Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebuje Waszej pomocy,przy ustawieniu rozrządu, mam foto
Autor Wiadomość
Sebastian_colt
[Usunięty]

  Wysłany: 10-05-2008, 21:01   Potrzebuje Waszej pomocy,przy ustawieniu rozrządu, mam foto

Czesc

Mam bardzo poważny problem, strzelił mi dzisiaj pasek rozrządu w moim colcie 90 rok 8v na gaźniku. Nie chce oddawać go do warsztatu, raz ze nie mam kasy a dwa dobrego warsztatu w pobliżu i 50/50 ze nie rozwalił zaworów itp. Na pierwszy rzut oka wszystko jest ok.Kupiłem więc pasek i napinacz. Odkręciłem pokrywę plastikową i koło od pompy(w tym silniku pompa wody jest oddzielnie). Mam przed sobą dwa koła zębate. Te koło na górze od dekla zaworów ma kropkę i wydaje mi się że muszę ja ustawić na punkt tzn wypust, który jest na zdjęciu. Wiem że błąd może mnie kosztować wiele. Zamieszczam poniżej linki do zdjęć, które zrobiłem w garażu. Bardzo Was proszę o pomoc. Nie wiem gdzie są punkty na wale, tam gdzie jest koło pasowe. Nie wiem jeszcze jak zdjąć te koło pasowe. Czy muszę je odkręcić i dokręcić odpowiednim momentem za pomocą klucza dynamometrycznego?



Ostatnio zmieniony przez Sebastian_colt 10-05-2008, 22:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2008, 21:21   

Sebastian_colt
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3455

Polecam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 22:38   Niestety

ale jest tylko instrukcja do 1.5 nie ma do 1.3 8v w tym co sciagnalem ale dzieki...,moze ktos jeszcze cos podpowie. Chodzi o to, że może ktoś już to robił i udało mu sie ustawić odpowiednio wszystko...
 
 
nickt
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 23:10   

Napisałbym Ci dość obszernie jak sie za to zabrać, ale jeśli Twoja wiedza na ten temat jest tylko taka to dobrze Ci radze żebyś sie za to nie łapał.

Poza nielicznymi (!) przypadkami jakie znam - tłok zawsze uszkodzi któryś z zaworów (szczególnie w japończykach) Ryzyko jest spore bo krzywy zawór jeśli nie od razu to po chwili może sie urwać i cały silnik możesz wtedy wyrzucić. Przykro mi taka prawda nic nie wymyślisz.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2008, 23:18   

nickt, napisz.
Dokładna instrukcja jak wymienić rozrząd w 4G13 bardzo się przyda
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 00:13   Nie do końca sie zgodze.

Caly problem polega na ustawieniu kół na znaki. Ja sie pytam w jaki sposób to zrobić w tym modelu samochodu, w innych juz to robilem, ale nigdy w mitsubishi. Po to jest forum aby wymieniac sie informacja.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 01:15   

Pekl Ci pasek i nic sie nie stalo?? Nie chce mi sie troche w to wierzyc bo z tego co wiem to nie jest to silnik z rozrzadem bezkolizyjnym..

Sebastian_colt napisał/a:
Wiem że błąd może mnie kosztować wiele.


skoro po peknieciu nic Ci sie nie stalo to po pomyleniu 2 zabkow tez nic sie nie stanie, jedynie bedzie zle silnik pracowal... ;)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-05-2008, 01:17   

Na pierwszej fotce jest ok. Kropka na kole ma się schodzić z trójkątem na głowicy. Jak zdejmiesz koło pasowe na wale to też znajdziesz 2 znaki od ustawienia wału. Kropka na kole zębatym i kropka na bloku.
Nie zdejmuj koła pasowego na siłę, trzeba większego młotka użyć wtedy ;)

_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-05-2008, 08:12   

Tyle że po zerwaniu paska nie sądzę a wręcz zakładam że bebechy w silniku są uszkodzone więc zakładanie nowego paska bez rozbiórki to po prostu głupota bo może doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń no i ponownego paska po naprawach. :axe:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
orz1 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 147
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 11-05-2008, 09:19   

saphire napisał/a:
Tyle że po zerwaniu paska nie sądzę a wręcz zakładam że bebechy w silniku są uszkodzone więc zakładanie nowego paska bez rozbiórki to po prostu głupota bo może doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń no i ponownego paska po naprawach.


Dokładnie, najpierw rozbierz i zobacz czy na pewno nic się nie stało (a co jest baaardzo mało prawdopodobne)
i Dlatego właśnie powinno się wymieniać pasek po 60tys jak się nie myle
życze powodzenia :)
_________________

 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-05-2008, 09:23   

Podaje link do instrukcji w j. PL ustawienia rozrządu w Colcie C5 1.3 V8.
mam nadzieję, że się przyda.

INSTRUKCJA
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 10:34   wszystko fajnie ale jak zdjac kolo pasowe?

Odkrecilem 4 sruby do okola kola pasowego i zostala mi tylko ta w srodku na klucz 19 i co mam ja odkrecic? Jezeli tak to czym zblokować te kolo pasowe. Jestem wlasnie w garazu i czekam na posta.pozdro
 
 
nickt
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 12:05   

Oj stary stary. Nikt jak widzisz do tego ręki nie chce przyłożyć.
Masz świadomość ze próbując odkręcić tą śrube możesz niechcący oprzeć sie teraz którymś z tłoków na zaworach?
Ehhhhhhh :roll:

Najpierw delikatnie pokręć wałem aby zobaczyć czy już sie nie oparłeś (skrzynie daj na luz), jeśli tak to cofnij wał.

Teraz włącz 5 bieg, zaciągnij ręczny, i podłóż coś pod przednie koła (z każdej strony!)
Dopasuj dobrze klucz nasadowy na tą śrubę i uderz przez niego kilka razy młotkiem (tylko z głową !) dość mocno i OSIOWO :!: Zaznacz tez sobie to koło pasowe żeby je przykręcić potem tak samo.
Teraz nie pozostaje Ci nic innego jak porządne szarpnięcie przy odkręcaniu tej śruby.
Najlepszy jest do tego porządny klucz pneumatyczny. Pozostaje Ci dopasować jakąś fajną przedłużke na klucz nasadowy (np rure) i porządnie szarpnąć.

Wszystko co robisz robisz na własna odpowiedzialność :!: :!: :!:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-05-2008, 15:57   

nickt napisał/a:
Poza nielicznymi (!) przypadkami jakie znam - tłok zawsze uszkodzi któryś z zaworów (szczególnie w japończykach)
Np. silnik mojej Mazdy, czyli 2.0 16V FS jest bezkolizyjny.
nickt napisał/a:
Teraz włącz 5 bieg, zaciągnij ręczny, i podłóż coś pod przednie koła (z każdej strony!)
Dopasuj dobrze klucz nasadowy na tą śrubę i uderz przez niego kilka razy młotkiem (tylko z głową !) dość mocno i OSIOWO Zaznacz tez sobie to koło pasowe żeby je przykręcić potem tak samo.
Teraz nie pozostaje Ci nic innego jak porządne szarpnięcie przy odkręcaniu tej śruby.
Najlepszy jest do tego porządny klucz pneumatyczny. Pozostaje Ci dopasować jakąś fajną przedłużke na klucz nasadowy (np rure) i porządnie szarpnąć.
Dokładnie tak, a jeśli masz drugą osobę to nie musisz podkładać nic pod koła tylko ta druga osoba siada na fotelu kierowcy i ciśnie hamulec nożny do dechy.
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 17:04   cd

Wiec rysunki sie sprawdzily, i faktycznie mozna zalozyc rozrząd i nie jest to takie trudne jak myslalem. Zalozylem wszystko na znaki pierwszy tlok w górze. Jednak po odpaloeniu samochodu w pierwszym cylindrze nie ma kompresji i liczac od aparatu w strone bezpiecznikow 2 cylindry nie pracuja. Mozna zdjac przewody i nie ma roznicy. Jak juz mowilem w 1 nie ma cisnienia. Wydaje mi sie ze niestety zawór padl i sie wygiął. Po zdjeciu dekla od zaworów widze ze chodza i pracuja. Niestety nie ma jednak kompresji i chyba bez zdjecia glowicy i zalania jej benzyna tego nie sprawdze.... Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, dlaczego w drugim cylindrze mimo ze jest cisnienie nie chce pracowac, jest tez iskra. To jest dziwne. Sam samochód jest juz w oplakanym stanie i przejechalem nim bardzo duzo kilometrow. Niestety ale chyba bede musial go oddac na zlom. Jutro jeszcze pojde do mechanika i spytam sie ile moze kosztowac obróbka głowicy. Nie wiem jednak czy sie podejme naprawy bo już ostro dymi. Generalnie dzieki za pomoc i moze ktoś jeszcze odpowie na te dziwne zachowanie 2 cylindra. Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.