Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zawory + 1 mm
Autor Wiadomość
SET56
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2005, 21:10   Pytanie o zawory + 1 mm

Czy do seryjnego silnika, tzn. seryjnych tłoków itd. można założyc zawory o 1 mm dłuzsze czy tez spotkaja sie one z tłokami. A drugie pytanie czy nalezy wówczas wymienić również wałki rorządu na ostrzejsze czy też zawory dadza sobie radą na seryjnych wałkach.

dzięki za info
 
 
SET56
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2005, 15:51   

dzieki ale juz uzyskałem informacje o które pytałem
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2005, 23:35   

A jakie były te informacje :?: bo ciekaw jestem :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2005, 10:49   

A po co dluzsze zawory??? Co to niby mialo dac?
Chyba chodzilo Ci o wieksza srednice grzybka?
_________________

 
 
SET56
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2005, 09:27   

Zawory dłuzsze o 1 mm zakłada się w celu przyspieszenia napełniania i opróżniania cylindrów (tak w skrócie). Nie zakładałem ich jednak poniewaz fabryczna głowica ma wystarczający potencjał by silnik oddał 350-400 KM dopiero powyżej tej granicy trzeba się martwić takimi drobiazgami by wyciągnąć każdego kolejnego konia mechanicznego.

pozdro
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2005, 11:23   

SET56 napisał/a:
Zawory dłuzsze o 1 mm zakłada się w celu przyspieszenia napełniania i opróżniania cylindrów (tak w skrócie).

O stary!!!! Kto Ci takich bzdur w glowe nakladl!!!! Uzyj wyobrazni i zastanów sie w jaki sposób dluzszy zawór ma zmienic fazy rozrzadu(bo przeciez o tym mowimy). A co byloby gdybys zalozyl zawory o metr dluzsze :lol:
Fazami rozrzadu steruja krzywki walkow rozrzadu wiec moment otwarcia,czas otwarcia i skok zaworu mozna zmienic TYLKO!!!! poprzez zmiane krzywki
Zanim zabierzesz sie za tuning auta kup sobie ksiazke o silnikach spalinowych i dowiedz sie jak to dziala zanim cos zepsujesz.
_________________

 
 
SET56
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2005, 13:06   

Ty sobie zmień fazy rozrządu, to będziesz szybciej myślał. Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje to jeszcze jak ktoś napisze to znawca nad znawce.

szkoda gadać.
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-08-2005, 13:43   

SET56 napisał/a:
Ty sobie zmień fazy rozrządu, to będziesz szybciej myślał. Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje to jeszcze jak ktoś napisze to znawca nad znawce.

szkoda gadać.


wyluzuj troche co :?: jak sie nic nie dzieje to cos zorganizuj zeby sie dzialo co :?: bo troche sie przykro robi jak sie czyta Twojego posta. docen bardziej prace ludzi nastepnym razem ok :?: aha , a jak cos to znawca nad znawcami. tak jest poprawnie...
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
TNT 
Mitsumaniak


Auto: Toyota AYGO
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 980
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-08-2005, 13:46   

Masz Misiu racje. Na tym forum panuje zasada ze nie obrazamy siebie nawzajem. Proponuje tego przestrzegac. Nie jestesmy tu wrogami. Co do "nic sie nie dzieje" prosze sie wykazac inwencja tworcza 7 postow to ma byc wklad??? :twisted:
_________________
Zmieniają się auta ale klub zostanie zawsze ten sam - MITSUMANIAKI.Carisma-TNT
Eclipse-TNT
Hania-TNT
Pomóż komuś Ty, ktoś pomoże Tobie - Mitsumaniaki Assistance
 
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-08-2005, 13:49   

SET56 napisał/a:
Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje...


Jak jesteś tu od wczoraj to moze i nic. Forum całkiem nieźle się trzymało bez Twojej obecności to i braku Ciebie też nikt nie zauważy. Nieładnie, w dzień urodzin, gdy cała paka forumowiczów składa Ci życzenia, a Ty taki tekst :evil:
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2005, 15:02   

SET56 napisał/a:
Ty sobie zmień fazy rozrządu, to będziesz szybciej myślał. Nie dość że na tym forum już prawie nic się nie dzieje to jeszcze jak ktoś napisze to znawca nad znawce.

szkoda gadać.

Wlasnie teraz wszystkim dales do zrozumienia ze jestes Najwiekszym Znawca.
Ponawiam propozycje: kup ksiazke o silnikach, wtedy rozmowa bedzie miala sens
_________________

 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-08-2005, 15:04   

Jezeli chodzi o zmiane faz otwarcia zaworow to ich wydluzenie o 1mm zmieni te fazy (tak na logike, przy zalozeniu ze tlok nie uderzy w zawor). Przy dluzszych zaworach i tych samych krzywkach, zawor otworzy sie szybciej a zamknie pozniej, tylko jaki jest tego sens? Chyba chodzi o skrocenie tych czasow a nie wydluzanie? Ale nie wiem, nie znam sie na tym. Natomiast tonu wypowiedzi kolegi seta to jusz nie bede komentowal, szkoda slow.
_________________
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-08-2005, 15:12   

Wydluzenie trzonka zaworu o 1 mm tak samo jak o 2, 3, 5 mm spowoduje niedomykanie sie zaworu, w efekcie brak kompresji. Owszem zawor otworzy sie dalej (zwiekszy sie przeswit), ale co z tego gdy bedzie permanentnie "podstawiony" zatem wydluzenie zaworu jest operacja przynajmniej dyskusyjna - tak czy inaczej komus tu naleza sie co najmniej przeprosiny.

Czasy otwarcia i przeswity sie zwieksza poprawiajac napelnianie garkow w efekcie podnoszac moc, ale jest to realizowane przez wymiane walka i (/lub - jezeli tylko przesuwamy czas otwarciai zamkniecia zaworu) regulowane kola rozrzadu....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2005, 15:37   

piwkotom napisał/a:
Jezeli chodzi o zmiane faz otwarcia zaworow to ich wydluzenie o 1mm zmieni te fazy (tak na logike, przy zalozeniu ze tlok nie uderzy w zawor). Przy dluzszych zaworach i tych samych krzywkach, zawor otworzy sie szybciej a zamknie pozniej, tylko jaki jest tego sens? Chyba chodzi o skrocenie tych czasow a nie wydluzanie? Ale nie wiem, nie znam sie na tym.

Niestety zupelnie nie masz racji. Elementem który wprawia zawór w ruch jest krzywka zaworowa i to ona jest wyznacznikiem kinematyki i dynamiki ukladu krzywka-zawór.
Wiekszy skok zapewnia wyzsza krzywka, dluzsze otwarcie zapewnia krzywka o wiekszym kacie otwarcia. Jeszcze dochodzi temat wypelnienia wzniosu czyli stosunek czasoprzekroju otwarcia zaworu przy zastosowaniu okreslonej krzywki do pola prostokata wyznaczonego przez czas otwarcia i zamkniecia i wznios krzywki. I tutaj wskazówka na przyszlosc: mówi sie ze krzywki sportowe sa ostre a w rzeczywistosci sa bardziej prostokatne niz zwykle, a wszystko po to aby uzyskac jak najwiekszy czasoprzekroj otwarcia zaworu
Jak ktos chce to moge to wytlumaczyc bardziej szczególowo(z obrazkami) :D
_________________

 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-08-2005, 16:19   

No to tłumacz. " żeby na tym forum prawie się coś działo znawco nad znawce." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.