Jakosc paliwa - MON vs. RON vs. spalanie. |
Autor |
Wiadomość |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2008, 12:47 Jakosc paliwa - MON vs. RON vs. spalanie.
|
|
|
Wczoraj w koncu chwycilem za kompa i w koncu zrobilem odczyt na moim 3G. Jestem bardzo rozczarowany tym co zobaczyelm. W USA mialem okazje kozystac paliwo 93 (ktore jest w pomiarach MON) a tutaj w UK i Europie uzywamy RON 95 lub 98 ktore powinno byc w miare adekwatne do tego co w USA.
Wiecej info na temat RON i MON: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
- nie znalazlem nic po polsku -
Tak czy inaczej paliwo Pb87(US) powinno byc to samo co Pb95(EU) a Pb92/93(US) to co Pb98(EU).... i tu jest zaskoczenie.
Porownalem pliki z USA i z wczoraj i koszmar.
Pomiary z USA:
Uzywane paliwo: Pb93(MON)
Odczyt poziomu octanow: 98-100.
Temperatura: EGT 230 st.
Srednie spalanie: 25-28 mpg (8.5-9L/100km)
Pomiary z UK:
Uzywane paliwo: Pb95(RON)
Odczyt poziomu octanow: ~78.
Temepratura EGT 262+ st.
Srednie spalanie: 19-21 mpg (10.5-12L/100km)
Wnioski:
Nie bede podawal jakiej frimy paliwo uzywalem podczas pomiarow bo nie chce wplynac na ocene odczytow i rady typu "zmien stacje", ale widac bardzo ewidetna roznice w jakosci paliwa (20%), ktora wplywa na temperature spalin i spalanie stukowe. W skutek obnizonej efektywnosci paliwa i podwyzszonej temperatury ECU pakuje wiecej paliwa w celu obnizenia temperatury silnika przez co to widoczne zdecydowanie wieksze zuzycie paliwa.
Nie dosc ze jest drozsze paliwo to jeszcze jest gorsszej jakosci... bede sie rozgladal za inna stacja i zrobie pomiary. Bede sie tez rozgladal za "Octane Booster". Ale cel jest zeby osiagnac nizsze spalanie przy wlasciwej polityce paliwowej, wiec dokupywanie dodatkowych srodkow mija sie z celem bo wtedy poprzez zwiekszanie octanow jest tym samym co kupowanie wyzszego paliwa Pb98. Tak czy inaczej sprawdze, po to tylko zeby wiedziec jak to sie ma do jakosci. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 20-01-2008, 13:12
|
|
|
jestem ciekaw ile oktankow ma polskie pb 95 czy tez 98 skoro w UK taki przekret , to co dopiero w polsce ... |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2008, 13:31
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | jestem ciekaw ile oktankow ma polskie pb 95 czy tez 98 skoro w UK taki przekret , to co dopiero w polsce ... |
bez przesady sciagnij liste skontrolowanych w tym roku stacji prawie wszystkie spelniaja wymagania rozporzadzenia MGiP |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2008, 13:36
|
|
|
mugen napisał/a: | Rafal_Szczecin napisał/a: | jestem ciekaw ile oktankow ma polskie pb 95 czy tez 98 skoro w UK taki przekret , to co dopiero w polsce ... |
bez przesady sciagnij liste skontrolowanych w tym roku stacji prawie wszystkie spelniaja wymagania rozporzadzenia MGiP |
Gdzie to moge znalezc?? |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2008, 13:42
|
|
|
allias napisał/a: |
Gdzie to moge znalezc?? |
np tu lista stacji |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2008, 21:47
|
|
|
Kolejna stacja (inna firma niz ostatnio) dzis rano... przezylem kolejne rozczarowanie.
Odczyt poziomu octanow: 67.
Temperatura: EGT 260 st.
Nawet jesli odczyty sa inne to i tak kwestia ze w porownaniu w tym co wczesniej uzywalem to jest 30% straty jakosci... Wkur..a mnie fakt ze nie tylko USA ma tansze paliwo ale i leszpe jakosciowo. Nic dziwnego ze silniki tutaj potrzebuja remonty znacznie szybciej niz za wielka woda? |
|
|
|
 |
popek9 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2008, 22:37
|
|
|
allias napisał/a: | Kolejna stacja (inna firma niz ostatnio) dzis rano... przezylem kolejne rozczarowanie.
Odczyt poziomu octanow: 67.
Temperatura: EGT 260 st.
Nawet jesli odczyty sa inne to i tak kwestia ze w porownaniu w tym co wczesniej uzywalem to jest 30% straty jakosci... Wkur..a mnie fakt ze nie tylko USA ma tansze paliwo ale i leszpe jakosciowo. Nic dziwnego ze silniki tutaj potrzebuja remonty znacznie szybciej niz za wielka woda? |
są może jakieś dodatki do benzyny żeby poleprzyć jej jakość czy zwiekszyć ilość oktanów?? |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 27-01-2008, 22:56
|
|
|
Nie ma się co dziwić. W europie obowiązkowo dolewają nam do baków bioetanol w ilości do 20% całkowitej objętości. W USA nie.
Bioetanol ma rewelacyjne właściwości absorbowania H2O z atmosfery. Tak więc Na 100litró PB 95 skała się 20litrów etanolu i jakieś 5-10 litrów czystej świeżej (prawie jak źródlanej) wody
Cała reszta to wspaniała spełniająca wszelkie normy etylinka |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 09:22
|
|
|
Przeciez dzieki temu trace 20-30% na spalaniu... co za GO..NO sie robi w Europie... a co najlepsze ze przy tym wszystkim normy srodowiskowe sa ostrzejsze w USA niz Tu... przynajmniej z tego co sie orentuje.
Zastanawia mnie tylko gdzie moge dostac lepsze paliwo bo meczy mnie fakt ze place kupe szmalu a ECU potem obniza parametry zeby nie bylo spalania stukowego. To jest prawdziwa paranoja...
Popek9... sa ale niektore dodaja 1-2 oktany i kosztuja tyle ze bardziej oplacaloby sie tankowac V-Power 99 niz dolewac jakis syf do baku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-01-2008, 09:31
|
|
|
Nie przesadzajcie - etanolu może być max do 5% a zwykle jest około 2-3%
PS. Lotos podpisał umowę na dostawę paliw dla BP - w 2008r wszystkie paliwa na BP będą z Lotos'a - jak do tej pory były z Orlenu (plus dodatki polepszające do gatunku Ultimate). IMHO i dobrze bo od paru miesięcy leje Lotos'a i auto mi na nim dużo lepiej śmiga niż na Orlenie/BP i specjalnie 15km na Lotosowa stację jeździłem zatankować a teraz będę miał to samo na BP po drodze do pracy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 29-01-2008, 01:09
|
|
|
wiesz w polskich realiach 5% może być bardzo elastyczną wartością |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 08:12
|
|
|
gdzie ta temperatura jest mierzona ze jest taka niska?
pozatym te pomiary sa jakies lipne przy 67 oktanach szybko bys sie pozbyl silnika |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 08:37
|
|
|
Dokladnie nie jestem pewnien ale z mozliwych miejsc to bedzie zawor EGR. |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 29-01-2008, 10:34
|
|
|
allias napisał/a: | Wczoraj w koncu chwycilem za kompa i w koncu zrobilem odczyt na moim 3G. Jestem bardzo rozczarowany tym co zobaczyelm. |
Allias ,a jak to sie robi? Mógłbyś po krótce to opisać bo ciekaw jestem |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 23:45
|
|
|
Sz@kal napisał/a: | allias napisał/a: | Wczoraj w koncu chwycilem za kompa i w koncu zrobilem odczyt na moim 3G. Jestem bardzo rozczarowany tym co zobaczyelm. |
Allias ,a jak to sie robi? Mógłbyś po krótce to opisać bo ciekaw jestem |
Uzywam:
Evoscan v0.97 oraz v2.0 - $25 : http://www.limitless.co.nz/
Tactix cable - $89 : http://www.tactrix.com/pr...?products_id=34
Wystarczajaca kombinacja zeby miec dostep do WSZYSTKICH parametrow silnika. Dodatkowo opcje dostepu do ECU niektorych samochodow (np Eclipse 3G) za pomoca:
http://www.openecu.org/index.php?title=EcuFlash
umozliwiajaca zmiany map... ale to inna historia. Tak czy inaczej EVOSCAN daje doslownie wszystkie parametry silnika.
.....i jeszcze duzo wiecej.
[ Dodano: 04-02-2008, 18:55 ]
Sprawdzilem V-Power i bylem rozczarowany.... (dodaje ze to jest paliwo w UK a nie w Polsce).
EGT: 262 st
Octane level: 69....
Wiem jedno ze nie bede przeplacal na Shellu... Jedno co zauwazylem ze samochod pracuje plynniej i nie sarpie przy dodawaniu gazu wiec musi byc swego rodzaju mieszanka inna niz w dwoch pozostalych Pb95 ktore sprawdzilem ale i tak poziom octanowy paliwa wcale mnie nie satysfakcjonuje. |
|
|
|
 |
|