Problematyczna kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 20:05 Problematyczna kontrolka
|
|
|
niedawno kupiłem Galanta 1,8 + LPG z 1990 roku
samochód jest świetny zawsze mi się taki marzył ale autem jeździł straszny rzeźnik i wymaga sporo pracy.
Nie mogę sobie poradzić kontrolką "check engine" która zaświeca się i gaśnie co jakiś czas może ktoś miał podobny problem? nie zauważyłem żadnej prawidłowości bo i na wysokich i na niskich obrotach lubi o sobie przypominać.
z góry dzięki za pomoc pozdrawiam |
|
|
|
 |
PAVEU
Mitsumaniak MitsuManiak:)

Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 173 Skąd: Loobleen, 10-ta
|
|
|
|
 |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 20:16
|
|
|
dzięki poczytam |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:44
|
|
|
Na gazie,i na benzynie jest tak samo? |
|
|
|
 |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:53
|
|
|
za bardzo się na benzynie nie da jechać bo silnik przerywa a świeci tak samo |
|
|
|
 |
pem77 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 10:52
|
|
|
nie chce cie martwic ale ja z tym problemem wojuje już pół roku
u mnie też tak jest wymieniłem pompe , fitry , przepływomierz , przelutowałem kondensatory
wymieniłem świece i przewody , sprawdziłem wtryski i został mi jeszcze aparat (czujnik położenia wału) zaplonowy i emulator ale tego drugiego nie moge znaleźć
tak więc..... to moje ostatnie auto na gaz |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 12:31
|
|
|
a nie taniej i prosciej sprawdzic jakie bledy pokazuje komputer? |
|
|
|
 |
pem77 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 17:21
|
|
|
masz racje tylko że u mnie wyskakuje błąd 42 czyli pompka
ale to niemozliwe booo ja tą pompe wymieniłem na nową |
|
|
|
 |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 18:52
|
|
|
Vlad napisał/a: | a nie taniej i prosciej sprawdzic jakie bledy pokazuje komputer? |
nie za bardzo bo zgodnie z opisem jaki znalazłem w internecie to błąd pompy a pompę wymieniłem zaraz po zakupie auta podobnie jak pem77 więc jest zonk a w żywcu ani nawet w bielsku nie ma profesjonalnego specjalisty od tak starych japończyków więc nie mam do kogo z tym jechać chyba że ktoś zna dobrego mechanika ze śląska
[ Dodano: 28-05-2008, 18:54 ]
tak czy siak dupa z tyłu |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-05-2008, 20:43
|
|
|
Jak to napisał kiedyś Krzyżak
"Auto z Gazem jest całkowicie niediagnozowalne i nieprzewidywalne"
Jeżeli komputer wykazyje błąd pompy paliwa tzn, że ciśnienie na listwie jest za małe. Proponuje sprawdzić drożność całego układu paliwowego. Najlepiej płukanie zbiornika, czyszczenie wężyków. Zazwyczaj Ci któży jeżdzą na gazie nigdy nie odpalają na benzynie, jeżdzą na kompletnej rezerwie i cały syf dostaje się do układu. A potem dzieje się tak jak widać
[ Dodano: 28-05-2008, 20:44 ]
A jeśli chodzi o CE. Gazowiec mile widziany. Prawdopodobnie źle dobrany emulator wtrysków |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-05-2008, 22:16
|
|
|
docencik87 napisał/a: |
Jeżeli komputer wykazyje błąd pompy paliwa tzn, że ciśnienie na listwie jest za małe. Proponuje sprawdzić drożność całego układu paliwowego. Najlepiej płukanie zbiornika, czyszczenie wężyków. Zazwyczaj Ci któży jeżdzą na gazie nigdy nie odpalają na benzynie, jeżdzą na kompletnej rezerwie i cały syf dostaje się do układu. A potem dzieje się tak jak widać
|
Proponuje dolać benzyny z płynem czyszczącym układ paliwowy.
Należało by trochę pomęczyć go na benzynie.
Wtryski mogą być zapieczone,więc trochę potrwa zanim się rozchodzą.
Jaką pompę kupiłeś? |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 22:29
|
|
|
uszkodzenie pompy moze wykrywac tylko mierząc natezenie pradu pobieranego przez pompke i czyni to w takiej metalowej puszce srebrnej badź złotawej z ktorej bezposrednio do pompy wychodzi zółty gruby kabel. U mnie ta puszka sie znajduje pod deską od strony pasazera obok komputera. Jest tam kilka przekaźników miedzy innymi pompy i zaplonu, po przekreceniu kluczyków slychac w niej wyraźne cykniecie. sprawdź to cos, ew podmien z innego modelu. |
|
|
|
 |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 23:56
|
|
|
docencik87 napisał/a: | Ci któży jeżdzą na gazie nigdy nie odpalają na benzynie, jeżdzą na kompletnej rezerwie i cały syf dostaje się do układu. A potem dzieje się tak jak widać |
Sporo w tym racji z tym że instalacja którą posiadam nie pozwala na odpalenie samochodu na gazie startuje tylko na benzynie. da się go odpalić na gazie poprzez trzykrotne przełączenie przełącznika ale nie sądzę aby poprzedni właściciel do tego doszedł....
jacek11 napisał/a: | Proponuje dolać benzyny z płynem czyszczącym układ paliwowy.
Należało by trochę pomęczyć go na benzynie. |
myślę że lepiej będzie wyczyścić bak i wymienić przewody zamierzam to zrobić w sobotę, zależy mi na doprowadzeniu samochodu do idealnego stanu.
Vlad napisał/a: | uszkodzenie pompy moze wykrywac tylko mierząc natezenie pradu pobieranego przez pompke |
pewnie tak z tym że ja wymieniłem pompę zaraz na początku nie z powodu świecącej kontrolki tylko dlatego że na paliwie samochód szedł nie równo. Tylko na wolnych obrotach zachowuje się ok (przy benzynie przy gazie wszystko jest super).
dzięki linkowi który podał mi PAVEU wyczytałem jak sprawdzić kod błędu i wyszło mi że to 42 (co zgodnie z opisem oznacza pompę)
[ Dodano: 29-05-2008, 00:00 ]
zaniepokoił mnie też stan kabla prowadzącego do sondy. mój Samochód nie ma osłony aluminiowej nad kolektorem i kabel się o niego ociera zabezpieczyłem to (prowizorycznie do momentu aż takiej opony nie zrobie lub kupię) ale nie wiem czy nie został zniszczony i czy to też nie jest powodem kłopotów.
[ Dodano: 29-05-2008, 00:03 ]
Vlad napisał/a: | po przekreceniu kluczyków slychac w niej wyraźne cykniecie |
słysze je więc tu chyba jest ok dodatkowo słychać cichutkie <buuu> co może oznaczać że pompa daje ciśnienie |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 00:10
|
|
|
i jaka była zmiana pomogla wymiana pompki? W mazdzie 626 tez mialem problem z szarpaniem pomogła wymiana cewki zaplonowej. Z bakiem daj sobie spokój szkoda pracy jak nie cieknie jest ok, sprawdz przewody metalowe czy nie sa gdzies zagiete spłaszczone itd, warto sprawdzic drożnosc przewodów gumowych kolo filtra i sam filt ew wymienic. potem regulator cisnienia na koncu listwy wtryskiwaczy( po odlaczeniu go od podcisnienia masz max barów w calym zakresie obrotów). Moze pompka nie ma dobrego styku z masą i nie laczy co powoduje bledy. |
|
|
|
 |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 00:16
|
|
|
wymiana pompki nic nie dała zrobiłem to natychmiast po zakupie samochodu prawdopodobnie tylko wywaliłem forsę w błoto nie wiem gdzie jest czujnik od niej bo być może to jest przyczyną świecącej kontrolki. Vlad napisał/a: | Z bakiem daj sobie spokój szkoda pracy jak nie cieknie jest ok |
chyba racja ale jak nic nie pomoże to i do tego dojde
Vlad napisał/a: | prawdz przewody metalowe czy nie sa gdzies zagiete spłaszczone itd, |
sprawdzę na pewno ale nie jestem przekonany czy tu tkwi problem
chyba zaczne od wymiany filtra bo to dość sensowne wyjaśnienie nie równej pracy silnika bo kontrolki ni cholery nie wyjaśnia |
|
|
|
 |
|