Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią automatyczną
Autor Wiadomość
CHUDY2010
[Usunięty]

  Wysłany: 07-10-2008, 12:22   Problem ze skrzynią automatyczną

Witam wszystkich, ostatnio gdy przejezdzalem przez serwis obok autostrady pojawil sie wczesniej nie spotykany problem. Fakt faktem nie jechalem bardzo wolno ale tez i nie bardzo szybko, podskoczylem na pofaldowanej nawierzchni ale nie tak zeby zachaczyc czymkolwiek (poprostu lekko mnie unioslo) a nastepnie tak jakby bieg mi wyskoczyl?? Zatrzymalem sie i zaczalem sprawdzac wszysko od poczatku. Lewarek pracuje tak jak wczesniej, zadnych zmian, jedynie od strony silnika slychac dodatkowy cichy gwizd.
Czy ktos z Was mial juz moze z czyms takim do czynienia albo wie o co chodzi?? Przypominam ze to automat. Galant 2.5 V6 rocznik 1998r

Najbardziej smieszy mnie fakt ze w tych samochodach jest tyle elektroniki i tyle czujnikow ze nawet jak konczy sie plyn do spryskiwacza to na desce zapala sie pomaranczowa lampka, a gdy szlak trafia skrzynie biegow to nic sie nie zapala....a niestety dalej nie pojedziesz!!!

Dzieki za odpowiedzi!! POZDRAWIAM
Mateusz
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 14-01-2012, 17:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2008, 12:52   

sprzeglo padlo ... znajomy mial cos podobnego tez cos z tym gwizdem :)
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 07-10-2008, 21:47   

CHUDY2010,
Jak możesz podaj więcej szczegółów,czy auto jedzie dalej,czy stanęło w miejscu,odnośnie elektroniki,to przeważnie jak siada skrzynia to tez daje znać przechodząc na tryb awaryjny,pracuje w tedy tylko na L,2,3,R jeżeli pada sprzęgło to nie informuje w ogóle,tylko przestaje jechać,świst przy dodawaniu gazu,podobny do tego jak załącza się turbina,w autach z turbo to znak ze padł konwerter,inaczej sprzęgło hydrokinetyczne.
 
 
 
CHUDY2010
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2008, 00:25   

Wiec tak jak napisalem nie ma nic :( zadnego biegu nawet tych wymienionych przec Ciebie (awaryjnych) Gwizd zeczywiscie podobny do turbiny w samochodach z turbina, poza tym to nic wiecej sie nie dzieje. Dalem samochod do mechanika to powiedzial ze po podniesieniu go na podnosniku i przesunieciu lewarka nic sie nie dzieje...tak jak by wogole skrzynia nie wiedziala ze zostal wlaczony bieg. Mechanik powiedzial ze trzeba wymienic skrzynie ze sprzeglem bo tak naprawde sam nie wie co to moze byc i lepiej wymienic wszystko. :( Co bys sugerowal?? Z tego co napisales wynika ze to konwerter, inaczej sprzeglo hydrokinetyczne, czyli pewnie to by pasowalo wymienic. Nie wiesz czy jezeli mial bym powiedzmy takie sprzeglo z mlodszego modelu galanta np. 99r lub 2000 ze skrzyni tiptronik to tez by pasowalo?? No i podstawowe pytanie...czy takie sprzeglo jest integralna czescia skrzyni czy tak jak w manualu mozna je osobno wymieniac?? i czy musze szukac uzywki czy mozna za w miare normalna cene kupic nowe?? Dzieki za informacje
(POZDRAWIAM!!)

[ Dodano: 09-10-2008, 00:26 ]
Kmer, Wiec tak jak napisalem nie ma nic :( zadnego biegu nawet tych wymienionych przec Ciebie (awaryjnych) Gwizd zeczywiscie podobny do turbiny w samochodach z turbina, poza tym to nic wiecej sie nie dzieje. Dalem samochod do mechanika to powiedzial ze po podniesieniu go na podnosniku i przesunieciu lewarka nic sie nie dzieje...tak jak by wogole skrzynia nie wiedziala ze zostal wlaczony bieg. Mechanik powiedzial ze trzeba wymienic skrzynie ze sprzeglem bo tak naprawde sam nie wie co to moze byc i lepiej wymienic wszystko. :( Co bys sugerowal?? Z tego co napisales wynika ze to konwerter, inaczej sprzeglo hydrokinetyczne, czyli pewnie to by pasowalo wymienic. Nie wiesz czy jezeli mial bym powiedzmy takie sprzeglo z mlodszego modelu galanta np. 99r lub 2000 ze skrzyni tiptronik to tez by pasowalo?? No i podstawowe pytanie...czy takie sprzeglo jest integralna czescia skrzyni czy tak jak w manualu mozna je osobno wymieniac?? i czy musze szukac uzywki czy mozna za w miare normalna cene kupic nowe?? Dzieki za informacje
(POZDRAWIAM!!)
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 09-10-2008, 07:25   

CHUDY2010,
Witaj czyli z objawów wynika ze jest to na 90% konwerter,reszta skrzyni powinna być dobra,koszt regeneracji konwertera na dzień dzisiejszy 650 zł i Twój Gal będzie hulał jak nowy,wystarczy tylko to wymienić (naprawić),właśnie jestem w trakcie tej samej operacji w Galu w którym przyprowadziłem z Niemiec dla kolegi Juicemen,w moim Galu była identyczna sytuacja ale już zasuwa od 3 m-cy po zrobieniu,konwerter znajduje się miedzy skrzynia a silnikiem,także nie trzeba rozbierać skrzyni na czynniki pierwsze,wystarczy ja wyciągnąć na ulice i konwerter masz na wierzchu,jeżeli będziesz potrzebował namiarów na firmę która regeneruje konwertery to pisz na PW,podam Ci nr tel żebyś mógł zadzwonić i dogadać sprawę,bo koszt kupna nowego konwertera albo używki jest wysoki
Pozdrawiam.
 
 
 
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
Wysłany: 11-10-2008, 10:31   

Dokładnie tak jak KMER mówi padl na 99% konwerter ja jestem po takich samych przejściach. Tydzień czasu już śmigam na zregenerowanym konwerterze. Dzisiaj zrobię wymianę oleju ze względów bezpieczeństwa przez 100 kilometrów płukałem ją a teraz założę nowy filtr i wleję nowy olej. Pozdrawiam
 
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2008, 19:38   

Mnie też dosięgnął pech i padł konwerter w V6 z TipTronic. Po długich konsultacjach z Bartkiem zdecydowałem się na zakup konwertera od 2.4 GDI (do tego ze Space Wagona :P ), koszt z alledrogo - 800 zł.
Z tego, co wiem od Bartka (a chłop zna się na rzeczy! Howgh!) konwertery w GDI nie są narażone na takie problemy jak w V6 (kwestia charakterystyki momentu obrotowego), więc wybrałem ten wariant, zamiast regenerować stary.
Na razie szukam kogoś, kto podejmie się wymiany.
BTW - czy aby wyciągnąć skrzynię trzeba wyciągać cały silnik?

Pozdrawiam "pechowców" :)
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 25-10-2008, 20:05   

berti napisał/a:

BTW - czy aby wyciągnąć skrzynię trzeba wyciągać cały silnik?

Witam,silnika nie trzeba wyciągać ale musisz zdemontować lewe zawieszenie żeby skrzynia w miarę łatwo wyszła na zewnątrz,no i łatwiej Ci będzie wypiąć półośki ze skrzyni,silnik wystarczy podwiesić od góry na wyciągu,będzie ci łatwiej wyciągnąć i włożyć skrzynie,z lewarkiem od spodu nie próbowałem także ci nie powiem czy jest to stabilne,ja silnik podwiesiłem na wyciągu a na drugim skrzynie bo jednak cholerstwo trochę wazy i opuszczałem ja na dol,łatwiej mi było manewrować całością przy ściąganiu skrzyni.
 
 
 
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
Wysłany: 27-10-2008, 20:55   

Ja ze swoją skrzynią poradziłem sobie przy pomocy lewarka i żabki na kółkach wszystko poszło bez problemu. Tylko przy montażu były potrzebne dwie żabki ze względu na łatwiejsze wprowadzanie skrzyni. Należy zwrócić uwagę czy wszystkie śruby łaczące wieniec skrzyni z silnikiem są odkręcone żeby nie wyłamać korpusu gdzieś na jednej z nich jak to miało u mnie miejsce. Tak jak Kmer pisał trzeba rozebrać całe lewe zawieszenie bo bez tego nie ma mowy o wyciągnięciu skrzyni. No a przy skladaniu trzeba pamiętać że do zalania skrzyni bedzie potrzebne około 10l oleju. Po zamontowaniu skrzyni zrobiłem jakieś 300 km żeby ją wypłukać na nowym filtrze tylko zastosowałem na ten czas silnikowy filtr filtrona chyba to był op 595, potem zlałem olej ze skrzyni i zalałem nowym montując orginalny filtr. Pozdrawiam
 
 
 
pawelpurc 
Mitsumaniak


Auto: Galant v6-24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 79
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-10-2008, 11:43   

Witam,


Ja zas mam inny mam nadzieje nie-problem.

Jadac ostatnio spokojnie zauwazylem ze przy zmianie biegu na 1-2 sekundy jakbym gazowal w powietrze i wskakuje. Zdarzylo mi sie tak dwa razy, teraz ok. To poczatek czegos ?
_________________
Mitsubishi Galant V6-24
1998r.
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-10-2008, 21:37   

pawelpurc,
Badz na nastepnym spocie,to zobaczymy co sie tam dzieje u Ciebie ze skrzynka,oby to nie byly poczatki czarnego scenariusza.
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 29-10-2008, 09:02   

Kmer napisał/a:
pawelpurc,
Badz na nastepnym spocie,to zobaczymy co sie tam dzieje u Ciebie ze skrzynka,oby to nie byly poczatki czarnego scenariusza.


M.in. mojego i Kmera scenariusza... . Zapraszamy na Spot!
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
Wysłany: 29-10-2008, 10:22   

Kiedy i gdzie organizujecie spot może i ja się wybiorę zobaczyć kolegów auta i donieś do swojego
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 29-10-2008, 16:55   

Następny spot we Wrocławiu 15listopada - gdzie odbędzie się mała ściepa $$. Wcześniej parę osób chce pojechać do Poznania na prezentacje Legnuma Rocha ;) Więcej w Dolnośląskim.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
nasper 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5W automat 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Stare Drzewce
Wysłany: 29-10-2008, 20:11   

Też z chęcią bym zobaczył legnuma bo szczerze mówiąc coraz bardzie ten temat zaczyna mi chodzić po głowie z moim ale puki co muszę zobaczyć to auto na drodze a do poznania mam żabi skok. Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.