Potrzebuje Waszej pomocy,przy ustawieniu rozrządu, mam foto |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian_colt [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2008, 21:01 Potrzebuje Waszej pomocy,przy ustawieniu rozrządu, mam foto
|
|
|
Czesc
Mam bardzo poważny problem, strzelił mi dzisiaj pasek rozrządu w moim colcie 90 rok 8v na gaźniku. Nie chce oddawać go do warsztatu, raz ze nie mam kasy a dwa dobrego warsztatu w pobliżu i 50/50 ze nie rozwalił zaworów itp. Na pierwszy rzut oka wszystko jest ok.Kupiłem więc pasek i napinacz. Odkręciłem pokrywę plastikową i koło od pompy(w tym silniku pompa wody jest oddzielnie). Mam przed sobą dwa koła zębate. Te koło na górze od dekla zaworów ma kropkę i wydaje mi się że muszę ja ustawić na punkt tzn wypust, który jest na zdjęciu. Wiem że błąd może mnie kosztować wiele. Zamieszczam poniżej linki do zdjęć, które zrobiłem w garażu. Bardzo Was proszę o pomoc. Nie wiem gdzie są punkty na wale, tam gdzie jest koło pasowe. Nie wiem jeszcze jak zdjąć te koło pasowe. Czy muszę je odkręcić i dokręcić odpowiednim momentem za pomocą klucza dynamometrycznego?
 |
Ostatnio zmieniony przez Sebastian_colt 10-05-2008, 22:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2008, 21:21
|
|
|
Sebastian_colt
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3455
Polecam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Sebastian_colt [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2008, 22:38 Niestety
|
|
|
ale jest tylko instrukcja do 1.5 nie ma do 1.3 8v w tym co sciagnalem ale dzieki...,moze ktos jeszcze cos podpowie. Chodzi o to, że może ktoś już to robił i udało mu sie ustawić odpowiednio wszystko... |
|
|
|
 |
nickt [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2008, 23:10
|
|
|
Napisałbym Ci dość obszernie jak sie za to zabrać, ale jeśli Twoja wiedza na ten temat jest tylko taka to dobrze Ci radze żebyś sie za to nie łapał.
Poza nielicznymi (!) przypadkami jakie znam - tłok zawsze uszkodzi któryś z zaworów (szczególnie w japończykach) Ryzyko jest spore bo krzywy zawór jeśli nie od razu to po chwili może sie urwać i cały silnik możesz wtedy wyrzucić. Przykro mi taka prawda nic nie wymyślisz. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2008, 23:18
|
|
|
nickt, napisz.
Dokładna instrukcja jak wymienić rozrząd w 4G13 bardzo się przyda |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Sebastian_colt [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2008, 00:13 Nie do końca sie zgodze.
|
|
|
Caly problem polega na ustawieniu kół na znaki. Ja sie pytam w jaki sposób to zrobić w tym modelu samochodu, w innych juz to robilem, ale nigdy w mitsubishi. Po to jest forum aby wymieniac sie informacja. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2008, 01:15
|
|
|
Pekl Ci pasek i nic sie nie stalo?? Nie chce mi sie troche w to wierzyc bo z tego co wiem to nie jest to silnik z rozrzadem bezkolizyjnym..
Sebastian_colt napisał/a: | Wiem że błąd może mnie kosztować wiele. |
skoro po peknieciu nic Ci sie nie stalo to po pomyleniu 2 zabkow tez nic sie nie stanie, jedynie bedzie zle silnik pracowal... |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-05-2008, 01:17
|
|
|
Na pierwszej fotce jest ok. Kropka na kole ma się schodzić z trójkątem na głowicy. Jak zdejmiesz koło pasowe na wale to też znajdziesz 2 znaki od ustawienia wału. Kropka na kole zębatym i kropka na bloku.
Nie zdejmuj koła pasowego na siłę, trzeba większego młotka użyć wtedy
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-05-2008, 08:12
|
|
|
Tyle że po zerwaniu paska nie sądzę a wręcz zakładam że bebechy w silniku są uszkodzone więc zakładanie nowego paska bez rozbiórki to po prostu głupota bo może doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń no i ponownego paska po naprawach. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
orz1
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 147 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 11-05-2008, 09:19
|
|
|
saphire napisał/a: | Tyle że po zerwaniu paska nie sądzę a wręcz zakładam że bebechy w silniku są uszkodzone więc zakładanie nowego paska bez rozbiórki to po prostu głupota bo może doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń no i ponownego paska po naprawach. |
Dokładnie, najpierw rozbierz i zobacz czy na pewno nic się nie stało (a co jest baaardzo mało prawdopodobne)
i Dlatego właśnie powinno się wymieniać pasek po 60tys jak się nie myle
życze powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Sebastian_colt [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2008, 10:34 wszystko fajnie ale jak zdjac kolo pasowe?
|
|
|
Odkrecilem 4 sruby do okola kola pasowego i zostala mi tylko ta w srodku na klucz 19 i co mam ja odkrecic? Jezeli tak to czym zblokować te kolo pasowe. Jestem wlasnie w garazu i czekam na posta.pozdro |
|
|
|
 |
nickt [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2008, 12:05
|
|
|
Oj stary stary. Nikt jak widzisz do tego ręki nie chce przyłożyć.
Masz świadomość ze próbując odkręcić tą śrube możesz niechcący oprzeć sie teraz którymś z tłoków na zaworach?
Ehhhhhhh
Najpierw delikatnie pokręć wałem aby zobaczyć czy już sie nie oparłeś (skrzynie daj na luz), jeśli tak to cofnij wał.
Teraz włącz 5 bieg, zaciągnij ręczny, i podłóż coś pod przednie koła (z każdej strony!)
Dopasuj dobrze klucz nasadowy na tą śrubę i uderz przez niego kilka razy młotkiem (tylko z głową !) dość mocno i OSIOWO Zaznacz tez sobie to koło pasowe żeby je przykręcić potem tak samo.
Teraz nie pozostaje Ci nic innego jak porządne szarpnięcie przy odkręcaniu tej śruby.
Najlepszy jest do tego porządny klucz pneumatyczny. Pozostaje Ci dopasować jakąś fajną przedłużke na klucz nasadowy (np rure) i porządnie szarpnąć.
Wszystko co robisz robisz na własna odpowiedzialność |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-05-2008, 15:57
|
|
|
nickt napisał/a: | Poza nielicznymi (!) przypadkami jakie znam - tłok zawsze uszkodzi któryś z zaworów (szczególnie w japończykach) | Np. silnik mojej Mazdy, czyli 2.0 16V FS jest bezkolizyjny. nickt napisał/a: | Teraz włącz 5 bieg, zaciągnij ręczny, i podłóż coś pod przednie koła (z każdej strony!)
Dopasuj dobrze klucz nasadowy na tą śrubę i uderz przez niego kilka razy młotkiem (tylko z głową !) dość mocno i OSIOWO Zaznacz tez sobie to koło pasowe żeby je przykręcić potem tak samo.
Teraz nie pozostaje Ci nic innego jak porządne szarpnięcie przy odkręcaniu tej śruby.
Najlepszy jest do tego porządny klucz pneumatyczny. Pozostaje Ci dopasować jakąś fajną przedłużke na klucz nasadowy (np rure) i porządnie szarpnąć. | Dokładnie tak, a jeśli masz drugą osobę to nie musisz podkładać nic pod koła tylko ta druga osoba siada na fotelu kierowcy i ciśnie hamulec nożny do dechy. |
|
|
|
 |
Sebastian_colt [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2008, 17:04 cd
|
|
|
Wiec rysunki sie sprawdzily, i faktycznie mozna zalozyc rozrząd i nie jest to takie trudne jak myslalem. Zalozylem wszystko na znaki pierwszy tlok w górze. Jednak po odpaloeniu samochodu w pierwszym cylindrze nie ma kompresji i liczac od aparatu w strone bezpiecznikow 2 cylindry nie pracuja. Mozna zdjac przewody i nie ma roznicy. Jak juz mowilem w 1 nie ma cisnienia. Wydaje mi sie ze niestety zawór padl i sie wygiął. Po zdjeciu dekla od zaworów widze ze chodza i pracuja. Niestety nie ma jednak kompresji i chyba bez zdjecia glowicy i zalania jej benzyna tego nie sprawdze.... Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, dlaczego w drugim cylindrze mimo ze jest cisnienie nie chce pracowac, jest tez iskra. To jest dziwne. Sam samochód jest juz w oplakanym stanie i przejechalem nim bardzo duzo kilometrow. Niestety ale chyba bede musial go oddac na zlom. Jutro jeszcze pojde do mechanika i spytam sie ile moze kosztowac obróbka głowicy. Nie wiem jednak czy sie podejme naprawy bo już ostro dymi. Generalnie dzieki za pomoc i moze ktoś jeszcze odpowie na te dziwne zachowanie 2 cylindra. Pozdro |
|
|
|
 |
|