Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy rozrząd i wycie silnika
Autor Wiadomość
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 03-10-2008, 22:47   Nowy rozrząd i wycie silnika

Witam!

1.Zmieniłem właśnie rozrząd w komplecie czyli paski, napinacze, pompa wody. Po wyjechaniu z warsztatu zauważyłem, że silnik strasznie głośno chodzi przy wchodzeniu na obroty i jeszcze głośniej przy zdjęciu nogi z gazu. Teraz zastanawiam się czy tak ma być i po "ułożeniu" pasków wszystko się unormuje? Czy może pasek został za mocno naciągnięty, a jeśli tak czy nie grozi to jego zerwaniem?

2.Jako laik zastanawiam się czy mechanik mnie nie naciągnął bowiem na paragonie widnieją: dwa paski rozrządu, dwa paski o symbolu 4PK, trzy rolki napinacza(1 EVR, 2 VKM), i jeszcze dwie rzeczy o symbolu SIM.
Koszt naprawy 1000 pln.

Z góry dziekuję za pomoc :mrgreen:
_________________
Bydlak
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-10-2008, 12:36   

Możliwe,że rozrząd jest żle ustawiony :roll:
Wracaj do nich szybko,niech sprawdzą.


Pozdrawiam :)
 
 
 
jeepo 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 16V GLSi 4G63, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 22
Skąd: legnica
Wysłany: 04-10-2008, 17:40   

Na "ułożenie " lepiej nie licz. silnik ma pracowac dobrze po naprawie.
Jedź na reklamację.
 
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 04-10-2008, 20:59   

O ułożeniu wspomniałem dlatego, że tak doradził mi kolega, który miał podobną sytuację. Chociaż mimo jego rad tak myslałem, że coś jest źle zrobione. Pasek jest chyba za mocno naciągnięty i dlatego tak sie dzieje. Dodatkowo o czym nie wspomniałem wcześniej silnik przenosi wibrację do wnętrza auta i cała deska brzęczy, wcześniej zdarzało się brzęczenie ale na wybojach i przy szybkiej jeździe a teraz dzieje się tak nawet przy odpalaniu auta i niskich obrotach. Kolejną rzeczą jest dziwny świst z silnika trwający dosłownie chwilę przy szybkim wchodzeniu na wysokie obroty i dziwny stukot lub łopotanie gdy przy jeździe odpuszczam gaz. Chyba naprawdę będę musiał odwiedzić mechanika ponownie :(
_________________
Bydlak
 
 
gronostaj 
Forumowicz


Auto: galant 2.0 v6 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 97
Skąd: Trzemeśnia
Wysłany: 04-10-2008, 21:17   

Moim zdaniem jeśli chodzi o naciąg paska to napewno nie to. ja dwa dni temu zmieniałem rozrząd i mechanik powiedział że pasek był napięty na maksa i nie było żadnego problemu z chuczeniem itp. a świst przy wchodzeniu na obrotach to poprostu (jeśli o to samo nam chodzi) tak pracuje serce v6
pozdrawiam
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 04-10-2008, 21:45   

Tak tyle, że nie jest to taki świst o jakim myślisz, ten mój to raczej pisk czegoś(zaczyna się po dotknięciu pedału gazu i trwa ułamek sekundy). Taki dziwny sztuczny dźwięk. Moze juz wyolbrzymiam wszystko ale miśkiem jeżdżę codziennie i w/g mnie coś po prostu spieprzyli tylko co?
Jeżeli chodzi o wcześniej wspomniane łopotanie z lewej strony(gdy siedzę w aucie) może to niedokręcona osłona silnika? Ale z drugiej strony łopotanie jest po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem, gdy natomiast ujmę gazu i wcisnę sprzęgło łopotania nie ma :cry:
_________________
Bydlak
 
 
will
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 11:15   

jedź kolego do mechanika za mocno naciągnięty pasek skutkuje szybszym zużyciem rolek i pompy wody i może nie wytrzymać do następnej wymiany. Moja rada to zmień mechanika tysiaka za wymianę rozrządu nawet wliczając części to dużo. a 4pk jest to oznaczenie paska wieloklinowego który napędza osprzęt czyli alternator klime lub wspomaganie
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 07-10-2008, 15:36   

Byłem u mechanika, który zmieniał mi rozrząd. Przyczyną głośnej pracy, łopotania i przenoszenia wibracji do wnętrza prawdopodobnie jest pasek wyrównujący. Chodzi o to, że jeździłem bez paska od momentu kupna auta rok temu nie wiedząc o tym. Świadczy o tym zabrudzenie(zaśniedzenie) rolki wyrównującej, czyli raczej nie jest to świeża sprawa. Po założeniu paska(poprzedni był pęknięty) powinno być lepiej a jest gorzej. Jeszcze go nie zdejmowałem zeby być pewnym tej teorii ale wydaje się być mocno prawdopodobna.
Tylko jest to ciekawa sprawa dlaczego pasek, który powinien podnieść komfort eksploatacji sprawia, że jest odwrotnie i czy jazda bez niego nie spowoduje jakiejś większej awarii(choć przez rok nic nie zauważyłem)?
_________________
Bydlak
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-10-2008, 16:28   

luckyluck napisał/a:
Tylko jest to ciekawa sprawa dlaczego pasek, który powinien podnieść komfort eksploatacji sprawia, że jest odwrotnie i czy jazda bez niego nie spowoduje jakiejś większej awarii(choć przez rok nic nie zauważyłem)?


Może wałek balansowy jest żle ustawiony :roll:

Gdzieś na forum czytałem,że to bardzo ważna sprawa.
Żle ustawiony pogorszy pracę silnika :(
 
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 07-10-2008, 18:32   

Być może właśnie jest to ten wałek balansowy i w nim tkwi problem skoro auto gorzej jeździ z założonym paskiem wyrównującym, niż bez niego :(
_________________
Bydlak
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-10-2008, 18:39   

Jak przenosi wibracje szczegolnie przy 3 tys obr to zle ustawiony jest walek balansowy. I to nie ten napedzany malym pskiem bo ten ustawia sie na znaki ale pewnie klasyczny blad pseudomechanikow czyli ustawienie na znaki prawego walka napedzanego od paska rozrzadu. Walek ustawia sie na znak + wsuniety wkretak !!!
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 07-10-2008, 18:47   

No własnie wibracje przenosi nawet na 1000 obrotów(przy 3tys. wydaje dźwięk jakby miał ze 250KM), a łopotanie z lewej strony przy 80 km/h. Wydaje mi się, że mechanik nie ustawiał wałka balansowego po prostu załozył pasek bo poprzedni był pęknięty i tyle.
_________________
Bydlak
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-10-2008, 19:12   

W tym silniku sa dwa walki balansowe. Jeden jest napedzany z paska rozrzadu a drugi z walu korbowego poprzez maly pasek. Walek balansowy napedzany z paska rozrzadu ustawiamy na znak ale tez wykrecamy odpowiedna srube z bloku i ma sie w ten otwor wsunac wkretak. Jesli sie nie wsuwa to obracamy walek o 360 st znow na znak i teraz bedzie ok. Przy samym ustawieniu na znak mamy 50 % szansy ze trafimy.

Walek napedzany z malego paska wystarczy ustawic na znaki.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 07-10-2008, 19:22   

Więc będę musiał to powiedzieć mechanikowi bo widocznie nie wie takich rzeczy. Nie będę jeździł na razie do innego i wydawał znowu pieniędzy niech ten zrobi to porządnie w końcu mu zapłaciłem.
_________________
Bydlak
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-10-2008, 19:28   

z dzialu download sciagnij manuala do silnika 4G63 tam jest wszystko ladnie opisane wraz z obrazkami.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.