[C51A 1.3] Z 1.3 na 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
masa
Mitsumaniak
Auto: C51A ; CJO 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 155 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-06-2008, 20:41 [C51A 1.3] Z 1.3 na 2.0
|
|
|
Mam pytanie, bo na pewno ktoś z was będzie się lepiej orientował w tym temacie. Mam Colta 1.3 i chcę włożyc 2.0 z Eclipsa 1G. Kieruję więc pytanie do specjalistów. Są jakieś większe problemy, czy prace idą gładko. Przypuszczam że będzie trzeba wymienic wiązkę, a jak ze skrzynią biegów? |
_________________ masa
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2008, 23:58
|
|
|
mozliwe - tzn. mocowania silnika, skrzyni itp. sa takie, ze wejdzie, zmiesci sie itd.
musisz przelozyc komplet - silnik, skrzynia, polosie, wiazka elektryczna
a dodatkowo: komputer silnika, chlodnice i zegary - od Colta GTI (obojetnie czy 1.6 czy 1.8 - chodzi oczywiscie o same zegary i chlodnice, reszta ma byc z Eclipse) |
|
|
|
 |
masa
Mitsumaniak
Auto: C51A ; CJO 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 155 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 02-07-2008, 19:27
|
|
|
Spoko. Dzięki za pomoc.
A skrzynia z półosiami od Eclipse też pasuje czy szukac od 1.6/1.8 ?
Zegary już mam od 1.6
Prawdopodobnie będę miał całego dawcę, ale przeróbkę planuje dopiero na luty, narazie zbieram informacje. Za wszystkie podpowiedzi i porady z góry WIELKIE dzięki. |
_________________ masa
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 02-07-2008, 19:56
|
|
|
wszystko inne, ale napęd od Eclipsa się zmieści pod maskę do Colta
Bazę wiedzy znajdziesz również tutaj
Nie zapomnij o hamulcach i pompie paliwowej. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
masa
Mitsumaniak
Auto: C51A ; CJO 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 155 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 02-07-2008, 21:36
|
|
|
Pytam o skrzynie bo przecież Eclipse ma dużo większe koła od colta. Na dobrą sprawę nie przeszkadza mi to, ale lepiej się jeździ wiedząc z jaką prędkością. |
_________________ masa
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-07-2008, 23:01
|
|
|
jesli chcesz zrobic to porzadnie, to lepiej pomysl o nowym zawieszeniu, solidniejszych hamulcach (od Colta GTI), drazku stabilizatora od Colta diesla (wieksza srednica), bo taka rakiete musisz miec czym opanowac
kola mozesz tez zalozyc od Eclipse - ja w Colcie mam kola z Galanta: 185/70/R14 - na suchym rewelacja, na mokrym tragedia (za slabo dociska do asfaltu, latwo wpasc w poslizg) |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 03-07-2008, 00:29
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kola mozesz tez zalozyc od Eclipse - ja w Colcie mam kola z Galanta: 185/70/R14 | chyba że Eclipse ma na 5 śrub
przy okazji ja mam w Colcie koła z Galanta na oponkach 175/65r14 (prawie to samo co Coltowe 175/70 i 13") |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
masa
Mitsumaniak
Auto: C51A ; CJO 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 155 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 03-07-2008, 09:33
|
|
|
Eclipse ma 195/65R15 a przy R16 będą 205/55 takie koła spokojnie się zmieszczą bo przymierzałem. Chciałem zostawić go tak jak jest na 195/50R15 bo dobrze wygląda i świetnie się trzyma. Oczywiście że będzie trzeba zmienić zawieszenie i hamulce. Wyczytałem że skrzynia od 1.6 i od1.8 podchodzi bez przeróbek jeśli to prawda to wolałbym oryginalny wymiar opon. |
_________________ masa
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-07-2008, 12:42
|
|
|
skrzynia podejdzie zarowno od 4G63 jak i od 4G61 jaki i 4G67
co do rozmiaru opon - 195 nie trze o nadkole? - u mnie przy 185 trze i max. skrecone kola moge miec tylko chwilke, bo od razu slysze tarcie i lekko odpuszczam
ale fakt - na takiej gumie to Colt sie niezle trzyma - w Gdansku tne Slowackiego w dol 100 km/h a inne dresosmieci (np. audi czy vw) musza jechac dwoma pasami naraz, zeby nie wypasc
ja sie spokojnie i komfortowo mieszcze w 1 pasie |
|
|
|
 |
masa
Mitsumaniak
Auto: C51A ; CJO 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 155 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 03-07-2008, 14:12
|
|
|
Przymierzałem 205/55R16 nie pamiętam jakie miały ET ale wychodziły trochę bardziej na zewnątrz niż oryginalne, nie tarło na postoju a faktem jest że na nich nie jeździłem ale między innymi dlatego chcę zostawić te które mam (żeby uniknąć niespodzianek) |
_________________ masa
 |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2008, 14:30
|
|
|
w Colta 1,3 da sie wrzucić każdy silnik. Pytanie jakim nakładem kosztów i rzeźbą.
W 1,3 nie masz mocowania poduszki przy rozrządzie jaka jest w silniku 4G63. Nie pamiętem jak jest z dolną belką poprzeczną ale jest także inna. Mocowanie skrzyni też chyba jest inne.
Będzie to straszna rzeźba i dużo będzie kosztować. Pytanie czy warto?? Najlepiej jest swapoować Colta GTI C58 lub C53 na 2,0 (4G63 lub 4G63T). Przy takim swapie wszystko pasuje plug&play. Jedynie trzeba lekko zmodyfikować komputer.
W Twoim przypadku potrzeba:
- kompletna zawiecha przód i tył
- belka tył ze stabilizatorem
- chłodnica
- hamulce z GTI przód i tył
- silnik i skrzynię, półosie
- wiązkę główną ECU, komputer
- licznik
Ja mam akurat Lancera GTI ale także po swapie. I to było bardzo proste swapowanie jak wszystko wsadzasz i pasuje jakby było stąd. Także mam silnik z Eclipse 1G po remoncie.
Co do skrzyni od Eclipse jest dużo krótsza od skrzyni oryginalnej od Lancera GTI.
Co do kół to mój śmiga na 195/50/R15 i wszystko pasuje i pięknie się trzyma. |
|
|
|
 |
masa
Mitsumaniak
Auto: C51A ; CJO 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 155 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 03-07-2008, 18:26
|
|
|
Zaczynam się gubic . Ztego co widziałem pod maską mojego colta to poduszkę zawieszenia silnika przy rozrządzie mam na pewno co do reszty nie wypowiem sie bo nie mierzyłem jeszcze innych modeli. Z części które mi wypisałeś mam już licznik Chcę narazie zebrac jak najwięcej wiadomości na ten temat.
A co do kół, to dużo Ci na liczniku przekłamuje? |
_________________ masa
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 04-07-2008, 10:08
|
|
|
no to teraz ja błysnę EVO III jest boskie i ma ten sam silnik co w 1g 4g63 tylko +T.
i czy nielepiej i porzadniej bylo by załozyć graty z evo (pewnie nie bedzie to takie tanie ale bedzie solidne, bo chyba ktos gdzies rozbił jakies evo 3 ktore moze być dawcą.
A to przyklad na poparcie mojej naukowej teorii.
Niech Was nie zmyli tylko kolor komory ze tu czarny a tu jakis srebrny to ten sam samochód mam zdjecia z całej relacji wiec jak ktos chce to nie ma problemu.
Tylko oni poszli troche dalej bo zrobili zamias 1,3 fwd 2,0 awd.
pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
masa
Mitsumaniak
Auto: C51A ; CJO 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 155 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 04-07-2008, 10:11
|
|
|
do londolut.
opony to ja wiem że są odpowiednie bo też na takich jeżdże.
Mój błąd bo zrozumiałem że cy_cek ma skrzynie od Eclipse a wtedy przekłmanie licznika by było |
_________________ masa
 |
|
|
|
 |
|