 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:40 |
WAGON czy SPORT |
Autor |
Wiadomość |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2008, 22:10 WAGON czy SPORT
|
|
|
Witam, jestem użytkownikiem lancerka, ale interesuje mnie pajero, dokładnie taki model:
http://moto.allegro.pl/it..._oplacony_.html
Chciałbym zapytać jakie macie opinie o tym modelu , roczniku, napędzie i silniku 2.5 l
Czy jest to auto japońskie, jakiej konstrukcji jest diesel i na co zwrócić uwagę podczas oględzin auta, jak wygląda eksploatacja w naszych warunkach, pozdr. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 29-01-2008, 08:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2008, 07:39 Re: kilka pytań o pajero
|
|
|
Pokazuje się informacja, że to ogłoszenie jest nieaktywne. |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2008, 19:14
|
|
|
Nie chodzi mi konkretnie o to auto, tylko o ten typ-model, ta wersja ze zdjęcia. |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2008, 22:17
|
|
|
ale z jakiego zdjęcia? |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
kongi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2008, 19:32
|
|
|
koledzy z odpowiedziami chyba czekaja az sie zdecydujesz czy pajero czy pajero sport w końcu... |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2008, 09:26
|
|
|
Bastek77, na Twoje wszystkie pytania sa odpowiedzi na forum. Naprawde, tylko trzeba troche poczytac. Sam nie wiem czy to aby nie jaka prowokacja ale niech bedzie:
Bastek77 napisał/a: | Czy jest to auto japońskie |
Sport i Pajero byly produkowane tylko w Japonii
Bastek77 napisał/a: | jakiej konstrukcji jest diesel |
w obu autach z allegoro jest silnik japonskiej konstrukcji z lat 80. Niezawodny i dlugowieczny 4D56. Moc zwiekszana przez modernizacje ukladu zasilajacego. Teraz w nowych L200 tez jest montowany ten silnik. Oczywiscie po odpowiednich modyfikacjach.
Bastek77 napisał/a: | na co zwrócić uwagę podczas oględzin auta |
na wszystko popatrza. "Pojarka" tak jak kazdy inny samochod, przebieg, wypadkowosc, serwis, wlasciciel itp. A jak juz oferta i cena bedzie Ci pasowac to przejdziemy do powaznych spraw dla auta tego typu:
1. czy jezdzilo w terenie (jak nie to lepiej)
2. napedy (czy wszystkie ustawienia chodza, czy zapina przednia os, czy nic nie wali, trzeszczy, czy redukcja pracuje bez problemow)
3. zawieszenie (czy amortyzatory wybieraja, czy sprezyny sa cale, w Sporcie jak wygladaja drazki skretne, czy auto nie jest krecone)
4 rama (czy korozja bardzo jej nie podgryzal, jak bardzo to czeka Cie albo reanimacja albo wymiana)
5. elektryka (czy wszystkie swiatla dzialaja, czy podswietlenia dzialaja i kontrolki) zapytaj czy ktos robil jakies przerobki bo rozne rzeczy ludziska potrafia wstawiac.
6. rude (sprawdz jak bardzo jest przegnita Pojara, bak, wlew paliwa, blotniki, podwozie, progi)
Nie wspominam o silniku, bo to pewnie (jak na diesel'a) sprawa oczywista. Stary dobry kaszlak wiele zniesie i przebiegi tez ma calkiem duze. No chyba, ze cusik sie dzialo. Bardziej martwilbym sie o turbine. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2008, 16:50
|
|
|
Czy pajero sport jeszcze produkują ?
W salonie nic nie widziałem na temat sprzedaży tego modelu. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2008, 08:43
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | Czy pajero sport jeszcze produkują ? |
byc moze jeszcze w samej Japonii tak lecz raczej watpie. Na pewno polskie salony zakonczyly sprowadzanie tego modelu wraz z nadejsciem nowego Outlandera. Nie spotkalem auta z 2007 roku. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 14:04
|
|
|
Szkoda, fajna furka była |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 18:39
|
|
|
Dzięki Gene za kilka zdań na temat, chodzi mi o pajero sport:) moja szwagierka właśnie takim pomyka z 99r. 2.5lTD i powiem szczerze, że jeździ się fajnie, miałem go na testach 1 dzień:)
Jest nieco toporny, głośny, ale nigdy wcześniej nie jeździłem takim autem , może dlatego takie mam odczucia, silnik chodzi elegancko i równo, odpala w mrozy, nie wiem jak z wypadkowością, jednak blachy i cała reszta są ładne. Zastanawia mnie skrzynia, bardzo dziwnie wchodzą biegi trochę jak w ciężarówce, lekko ale bez typowego zapięcia jak w osobówce, pewnie tak ma być.Jak będę się ostro przymierzał do niego to poproszę o więcej wskazówek, pozdr.
[ Dodano: 28-01-2008, 21:36 ]
ps. auto ma 153tys na budziku, i faktycznie na tyle wygląda, fotele, kiera, gałka i pedały właściwie jak nówka, bardzo zadbane w środku, wydaje się, że nie było katowane-lakier w bardzo dobrym stanie, 2xair, abs i klima, napęd załącza się extra, bo jeździliśmy nim po dziurawej drodze na wsi, pokazuje się taka zielona kontrolka napędu na tablicy, ruch drugą wajchą i faktycznie inna jazda, ma się wrażenie, że można wjechać wszędzie tylko, czy jako auto typowo miejskie da radę???Przeraża mnie też troszkę serwis, wymiana wszystkich amorków kosztowała 5tysi Czy serwis jest aż tak drogi??? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2008, 08:09
|
|
|
Cytat: | Czy serwis jest aż tak drogi??? | Nie wiem czy jest az tak drogi. 5 tysiecy to moze cala zawiecha kosztuje same amortyzatory mniej a i tak wszystkich to czeka bez wzgledu na to czy maja gwarancje czy nie. Pamietaj, ze kupujac takie auto przyjmujesz 2 tonowego "syfa" z calym dobrodziejstwem inwentarza: ubezpieczenie wieksze, wiecej pije, wiecej oleum i czesciej, generalnie uzytkowanie jest drozsze. Pytanie czy za cene frajdy z takiego auta warto placic wiecej.
Sam musisz sie z problemem przespac i przemyslec. Mnie generalnie nie stac na posiadanie auta za grubo ponad sto tysiecy. Ale z drugiej strony po co zyc jesli czasami nie mozna spelnic swoich marzen. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
ERJOT [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2008, 20:49
|
|
|
ma się wrażenie, że można wjechać wszędzie tylko, czy jako auto typowo miejskie da radę???
Bastek 77 to nie tylko wrażenie. Jeżdżę dokładnie takim SPORTEM z 99 r. od 3 miesięcy i cały czas samochód mnie bardzo mile zaskakuje.
1. Jak napadało trochę śniegu i miejscami zalodziło - stałem się bożyszczem tłumów wyciągając co rusz jakiegoś plaskatego a to pod górkę, a to z rowu... Chłopie rozkosz czuć jak twój wóz wlecze inny i to po lodzie!
2. Jak już i mnie zniosło, to zamiast wbić się w skarpę wielkości nasypu kolejowego i pogiąć blachy, Misiek po prostu z elegancją na nią wjechał! Nauka: warto zapiąć na oblodzonym przód.
3. Koszty - Gene ma rację. Warto spełniać swoje marzenia
4. "Auto typowo miejskie" Radę da, ale jeżdżąc do kościoła/szkoły/huty i z powrotem tylko sie nakręcisz kierownicą przy parkowaniu i niewiele uświadczysz. Poza tym, że będą Ci zjeżdżać z drogi. Tak naprawdę jego wartość poznasz w trudniejszym terenie. Ja jeżdżę w górach i już wiem, że za nic bym się nie zamienił!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
minimus [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2008, 23:52
|
|
|
I ja mam parę pytań:
Pajero III
1. Czy wszystkie mają blokadę tylnego dyfra?
2. Czy ma znaczenie czy długi czy krótki?
3. Czy były na ramie, czy tak jak obecnie "wzmocnione elementy podwozia"?
4. Jak jest z dzielnością terenową krótki vs. długi.
Pajero Sport:
1. Czy na ramie?
2. Czy mają blokadę tylnego dyfra?
3. Dzielność terenowa vs. Pajero Wagon.
A tak w ogóle to muszę wam powiedzieć, że męczy mnie jakiś porządny samochód terenowy od dłuższego czasu. Tylko nie mogę się zdecydować no bo musiałbym sprzedać jeden z moich obecnych. A poza tym to jaki kupić? Bardziej terenowy czy bardziej bulwarowy?? Nowszy czy starszy?? Nie oczekuje odpowiedzi. Tak po prostu chciałem se pogadać |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2008, 08:22
|
|
|
minimus napisał/a: | Nie oczekuje odpowiedzi. | He he to po co piszesz? Co to pokoj zwierzen czy jak?
Sport i Wagon III to technologiczna przepasc. No moze przesadzilem ale roznice sa spore. Nie wiem jakiego auta szukasz i do czego? Znajdziesz odpowiedz na to pytanie to jestes wdomu.
Wagon III:
minimus napisał/a: | 1. Czy wszystkie mają blokadę tylnego dyfra? |
Z tego co wiem blokada byla wkladana seryjnie. Znajac jednak mnogosc wersji i zroznicowanie rynkow zbytu wcale nie zdziwlbym sie jakbys wyszperal wersje bez.
minimus napisał/a: | 2. Czy ma znaczenie czy długi czy krótki? |
Gdyby nie mialo to po co robic 2 samochody. Krotki jest fajny ale mniej rodzinnie praktyczny. W patyki moim zdaniem lepszy mniejszy. Lawiej manewrowac i zmiescic sie miedzy przeszkodami no ale rodzina z bagazami do przyczepki.
minimus napisał/a: | 3. Czy były na ramie, czy tak jak obecnie "wzmocnione elementy podwozia"? | Tylko konstrukcja samonosna. W III na tamte czasy to bylo rewolucyjne rozwiazanie. Poprawiajace diametralnie komfort jazdy po czarnym.
minimus napisał/a: | 4. Jak jest z dzielnością terenową krótki vs. długi. |
no to juz chyba opisalem. Ja wybralbym longa bo nie upalam a raczej mysle o turystyce. Krotki ma lepszy kat rampowy i dakarowe korzenie.
SPORT/CHALLENGER
tak na ramie z L200
Cytat: | 2. Czy mają blokadę tylnego dyfra? |
nie nie ma, posiada LSD w tylnym moscie (Limited Slip Differential - mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu)
Cytat: | 3. Dzielność terenowa vs. Pajero Wagon. |
to juz naprawde spekulacja, zwolennicy starej szkoly powiedza, ze Sport to prawdziwa terenowka. Zbudowana na ramie i posiadajaca dopinany przod "na sztywno" (Easy Select). Moim zdaniem pomijacac kwestie finansowe to Sport jest bardziej toporny i nie ma takich osiagow jak Wagon. Oba auta w lekkim terenie sobie poradza bez problemu. III jest topowym modelem i jak na auto z terenowym rodowodem moze uchodzic za wypasiona limuzyne. Sportem nie posmigasz po czarnym na 4 lapy (brak centralnego dyfra) a Wagonem spokojnie mozesz to robic.
minimus napisał/a: | Nowszy czy starszy? |
...i znowu jak bumerang powraca kwestia, do czego Ci to auto? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|
|