Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 12:58
Spalanie w zaleznosci od wys obrotow silnika
Autor Wiadomość
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-06-2005, 17:33   

Ale mnie chodziło nie o przyspieszenie!!! Przecież to wtedy ja się dobrze czuję, a nie silnik, heh!

Silnik dobrze się czuje na wysokich obrotach - jak mniemam - bo wtedy o wiele mniej pali benzyny. Przynajmniej tak jest w mojej Carismie.
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2005, 19:06   

GDI ma dwa tryby pracy ekonomiczny i normalny(przy gazie w podloge) Kazde autko wiecej spala na wysokich obrotach 8)
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2005, 21:20   

Efa! napisał/a:
Silnik dobrze się czuje na wysokich obrotach - jak mniemam - bo wtedy o wiele mniej pali benzyny.


jest dokladnie odwrotnie
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-06-2005, 21:58   

to mi wytłumaczcie, dlaczego u mnie jest akurat tak... 8)

Jak jadę pociskając (no, bez przesady z tymi obrotami, ale jakieś 2500-3500), to mam niższą średnią spalania z tripu, niż gdy jeżdżę "mułowato".
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2005, 22:18   

jak 2500-3500 to jest pociskanie to co znaczy mulowato? :lol:

komputerom nie mozna wierzyc 8)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 01-06-2005, 22:23   

Efa! napisał/a:
to mi wytłumaczcie, dlaczego u mnie jest akurat tak... 8)

Jak jadę pociskając (no, bez przesady z tymi obrotami, ale jakieś 2500-3500), to mam niższą średnią spalania z tripu, niż gdy jeżdżę "mułowato".


to normalne bo zmieniasz biegi przy mniejszej predkosci obrotowej przez co np zmieniasz bieg przy 2000 obr/min na wyzszy i masz 1400obr/min przyspieszasz i w tym momencie auto zuzywa wiecej paliwa niz jakbys podciagnela na nizszym biegu do 3500obr/min i wtedy zmienila na wyzszy :wink:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2005, 22:29   

jak mozna jezdzic zmieniajac bieg na wyzszy przy 2 tys obrotow, zlitujcie sie ludzie nad tymi biednymi silnikami. min to 3000 obr/min zeby zmienic bieg na wyzszy :)
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-06-2005, 22:39   

Taki mały komentarz, samochód ma najlepsze wykorzystanie mieszanki paliwowo - powietrznej w granicach max. momentu obrotowego, ergo: jeżeli poruszasz się samochodem z optymalnym momentem w granicach 3200 - 5600 zużycie paliwa będzie relatywnie najmniejsze. Efa! dojeździsz tę biedną bestię szybciej niż myślisz, moja rada: GDI powinno kręcić się minimum do 3400 RPM w każdym innym przypadku autko "przepala" gorzej. Carisma trzymana w okolicach 4000 obrotów potrafi zaskoczyć. Sprawdźcie;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2005, 22:43   

Z obrotami 1700-2000 to można sobie spokojnie jechać po płaskim, ale do przyśpieszenia koniecznie trzeba zredukować, bo i mniej spalimy i silnik (układ korbowy przede wszystkim) nie dostanie w d...
Jak silnik męczy się po wciśnięciu gazu w podłogę przy 1500 obr to chyba słychać. No chyba że radyjko zagłusza...
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2005, 22:47   

Jackie napisał/a:
jeżeli poruszasz się samochodem z optymalnym momentem w granicach 3200 - 5600 zużycie paliwa będzie relatywnie najmniejsze.


Oczywiście należy to rozumieć jako obroty DO KTÓRYCH się przyśpiesza, a nie obroty przy jeździe ze STAŁĄ prędkością.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-06-2005, 00:38   

swego czasu przeprowadziłem eksperyment (krótki) na moim 1.8 SOHC.
jeździłem "niedynamicznie". Bardzo delikatne przyspieszenia...w sumie bez przyspieszeń. Było 2000 obr i bieg na wyższy. Taka jazda emeryta. Nawet sympatia sie zlewała, co ja robie, że jade na 5 biegu przy 70.
Efektem tego krótkirgo eksperymentu w mieście! wyszło średnie zużycie paliwa 6,6 l/100 km
Byłem w szoku...bo nie mam komputera...to wynik obliczeń po wizycie na stacjach...
Więcej sie nie bawie, bo serce mi sie krajało jak mnie wyprzedzali.....[/b]
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-06-2005, 03:19   

deenbe napisał/a:
jak 2500-3500 to jest pociskanie to co znaczy mulowato? :lol:

komputerom nie mozna wierzyc 8)



Jeeejku, przecież nie piszę, że biegi zmieniam przy tych obrotach, tylko że Carismę na nich trzymam... :(


Jackie napisał/a:
Efa! dojeździsz tę biedną bestię szybciej niż myślisz, moja rada: GDI powinno kręcić się minimum do 3400 RPM w każdym innym przypadku autko "przepala" gorzej. Carisma trzymana w okolicach 4000 obrotów potrafi zaskoczyć. Sprawdźcie;)


No i niby co ja robię źle w takim razie? ;-)



Jeden Matejko mnie rozumie, heh! (a tu mnie zaskoczył :D )
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2005, 07:51   

Jackie napisał/a:
samochód ma najlepsze wykorzystanie mieszanki paliwowo - powietrznej w granicach max. momentu obrotowego, ergo: jeżeli poruszasz się samochodem z optymalnym momentem w granicach 3200 - 5600 zużycie paliwa będzie relatywnie najmniejsze.

Carisma trzymana w okolicach 4000 obrotów potrafi zaskoczyć. Sprawdźcie;)
Pozdrawiam


Teoretycznie zgadzam się, ale w praktyce tzn, że jeśli chcę jechać np 110 km/h na piątce jest to 3000 obrotów, to lepiej włączyć czwórkę i mieć 4000? Chyba spalanie mi przez to nie spadnie.

Czy chodzi rzeczywiście o obroty do przełączania biegu?

Z mojej praktyki istnieje prosta zależność (rzekłbym liniowa) pomiędzy zużyciem paliwa a przyspieszeniami. Im jeździ się delikatniej tym spalanie niższe (oczywiście w granicach rozsądnych obrotów minimalnych tak ok 2000). Natomiast przyspieszając dłużej do wyższych obrotów spalanie będzie większe.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-06-2005, 08:11   

[quote="eMBe"]
Jackie napisał/a:
. Natomiast przyspieszając dłużej do wyższych obrotów spalanie będzie większe.


hehe jak raz pokręciłem go do 6000-6500 obr przy każdym ruszaniu, tak, że 120-130 śmigałem jeszcze na 3 biegu to mi spalił 5 litra na 22 przejechane kilometry :D


nawet jak miałem wartburga jeszcze, to wynalazłem konkretne dane, że przy dynamicznym ruszaniu spalanie momentalne utrzymuje sie w granicach 38 l/100 km (silnik 1.3)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 02-06-2005, 09:01   

Efa napisał/a:

Jeden Matejko mnie rozumie, heh! (a tu mnie zaskoczył :D )



sie wie :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.