[Cari 1.8 GDI] Prosze o pomoc i wyrozumiałosc.walcze 1,5roku |
Autor |
Wiadomość |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:07 [Cari 1.8 GDI] Prosze o pomoc i wyrozumiałosc.walcze 1,5roku
|
|
|
Przede wszystkim witam wszystkich posiadaczy Cari i proszę o pomoc .Walcze z obrotami w mojej Cari od 1,5 roku i nie znalazłem jak dotąd przyczyny,czytałem kazdy wątek na forum 1000 razy szedłem za radami forumowiczów i nadal nic .a teraz konkrety otóż po nagrzaniu się silnika obroty znacznie spadaja tz.pod cieńką kreske ,trzęsie silnikiem ,prawie gasnie ,najczęsciej dzieje się to po włączeniu jakiegoś urządzenia elektrycznego i tak bez odbiorników mam ok. 800obr.załaczam światła mam 600 nawiew- cieńka kreska, tylna szyba -prawie gasnie.zaznaczam że na zimnym silniku są małe wahania ale ledwo widoczne dopiero po dobrym nagrzaniu masakra,czasami potrafi trzymac obroty na ciepłym ale to jest rzadkosc.tak jakby nie chcial krokowiec ich podbić ,ale jak załanczam klime to podbija na 800,ale po jakimś czasie też spadają pod kreske.staram się jeżdzic z jak najmniejszą ilością odbiorników ale wystarczą swiatła i spadek obr.nawet jak hamuje na światłach to spadają obr.i światła przygasają.A teraz co zrobiłem żeby temu zapobiec:czyszczenie przepustnicy w serwisie NIC ,czyszczenie przepustnicy prywatnie tz. ja NIC,wymiana uszczelki pod nią NIC,uczenie obr .NIC,reset kompa NIC,wszystko oczywiscie zgodnie z waszymi opisami,ide dalej i tak :wymiana pompy wysokiego cisnienia NIC,droga impreza zresztą,wymiana alternatora NIC ,czyszczenie pompy niskiego ciśnienia NIC,wymiana czujników temperatury 2 szt.na termostacie i w bloku silnika NIC oczywiscie wymiana swieczek ,oleju, filtra powietrza ,oleju,zapomnialem dodać ze byłem na MUT2 w serwisie i brak błedów niestety mecenas z serwisu nie potrafił dojsc o co biega zreszta wygladało jakby pierwszy raz widział GDI nie wiedział nawet jakie parametry powinna mieć sonda lambda dzwonilł do kolegi po porade ,zaznaczam że serwis Mitsubishi ,jak tak ma wygladac serwis ASO no to rece opadają.aha sonde lambde też wymienilem .po tych wszystkich zabiegach bardzo nieznaczna poprawa tz. nie gasnie ale jak włącze swiatła nawiew to spadaja na cienka kreske tj.na 500 obr. |
|
|
|
 |
Mucha
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 66 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:47
|
|
|
Ja mam właśnie to samo
w środę oddaje miśka do mechanika
jak pomoże to napisze co zrobił. |
_________________ Sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę :]
 |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:59
|
|
|
spróbuj od początku nauczyć Cari obrotów
w tym temacie m.in. masz to opisane http://forum.mitsumaniaki...gulacja+obrotow
do tego wyczyść przepustnice powinno pomóc |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:10
|
|
|
Uczyłem obrotów na wszystkie sposoby ,zresztą w serwisie tez to robili i dopóki sie nie zagrzeje jest wszystko w miare dobrze,przepustnica swieci sie jak lustro sam czysciłem po serwisie bo okazało sie ze czyscili bez wykrecania,nie mam już sił do tego auta ,już pare tysiecy wsadziłem a obroty jak spadały tak spadaja . |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:33
|
|
|
Najlepszą sprawą była by podmiana z innej Cari bez kupowania trzech rzeczy ale po kolei i jak nie pomaga to z powrotem starą część:
1. Przepływki
2. Przepustnicy z krokowcem
3. Kompa |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:36
|
|
|
Panowie jakies sugestie ,co jeszcze moge sprawdzic lub wymienic . |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:40
|
|
|
Podobnie jak Student, pomyślałem o przepływomierzu. Spróbuj go podmienić z kimś, kto ma GDI (i ten sam nr przepływki). Być może tędy droga. Lepiej tak, niż kupować. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:43
|
|
|
Czy takie usterki jak przeplywka , krokowy czy komp nie powinny wyjść na MUT 2 w serwisie,po wpieciu pod kompa w ASO brak błędów,czarna magia,czy ew.ktoś z z krakowa lub okolic byłby w stanie podmienić ze mną wyżej wymienione elementy ,byłbym wdzieczny .oczywiscie nie za darmo. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:50
|
|
|
Z tym uczeniem obrotów w GDI to lipa. Nigdy tego nie robiłem i zawsze sam się ustawił. Może jest to konieczne w innych silnikach w Carismie, ale nie w GDI, pisał o tym z resztą Bartek. Jak jest wszystko sprawne to się sam nauczy. To co mi przychodzi do głowy to regulator napięcia, ale wymieniałeś alternator więc powinno było pomóc. Podjedź do jakiegoś dobrego, sprawdzonego ASO gdzie ludzie wiedzą co czytać z MUTa i jakie powinny być wartości. Coś musi pokazać. |
|
|
|
 |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-03-2009, 05:57
|
|
|
Czy inne serwisy oprócz Mitsubishi posiadają MUTa???? pamiętam że byłem dwa razy w warsztatach specjalizujących sie w odczytywaniu błędów z kompa i za nic w świecie nie mogli się połączyć z moją cari, dopiero ASO Mitsubishi miało MUTa ,ale tak jak mówiłem wczaśniej zero błedów a panowie z serwisu nie potrafili odczytać paramertów tz. z odczytaniem nie było problemu tylko że nie potrafili stwierdzic czy są poprawne ,na nieszczęście w Krakowie są tylko dwa serwisy Mitsu ,ale to ta sama firma.wiec nie wiem czy jest sens do nich jechac po raz kolejny. |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 16-03-2009, 09:43
|
|
|
mały 55, spróbuj jeszcze raz, ostatni:
1.Odłącz klemę "minus" na ok.5-10 min.
2.Podłącz klemę.
3.Uruchom silnik bez włączania żadnych innych odbiorników prądu(bez ruszania czegokolwiek) i niech pracuje ok. 10-15 min.
4.Po tym czasie włącz wszystkie jakie masz dodatkowe odbiorniki prądu (światła, dmuchawa na max.,klima, radio...) i niech tak popyrka kolejne 10-15 min.
5.Wyłącz silnik i wyjmij kluczyk ze stacyjki.
6.Włącz ponownie po chwili silnik i naucz ECU poprawnych ustawień szyb.
Wyłącz silnik.
To nic nie kosztuje a jak i tym razem nie pomoże to wtedy już tylko dobre ASO. |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 16-03-2009, 16:32
|
|
|
szczerze jak jest wszystko sprawne nie trzeba auta uczyc obrotow. Ja zanim trafilem na to forum nie wiedzialem ze trzeba auto uczyc obrotow i zdazalo mi sie czesto odlaczac klemy bo mialem problem z immo. Po ponownym podlaczeniu klem jechalem od razu. Nie zauwazylem problemow z obrotami ani ze spalaniem. Wszystko bylo ok.
A wiec widocznie cos musi byc nie tak skoro tak sie dzieje bo mam taki sam problem a narazie nie moge pojechac na kompa aby go dokladnie sprawdzic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mały 55
Forumowicz
Auto: LANCER GTS ,2008 cvt.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-03-2009, 17:28
|
|
|
Uczyłem go tym sposobem już kilka razy i nic ,chwilowo są dobre ale jak przejade kilka kilometrów i dobrze się nagrzeje obroty lecą w dół,wyłącze nawiew ida do góry, wyłącze swiatla obroty jak w książce . |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2009, 17:35
|
|
|
To czy to nie samo ECU jest winne? Nie wiem z czego się składa i jak wygląda, ale proponuję i to podpiąć od czyjejś Cari. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 16-03-2009, 17:47
|
|
|
Ja wiem ze w swojej musze sporo powymieniac i tego nie zrobilem i stad te problemy ale Ty widze ze wymieniles wiekszosc waznych rzeczy. Jak juz cos z tym zdzialam i z owocnym skutkiem dam znac |
_________________
 |
|
|
|
 |
|