co o tym myslicie mega wypas chip za 10 zl |
Autor |
Wiadomość |
guzer
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 124 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:02
|
|
|
Znowu....Kiedy skończą się cziprezystory na allegro??
Kiedy ludzie przestaną się tym interesować???? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:02
|
|
|
Nie wierz w cuda - nie ma nic mega za 10 zł . |
_________________
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:06
|
|
|
Mega spalanie daje na pewno |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:09
|
|
|
bmw 316 i golf
do tego niemiecka technologia do japońskiego samochodu ? |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Feeder
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse GT Spider
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:16
|
|
|
guzer napisał/a: | http://moto.allegro.pl/it...pse_galant.html |
Kolejny, który szuka jakiegoś jelenia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:51
|
|
|
To ile kosztuja takie chipy i jakie sa minusy? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
pawliku
Forumowicz Mitasubishi :D

Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 3165 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-02-2009, 20:46
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | To ile kosztuja takie chipy i jakie sa minusy? | tylko nie pisz że się na to połakomiłeś no jest wielkie wciskanie KITU ludziom co myślą że napewno przybędzie im te 47km. żeby tyle przybyło to trzeba trochę wydac na profesjonalne zamontowanie i porządny chip a nie jakieś "MADE IN POLAND W PRZY DOMOWYM GARAŻU" |
_________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek |
|
|
|
 |
guzer
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 124 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-02-2009, 23:03
|
|
|
to jest zwykly rezystor za 20 gr ktory kupisz w sklepie elektronicznym, zmienia od rzeczywiscie mieszanke przez co w niewielkim stopniu moze zwiekszyc "osiagi" ale przez co szybciej do awari silnika |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 25-02-2009, 00:45
|
|
|
do awarii silnika może nie, ale większe zużycie paliwa i niszczenie katalizatora powinno być wliczone w koszty.
Bo o ile dobrze myśle, to oszukuje on ECU że niby silnik zimny czy coś takiego, żeby podawał większą ilośc benzyny?
Fajne wyniki byłyby na analizie spalin, bo podwyższona Emisja HC (węglowodorów) pewna jak lokata |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-02-2009, 01:45
|
|
|
pawliku napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
To ile kosztuja takie chipy i jakie sa minusy?
tylko nie pisz że się na to połakomiłeś no jest wielkie wciskanie KITU ludziom co myślą że napewno przybędzie im te 47km. żeby tyle przybyło to trzeba trochę wydac na profesjonalne zamontowanie i porządny chip a nie jakieś "MADE IN POLAND W PRZY DOMOWYM GARAŻU" |
nie ja wogóle bym nie zamontowął chipa nawet prawdziwego..... tj własciwego. Szkoda mi silnika by było
Pytam z czystej rosomaczej ciekawosci... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 25-02-2009, 02:57
|
|
|
CHIP-Tuning polega głównie na usunięciu blokady nałozonej przez producenta. Galant VR-4 ma taką blokadę do 280km wynikającą z prawa - pojazdy o większej mocy nie mogłyby być dopuszczone w ruchu miejskim w Japonii. Są też inne powody ograniczeń np. Ford Mustang Shelby GT ma ograniczenie z racji narażenia silnika na wysokie przeciążenia.
Cały proces przypomina flashowanie BIOSu płyty głównej. Najnowsze oprogramowanie lub oprogramowanie złamane (przerobione z usunięciem zabezpieczeń) zapisuje się na chip'ie komputera samochodu. To ma sens gdy producent faktycznie ogranicza moc komputerowo.
w tym przypadku można zwiększyć różne parametry, które oprogramowanie ma wpisane na stałe. Nie grzebałem nigdy w oprogramowaniu samochodów, ale bardzo prawdopodobne jest to, że chip przechowuje dane o podawaniu mieszanki i reakcji na awarie przez co można zmienić dopuszczalne spalanie lub podać więcej mieszanki co może być ryzykowne - konstruktorzy mogli założyć wartości maksymalne i przekroczenie ich może mieć nietypowe skutki.
Ogólnie znając się na tym, można znaleźć w chip'ie dużo ciekawych informacji, gdyby ktoś tylko ułatwił wrzucanie/zgrywanie oprogramowania z chip'a na np. dysk twardy i odczyt przez GUI (interfejs zamieniający mało czytelne znaki w np. tabelkę z informacjami) z możliwością zmian to chętnie pobawiłbym się tym
[ Dodano: 25-02-2009, 03:00 ]
rosomak1983 napisał/a: | ja wogóle bym nie zamontowął chipa nawet prawdziwego..... tj własciwego. Szkoda mi silnika by było |
Każdy ma taki chip, to część komputera. W przypadku amatorów wymienia się cały komputer z tym chip'em na taki, który był modyfikowany, natomiast profesjonaliści podłączają się pod komputer i ze swojego komputera wrzucają swoje parametry. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-02-2009, 21:50
|
|
|
http://www.mchtr.com/chiptuning.php nie chciałem pisac własnymi słowami.
Zmiana map paliwa to podstawa przy tuningu.
Prawie każda modyfikacje mechaniczna w silnik, powinno sie zestroić dla samego bezpieczenstwa. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-02-2009, 22:51
|
|
|
seir napisał/a: | konstruktorzy mogli założyć wartości maksymalne i przekroczenie ich może mieć nietypowe skutki. |
Konstruktorzy założyli bezpieczne parametry tak aby nawet przy gorzej spasowanych silnikach wytrzymały długie kilometry, w silnikach Turbo jest też założenie że turbina ulega pogorszeniu więc jest zapas na podbicie tego. Silnik mają tez ograniczenia odnośnie emisji spalin. Do tego dochodzą takie małe szczegóły jak smarowanie panewek przy niskich obrotach (kiedy ciśnienie jest małe oleju i większy moment zrywa film olejowy dlatego często w dieslach moment agresywnie narasta przy większym ciśnieniu oleju mógł by być wcześniej ten moment ale większe ciśnienie to większe opory na pompie itd itp.) no i parę jeszcze innych dziwnych założeń.
Krzychu |
|
|
|
 |
|