Zamknięty przez: Kmer 16-10-2009, 18:57 |
Galant z anglii? |
Autor |
Wiadomość |
nastarinho
Nowy Forumowicz
Auto: szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 23-03-2009, 22:11 Galant z anglii?
|
|
|
Witam,
Zakochany w tym aucie, uparcie dążę do jego kupna. Niestety ( dla mnie ) w chwili obecnej posiadamy tylko 12tys. zł ( żeby nie było ). Czy auto będzie miało kierownicę po prawej, czy lewej stronie, jest mi to w sumie obojętne, lecz nie dla polskiego prawa...
Z tego co obiło mnie się o uszy, to miała być możliwość rejestracji takiego auta ( nie wiem niestety od kiedy ). Orientował się ktoś w tej sprawie?
Wie ktoś, coś na ten temat?
Jeśli już nie można, to ... czy tzw. przekładki są dobrym rozwiązaniem na tańszego galka?
Wiem, że jeśli chce się auto kupić dobre, to trzebaby włożyć więcej pieniążków, ale pytam o różne rozwiązania.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
PS. Piszę tego posta/temat, głównie dlatego, że znalazłem takie ogłoszenie
anglik |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-03-2009, 00:13
|
|
|
Hm...
Było już o tym Galancie na forum...
Mi osobiście nie pasi ten Galant. Z prostego powodu > nie był NIGDY w Japonii i jest najzwyczajniejszym Galantem 2.6V6 z UK. Oto dlaczego:
1. Galanty/Legnum (nie tylko VR4 ale też różne ST, VR-G i inne, których już trochę jeździ w Anglii) mają specyficzne nalepki eksploatacyjne, których ja tam nie widzę. A szczególnie mu brak nalepek serwisowych recalla na tylnej szybie, które dość powszechnie występują, np.:
Uwierzyłbyś, że komuś się chciało nurkować w komorze silnika i wszędzie w aucie i usuwać nalepki serwisowe?
2. Owszem, silniki w autach w JP miały inne moce niż te oferowane na EU/UK. Wiązało się to z innym mapowaniem ECU. I tak: silnik 1.8GDI (znany z Cari) miał 150KM, silnik 2.4GDI miał 165KM. Jednak wersje z silnikami 2.0 i 2.5V6 były bodajże nie zmienione. Jedynym silnikiem w Galancie ocierającym się o wymienione 190KM był silnik 2.0V6 MIVEC z 200KM.
Ponadto, wątpie by ciepłe powietrze w stożku pomagało w zwiększeniu mocy
Tyle mojej opinii o pochodzeniu i mocy silnika.
[ Dodano: 23-03-2009, 23:22 ]
Znalazłem!!!
Było tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31853 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 08:25
|
|
|
nastarinho napisał/a: | Z tego co obiło mnie się o uszy, to miała być możliwość rejestracji takiego auta ( nie wiem niestety od kiedy ). Orientował się ktoś w tej sprawie? |
jest sprawy w trybunale (tym co nakazal RP zwrot akcyzy) o dyskriminacje przy rejestrowaniu aut z UE do ktorej nalezy UK i trzeba poczekac na wyrok.
narazie brak mozliwosci rejestracji takich aut (oprocz zabytkow). |
|
|
|
 |
kudlatygosc
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Voyager
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2008 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2009, 08:35 hmm
|
|
|
Na samym dole linka który podał Swinks jest adnotacja że już był wystawiany i zostal sprzedany w Styczniu b.r.
Ciekawe czemu gosc odsprzedaje auto już po dwóch miesiącach. |
|
|
|
 |
herson [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 09:06
|
|
|
nastarinho zadam Ci tylko jedno pytanie. Czy zakładając, że będzie możliwość rejestrowania takich aut, pomyslałeś o tym, jak będziesz wyprzedzał na drodze jednopasmowej? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-03-2009, 09:08
|
|
|
Ja mam nadzieje, że nie będzie można takich aut rejestrować a jeśli tak to pewnie wprowadzą zaostrzenia w ubezpieczeniu, które będzie kilkukrotnie wyższe niż na normalne auto. Ja nie wyobrażam sobie aby ludzie zaczeli masowo jeździć anglikami. Będzie cała masa wypadków drogowych podczas wyprzedzania... |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 09:29
|
|
|
a ja mam nadzieje ze bedzie mozna rejestrowac tak jak w kazdym europejskim kraju,
sam jezdzilem po polsce ponad dwa tygodnie autem rhd i nie bylo tak strasznie,
temat adekwatny do zakazu jazdy aut w ciemnych kolorach, ze slabymi silnikami, itd. itd. |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-03-2009, 10:42
|
|
|
arturro napisał/a: | temat adekwatny do zakazu jazdy aut w ciemnych kolorach, ze slabymi silnikami, itd. itd. |
Bzdura!
Anglikiem musisz się przy wyprzedzaniu wychylić całym aby zobaczyć czy coś nie jedzie, może się to skończyć dzwonem. Normalnym europejskim autem prawie nie musisz się wychylać aby ocenić sytuację na drodze. Ciekawe czemu w anglii ubezpieczenie auta z reszty europy jest zaporowo drogie? Właśnie po to aby nie dochodziło do tego typu kolizji...Możecie się ze mną nie zgadzać ale ja bym nie chciał aby jakiś baran w angliku zderzył się kiedyś ze mną czołowo bo chciał zaoszczędzić na zakupie auta z kierniąpo prawidłowej stronie. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-03-2009, 11:54
|
|
|
Od tego momentu toleruję tylko dyskusję na temat Galanta.
Dyskusję o wadach i zaletach samochodów z kierą po innej stronie proszę przenieść na Forum Ogólne!
...choć mnie świeżbi ręka by ci odpisać viader... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 12:39
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | ...choć mnie świeżbi ręka by ci odpisać viader... |
mi tez, |
|
|
|
 |
nastarinho
Nowy Forumowicz
Auto: szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24-03-2009, 15:22
|
|
|
Tak zastanawiałem się jakby to było jeździć samochodem rhd, i w sumie, nie wiem dlaczego miałoby być tak strasznie? Oczywiście jeśli ktoś nie ma zamiaru jeździć jak pirat drogowy.
Dziękuję za odpowiedź w sprawie możliwości rejestracji auta rhd.
A co do galka, swój zakup planuję na przełom maja/czerwca, do tego czasu napewno będę miał ze 2tysiące więcej:) Jednocześnie szukam pracy, aby odłożyć jak najwięcej pieniędzy. Przez ten czas chce znaleźć odpowiedni dla siebie samochód.
Jakby ktoś w tym czasie widział, albo sprzedawał galka ( najlepiej 2.5 V6 sedan ) to proszę o informacje.
Aha, zapomniałbym. Orientuje się ktoś może ile obecnie kosztują opłaty i rejestracja galka 2.5 v6 rocznik 98/00 ( na mlodszego to raczej nie będzie stać ).
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 17:10
|
|
|
nastarinho napisał/a: | Aha, zapomniałbym. Orientuje się ktoś może ile obecnie kosztują opłaty.... |
http://autokalkulator.pl/ |
|
|
|
 |
nastarinho
Nowy Forumowicz
Auto: szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24-03-2009, 21:39
|
|
|
Dzięki wielkie za link. Troszkę się płaci za 2.5l silnik.
Nie chciałem pisać posta pod postem.
Znalazłem takiego galka ( link poniżej ), co o nim sądzicie?
Galek |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 09:15
|
|
|
Ja Ci proponuje zacząć szukać auta jak już uzbierasz pieniądze. Jak szukałem eclipsa to się ciągle wkurzałem, że uciekają mi ładne sztuki a ja jeszcze nie mam gotówki. Jak uzbierałem to oczywiście już tak ładnych sztuk nie było...Ja bym polował na jakieś auto od klubowicza, warto się wtedy nawet zapożyczyć i mieć ładną sztukę. Choć tu też trzeba być ostrożnym, ja kupiłem swojego właśnie od klubowicza a stan auta podczas zakupu wiele się różnił od tego z opisu...Nie napalaj się, że znalazłeś sztukę za pieniądze, które już masz bo to może być potem bardzo kosztowne. |
|
|
|
 |
nastarinho
Nowy Forumowicz
Auto: szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 25-03-2009, 14:16
|
|
|
viader, dzięki za rady. Co do szukania odpowiedniego galka, to zacząłem już z rok temu, ale sytuacja finansowa drastycznie się pogorszyła. Teraz, gdy jest już trochę lepiej, znów mogę myśleć o kupnie tego, jakże pięknego auta
Co do cen aut, nie zawsze auto za mniejsze pieniądze musi być gorsze od tego, które kosztuje z tysiąc czy kilka więcej. Takie jest moje zdanie:D
Dzięki raz jeszcze za wszystko |
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" Colin McRae
Szukam galant'a 97-02 propozycje na prv. Benzyna, sedan, najlepiej 2.5l V6. |
|
|
|
 |
|