Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problematyczna kontrolka
Autor Wiadomość
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 20:05   Problematyczna kontrolka

niedawno kupiłem Galanta 1,8 + LPG z 1990 roku
samochód jest świetny zawsze mi się taki marzył ale autem jeździł straszny rzeźnik i wymaga sporo pracy.
Nie mogę sobie poradzić kontrolką "check engine" która zaświeca się i gaśnie co jakiś czas może ktoś miał podobny problem? nie zauważyłem żadnej prawidłowości bo i na wysokich i na niskich obrotach lubi o sobie przypominać.

z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
 
 
PAVEU 
Mitsumaniak
MitsuManiak:)


Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Loobleen, 10-ta
Wysłany: 27-05-2008, 20:12   

http://eurosoftware.com.p.../ecu_error.html

powodzenia
_________________
PROUD E33A OWNER
 
 
 
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 20:16   

dzięki poczytam :-)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-05-2008, 21:44   

Na gazie,i na benzynie jest tak samo? :?:
 
 
 
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 21:53   

za bardzo się na benzynie nie da jechać bo silnik przerywa a świeci tak samo :-(
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 10:52   

nie chce cie martwic ale ja z tym problemem wojuje już pół roku
u mnie też tak jest wymieniłem pompe , fitry , przepływomierz , przelutowałem kondensatory
wymieniłem świece i przewody , sprawdziłem wtryski i został mi jeszcze aparat (czujnik położenia wału) zaplonowy i emulator ale tego drugiego nie moge znaleźć :?
tak więc..... to moje ostatnie auto na gaz
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 12:31   

a nie taniej i prosciej sprawdzic jakie bledy pokazuje komputer?
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 17:21   

masz racje tylko że u mnie wyskakuje błąd 42 czyli pompka
ale to niemozliwe booo ja tą pompe wymieniłem na nową :?
 
 
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 18:52   

Vlad napisał/a:
a nie taniej i prosciej sprawdzic jakie bledy pokazuje komputer?

nie za bardzo bo zgodnie z opisem jaki znalazłem w internecie to błąd pompy a pompę wymieniłem zaraz po zakupie auta podobnie jak pem77 więc jest zonk :-( a w żywcu ani nawet w bielsku nie ma profesjonalnego specjalisty od tak starych japończyków więc nie mam do kogo z tym jechać chyba że ktoś zna dobrego mechanika ze śląska

[ Dodano: 28-05-2008, 18:54 ]
tak czy siak dupa z tyłu :-(
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-05-2008, 20:43   

Jak to napisał kiedyś Krzyżak
"Auto z Gazem jest całkowicie niediagnozowalne i nieprzewidywalne"

Jeżeli komputer wykazyje błąd pompy paliwa tzn, że ciśnienie na listwie jest za małe. Proponuje sprawdzić drożność całego układu paliwowego. Najlepiej płukanie zbiornika, czyszczenie wężyków. Zazwyczaj Ci któży jeżdzą na gazie nigdy nie odpalają na benzynie, jeżdzą na kompletnej rezerwie i cały syf dostaje się do układu. A potem dzieje się tak jak widać

[ Dodano: 28-05-2008, 20:44 ]
A jeśli chodzi o CE. Gazowiec mile widziany. Prawdopodobnie źle dobrany emulator wtrysków
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-05-2008, 22:16   

docencik87 napisał/a:

Jeżeli komputer wykazyje błąd pompy paliwa tzn, że ciśnienie na listwie jest za małe. Proponuje sprawdzić drożność całego układu paliwowego. Najlepiej płukanie zbiornika, czyszczenie wężyków. Zazwyczaj Ci któży jeżdzą na gazie nigdy nie odpalają na benzynie, jeżdzą na kompletnej rezerwie i cały syf dostaje się do układu. A potem dzieje się tak jak widać


Proponuje dolać benzyny z płynem czyszczącym układ paliwowy.
Należało by trochę pomęczyć go na benzynie.
Wtryski mogą być zapieczone,więc trochę potrwa zanim się rozchodzą.
Jaką pompę kupiłeś? :?:
 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 22:29   

uszkodzenie pompy moze wykrywac tylko mierząc natezenie pradu pobieranego przez pompke i czyni to w takiej metalowej puszce srebrnej badź złotawej z ktorej bezposrednio do pompy wychodzi zółty gruby kabel. U mnie ta puszka sie znajduje pod deską od strony pasazera obok komputera. Jest tam kilka przekaźników miedzy innymi pompy i zaplonu, po przekreceniu kluczyków slychac w niej wyraźne cykniecie. sprawdź to cos, ew podmien z innego modelu.
 
 
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 23:56   

docencik87 napisał/a:
Ci któży jeżdzą na gazie nigdy nie odpalają na benzynie, jeżdzą na kompletnej rezerwie i cały syf dostaje się do układu. A potem dzieje się tak jak widać

Sporo w tym racji z tym że instalacja którą posiadam nie pozwala na odpalenie samochodu na gazie startuje tylko na benzynie. da się go odpalić na gazie poprzez trzykrotne przełączenie przełącznika ale nie sądzę aby poprzedni właściciel do tego doszedł....
jacek11 napisał/a:
Proponuje dolać benzyny z płynem czyszczącym układ paliwowy.
Należało by trochę pomęczyć go na benzynie.

myślę że lepiej będzie wyczyścić bak i wymienić przewody zamierzam to zrobić w sobotę, zależy mi na doprowadzeniu samochodu do idealnego stanu.
Vlad napisał/a:
uszkodzenie pompy moze wykrywac tylko mierząc natezenie pradu pobieranego przez pompke

pewnie tak z tym że ja wymieniłem pompę zaraz na początku nie z powodu świecącej kontrolki tylko dlatego że na paliwie samochód szedł nie równo. Tylko na wolnych obrotach zachowuje się ok (przy benzynie przy gazie wszystko jest super).
dzięki linkowi który podał mi PAVEU wyczytałem jak sprawdzić kod błędu i wyszło mi że to 42 (co zgodnie z opisem oznacza pompę) :-(

[ Dodano: 29-05-2008, 00:00 ]
zaniepokoił mnie też stan kabla prowadzącego do sondy. mój Samochód nie ma osłony aluminiowej nad kolektorem i kabel się o niego ociera zabezpieczyłem to (prowizorycznie do momentu aż takiej opony nie zrobie lub kupię) ale nie wiem czy nie został zniszczony i czy to też nie jest powodem kłopotów.

[ Dodano: 29-05-2008, 00:03 ]
Vlad napisał/a:
po przekreceniu kluczyków slychac w niej wyraźne cykniecie

słysze je więc tu chyba jest ok dodatkowo słychać cichutkie <buuu> co może oznaczać że pompa daje ciśnienie
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 00:10   

i jaka była zmiana pomogla wymiana pompki? W mazdzie 626 tez mialem problem z szarpaniem pomogła wymiana cewki zaplonowej. Z bakiem daj sobie spokój szkoda pracy jak nie cieknie jest ok, sprawdz przewody metalowe czy nie sa gdzies zagiete spłaszczone itd, warto sprawdzic drożnosc przewodów gumowych kolo filtra i sam filt ew wymienic. potem regulator cisnienia na koncu listwy wtryskiwaczy( po odlaczeniu go od podcisnienia masz max barów w calym zakresie obrotów). Moze pompka nie ma dobrego styku z masą i nie laczy co powoduje bledy.
 
 
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 00:16   

wymiana pompki nic nie dała zrobiłem to natychmiast po zakupie samochodu prawdopodobnie tylko wywaliłem forsę w błoto nie wiem gdzie jest czujnik od niej bo być może to jest przyczyną świecącej kontrolki.
Vlad napisał/a:
Z bakiem daj sobie spokój szkoda pracy jak nie cieknie jest ok

chyba racja ale jak nic nie pomoże to i do tego dojde
Vlad napisał/a:
prawdz przewody metalowe czy nie sa gdzies zagiete spłaszczone itd,

sprawdzę na pewno ale nie jestem przekonany czy tu tkwi problem
chyba zaczne od wymiany filtra bo to dość sensowne wyjaśnienie nie równej pracy silnika bo kontrolki ni cholery nie wyjaśnia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.