BLOS w Gaźniku ? |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-09-2008, 10:16 BLOS w Gaźniku ?
|
|
|
Czy można założyć BLOSa w przypadku gaźnikowej wersji 4G37 ? Ktoś może wie jak ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-09-2008, 12:54
|
|
|
Też o tym myślałem. Kłopot w tym, że nie ma go jak wpiąć w oryginalną instalację dolotu powietrza. Filtr jest umiejscowiony bezpośrednio nad gaźnikiem. Trzeba by go usunąć, założyć kolano na gaźnik, rura w stronę przodu auta, wpiąć się blosem w tę rurę a na końcu puszka z filtrem. Można by smiało kombinować z dolotem z wersji benzynowej. Nie wiem tylko jak gaźnik zareaguje na długość dolotu. No i zostaje to kolano na gaźnik. Teoretycznie jest do zrobienia.
P.S. Znalazłem kilka zdjęć na forum nissana.pl
montaż blosa na gaźnik
Sprawdź zdjęcia w połowie strony. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-09-2008, 08:53
|
|
|
Można i tak jak Ci od nissana wykonali
Problem tylko co zrobić z podciśnieniami, które szły do puszki z filtrem i do sterowania ciepłym i zimnym powietrzem...
Albo jeszcze inaczej, czy można wsadzić w tę instalacje komputer typu na przykład BINGO-S, z silniczkiem krokowym, żeby regulował mieszankę? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 09-09-2008, 10:11
|
|
|
zamiast ciepłego powietrza - pozostawić wyłącznie zimny dolot )zimny - więcej tlenu). A podciśnienie zaślepić. Zależy jeszcze jak sterowny reduktor - podciśnienie do reduktora i tak wpięte jest za przepustnicą. Efekt zmian - to przyrost mocy i stabilniejsza praca silnika.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej (jeśli jest) - trzeba pociągnąć do puszki za filtrem powietrza. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2008, 14:25
|
|
|
pfx napisał/a: | zamiast ciepłego powietrza - pozostawić wyłącznie zimny dolot )zimny - więcej tlenu). A podciśnienie zaślepić. |
Hmm, podcisnienia sterują m.in. membraną gażnika przy doborze mieszanki. Usunąć? Jeżeli gaźnik już przestał pracować poprawnie z uwagi na "starość" to zmian nie odczujesz. W przeciwnym razie coś się będzie działo.
pfx napisał/a: | Efekt zmian - to przyrost mocy i stabilniejsza praca silnika. |
Nie w tym przypadku. Jeżeli gaźnik FBC to pracuje stabilnie jeżeli podłączysz wszystkie podciśnienia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 09-09-2008, 14:35
|
|
|
- a chodzi o podciśnienia gaźnika - potrzebne do sterowania benzyną, do sterowania gazem wystarczy tylko przepustnica i podciśnienie z kolektora na membranę reduktora.(zależy od konstrukcji reduktora)
W P10 (Primera Ga16DS) zaslepiłem wszystkie podciśnienia gaźnika. Jak jeżdżę na gazie - jest OK, na benzynie faktycznie szarpie z powodów oczywiście braku tych podciśnienień, ale zakładamy po to BLOS-a by smigać na LPG |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-09-2008, 08:25
|
|
|
Co to jest FBC ?
Z tego co się orientuje, w zasadzie można by było zaślepić podciśnienie sterujące zimnym/ciepłym powietrzem, bez wpływu na działanie gaźnika - tak mi się wydaje. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-09-2008, 08:49
|
|
|
FBC FeedBack Carburetor - jest to gaźnik sterowany na podstawie wyników spalania - tak jak w Mitsubishi 4G13 - gaźnik sterowany elektronicznie na podstawie wyników m.in z lambdy |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 10-09-2008, 11:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 10-09-2008, 10:10
|
|
|
W GA16DS jest gaźnik sterowany elektronicznie - jest lambda i dwa wężyki z podciśnieniem, oba są zaślepione, a zamiast lambdy wkręcona śruba.
Na gaz nie ma to żadnego wpływu - na benzynę tak - szarpie przy gwałtownym przyspieszaniu i więcej spala. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-11-2008, 00:36
|
|
|
Ha, zamontowałem BLOSa :> Ale zdjęciami się będę chwalił jak zacznie to jakoś sensownie wyglądać
Dodam, że wszystkie podciśnienia są na miejscu, i nie wywalałem nic z dolotu
Musze powiedzieć, że teraz zapiernicza jak dziki Jeszcze tylko regulacja tego ustrojstwa i będzie cacy.
Przy okazji - nie wie ktoś może jakie napięcie powinno być na sondzie lambda przy prawidłowej mieszance ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28-11-2008, 07:00
|
|
|
0,2-0,8V
bliskie 1V jak masz pedał w deche
0V jak jedziesz i puszczasz gaz
coś koło tego |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-11-2008, 12:04
|
|
|
A co z filtrem powietrza na gażniku? Wciąż na swoim miejscu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-11-2008, 12:57
|
|
|
Filtr powietrza jest nadal pod maską, ale już w nieco innym miejscu Zrobię może dziś fotki to może jakoś wieczorkiem wrzucę jak to wygląda :> |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:45
|
|
|
Maretzky85, pochwaliłbyś się. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-03-2009, 00:06
|
|
|
Pochwalę się jak to zacznie jakoś sensownie wyglądać a nie jak z lekka druciarstwo
[ Dodano: 29-03-2009, 23:13 ]
No dobra - udało mi się zmontował to wszystko z filtrem powietrza od Gala w dieslu - jak na razie na PB jeździ jak jeździł, a nawet chyba lepiej na wyższych obrotach. Na LPG muszę jeszcze wyregulować BLOSa, no i muszę w końcu zrobić te zdjęcia dla potomnych
BTW - na PB pewnie lepiej chodzi teraz dlatego, że wszystko jest szczelne, w gaźnikowej wersji pucha filtra była tak podziurawiona, że już nie wiedziałem gdzie łatać |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|