Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EC5xx] Zawór atmosferyczny
Autor Wiadomość
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 04-04-2008, 21:26   

swinks_UK napisał/a:

Też częstą usterką na życzenie klienta jest stosowanie "otwartego" blow off'a co skutkuje rozwaleniem przepływki i intercoolera. Galant VR4 na tak zbudowany dolot, że musi być "zamknięty" blow off.


wg. mnie kompletna bzdura... co ma blow of do usterek MAF Sensora???? i IC????

Jedyny negatywny wpływ BO W porównaniu DV to to że cześć powietrza zmierzonego przez przepływkę ucieka z dolotu i np. przy odpuszczeniu gazu kiedy robi uszzz zalewa auto. Ale można wystroić tak aby tego nie robiło (nowe mapy) lub zastąpić MAF na MAP( tez nowe mapy)...
Ostatnio zmieniony przez roch_27 05-04-2008, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-04-2008, 23:54   

Tomek, niezupełnie... Standardowe VR4 mają BOV z cyrkulacją zwrotną. Przy założeniu blow off'a (BOV) którego zadaniem jest wielkie pssst (VTA - otwarty obieg), upuszczasz naprawdę sporo powietrza z dolotu i masa powietrza się całkiem poważnie nie zgadza na przepływce. Faktycznie potem silnik "stoi w miejscu" bo go ECU zalewa benzyną, albo z kolei nie dostaje benzyny. Krótko mówiąc, ECU świruje i próbuje skorygować dawki.
Jeśli już mamy mieś duże pssst to dobrze by było założyć jakąś hybrydę, co większość powietrza zostawia obiegu.
Można też obejść ten problem i cieszyć się wielkim psst-bum przez zastosowanie EIC (Electronic Idle Controler) firmy HKS. To cuś oszukuje MAF i ECU. W każdym razie nie trzeba od razu przemapowywać ECU i wymieniać MAFu.
To co napisałem to raczej przestroga dla "szybkich" tuningowców co bez zastanowienia ładują co się da w samochód. Walnięta przepływka jako efekt źle założonego BOV jest faktem... Co do IC to faktycznie może ktoś z CVR4 przesadził... .
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 05-04-2008, 09:16   

wszystko sie zgadza... ale twierdze dalej ze nie ma to wplywu na awaryjnosc MAF sensora...
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2008, 12:35   

z tym otwartym BOV to jest tak ze trzeba sie nauczyc z nim jezdzic. wiadomo jak spuszcze i tu wiadomo ze celowo cisnienie dla takiego psstniecia, to potem swiadomie je najpierw buduje inaczej co tu duzo gadac w instrukcji tych BOV ktore montowalem i uzywalem wszystko bylo napisane. nie da sie miec i tego i tego, cos kosztem czegos. przeplywomierz od BOV sie nie uszkodzi bo to wrecz trudne do wyobrazenia, ktos musial na club vr4 cos przeinaczyc.
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 18-04-2008, 22:20   

dlatego najlepszym rozwiązaniem jest hybryda dostępna juz od około 500zł... wtedy mamy i to i to ;) ...
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2009, 01:07   

koledzy, nie wiem czy to bylo, szybciej bedzie napisac chyba. gdzie mozna kupic BOVa do VRa?
za ile, jaki itd. namiary :)
narazie znalazlem zawias Tein'a SS na jebaju.
maciek
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-02-2009, 01:19   

Masz tutaj chyba najbardziej polecaną hybrydę do VR4 na forum Club VR4:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...:MEWA:IT&ih=017

Praktycznie żadnych przeróbek.

Poza tym szukajka na eBayu. Hm... jeszcze HKS SSQV do Legnum/Evo, ale za to masz jakieś przeróbki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2009, 02:58   

no na ebayu wpisalem "bov galant vr4" "hks galant vr4" albo samo vr4. dzieki wielkie.
a jeszcze zapytam, podobno seryjny bov z obiegiem wewnetrznym jest lepszy bo cisnienie nie idzie w kosmos i sa mniejsze straty. w skrocie, wydam tysiaka na *pssst* a performance sie pogorszy? :)

[ Dodano: 04-02-2009, 03:33 ]
a, co myslisz o zawiasie tein'a SS? oraz.. jaki profil gumy na felge 18 zeby mialo co pracowac. a moze 17 cali? juz abstachujac od stanu naszych drog :)
jeszcze sie mialem zapytac o przyrost spodziewany po zrobieniu dolotu (linki, ceny, czyj) i wydechu.
z ECU podobno 300 pare da rade.
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-02-2009, 09:13   

nabassu napisał/a:
wydam tysiaka na *pssst* a performance sie pogorszy?


dokładnie tak - może nie do końca performens się zmniejszy, co zwiększy (i tak niemałe) zużycie paliwa, będzie przelewał benzynę po zrobieniu pssst i kopcił na czarno - a jeszcze może sobie zgasnąć od przelania......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 04-02-2009, 09:58   

co do bov forge to jest najlepsze rozwiazanie jesli chcesz pssstttt.... jednak jakosc jego wykonania pozostawia wiele do zyczenia... mam takiego i jest on nie za bardzo szczelny... trzeba sie przy nim pobawic co by uszczelnic... ogolnie gra nie warta zabawy... miałem tez 100% atmosferyczny i jak pisze bartek autko przygasa...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-02-2009, 10:20   

Oczywiście jest rada, żeby zamontować atmosferycznego BOVa, ale nie z przepływomierzem - trzeba zrobić konwersję przepływki na czujnik ciśnienia w kolektorze - są gotowe rozwiązania MAF-to-MAP sensor converter (wymaga wystrojenia), ale jedynym skutecznym jest wymiana seryjnej elektroniki.... (wtedy pssst kosztuje nie 1000 a 10000 zł a daje dokładnie tyle samo performensu co seryjny DV, trochę więcej lansu)

Pytanie czy brandzlowanie się psssst'em jest tyle warte ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 04-02-2009, 12:51   

10 000 PLN za pssst, nie lepiej podłączyć butlę z gazem pod gaz i na puszczenie gazu upuścić go trochę? :)
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2009, 13:05   

najlepiej jakby NOS spomiedzy skrzeli w masce wylatywal :)
no kurka, takem czul z tym bovem.. bajer fajny, ale czy warto?
moze przy wiekszym doladowaniu?
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-02-2009, 13:12   

seir dobrze gada..... elektrozawór, rurki itp max 100 zł, potem 1.6 m3 CO2 kosztuje 20 zł - wystarczy na kilkaset porządnych pssst - a dysze można umieścić tak,żeby było widać wydobywający się gaz np w grillu, a butla duża nie jest.....

:mrgreen:

nabassu napisał/a:
moze przy wiekszym doladowaniu?


doładowanie nie gra roli - może mieć jedynie znaczenie wydajność turbin (przy zbyt dużej w stosunku do pojemności układu ciśnienie wrócone przed turbiny może spowodować problemy z filtrem powietrza)....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-02-2009, 13:20   

Dokładnie, z tego co czytam na forum, to posiadacze HKS SSQV i tak kończą z konwersją MAF i potem mapowaniem ECU.
W sumie koszt ogromny za posiadanie psssst, w dodatku nie zyskując poza pierdem. Znam lepsze sposoby na wydanie pieniędzy :wink:

Co do 18" kół...
W tej chwili mam założone koła od Nissana 350z z oponami Falken 225/40.
Inny (większy) profil trze z tyłu o zawieche przy gwałtowniejszych manewrach. Jeśli porównać komfort ze standardem, to czuć bardziej na kierownicy każdą nierówność drogi. Hm... to raczej wizualny upgrade by wypełnić olbrzymią przestrzeń nadkoli nż poprwawa właściwości jezdnych.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.