Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Chłodzenie
Autor Wiadomość
prgTW
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2008, 19:02   [C52A 1.5] Chłodzenie

Witam,

Mam problem z przegrzewającym się silnikiem. Dwa dni temu płyn w chłodnicy już się gotował, wskazówka była na czerwonym. Nie znam się na samochodach ale wnioskuję, że termostat jest sprawny skoro gorący płyn trafia do chłodnicy, pompa tak samo. Zauważyłem że mimo dużej temperatury nie załącza się wiatrak na chłodnicy. Zdjąłem go z kolegą - są do niego doprowadzone dwa konektory, jeden z czujnika z chłodnicy (podejrzewam że jakiś bimetal czy coś podobnego), który ma tylko zwierać i puszczać prąd przez wiatrak gdy temperatura wzrośnie, drugi konektor powinien mieć napięcie z akumulatora - tak mniemam. Sam wentylator się kręci, ale sprawdzając napięcia na konektorze nie widzę tam w ogóle +12V. Bezpiecznik od wentylatora sprawny.

Moje pytania:
- czy dobrze rozumiem, że na konektorze do wiatraka +12V powinno być cały czas?
- czy tym, że wiatrak kręci się czy nie steruje tylko czujnik z dolnej części chłodnicy czy jeszcze jakiś inny (wiem że w termostat jest jeszcze wkręcony jakiś czujnik, ale nie wiem czym on steruje. Gdy wypiąłem go z termostatu (przynajmniej tak mi sie wydaje że to był czujnik bo w termostat stojąc przodem do samochodu z lewej dochodzą 2 kable elektryczne, jeden dwu-przewodowy bliżej drugi już nie wiem od czego), silnik po rozruchu od razu gasł, nie wchodził na obroty.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-06-2008, 12:53   

Zdejmij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zewrzyj w niej styki kabelkiem jakimś. Wentylator powinien się włączyć (stacyjka włączona oczywiście). Jak się włączy to padnięty czujnik w chłodnicy
Te 2 czujniki przy termostacie to czujnik na deskę (1-pin) i do komputera silnika (2-pin)
 
 
prgTW
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2008, 19:22   

Aaa robiłem tak ale nie włączałem stacyjki, myslałem, że nie trzeba - już wiem czemu na konektorze od zasilania wiatraka nie było napięć :p . Jeszcze 3 krótkie pytania:
- czy wykręcenie czujnika spowoduje wylanie sie płynu z chłodnicy?
- jaki to jest czujnik, co kupić na podmianę (czy jakiś określony typ czujnika)?
- czy mogło się coś zepsuć przy zwarciu czujnika z termostatu do komputera silnika?

Pozdrawiam i dziękuję za poprzednią odpowiedź - bardzo pomogła :)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 25-06-2008, 21:44   

części elektryczne mozna sprawdzać w katalogu www.kw-automotive.com
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-06-2008, 22:02   

prgTW napisał/a:
- czy wykręcenie czujnika spowoduje wylanie sie płynu z chłodnicy?
Tak. Zatkaj palcem i od razu wkręcaj nowy.
prgTW napisał/a:
jaki to jest czujnik, co kupić na podmianę (czy jakiś określony typ czujnika)?
Zamawiasz w sklepie dokładnie do takiego auta jakie posiadasz podając rok produkcji i oznaczenie modelu, czyli C52A.
prgTW napisał/a:
czy mogło się coś zepsuć przy zwarciu czujnika z termostatu do komputera silnika?
Nie sądzę.
 
 
prgTW
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2008, 20:39   

Czujnik wymieniony, problem przegrzewającego się silnika pozostał.

Uruchomiłem go przed godziną i po kwadransie chodzenia na biegu jałowym wskaźnik temperatury w kabinie był na 2 kresce, wszedł nawet lekko w ostatnie białe pole. Wiatrak się nie włączył w ogóle (mniemam, że gdzieś w tych okolicach już powinien zaskoczyć), potrzymałem go tak chwilę i wyłączyłem bo nie zaobserwowałem żadnych zmian. Po wyłączeniu słyszałem małe syczenie z okolic termostatu chyba, tak jakby jakaś nieszczelność była albo jakby coś parowało choć nic nie widziałem, nadal nie wiem co się dzieje i co sprawdzać.

edit:
Silnik dochodzi do optymalnej temperatury (wskaźnik w okolicach środkowej kreski) pochodzi tak kilka minut a potem wskaźnik zaczyna lecieć do góry, pomału, po dziesięciu minutach jest już na drugiej kresce.

btw: powiedzcie proszę tak mniej więcej jaka temperatura odpowiada kolejnym kreskom na wskaźniku temperatury na desce.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-06-2008, 23:55   

A jak wypadło sprawdzenie o którym pisałem (zwieranie styków na złączce ściągniętej z czujnika temp w chłodnicy)?
 
 
prgTW
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2008, 23:56   

Wentylator przy zwarciu termowłącznika działał, czujnik wymieniłem także teraz obwód wiatraka już musi działać.
 
 
Griever01
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2008, 00:01   

prgTW napisał/a:
Czujnik wymieniony, problem przegrzewającego się silnika pozostał.

Uruchomiłem go przed godziną i po kwadransie chodzenia na biegu jałowym wskaźnik temperatury w kabinie był na 2 kresce, wszedł nawet lekko w ostatnie białe pole. Wiatrak się nie włączył w ogóle (mniemam, że gdzieś w tych okolicach już powinien zaskoczyć), potrzymałem go tak chwilę i wyłączyłem bo nie zaobserwowałem żadnych zmian. Po wyłączeniu słyszałem małe syczenie z okolic termostatu chyba, tak jakby jakaś nieszczelność była albo jakby coś parowało choć nic nie widziałem, nadal nie wiem co się dzieje i co sprawdzać.

edit:
Silnik dochodzi do optymalnej temperatury (wskaźnik w okolicach środkowej kreski) pochodzi tak kilka minut a potem wskaźnik zaczyna lecieć do góry, pomału, po dziesięciu minutach jest już na drugiej kresce.

btw: powiedzcie proszę tak mniej więcej jaka temperatura odpowiada kolejnym kreskom na wskaźniku temperatury na desce.




Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek, ale kiedyś miałem w Hondzie bardzo podobne problemy, u mnie wyglądało to tak, że temperatura podchodziła pod czerwoną kreskę ale jak włączałem ogrzewanie to spadała do normalnego poziomu, zajechałem do mechaniora i okazało się, że uszczelka pod głowicą była walnięta.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2008, 00:03   

Griever01 napisał/a:
Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek, ale kiedyś miałem w Hondzie bardzo podobne problemy, u mnie wyglądało to tak, że temperatura podchodziła pod czerwoną kreskę ale jak włączałem ogrzewanie to spadała do normalnego poziomu, zajechałem do mechaniora i okazało się, że uszczelka pod głowicą była walnięta
I tego się wszyscy obawiają jak sądzę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
prgTW
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2008, 00:04   

Nie straszcie, czyżby to taki drogi element, czy jego wymiana uciążliwa bądź potem np. mechanicy źle dokręcają głowice i głowice się niszczą?
btw: nie widze zadnych przeciekow z glowicy
Ostatnio zmieniony przez prgTW 27-06-2008, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Griever01
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2008, 00:09   

U mnie naprawa nie wyniosła dużo, a autem jeździłem jeszcze przez półtorej roku bez żadnych problemów. Ale nie robiłem tego w ASO tylko "U Henia" :wink: .
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2008, 00:19   

prgTW napisał/a:
Nie straszcie
no właśnie nie chcemy
prgTW napisał/a:
czyżby to taki drogi element,
nie, ale najlepiej ori albo dobry zamiennik
prgTW napisał/a:
czy jego wymiana uciążliwa
trochę - trzeba zdjąć głowicę oczywiście ale przy okazji masz dobrą okazję do sprawdzenia jak tam uszczelniacze zaworów, przepustnica itd
prgTW napisał/a:
mechanicy źle dokręcają głowice
mechanika nie myl z tzw mechasq****mechanikiem.
Na Forum masz w dziale downloads do ściągnięcia dokumentację serwisową do swojego samochodu. Tam wszystko łopatologicznie jest pokazane. Po angielsku.
prgTW napisał/a:
głowice się niszczą
same nigdy :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-06-2008, 11:01   

a sprawdziles czy chlodnica sie w ogole nagrzewa? czy gorny waz gumowy do chlodnicy sie nagrzewa?
zmieniales w ogole pompe wody?
bo skoro po zwarciu wiatrak sie wlacza, to wnioskuje, ze bezpiecznik i przekaznik sa OK - pozostaje sprawdzenie, czy w ogole ciecz dociera do chlodnicy
 
 
prgTW
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2008, 12:34   

gorny waz jest goracy, mozna potrzymac chwile a potem juz zaczyna piec w reke, watpie zeby sie nagrzewal tak od ogolnej temperatury pod maska. chlodnicy szczerze mowiac nie dotykalem na goracym silniku, co do pompy to nie wymienialem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.