w renault maja wiecej koni, i tam czesto slychac o padaniu turbosprezarki, natomiast my tutaj nie slyszelismy jeszcze o tym zeby komukolwiek padlo turbo, lecz wiadomo, trzeba o nie dbac . i chyba u nas nie znajdziesz nikogo, kto by narzekal na ten silniczek.
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 21:17   

Rafal_Szczecin napisał/a:
jest to silnik renowki , montowany w renowce jak i chyba w volvo (wlasnie w v/s 40 ale tego nie jestem do konca pewien ) jest zmienione w nim oprogramowanie, poniewaz normlanie silniki te w renault maja wiecej koni, i tam czesto slychac o padaniu turbosprezarki, natomiast my tutaj nie slyszelismy jeszcze o tym zeby komukolwiek padlo turbo, lecz wiadomo, trzeba o nie dbac . i chyba u nas nie znajdziesz nikogo, kto by narzekal na ten silniczek.

Czyli same pozytywy ;)
To powiedz jeszcze czy lepiej szukać wersji 115KM, czy 102KM w zupełności wystarcza?

pozdrawiam,
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 21:52   

Scyzor napisał/a:
w jakich francuskich gratach montowali ten sam silnik?

W p12 :P Siemka Scyzor :mrgreen: Jak chcesz zobaczyc jak wyglada bagaznik czy ile jest miejsca z tylu w cari to jutro jestem w czewie. Ja mam cari przed fl ale od tej po fl rozni sie opakowaniem i wygladem w srodku. Jak cos to chetnie udostepnie swoj gruz do testow :wink:
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 04-01-2008, 22:00   

Scyzor napisał/a:
Czyli same pozytywy
To powiedz jeszcze czy lepiej szukać wersji 115KM, czy 102KM w zupełności wystarcza?

wiadomo, ze lepiej szukac 115, bo mocniejsza, no i turbine ma z kierownica spalin , mozna z niej wiecej wyciagnac po chipowaniu ( bezpieczna granica to 140 kucy, kilka osob z naszego forum z chipowana cari na taka moc i sobie tylko chwali ,zadnych minusow) , natomiast 102 tez spokojnie starsza, do jazdy., lecz po chipie wyciagniesz z niej ok 120-124 KM , co tez powinno dac spora frajde z jazdy .

na forum jest sporo tematow na temat carismy , rowniez w DiD'zie.
musisz wiedziec rowniez, ze carisma ma tez minusy takie jak ,oklamujacy wszystkich komputer pokladowy, ktory oklamuje wlascicieli w sprawie spalanej benzyny ( np. mowi ze spalil ok 8 litrow , a w rzeczywistosci jest to 7,5 , wiekszosc uzytkownikow komputer oklamuje o 0,5 litra na 100km, jest jedna osoba na forum ktora ktorej komputer zaniza spalanie, a moj to juz totalny oszust ,bo zawyza spalanie od 0,5 do nawet ponad litra na 100 km ale idzie sie do tego przyzwyczaic ) rowniez bolacza jest wylamujacy sie przcisk od otwierania przedniej szyby ze strony kierowcy, lecz mozna go wymienic w ciagu 10 minut kosztem 30 zl ( - koszt przycisku )
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 20:27   

dylson napisał/a:
Scyzor napisał/a:
w jakich francuskich gratach montowali ten sam silnik?

W p12 :P Siemka Scyzor :mrgreen: Jak chcesz zobaczyc jak wyglada bagaznik czy ile jest miejsca z tylu w cari to jutro jestem w czewie. Ja mam cari przed fl ale od tej po fl rozni sie opakowaniem i wygladem w srodku. Jak cos to chetnie udostepnie swoj gruz do testow :wink:

Siemano Dylson ;) Powinienem się domyśleć, że Cię tu spotkam ;)
Faktycznie musimy się kiedyś umówić, żebym sobie pooglądał tę Twoją cari. Dziś i tak nie miałbym kiedy bo mam weekend w szkole... :( Ale jak coś, to odpowiednio wcześniej zagadam to się jakoś umówimy ;)

Rafal_Szczecin napisał/a:
wiadomo, ze lepiej szukac 115, bo mocniejsza, no i turbine ma z kierownica spalin , mozna z niej wiecej wyciagnac po chipowaniu ( bezpieczna granica to 140 kucy, kilka osob z naszego forum z chipowana cari na taka moc i sobie tylko chwali ,zadnych minusow) , natomiast 102 tez spokojnie starsza, do jazdy., lecz po chipie wyciagniesz z niej ok 120-124 KM , co tez powinno dac spora frajde z jazdy .

Ja tam chipować nie zamierzam. W związku z powyższym chyba rozejrzę się za tą 115KM. A da się ten motor jakoś na pierwszy rzut oka odróżnić od słabszego?

Rafal_Szczecin napisał/a:
na forum jest sporo tematow na temat carismy , rowniez w DiD'zie.

Wiem, szukałem ;)

Rafal_Szczecin napisał/a:
musisz wiedziec rowniez, ze carisma ma tez minusy takie jak ,oklamujacy wszystkich komputer pokladowy, ktory oklamuje wlascicieli w sprawie spalanej benzyny ( np. mowi ze spalil ok 8 litrow , a w rzeczywistosci jest to 7,5 , wiekszosc uzytkownikow komputer oklamuje o 0,5 litra na 100km, jest jedna osoba na forum ktora ktorej komputer zaniza spalanie, a moj to juz totalny oszust ,bo zawyza spalanie od 0,5 do nawet ponad litra na 100 km ale idzie sie do tego przyzwyczaic )

To chyba nie wada ;) Miło jest pozytywnie zdziwić pod dystrybutorem :)

Rafal_Szczecin napisał/a:
prowniez bolacza jest wylamujacy sie przcisk od otwierania przedniej szyby ze strony kierowcy, lecz mozna go wymienic w ciagu 10 minut kosztem 30 zl ( - koszt przycisku )

Jeśli Cari ma tylko takie wady, to chyba samochód idealny :) A naprawianie takich pierdółek to raczej przyjemność :)

pozdrawiam,
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 05-01-2008, 21:02   

Scyzor napisał/a:
Ja tam chipować nie zamierzam. W związku z powyższym chyba rozejrzę się za tą 115KM. A da się ten motor jakoś na pierwszy rzut oka odróżnić od słabszego?

na pierwszy rzut oka nie .
dowiedziec sie mozesz o tym ,tylko po nr vin , lub po spojrzeniu w dowod rejestracyjny. wartosc 75KW to 102 kuce,
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-01-2008, 21:12   

Scyzor napisał/a:
A da się ten motor jakoś na pierwszy rzut oka odróżnić od słabszego?
Na ścianie grodziowej od strony silnika gdzieś koło wybitego VIN może znajdować sie mała tabliczka/naklejka (?): F9Q1 to 102 KM, F9Q2 to 115 KM.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2008, 21:17   

Scyzor napisał/a:
Jeśli Cari ma tylko takie wady, to chyba samochód idealny


Jest taki temat - Plusy i minusy od uzytkowników Carismy. Tam poczytaj.

Co do miejsca wewnatrz - za male sa dla mnie oba te samochody ;-) Jezdze 406 HDI i chwale to sobie. Ale nie namawiam ;-) zdaje sobie sprawe jaka opinie maja francuzy. :lol:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 21:22   

Hubeeert napisał/a:
Scyzor napisał/a:
Jeśli Cari ma tylko takie wady, to chyba samochód idealny


Jest taki temat - Plusy i minusy od uzytkowników Carismy. Tam poczytaj.

Czytałem. Calutki :) Dopiero potem zacząłem ten cały wątek ;)
Żeby tylko było ich trochę więcej z tą dziurą w dachu... ;)

pozdrawiam,
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2008, 21:26   

Nie wiem ile masz wzrostu - dla mnie pod otwiernym dachem miejsca bylo za malo. :?
No ale ja mam 203cm
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.