Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
01-06-2009, 14:12
[3.2 DID] Wysuwająca sie tylna półoś
Autor Wiadomość
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2009, 10:35   [3.2 DID] Wysuwająca sie tylna półoś

Witam. Zauważyłem wyciek z oleju z tylnego dyfra .Okazało się ,że jedna z półosi (wychodząca z dyfra) jest wysunięta ok 3 cm i przez to nastąpił wyciek .Mechanik przy pomocy młotka ( stukną parę razy niezbyt silnie ) wsunął tą półośkę w dyfer i stwierdził ,że widocznie się wysunęła od uderzenia . Czy to naturalne ,że tak łatwo się wysunęła i czy nie ma mieć ( ta półoś ) jakiegoś zabezpieczenia ? Pytam bo niedługo szykuje mi się dłuższa trasa ( 1300 km w jedną stronę ) i boję się ,że mogą być problemy ! Proszę o pomoc Szanownych kolegów forumowiczów o jakieś rady i sugestie co z tym zrobić .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-06-2009, 14:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-02-2009, 10:43   

A jakie to pajero?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2009, 11:04   

Pajero DID 3.2 Long - chyba. :wink:
Jesli to chodzi o Twoja III to moze Butyński przywaliles gdzies ta polosia i pierscien puscil. Jesli mechanik wbil i bedzie sie trzymac to znaczy ze Seger jest w porzadku. Jednak jesli sie sytuacja powtorzy niestety czeka Cie naprawa/wymiana tego ustrojstwa w dyferencjale. Oby tylko polos nie byla peknieta. :|
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2009, 12:11   

Zgadza się Pajero 3.2 DID Long 2002 r. Właśnie wróciłem z terenu byłem sprawdzić czy wyjdzie znowu( półośka ) . Jeszcze potestuję to trochę i zobaczę co jest grane . Być może ,że gdzieś mogłem walnąć i to wylazło ! A czy jazda bez oleju w dyfrze grozi czymś poważnym ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-02-2009, 12:39   

hm, ze dostana po tyłku łozyska. Mogą zacząć huczyc.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
Ostatnio zmieniony przez zbyszekm2 02-02-2009, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2009, 12:50   

Oczywiście olej po wycieku został uzupełniony ( chyba wciekł cały bo nowego weszło 1.5 L ).Tylko zastanawiam się na przyszłość jak się zorientuję ,że cieknie czy " dowlekę " się do mechanika ? A ta półośka to może całkiem wylecieć z dyfra ? Kurcze w drugą jak mechanik stukną młotkiem to ona też się zaczęła wysuwać . Czy to ustrojstwo jest tam jakoś złapane w tym dyfrze czy tylko tak na "zmiłuj się " się trzyma . ?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2009, 13:09   

Butyński napisał/a:
A czy jazda bez oleju w dyfrze grozi czymś poważnym?

Mozesz troche metal zeszlifowac a w najgorszym wypadku zmielisz mechanizm. :mrgreen:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2009, 22:22   

Kurcze ! Dalej mi się leje z tego dyfra. Jak myślicie zlecić naprawę w zwykłym serwisie , jechać do ASO czy umawiać się z panem specjalistą poleconym na tym forum ( mam do niego kawałek ) . Czy rozbieranie tego dyfra i półosiek jest skomplikowane na tyle , że " ogólnodostępni " mechanicy będą mieć problemy ?Cz poradzą sobie ?Pozdrawiam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2009, 22:25   

butyński napisał/a:
A ta półośka to może całkiem wylecieć z dyfra ?

Opiszę Ci dwa przypadki jakie miałem z wysuwającą się półośką: Polonez->> po przejechaniu około 20 km,zanim się zorientowałem, fioletowa od temperatury felga->>>pękł pierścień,który zakładany jest na gorąco,zabezpieczający półośkę przed wysunięciem Volkswagen ogórek podobny przypadek i dzięki błotnikowi który zachodził na koło nie zgubiłem go (koła) a hamowania to w ogóle nie miałem :-X Nie wiem jak zamocowane są półośki w Miśku ale sprawdź to(może jakąś używkę na szrocie będziesz mógł rozkręcić i luknąć co i jak) lub zmień mechanika.A bez oleju to,tak jak Gene napisał. Pan Leszek DOBRY mechanik. Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2009, 22:43   

Właśnie o Panu Leszku myślałem . Tylko ,że mam do niego 60 km i pewnie muszę samochód zostawić na parę dni bo będą potrzebne części a jeśli rozbieranie dyfra nie jest zbyt skomplikowane wolałbym zrobić u siebie ! Ale jak mi coś sp......dolą . Kurcze już sam nie wiem a za tydzień mam wykupione narty we Włoszech i jak mi się tam coś zrypie to się " pobeczę "
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2009, 23:06   

butyński napisał/a:
Czy to ustrojstwo jest tam jakoś złapane w tym dyfrze czy tylko tak na "zmiłuj się " się trzyma . ?

Na końcu wielowpustu flanszy jest pierścień rozprężny który blokuje się na koronce w mechanizmie różnicowym. Cały pic polega na tym, że ten pierścien jest zbyt małej średnicy i w pewnych warunkach flansza może wysunąć się dyfra.
Żeby pozbyć się tego problemu to są dwa sposby:
-zamówić w ASO zmodyfikowane flansze - drogo
-zamówić w ASO zmodyfikowane pierścienie rozprężne(numer katalogowy 3715A085) i oddać do tokarza flansze żeby poszerzył w nich rowek na pierścień.
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2009, 23:21   

butyński napisał/a:
i jak mi się tam coś zrypie to się " pobeczę


Jadąc w taką trasę to chyba lepiej zaliczyć 60km i być pewnym a i samochód nawet zostawić niż jak to napisałeś potem ...... e tam lepiej aby wyjazd był bezstresowy.Ja mam 100km do Pana Leszka to tak na pocieszenie->> ładne mi pocieszenie :wink: Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2009, 23:38   

butyński, nie ma co beczec-zadzwoń do Leszka i powiedz co jest grane-części przecież są dostępne a i Leszek ma dojścia powiesz że jedziesz na urlop -to może cię przesunie w kolejce-a już napewno po naprawie u Niego na parę piw w Italii Ci kaski zostanie a w ASO to niekoniecznie- łatałem u niego swojego Miśka części z Austrii targał wszystko działa -dozgonnie wdzięczny jestem Leszkowi - pozdrawiam i jego nr tel. 0 501 350 495 :D
_________________

 
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2009, 08:46   

Dzięki ! Faktycznie lepiej zrobić w pewnym miejscu u p. Leszka . Zaraz dzwonię i próbuję się umówić .Pozdrawiam
 
 
pajeroX 
Mitsumaniak


Auto: Mitsu Pajero 3.2 Di-D WAGON
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 56
Skąd: kkk
Wysłany: 12-02-2009, 23:43   


_________________
:D

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.