2 pytania (akumulator i olej) |
Autor |
Wiadomość |
Avitto
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-10-2008, 20:59 2 pytania (akumulator i olej)
|
|
|
Witam wszystkich.
Poszukuję dwóch konkretnych informacji, które ciężko zdobyć na innych stronach, a pojutrze mam przegląd dopiero co sprowadzonego auta.
1) moc akumulatora(także Ah) - w kupionym przeze mnie aucie jest za słaby i dość stary(pewnie wyjęty z pierwszego lepszego auta, byleby klient odjechał )
2) wspomniany już na forum olej: ostatecznie syntetyk czy pół? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 09-10-2008, 09:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Axer [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2008, 21:41
|
|
|
Kolego jeżeli chodzi o akumulator to jutro rano lukne na swój i ci napiszę ale pytanie ? piszesz że "dopiero co sprowadzonego autka", napisz bracie jakie autko - nowe ? czy już z pewnym przebiegiem, to ważne przy określeniu specyfikacji oleju, ja generalnie przy autku jeszcze na gwarancji z przebiegiem 70 k. stosuje od pierwszej wymiany Mobil XHP Delvac syntetic ( pomimo sprzeciwu serwisu - to normalne bo każdy ma swojego dostawcę ) jednak nie mogli mi tego zabronić bo olej spełnia wszystkie parametry a ja mam przekonanie do Mobila bo stosuję go w TIRkach z wymianą co 50 k i jeszcze ludzie biorą go po wymianie do traktorów i innych maszyn, oczywiście w TIrach mam 10W40 czyli pólsynt. moje zdanie jest takie do 150 k stosuje pełen po pół, dla tego przebieg twojego autka jest ważny
pozdrówka |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2008, 21:42
|
|
|
1. 90Ah prąd rozruchowy 700A SAE
2. jak masz silnik z turbo to lepiej zalewać półsyntetykiem bo wymiana oleju w tych silnikach jest co 7500km |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2008, 07:38
|
|
|
Avitto, witaj na forum. Tomekrvf dobrze prawi 100Ah i prund 680.
Zaleca sie wymiane oleum co 7500 a filtra co 15000 km. Jeszcze w kwesti aku pozostaje sprawdzenie po numerze VIN. Bywalo, ze rozne wersje roznych aku uzywaly a nawet po dwa sie wkladalo. Tu masz wycinek z instrukcji do mlodszej elki. Moim zdaniem dane w tabeli sa chyba nie calkiem poprawne jesli chodzi o Ah.
Axer poczciwy z Ciebie czlek ale odstaw flaszke bo juz Ci wzrok szwankuje. Kolega ma 11-letnia "elke" pewnie ze sporym przebiegiem. Z ciekwosci zapytam jaki masz grill z przodu? Taki skosny czy poziome listwy. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 09-10-2008, 08:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Januszl200
Forumowicz Januszl200
Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 132 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-10-2008, 08:02
|
|
|
Avitto! Witaj.
Ja bym radził upewnić się na jakim oleu Twoja elka jeździła u poprzedniego właściciela. Jeżeli to był olej mineralny, to nie masz wyboru - musisz go zalewać mineralnym Syntetyk ma właściwości czyszczące i po jakimś czasie zacznie "brać" olej. Może masz kartkę warsztatową podpiętą w komorze silnika, albo w książce serwisowej. |
|
|
|
 |
Axer [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2008, 08:58
|
|
|
Gene napisał/a: | Axer poczciwy z Ciebie czlek ale odstaw flaszke bo juz Ci wzrok szwankuje. Kolega ma 11-letnia "elke" pewnie ze sporym przebiegiem. Z ciekwosci zapytam jaki masz grill z przodu? Taki skosny czy poziome listwy. |
Gieniu, fakt ,,,, nie doczytałem rocznika hehe, ale to nie wina flaszki bo ja nie piję i pijaków się brzydzę tylko późno już było a moja blondi światło w kompie zgasiła a ty kuźwa czujny jestes |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2008, 09:04
|
|
|
Axer napisał/a: | a ty kuźwa czujny jestes | jak waszka
Avitto podaj VIN to sprawdzimy dokladnie co tam powinienes za akumulator wstawic. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Avitto
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-10-2008, 20:22
|
|
|
Odpiszę obszerniej po weekendzie.
Na razie wrzuciłem akumulator żelowy 71Ah 12V. Powinien starczyć. A, że auto jeszcze postoi(blachy ) to zdążymy pogadać. Postaram się też o jakieś fotki.
EDIT:
No i jestem, auto na pełnym chodzie, po wizycie u rodziny( nie ma to jak rodzeni specjaliści ). Moje pytania automatycznie więc znalazły odpowiedzi i rozwiązania. Zostało tylko klapę z tyłu zmienić i jakąś "bude" dokupić. Niżej zdjęcia( za jakość nie bijcie!).



  |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2008, 17:47
|
|
|
Avitto napisał/a: | jakąś "bude" dokupić. |
I bez budy ładny. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2008, 07:37
|
|
|
No i mam odpowiedz... he he to eleczka ze smieszna atrapa wlotu powietrza. Potem juz tylko skosne belki wstawiali.
Fajna strazacka polciezarowka.
elili napisał/a: | I bez budy ładny. |
dokladnie |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Avitto
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-10-2008, 15:14
|
|
|
Buda potrzebna do pracy do wożenia narzędzi. |
|
|
|
 |
griszaa
Forumowicz eLka '97 2.5 TD
Auto: l200 1997 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 66 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 22-05-2009, 07:28
|
|
|
podłącze sie do tematu
jaki olej wlewać do eLki ??
przed wczoraj ją kupiłem a wczoraj zaczęła na siebie zarabiać
przebieg 198800 wiem ze jeździł na półsyntetyku ale nie wiem na jakim
rocznik 1997 2,5 td 73 KW
czt wymieniać olej w moscie i skrzyni ?? czy zostawić taki jaki jest ? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2009, 13:34
|
|
|
griszaa napisał/a: | przebieg 198800 wiem ze jeździł na półsyntetyku ale nie wiem na jakim |
Lej dalej dobry półsyntetyk do diesla np. Shell Helix Diesel Plus
griszaa napisał/a: | czt wymieniać olej w moscie i skrzyni ?? czy zostawić taki jaki jest ? |
Jak nie wiesz czy był wymieniany to wymień. Sprawdź tylko czy nie masz tylnego dyfra z LSD. Wtedy musi być zalany olej typu LS.
Olej wymieniamy w mostach, skrzyni biegów i transferze. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2009, 19:36
|
|
|
griszaa,
ponieważ twoje autko ma kilka latek, w razie wątpliwości polecam zapoznanie się z zamieszczoną tu instrukcja obsługi: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18121
coprawda to jest od modelu kilka lat nowszego, ale główne założenia są podobne.
pozdrawiam |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
griszaa
Forumowicz eLka '97 2.5 TD
Auto: l200 1997 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 66 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 27-05-2009, 22:26
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Sprawdź tylko czy nie masz tylnego dyfra z LSD. Wtedy musi być zalany olej typu LS.
Jak to sprawdzić ?
|
czy warto zalewać silnik bdb olejem czy takim troszke lepszym auto bedzie robić duze kilometry i wymiany beda przypuszczam co ok 10000 tys km
ktoś mi polecił Mobila 10 w 40 urbodiesel |
|
|
|
 |
|