Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 09:04
ZBIEZNOSC/GEOMETRIA
Autor Wiadomość
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 18:40   ZBIEZNOSC/GEOMETRIA

Siemka

Słuchajcie założyłem dzisiaj nowiutkie ATR-y Pirelli i mam lekko przekrzywioną kierownice w lewą strone. Na poprzednich zimówkach także Pirelli było wszystko git.
Jak myslicie jechać ustawić zbieżność ?
Z drugiej strony chyba zbieżność na każdej oponie powinna być taka sama, nie ?
Ostatnio zmieniony przez Gene 25-04-2008, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-02-2008, 19:06   

Herkules13 napisał/a:
Na poprzednich zimówkach także Pirelli było wszystko git

A kiedy ustawialeś?
Herkules13 napisał/a:
Jak myslicie jechać ustawić zbieżność ?

Pojechać, szkoda opon.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 20:14   

Szczerze mówiąc zbieżności jeszcze nie ustawiałem i nie sprawdzałem, bo wydawało mi się że jest wszystko dobrze. Tak jak mówię, problem zauważyłem dopiero po zmianie opon.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2008, 20:24   

Herkules13 mozesz spokojnie jechac jesli masz czas i potrzebe. Rozumiem, ze kola przeszly optymalizacje i sa dobrze wywazone. Maja tez odpowiednie cisnienie w oponach.
Czy "elka" jedzie prosto, jesli masz kierownice przekrzywiona? Pewnie tak ale odczuwasz dyskomfort z powodu krzywizny "fajery". Sadze, ze nie musisz robic zbieznosci choc na pewno nie zaszkodzi. Wystarczy odrobine podkrecic przednie zawieszenie. Trzeba oczywiscie uwazac aby nie przdobrzyc bo latwo mozna w druga strone przesadzic. Mysle, ze w ASO powinni Ci bez problemu to zrobic.
czekoladka_1981 uwazam, ze Herkules13 nie bedzie darl opon bo geometrie ma (tak mysle) przyzwoicie ustawiona. To kwestia tylko lekkiej regulacji tak aby pozbyc sie tego drobnego skrzywienia.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 20:38   

Gene napisał/a:
Rozumiem, ze kola przeszly optymalizacje i sa dobrze wywazone. Maja tez odpowiednie cisnienie w oponach.

Jasne
Dziwi mnie tylko, że mam dosyć duże ciężarki na felgach, ale chłopaki powiedzieli że przy oponach z agresywnym bieżnikiem to normalne i pozatym powinny się jeszcze ułożyć.
Gene napisał/a:
Czy "elka" jedzie prosto, jesli masz kierownice przekrzywiona?

Tak
Właśnie dlatego troche dziwi mnie ta cała sytuacja

A może to coś z oponami ?
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 21:04   

czekoladka_1981 napisał/a:
Pojechać, szkoda opon.

Policz ile kosztuje sprawdzenie zbieżności (mówisz, że jeszcze nie robiłeś) w stosunku do ceny jednej opony. :p
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-02-2008, 21:16   

Gene napisał/a:
Sadze, ze nie musisz robic zbieznosci choc na pewno nie zaszkodzi.

Tego nie mogę zrozumieć?
Gene napisał/a:
Wystarczy odrobine podkrecic przednie zawieszenie. Trzeba oczywiscie uwazac aby nie przdobrzyc bo latwo mozna w druga strone przesadzic. Mysle, ze w ASO powinni Ci bez problemu to zrobic.

Jak jest już w ASO to robi geometrię.
Przychylam sie do opini elili
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 26-02-2008, 21:26   

Witam,
U mnie bylo tak, ze lewe przednie kolo szybciej zuzywalo opone niz reszta, bylem w serwisie, zrobili zbieznosc, poprawili zawieche (podregulowali) i przy okazji zalatali przebita tylna opone...koszt operacji okolo 250 pln...teraz spokoj

pzdr
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2008, 09:08   

czekoladka_1981 napisał/a:
Gene napisał/a:
Sadze, ze nie musisz robic zbieznosci choc na pewno nie zaszkodzi.
Tego nie mogę zrozumieć?


A czego dokladnie? Uwazam, ze od czasu do czasu mozna zrobic zbierznosc, szczegolnie w samochodzie ktory z racji swojego przeznaczenia jest bardziej narazony na szkodliwe czynniki jazdy poza gladkim asfaltem. Chcac wyprostowac kierownice i zrobic to zgodnie z zasadami oraz profesjonalnym podejsciem najlepszym rozwiazaniem jest przeprowadzenie calego procesy ustawiania geometrii. Jak sadze to jest jasne...
jednak przy tego typu obiawach, opisanych przez Herkulesa13, co czesto ma miejsce przy zmianie kol czy opon mozna sprobowac jeszcze innych metod. Poczynajac od zmiany kol (lewe-prawe) do drobnej korekty na drazka przy maglownicy (bo chyba taki system jest w nowym L200). Wazne jest bardzo cisnienie w oponach, szczegolnie przy tak duzych "balonach" jak kapcie terenowe.

Moi drodzy koledzy nie jestem przeciwny geometrii i wszystkie Wasze rady uwazam za sluszne i trafne. Zgadzam sie i w kwesti technicznej i ekonomicznej lecz moze warto najpierw sprobowac czegos prostszego bo tu nie chodzi o scieranie opon, czy sciaganie auta na bok tylko o lekko przekrzywiona kierownice.

Herkules13 nie wiem co masz na mysli piszac
Herkules13 napisał/a:
że mam dosyć duże ciężarki na felgach
jesli masz na kolach 100 gr czy nawet 150 to widac tyle bylo potrzebne aby kolo wywazyc. Moze byc tak ze i 300 bedzie malo. I tu mozemy odroznic fachowca i dobre opony od zwyklego wyrobnika lub cwaniaka i bubla. Jesli kola przeszly optymalizacje to wszystko powinno byc dobrze. Jednak jesli tylko zostaly wywazone moze byc roznie. Zaczna sie wibracje i bicie na kierownicy. Fachowiec uzna, ze albo felgi albo opony nie sa dobre. Moga byc pokrzywione obrecze a moga byc "jajowate" opony.
Herkules13 napisał/a:
ale chłopaki powiedzieli że przy oponach z agresywnym bieżnikiem to normalne i pozatym powinny się jeszcze ułożyć
to jest prawda i bardziej chodzi o sama wielkosc niz o ksztalt bieznika. Mysle, ze wszystko bedzie dobrze i ponowne wywazenie kol powinno spowodowac zmniejszenie ilosci ciezarkow.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-02-2008, 10:16   

Zbieżność (geometria: sprawdzenie + regulacja) kosztuje u mnie w Gdańsku 180 PLN (120+60), to się chyba opłaca zrobić, bo oponki szkoda. Co do opon to rzezczywiście im grubszy bieznik tym wyważenie moze sie znacznie zmieniać.

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 15:17   

Czyli zbieżność lepiej ustawić. :roll:
W następnym tygodniu pojade jeszcze raz na wyważenie, mam nedzieje że będzie dobzre bo jak się okaże że z oponami jest coś nie tak to chyba dostanę zawału - szukałem takich pół roku.

pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2008, 15:28   

Pojedz do innego warsztatu, niezaleznego. Chyba, ze masz pelne zaufanie do "chlopakow". :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 18:48   

ok :thumbleft:
 
 
słoń
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2008, 21:29   

kibloo.ty masz duzo km najechane.nie rżnie ci opon??????????????
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 23-04-2008, 22:30   

pojezdzimy zobaczymy. O co chodzi z tym rznieciem opon? :mrgreen: geometria?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.