Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2 pytania (akumulator i olej)
Autor Wiadomość
Avitto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-10-2008, 20:59   2 pytania (akumulator i olej)

Witam wszystkich.
Poszukuję dwóch konkretnych informacji, które ciężko zdobyć na innych stronach, a pojutrze mam przegląd dopiero co sprowadzonego auta.
1) moc akumulatora(także Ah) - w kupionym przeze mnie aucie jest za słaby i dość stary(pewnie wyjęty z pierwszego lepszego auta, byleby klient odjechał :p )
2) wspomniany już na forum olej: ostatecznie syntetyk czy pół?
Ostatnio zmieniony przez Gene 09-10-2008, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Axer
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2008, 21:41   

Kolego jeżeli chodzi o akumulator to jutro rano lukne na swój i ci napiszę ale pytanie ? piszesz że "dopiero co sprowadzonego autka", napisz bracie jakie autko - nowe ? czy już z pewnym przebiegiem, to ważne przy określeniu specyfikacji oleju, ja generalnie przy autku jeszcze na gwarancji z przebiegiem 70 k. stosuje od pierwszej wymiany Mobil XHP Delvac syntetic ( pomimo sprzeciwu serwisu - to normalne bo każdy ma swojego dostawcę ) jednak nie mogli mi tego zabronić bo olej spełnia wszystkie parametry a ja mam przekonanie do Mobila bo stosuję go w TIRkach z wymianą co 50 k i jeszcze ludzie biorą go po wymianie do traktorów i innych maszyn, oczywiście w TIrach mam 10W40 czyli pólsynt. moje zdanie jest takie do 150 k stosuje pełen po pół, dla tego przebieg twojego autka jest ważny
pozdrówka
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2008, 21:42   

1. 90Ah prąd rozruchowy 700A SAE
2. jak masz silnik z turbo to lepiej zalewać półsyntetykiem bo wymiana oleju w tych silnikach jest co 7500km
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2008, 07:38   

Avitto, witaj na forum. Tomekrvf dobrze prawi 100Ah i prund 680.
Zaleca sie wymiane oleum co 7500 a filtra co 15000 km. Jeszcze w kwesti aku pozostaje sprawdzenie po numerze VIN. Bywalo, ze rozne wersje roznych aku uzywaly a nawet po dwa sie wkladalo. Tu masz wycinek z instrukcji do mlodszej elki. Moim zdaniem dane w tabeli sa chyba nie calkiem poprawne jesli chodzi o Ah.


Axer poczciwy z Ciebie czlek ale odstaw flaszke bo juz Ci wzrok szwankuje. Kolega ma 11-letnia "elke" pewnie ze sporym przebiegiem. Z ciekwosci zapytam jaki masz grill z przodu? Taki skosny czy poziome listwy.
_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 09-10-2008, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Januszl200 
Forumowicz
Januszl200

Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 132
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-10-2008, 08:02   

Avitto! Witaj. 8)
Ja bym radził upewnić się na jakim oleu Twoja elka jeździła u poprzedniego właściciela. Jeżeli to był olej mineralny, to nie masz wyboru - musisz go zalewać mineralnym :!: Syntetyk ma właściwości czyszczące i po jakimś czasie zacznie "brać" olej. Może masz kartkę warsztatową podpiętą w komorze silnika, albo w książce serwisowej.
 
 
Axer
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2008, 08:58   

Gene napisał/a:
Axer poczciwy z Ciebie czlek ale odstaw flaszke bo juz Ci wzrok szwankuje. Kolega ma 11-letnia "elke" pewnie ze sporym przebiegiem. Z ciekwosci zapytam jaki masz grill z przodu? Taki skosny czy poziome listwy.


Gieniu, fakt ,,,, nie doczytałem rocznika hehe, ale to nie wina flaszki bo ja nie piję i pijaków się brzydzę :D tylko późno już było a moja blondi światło w kompie zgasiła a ty kuźwa czujny jestes :D
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2008, 09:04   

Axer napisał/a:
a ty kuźwa czujny jestes
jak waszka :D :D
Avitto podaj VIN to sprawdzimy dokladnie co tam powinienes za akumulator wstawic.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Avitto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-10-2008, 20:22   

Odpiszę obszerniej po weekendzie.
Na razie wrzuciłem akumulator żelowy 71Ah 12V. Powinien starczyć. A, że auto jeszcze postoi(blachy :p ) to zdążymy pogadać. Postaram się też o jakieś fotki.

EDIT:
No i jestem, auto na pełnym chodzie, po wizycie u rodziny( nie ma to jak rodzeni specjaliści :p ). Moje pytania automatycznie więc znalazły odpowiedzi i rozwiązania. Zostało tylko klapę z tyłu zmienić i jakąś "bude" dokupić. Niżej zdjęcia( za jakość nie bijcie!).







 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 17:47   

Avitto napisał/a:
jakąś "bude" dokupić.

I bez budy ładny.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2008, 07:37   

No i mam odpowiedz... he he to eleczka ze smieszna atrapa wlotu powietrza. Potem juz tylko skosne belki wstawiali. :wink:
Fajna strazacka polciezarowka. 8)
elili napisał/a:
I bez budy ładny.

dokladnie :thumbright:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Avitto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-10-2008, 15:14   

Buda potrzebna do pracy :) do wożenia narzędzi.
 
 
griszaa 
Forumowicz
eLka '97 2.5 TD

Auto: l200 1997 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 22-05-2009, 07:28   

podłącze sie do tematu

jaki olej wlewać do eLki ??
przed wczoraj ją kupiłem a wczoraj zaczęła na siebie zarabiać

przebieg 198800 wiem ze jeździł na półsyntetyku ale nie wiem na jakim

rocznik 1997 2,5 td 73 KW
czt wymieniać olej w moscie i skrzyni ?? czy zostawić taki jaki jest ?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2009, 13:34   

griszaa napisał/a:
przebieg 198800 wiem ze jeździł na półsyntetyku ale nie wiem na jakim

Lej dalej dobry półsyntetyk do diesla np. Shell Helix Diesel Plus
griszaa napisał/a:
czt wymieniać olej w moscie i skrzyni ?? czy zostawić taki jaki jest ?

Jak nie wiesz czy był wymieniany to wymień. Sprawdź tylko czy nie masz tylnego dyfra z LSD. Wtedy musi być zalany olej typu LS.
Olej wymieniamy w mostach, skrzyni biegów i transferze.
_________________

 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-05-2009, 19:36   

griszaa,

ponieważ twoje autko ma kilka latek, w razie wątpliwości polecam zapoznanie się z zamieszczoną tu instrukcja obsługi: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18121
coprawda to jest od modelu kilka lat nowszego, ale główne założenia są podobne.

pozdrawiam
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
griszaa 
Forumowicz
eLka '97 2.5 TD

Auto: l200 1997 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 27-05-2009, 22:26   

tomekrvf napisał/a:
Sprawdź tylko czy nie masz tylnego dyfra z LSD. Wtedy musi być zalany olej typu LS.
Jak to sprawdzić ?


czy warto zalewać silnik bdb olejem czy takim troszke lepszym auto bedzie robić duze kilometry i wymiany beda przypuszczam co ok 10000 tys km

ktoś mi polecił Mobila 10 w 40 urbodiesel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.