Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] bez katalizatora
Autor Wiadomość
laki-14 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8gdi 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 46
Skąd: kochanowice
Wysłany: 09-02-2009, 16:22   [Cari 1.8 GDI] bez katalizatora

witam misie, mam pytanko czy gdi bez katalizatora lepiej chodzi, ponieważ myśle nad tym, ale chce najpierw poznać waszą opinie, porade, licze również ze po usunięciu kata. rozwiążą się dolegliwosći mojej cari. :lol: :lol: , czy nawet poprawią sie jej osiągi pozdr.
Ostatnio zmieniony przez glina 29-09-2014, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-02-2009, 17:15   

Jeżeli Twój katalizator nadaje się na szmelc, to napewno zwiększą się osiągi. Ale napewno nie będzie iśc lepiej jak z nowym katalizatorem.

A po drugie jeśli go wytniesz to możesz pożegnać się z normalnym przeglądem. Brak kata=brak przeglądu.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Cezar 
Mitsumaniak
Veni, Vidi, Vici


Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 7812
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-02-2009, 17:20   

laki-14 napisał/a:
licze również ze po usunięciu kata. rozwiążą się dolegliwosći mojej cari.

No to uwazaj abys sie nie przeliczyl 8)
Ja bym w GDI katalizatora nie ruszal.

docencik87 napisał/a:
Brak kata=brak przeglądu.

bywa i tak:
Brak kata=przeglad :wink:
_________________
Mitsubishi Carisma '99 GDI EXE 18.07.2005 - 20.07.2013 :cry:
Mitsubishi Colt '93 1.6 GLXi 03.05.2008 - 19.05.2009
Mitsubishi Galant '98 2.0 SportEdition 13.06.2009 - 01.09.2015
Daewoo Matiz '00 22.07.2013 - 11.11.2016
Ford Focus '99 13.10.2015 - 05.06.2019
Ford Mondeo Panther Black Titanium X 17.05.2019 - ...
Polski Fiat 125p '80 1.5 12.1980 - ...

______________EA5A & EA2A
 
 
 
kenoip
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2009, 17:59   

Hehe

Katy na złomie staniały ....... więc po co go wywalać ???

Może tak usunąć problem a nie katalizator ?????

Ogólnie - wycięcie katalizatora w GDI=WIELKIE kłopoty .......

pozdrawiam
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-02-2009, 19:28   

Cytat:
Brak kata=przeglad :wink:


Znam przypadki, że nawet:
Brak samochodu=przegląd.

Wszystko można, ale zgodnie z literą prawa nie można :D
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-02-2009, 19:32   

przy dwóch sondach lambda w GDI brak kata= błąd ECU = zwiększone spalanie = kasowanie w serwisie = -+/- 100 PLN
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
laki-14 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8gdi 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 46
Skąd: kochanowice
Wysłany: 09-02-2009, 19:39   

a właśnie panowie, w gdi jest jedna sonda lambda czy dwie? :?:
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2009, 19:42   

Po 2000 są dwie, jedna przed, druga za katalizatorem. Przed liftem jest jedna. Jak ktoś pisał na forum, wersja 2 lambdowa posiada o 3 KM mniej.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 09-02-2009, 22:43   

Kwestia jest taka, jesli ogolnie brak kata nie pogorszy osiagow, to ja bym wywalil. Poprostu przebil odpowiedniej srednicy rure przez kata. Sonda przeciez jest przed katem, wiec jako tako bledow nie bedzie wylapywac. Chodzi o to zeby obudowa kata zostala, a w srodku przelotka z rury. Na przegladach malo kto sprawdza jakosc spalin, no chyba ze fest smierdzi to wtedy moga podejzliwie sprawdzic. Uzywany kat? Sory, ale jaki ma sens przechodzenia z zatkanego kata, na prawie ze zatkany? No chyba ze nowy, ale namiarow na nowe katy do Carismy nie spotkalem, a pozatym ceny niechcialbym widziec. Co prawde GDI jest zabardzo naszpikowany elektornika i czylu na drobne zmiany w ukl. dolotowo - wydechowym. Wiec brak kata na 99% bedzie robil problemy dla kompa.
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 10-02-2009, 20:02   

Panowie nie ma różnicy ten model ma jedną sonde przed katalizatorem.Ja mam strumienice wizualnie jak katalizator przeglądy przechodzi bez problemu :lol: .Po wymianie nie mam żadnego problemu z ECU zrobiłem ponad 20000 i nic :mrgreen: a to kosztowało mnie 100 zł strumienica 60 zł a za starego kata dali mi 2stówki :badgrin: http://moto.allegro.pl/it...ja_skoczow.html
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 11-02-2009, 18:03   

maniak30 napisał/a:
a mam strumienice wizualnie jak katalizator przeglądy przechodzi bez problemu :lol: .Po wymianie nie mam żadnego problemu z ECU

Tak jak kolega pisze też wywaliłem kata 3mc temu i nic się nie dzieje, mam strumienice o średnicy kata i lata, spalanie jakie było takie jest-mankament to wali mu z rury :mrgreen:

[ Dodano: 11-02-2009, 18:04 ]
kenoip napisał/a:
Ogólnie - wycięcie katalizatora w GDI=WIELKIE kłopoty ...

Co masz na myśli :?:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 11-02-2009, 21:03   

U mnie wyciagniecie kata jest rownoznaczne z nie przejsciem przegladu, niestety u mnie sprawdzaja spaliny bardzo dokladnie
_________________

 
 
Jakub32423 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Radlin
Wysłany: 28-07-2009, 19:24   

Witam
Dziś dowiedzialem sie ze katalizator do Cari kosztuje 350 zl, a to troche za duzo. Postanowilem że go usune, tylko co wstawic zamiast niego?. Gosciu proponowal mi przejsciowke z lanosa za 80 zl tylko czy bedzie pasowac? czeo wy uzywaliscie?
Licze na odp
Pozdro!
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2009, 20:37   

Chooper napisał/a:
przy dwóch sondach lambda w GDI brak kata= błąd ECU = zwiększone spalanie = kasowanie w serwisie = -+/- 100 PLN
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 28-07-2009, 21:19   

kenoip napisał/a:
Ogólnie - wycięcie katalizatora w GDI=WIELKIE kłopoty .......


Mam przedliftingowe GDI. Przy okazji wymiany łącznika elastycznego wymontowaliśmy katalizator i okazało się że jest już zdrowo nabity.
Tak więc został wypróżniony z całej ceramiki i waty i wmontowany na miejsce jako pusta puszka.

Spalanie bez zmian, jeździ bez zmian, tylko głośniej brzęczy na wyższych obrotach.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.