Przesunięty przez: swinks_UK 08-02-2009, 02:43 |
Galant E5xA - VR-4 |
Autor |
Wiadomość |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2008, 18:22 Galant E5xA - VR-4
|
|
|
Witam może ktoś z Was jest w posiadaniu lub ma namiar na Galanta VR-4 z lat 92-96 wiem że była wersja mocniejsza od E88 miała 240KM i 2.0 V6 Turbo. Trochę odnawiam (dopieszczam) mojego Gala i może VR-4 da mi inspirację na nowe pomysły tuningowe ... Myślę nad Swapem z takiego GALA mam 4x4 powinno wszystko pasować... |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 24-11-2008, 19:51
|
|
|
Wiesz, ja też bardzo dużo o tym myślałem razem ze swoim ojcem... Ponieważ nasz gal startuje w KJS-ach to te 170 KM jakoś marnie się prezentuje... Powiem Ci szczerze, że w grę wchodzi sprowadzenie z angli VR-4 w tej budzie i wtedy kombinowanie czegokolwiek lub też swap z 3000GT Twin Turbo Wszytko powinno pasować, dyfry przłożyć najlepiej z tamtego, skrzynie oczywiście też (chodź słyszałem nienajlepsze opinie o tych skrzniach, u mnie też poleciał wsteczny). Jak zaczniesz cościk kombinować na serio to daj znać... Może coś podpowiem, albo Ty mi |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2008, 12:21
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | swap z 3000GT Twin Turbo |
Ktoś robił swap'a z 3000 GT do ExxA masz jakieś namiary na kogoś? Sprowadzenie VR-4 w naszej budzie to tylko z Japonii chyba, w UK prawie tego nie ma |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-11-2008, 16:38
|
|
|
Kumpel mi podpowiedział, bo mówił, że w USA widział właśnie E88A z silnikiem z 3000GT, aby się upewnić czy to napewno to, zaczepił kolesia i z nim pogadał. Tamten na to, że nie miał zbyt dużych problemów z przekładką, gdyż tych aut jest u nich sporo (dodge stealt bodajże to tak tam sie nazywa) gożej z galem, tego znalazł gdzieś w europie i ściągnął sobie. Po jakiego groma tak się fatygował to nie wiem, mówił, że bardzo mu się podoba to auto i że europejczyk jest ładnieszy od tego z USA. To relacje mojego kumpla. Co do tych z UK, to znalazłem kiedyś w miarę taniego, tyle że stan silnika jak i ogólny pozostawiał wiele do życzenia. Angole strasznie nie dbają o samochody... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-11-2008, 22:39
|
|
|
Witam Kolegów
Mam pytanie,bo widzę że mamy takie same auta.
Chodzi mi o ECS.Czasami działa,a czasami lampki
migają jednostajnie.
Szukałem materiałów na ten temat,ale mało tego jest.
Pytałem w 3000GT,ale cisza.
A cha,jeszcze jedno pytanie.
Czy u Was tez nie ma kontrolki silnika?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-11-2008, 23:16
|
|
|
co do ECS-a to już go nie mam, ponieważ orginalne amortyzatory są za drogie i samochód został przerobiony na "rajdówke" więc sie nie przydaje i został wypróty wraz z całą wiązką i sterownikiem (dopóki był nie miałem z nim problemów), znowu w drógim galancie nie było tego wcale... Co do tej kontrolki od silnika to musze zerknąć, bo szczerze mówiąc nie pamiętam |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 27-11-2008, 23:41
|
|
|
a jakby iść troche inną drogą i włożyć 4g63T
braliście pod uwage czy tylko v6 wchodzi w gre
mitsu_pl możesz pochwalić modami do KJS-ów???
jak się auto spisuje? |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-11-2008, 23:45
|
|
|
To zależy... w tym wypadku chyba łatwiej z V6 na V6 zrobić przekładke niż z V6 na R4. W pierwszym wypadku, dużo się pokrywa i nie trzeba tak ingerować w auto, natomist przy 4G63T myślę, że by było troche więcej zabawy... takie moje zdanie
Co do KJS-ów, to niewiele się auto zmieniło, ponieważ są troche ograniczone środki to staramy się zrobić to jak należy w miare naszych możliwości sami i tanio. Zrobiliśmy układ dolotowy ze stożkiem i kombinujemy jak tu nadmuch zimnego powetrza na niego skierować (aku troche przeszkadza),układ wydechowy jest przelotowy, zakończony pięknie brzmiącym basowym tłumikiem (jak zapewniał fachowiec detykowanym do silnika o tej pojemności i mocy), daliśmy elektrozawór na powrót od paliwa, przez co całe ciśnienie mocniejszej pompy paliwowej idzie na listwe (wtryski jeszcze wytrzymują) odchudziliśmy go w miarę możliwości i tak, żeby jeszcze przypominał samochód w środku . Zostały zrobione odzielne włączniki do wentylatora, ABS-u i wspomnianego elektrozaworu oraz chebel. Lepsze świece zpłonowe i kable, w środku kubły z pasami 3 pkt. DO tego doszedł zegar z "shift light-em", żeby nie kręcić na darmo silnika. wyspawany cały przód (zgrezmy, po rozchodzić się zaczynały w niektórych miejscach no i mocowania wahaczy też wyspawane. Wykrzaczyliśmy tez system skrętnych kół tylnej osi, bo były z nim problemy, a i odeszło pare kilo. Odpadła klima wraz z osprzętem, koło zamoachowe nie dało się odchudzić, bo i tak seryjnie jest leciutkie i na maxa odchudzone. No i płuta pod silnik ze stelarzem, obowiązkowo, bo do tej pory, bysmy już nie jeździli... jak o czymś zapomniałem to jeszcze dopisze. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2008, 14:13
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Czy u Was tez nie ma kontrolki silnika? |
jest check engine pod kontrolką ABS'u (przepalona lampka?) jacek11 ECS'u nie mam (fabrycznie) ale z tego co wiem od kolegów jeżdżących 3000 GT'kami VR'ami to jak miga oznacza wymianę amortyzatora i tu UWAGA : z opinii mechaników z ASO w Łodzi wiem że jeśli w ECS pada jeden amortyzator to trzeba wymienić wszystkie cztery przy czym jeden to koszt podobno 2.5 tys więc impreza lekko droga !!! Nie wiem na 100 % nie sprawdzałem bo nie posiadam ECS'u ale tak mówi servis wieć coś w tym jest.
mitsu_pl napisał/a: | To zależy... w tym
wypadku chyba łatwiej z V6 na V6 zrobić przekładke niż z V6 na R4 |
to jedyne możliwe wyjście jeśli robić swapa w galu 4x4 z V6. Ciekawi mnie mitsu_pl jak by wyszła przekładka silnika z modelu EAxA 2.5 V6 VR-4 obojętnie TYPE-S TYPE-V ciekaw jestem jakie są tam mocowania w sumie silniki podobne tylko od VR'a trochę większy - z Japonii za grosze można takie klamoty przytargać - ciekawy temat na nowy wątek
[ Dodano: 28-11-2008, 14:15 ]
...acha jeszcze jedno mitsu_pl wstawiałąś u siebie może shortshift'a na dźwignie zmiany biegów ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-11-2008, 17:04
|
|
|
MadMax napisał/a: | jest check engine pod kontrolką ABS'u (przepalona lampka?) |
I tu ciekawostka,bo na początku tak myślałem,i wyjąłem zegar aby wymienić żarówkę.
A tam nie ma takiej lampki (sprawdzałem wszystkie pod światło)
I jak tu pomrugać błędami
A z ECS'em,będę walczył.Dziwne że raz działa,a raz nie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 29-11-2008, 18:26
|
|
|
Dźwigni nie zmieniałem, ta chodzi dość dobrze, chociaż przymierałem się do tej z eclipsa. Co do tej przekładki z EAxA to nie ma szans, też kombinowałem, ale silnik siedzi odwrotnie niż u nas - u nas po stronie kierowcy, tam po stronie pasażera - i podłużnice są inaczej wyprofilowane. Więc jak przekładać to razem z całym przodem... Chyba, że Ci chodzi o to żeby w nowszym modelu zrobić przekładke. To już było robione i opisane na naszym forum, a druga sprawa, że jakoś ten galant jest fajniejszy... Na dodatek jakby upchac tam te 3.0 V6 biturbo, robiłoby niesamowite wrażenie na ulicach
jacek11 popatrz, może któryś z silniczków ci pada na amroku, albo się blokuje. Mi się tak zdarzyło, musiałem czyścić wszytkie i było ok. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2008, 18:38
|
|
|
jacek11 napisał/a: | z ECS'em,będę walczył.Dziwne że raz działa,a raz nie |
Może kompresor? Albo któryś z przewodów? W ECS (dokumentacja jest w serwisówce do 3000GT) jest od groma róznych miejsc gdzie może pójść nie tak, ale są też sposoby na sprawdzenie co zgłasza ECU ECS'u |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-11-2008, 01:08
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: |
jacek11 popatrz, może któryś z silniczków ci pada na amroku, albo się blokuje. Mi się tak zdarzyło, musiałem czyścić wszytkie i było ok. |
To ma sens,pójdę tym tropem
Hubeeert napisał/a: | (dokumentacja jest w serwisówce do 3000GT) |
Ale ja jestem gł... .Nie pomyślałem o tym.
|
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2008, 10:07
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Na dodatek jakby upchac tam te 3.0 V6 |
Pytanie czy ktoś próbował upchnąć w E88A silnik od 3000 GT ? I Czy mu się to udało ? Wiesz może czy wszystkie mocowania silnika pasują bo ogólnie silnik wygląda podobnie |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 01-12-2008, 10:12
|
|
|
Jeżeli masz czas, warunki i kase na taką zabawe, to ja bym zaryzykował... Mi brakuje troche czasu i pieniędzy, ale bym sie pokusił o cościk takiego. Może na sezon 2010 uda nam się... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
|