 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Chłodzenie |
Autor |
Wiadomość |
prgTW [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2008, 19:02 [C52A 1.5] Chłodzenie
|
|
|
Witam,
Mam problem z przegrzewającym się silnikiem. Dwa dni temu płyn w chłodnicy już się gotował, wskazówka była na czerwonym. Nie znam się na samochodach ale wnioskuję, że termostat jest sprawny skoro gorący płyn trafia do chłodnicy, pompa tak samo. Zauważyłem że mimo dużej temperatury nie załącza się wiatrak na chłodnicy. Zdjąłem go z kolegą - są do niego doprowadzone dwa konektory, jeden z czujnika z chłodnicy (podejrzewam że jakiś bimetal czy coś podobnego), który ma tylko zwierać i puszczać prąd przez wiatrak gdy temperatura wzrośnie, drugi konektor powinien mieć napięcie z akumulatora - tak mniemam. Sam wentylator się kręci, ale sprawdzając napięcia na konektorze nie widzę tam w ogóle +12V. Bezpiecznik od wentylatora sprawny.
Moje pytania:
- czy dobrze rozumiem, że na konektorze do wiatraka +12V powinno być cały czas?
- czy tym, że wiatrak kręci się czy nie steruje tylko czujnik z dolnej części chłodnicy czy jeszcze jakiś inny (wiem że w termostat jest jeszcze wkręcony jakiś czujnik, ale nie wiem czym on steruje. Gdy wypiąłem go z termostatu (przynajmniej tak mi sie wydaje że to był czujnik bo w termostat stojąc przodem do samochodu z lewej dochodzą 2 kable elektryczne, jeden dwu-przewodowy bliżej drugi już nie wiem od czego), silnik po rozruchu od razu gasł, nie wchodził na obroty. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-06-2008, 12:53
|
|
|
Zdejmij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zewrzyj w niej styki kabelkiem jakimś. Wentylator powinien się włączyć (stacyjka włączona oczywiście). Jak się włączy to padnięty czujnik w chłodnicy
Te 2 czujniki przy termostacie to czujnik na deskę (1-pin) i do komputera silnika (2-pin) |
|
|
|
 |
prgTW [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2008, 19:22
|
|
|
Aaa robiłem tak ale nie włączałem stacyjki, myslałem, że nie trzeba - już wiem czemu na konektorze od zasilania wiatraka nie było napięć . Jeszcze 3 krótkie pytania:
- czy wykręcenie czujnika spowoduje wylanie sie płynu z chłodnicy?
- jaki to jest czujnik, co kupić na podmianę (czy jakiś określony typ czujnika)?
- czy mogło się coś zepsuć przy zwarciu czujnika z termostatu do komputera silnika?
Pozdrawiam i dziękuję za poprzednią odpowiedź - bardzo pomogła |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 25-06-2008, 21:44
|
|
|
części elektryczne mozna sprawdzać w katalogu www.kw-automotive.com
 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-06-2008, 22:02
|
|
|
prgTW napisał/a: | - czy wykręcenie czujnika spowoduje wylanie sie płynu z chłodnicy? | Tak. Zatkaj palcem i od razu wkręcaj nowy. prgTW napisał/a: | jaki to jest czujnik, co kupić na podmianę (czy jakiś określony typ czujnika)? | Zamawiasz w sklepie dokładnie do takiego auta jakie posiadasz podając rok produkcji i oznaczenie modelu, czyli C52A. prgTW napisał/a: | czy mogło się coś zepsuć przy zwarciu czujnika z termostatu do komputera silnika? | Nie sądzę. |
|
|
|
 |
prgTW [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 20:39
|
|
|
Czujnik wymieniony, problem przegrzewającego się silnika pozostał.
Uruchomiłem go przed godziną i po kwadransie chodzenia na biegu jałowym wskaźnik temperatury w kabinie był na 2 kresce, wszedł nawet lekko w ostatnie białe pole. Wiatrak się nie włączył w ogóle (mniemam, że gdzieś w tych okolicach już powinien zaskoczyć), potrzymałem go tak chwilę i wyłączyłem bo nie zaobserwowałem żadnych zmian. Po wyłączeniu słyszałem małe syczenie z okolic termostatu chyba, tak jakby jakaś nieszczelność była albo jakby coś parowało choć nic nie widziałem, nadal nie wiem co się dzieje i co sprawdzać.
edit:
Silnik dochodzi do optymalnej temperatury (wskaźnik w okolicach środkowej kreski) pochodzi tak kilka minut a potem wskaźnik zaczyna lecieć do góry, pomału, po dziesięciu minutach jest już na drugiej kresce.
btw: powiedzcie proszę tak mniej więcej jaka temperatura odpowiada kolejnym kreskom na wskaźniku temperatury na desce. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-06-2008, 23:55
|
|
|
A jak wypadło sprawdzenie o którym pisałem (zwieranie styków na złączce ściągniętej z czujnika temp w chłodnicy)? |
|
|
|
 |
prgTW [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 23:56
|
|
|
Wentylator przy zwarciu termowłącznika działał, czujnik wymieniłem także teraz obwód wiatraka już musi działać. |
|
|
|
 |
Griever01 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2008, 00:01
|
|
|
prgTW napisał/a: | Czujnik wymieniony, problem przegrzewającego się silnika pozostał.
Uruchomiłem go przed godziną i po kwadransie chodzenia na biegu jałowym wskaźnik temperatury w kabinie był na 2 kresce, wszedł nawet lekko w ostatnie białe pole. Wiatrak się nie włączył w ogóle (mniemam, że gdzieś w tych okolicach już powinien zaskoczyć), potrzymałem go tak chwilę i wyłączyłem bo nie zaobserwowałem żadnych zmian. Po wyłączeniu słyszałem małe syczenie z okolic termostatu chyba, tak jakby jakaś nieszczelność była albo jakby coś parowało choć nic nie widziałem, nadal nie wiem co się dzieje i co sprawdzać.
edit:
Silnik dochodzi do optymalnej temperatury (wskaźnik w okolicach środkowej kreski) pochodzi tak kilka minut a potem wskaźnik zaczyna lecieć do góry, pomału, po dziesięciu minutach jest już na drugiej kresce.
btw: powiedzcie proszę tak mniej więcej jaka temperatura odpowiada kolejnym kreskom na wskaźniku temperatury na desce. |
Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek, ale kiedyś miałem w Hondzie bardzo podobne problemy, u mnie wyglądało to tak, że temperatura podchodziła pod czerwoną kreskę ale jak włączałem ogrzewanie to spadała do normalnego poziomu, zajechałem do mechaniora i okazało się, że uszczelka pod głowicą była walnięta. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2008, 00:03
|
|
|
Griever01 napisał/a: | Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek, ale kiedyś miałem w Hondzie bardzo podobne problemy, u mnie wyglądało to tak, że temperatura podchodziła pod czerwoną kreskę ale jak włączałem ogrzewanie to spadała do normalnego poziomu, zajechałem do mechaniora i okazało się, że uszczelka pod głowicą była walnięta | I tego się wszyscy obawiają jak sądzę. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
prgTW [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2008, 00:04
|
|
|
Nie straszcie, czyżby to taki drogi element, czy jego wymiana uciążliwa bądź potem np. mechanicy źle dokręcają głowice i głowice się niszczą?
btw: nie widze zadnych przeciekow z glowicy |
Ostatnio zmieniony przez prgTW 27-06-2008, 00:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Griever01 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2008, 00:09
|
|
|
U mnie naprawa nie wyniosła dużo, a autem jeździłem jeszcze przez półtorej roku bez żadnych problemów. Ale nie robiłem tego w ASO tylko "U Henia" . |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2008, 00:19
|
|
|
prgTW napisał/a: | Nie straszcie | no właśnie nie chcemy
prgTW napisał/a: | czyżby to taki drogi element, | nie, ale najlepiej ori albo dobry zamiennik
prgTW napisał/a: | czy jego wymiana uciążliwa | trochę - trzeba zdjąć głowicę oczywiście ale przy okazji masz dobrą okazję do sprawdzenia jak tam uszczelniacze zaworów, przepustnica itd
prgTW napisał/a: | mechanicy źle dokręcają głowice | mechanika nie myl z tzw mechasq****mechanikiem.
Na Forum masz w dziale downloads do ściągnięcia dokumentację serwisową do swojego samochodu. Tam wszystko łopatologicznie jest pokazane. Po angielsku.
prgTW napisał/a: | głowice się niszczą | same nigdy |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2008, 11:01
|
|
|
a sprawdziles czy chlodnica sie w ogole nagrzewa? czy gorny waz gumowy do chlodnicy sie nagrzewa?
zmieniales w ogole pompe wody?
bo skoro po zwarciu wiatrak sie wlacza, to wnioskuje, ze bezpiecznik i przekaznik sa OK - pozostaje sprawdzenie, czy w ogole ciecz dociera do chlodnicy |
|
|
|
 |
prgTW [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2008, 12:34
|
|
|
gorny waz jest goracy, mozna potrzymac chwile a potem juz zaczyna piec w reke, watpie zeby sie nagrzewal tak od ogolnej temperatury pod maska. chlodnicy szczerze mowiac nie dotykalem na goracym silniku, co do pompy to nie wymienialem. |
|
|
|
 |
|
|