Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS w Gaźniku ?
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-09-2008, 10:16   BLOS w Gaźniku ?

Czy można założyć BLOSa w przypadku gaźnikowej wersji 4G37 ? :D Ktoś może wie jak ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-09-2008, 12:54   

Też o tym myślałem. Kłopot w tym, że nie ma go jak wpiąć w oryginalną instalację dolotu powietrza. Filtr jest umiejscowiony bezpośrednio nad gaźnikiem. Trzeba by go usunąć, założyć kolano na gaźnik, rura w stronę przodu auta, wpiąć się blosem w tę rurę a na końcu puszka z filtrem. Można by smiało kombinować z dolotem z wersji benzynowej. Nie wiem tylko jak gaźnik zareaguje na długość dolotu. No i zostaje to kolano na gaźnik. Teoretycznie jest do zrobienia.

P.S. Znalazłem kilka zdjęć na forum nissana.pl

montaż blosa na gaźnik

Sprawdź zdjęcia w połowie strony.
_________________

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-09-2008, 08:53   

Można i tak jak Ci od nissana wykonali ;)
Problem tylko co zrobić z podciśnieniami, które szły do puszki z filtrem i do sterowania ciepłym i zimnym powietrzem...

Albo jeszcze inaczej, czy można wsadzić w tę instalacje komputer typu na przykład BINGO-S, z silniczkiem krokowym, żeby regulował mieszankę?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 09-09-2008, 10:11   

zamiast ciepłego powietrza - pozostawić wyłącznie zimny dolot )zimny - więcej tlenu). A podciśnienie zaślepić. Zależy jeszcze jak sterowny reduktor - podciśnienie do reduktora i tak wpięte jest za przepustnicą. Efekt zmian - to przyrost mocy i stabilniejsza praca silnika.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej (jeśli jest) - trzeba pociągnąć do puszki za filtrem powietrza.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-09-2008, 14:25   

pfx napisał/a:
zamiast ciepłego powietrza - pozostawić wyłącznie zimny dolot )zimny - więcej tlenu). A podciśnienie zaślepić.

Hmm, podcisnienia sterują m.in. membraną gażnika przy doborze mieszanki. Usunąć? Jeżeli gaźnik już przestał pracować poprawnie z uwagi na "starość" to zmian nie odczujesz. W przeciwnym razie coś się będzie działo.
pfx napisał/a:
Efekt zmian - to przyrost mocy i stabilniejsza praca silnika.

Nie w tym przypadku. Jeżeli gaźnik FBC to pracuje stabilnie jeżeli podłączysz wszystkie podciśnienia.
_________________

 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 09-09-2008, 14:35   

- a chodzi o podciśnienia gaźnika - potrzebne do sterowania benzyną, do sterowania gazem wystarczy tylko przepustnica i podciśnienie z kolektora na membranę reduktora.(zależy od konstrukcji reduktora)
W P10 (Primera Ga16DS) zaslepiłem wszystkie podciśnienia gaźnika. Jak jeżdżę na gazie - jest OK, na benzynie faktycznie szarpie z powodów oczywiście braku tych podciśnienień, ale zakładamy po to BLOS-a by smigać na LPG
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-09-2008, 08:25   

Co to jest FBC ?
Z tego co się orientuje, w zasadzie można by było zaślepić podciśnienie sterujące zimnym/ciepłym powietrzem, bez wpływu na działanie gaźnika - tak mi się wydaje.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 10-09-2008, 08:49   

FBC FeedBack Carburetor - jest to gaźnik sterowany na podstawie wyników spalania - tak jak w Mitsubishi 4G13 - gaźnik sterowany elektronicznie na podstawie wyników m.in z lambdy
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
Ostatnio zmieniony przez tomusn 10-09-2008, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 10-09-2008, 10:10   

W GA16DS jest gaźnik sterowany elektronicznie - jest lambda i dwa wężyki z podciśnieniem, oba są zaślepione, a zamiast lambdy wkręcona śruba.
Na gaz nie ma to żadnego wpływu - na benzynę tak - szarpie przy gwałtownym przyspieszaniu i więcej spala.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-11-2008, 00:36   

Ha, zamontowałem BLOSa :> Ale zdjęciami się będę chwalił jak zacznie to jakoś sensownie wyglądać :P
Dodam, że wszystkie podciśnienia są na miejscu, i nie wywalałem nic z dolotu :)
Musze powiedzieć, że teraz zapiernicza jak dziki :) Jeszcze tylko regulacja tego ustrojstwa i będzie cacy.
Przy okazji - nie wie ktoś może jakie napięcie powinno być na sondzie lambda przy prawidłowej mieszance ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 28-11-2008, 07:00   

0,2-0,8V
bliskie 1V jak masz pedał w deche
0V jak jedziesz i puszczasz gaz
coś koło tego
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-11-2008, 12:04   

A co z filtrem powietrza na gażniku? Wciąż na swoim miejscu?
_________________

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-11-2008, 12:57   

Filtr powietrza jest nadal pod maską, ale już w nieco innym miejscu ;) Zrobię może dziś fotki to może jakoś wieczorkiem wrzucę jak to wygląda :>
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2009, 21:45   

Maretzky85, pochwaliłbyś się. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-03-2009, 00:06   

Pochwalę się jak to zacznie jakoś sensownie wyglądać a nie jak z lekka druciarstwo :P :D

[ Dodano: 29-03-2009, 23:13 ]
No dobra - udało mi się zmontował to wszystko z filtrem powietrza od Gala w dieslu - jak na razie na PB jeździ jak jeździł, a nawet chyba lepiej na wyższych obrotach. Na LPG muszę jeszcze wyregulować BLOSa, no i muszę w końcu zrobić te zdjęcia dla potomnych :D
BTW - na PB pewnie lepiej chodzi teraz dlatego, że wszystko jest szczelne, w gaźnikowej wersji pucha filtra była tak podziurawiona, że już nie wiedziałem gdzie łatać :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.