 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
fasterfast [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2006, 23:32 Wolne obroty
|
|
|
witam,
chce poruszyc jeszcze raz problem wolnych obrotow w carismie GDI - cala ta sytuacja doprowadza mnie do szalu
dodam i z wyczyscilem przepustnice ( 2 razy), dolot (dzisiaj), zawor recylkulacji spalin, wymienione swiece
efekt jest taki ze w moim odczuciu sa za niskie obroty na jalowym, wg komputera wchaja sie one w granicach 620-800 obrotow, kiedy sa w granicach 800 ( tylko przez chwile) silnik pracuje rowno, kiedy spadna na 620-650 juz zaczyna trzasc silnikiem, obroty spadaja kiedy wlacze swiatla, kiedy zalaczy sie wiatrak, a nawet wtedy kiedy wlacze dmuchawe (spadaja bardzo nieznacznie), podnosza sie kiedy chodzi klima
teraz mam pytanie gdzie szukac tego przyczyny, czy predkosc na jalowym sie reguluje wogole - jak?kompem czy recznie? z moich obserwacji wynika ze najlepiej chodzi samochod kiedy ma 800 obr
druga rzecz jak jest z resetem komputera?
zdjalem klemy, zalozylem odpalam - wskakuje na 800 obr, chodzi ladnie, wlacza sie wiatrak, obroty wskakuja tak na 1500 obr i tak moze chodzic nawet godzine wogole nie spadaja, zniecierpliwiony wylaczam stacyjke, odpalam ponownie obroty skacza na 800 i doslownie za chwile spadaja na te nieszczesne 600/650 i znow trzesie
wogole nie rozumie co sie z tymi obrootami dzieje, jakies sugestie, pomyslmy cos razem bo mnie krew zaleje |
|
|
|
 |
gutier [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2006, 09:15
|
|
|
He, he Mam dosłownie to samo od początku (zakupu) przepustnica cos tam dala, wymiana filterków , sprawdzenie plastrów miodu i przepływki, zakup świec 80pln/szt. jeżdzenie na najlepszych paliwach (shell v-power i statoil bezsiarkowa). objawy powiem ze nieco mniejsze po tych zabiegach ale z rzadka 'potrząsa'. To że spadają obroty na momencik nieznacznie jak coś włączysz to akurat normalne, tylko to trzęsienie nie jest normalne, a zdarza się to wtedy gdy spadną z 800 na okolo 650 na m/w 5 sec. U mnie to się zdarza najczęściej na zimnym silniku kiedy przerzucam na luz (najczesciej jak wycofywuje z garażu).
Moim skromnym zdaniem jest to wada konstrukcyjna Cari. Teżmiałem bzika na punkcie jej usunięcia ale nie jest znowu tak uciążliwa, podchodzę do tego pragmatycznie.
NEXT TARGETS:
-krokowiec od wolnych obrotów,
-wyczyszczenie wtryskiwaczy
pozdrawiam i życze dużo zimnej krwi
[ Dodano: 11-07-2006, 12:10 ]
aha, z mojego doświadczenia wynika , że przy tej przypadłości restart nic nie pomaga, obroty na sztywno można poregulować śrubą na przepustnicy (jest tu nawet gdzies zdjęcie z opisami). Ale to nie o to chodzi w tym przypadku, bo bedziesz wtedy miał cały czas powiedzmy 1000 a bedą spadać do 800. Zbyt duze obroty tez nie są ok. Zwiększysz tylko składową stałą, a tu trzeba wyeliminować ów spadek bezsensowny. Ja myślę że można by zaktualizować oprogramowanie kompa. Ale coraz częściej myślę że może to być sprawa czujnika położenia wału- IPS chyba. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 11-07-2006, 14:01
|
|
|
NIe jest to wada konstrukcyjna bo była by we wszystkich.
A teraz sedno: wczoraj mi się nudziło no to umyłem samochód, ale żeby było fajniej to patrzę troszkę ten silnik brudny to go troszkę umyję. Jak zawsze gąbeczka pianka i nnne duperele potem lekko wodą i co ...
Dzisiaj pod pracą parkuję a te obroty jakieś dziwne 650, przygazówka i dalej 650 no to tera ja też mam z niskie ale zobaczymy po pracy czy wszystko wyschło, a po myciu pojawił mi się termometr ale miał dziwne wskazanie :
- E(stopni)C nie wiem jak wstawić stopnie więc piszę
Ale dzisiaj rano już nie miałem termometru. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Bosman70 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2006, 17:43
|
|
|
Hm. obroty to rzecz która cały czas mi sie nie podobała ale mój mechanik stwierdził że sa Ok więc tak jezdziłem do czasu jak ostatnio na wolnych obrotach spadał mi do zera i gasł, po diagnozie mechanik wymienił mi jakis tam przewód podcisnienia bo był sparciały i brał lewe powietrze poprawiło sie aczkolwiek to nie jest jeszce to co powinno bo jak pojeżdże z godzinke to zaczyna szaleć obroty znowu spadaja do 400 ale chodzi równo |
|
|
|
 |
fasterfast [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2006, 17:45
|
|
|
Student napisał/a: | NIe jest to wada konstrukcyjna bo była by we wszystkich.
A teraz sedno: wczoraj mi się nudziło no to umyłem samochód, ale żeby było fajniej to patrzę troszkę ten silnik brudny to go troszkę umyję. Jak zawsze gąbeczka pianka i nnne duperele potem lekko wodą i co ...
Dzisiaj pod pracą parkuję a te obroty jakieś dziwne 650, przygazówka i dalej 650 no to tera ja też mam z niskie ale zobaczymy po pracy czy wszystko wyschło, a po myciu pojawił mi się termometr ale miał dziwne wskazanie :
- E(stopni)C nie wiem jak wstawić stopnie więc piszę
Ale dzisiaj rano już nie miałem termometru. |
dzisiaj bylem w warsztacie, pokrecili jakas tam srubka na przepustnicy i obroty sie troche podniosly choc i tak jeszcze rzuca silnikem, zdjeli na chwile przewod od zaworu cisnienia paliwa i charakterystyka pracy silnika sie nie zmienila, wogole silnik nie zareagowal na jego odlaczenie - niebardzo mi sie to podoba |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2006, 23:02
|
|
|
fasterfast napisał/a: | zdjeli na chwile przewod od zaworu cisnienia paliwa i charakterystyka pracy silnika sie nie zmienila, wogole silnik nie zareagowal na jego odlaczenie - niebardzo mi sie to podoba |
Czepiasz się. Gdyby zareagował bez obciążenia to byłoby dziwne a tak? FPR ma za zadanie podnieś ciśnienie na listwie gdy dodajesz gazu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-07-2006, 07:12
|
|
|
A umnie wszystko wyschło i jest git. Obroty są ok. A tak nawiasem to z chęcią bym obejżał i się przejechał z takim falowaniem. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
gutier [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2006, 09:14
|
|
|
no to sie ciesze że ok.
Własnie a propos jazdy z czyms takim, to okazuje sie ze 'skoki' mocy zdażają się też podczas jazdy. tzn. równomiernie trzymając pedał gazu okazuje się ze w pewnym momencie wyrywa do przodu. Zatem Krokowy odpada.
Nad lewym powietrzem myslałem, ale zadnych dziur nie wykryłem.
Kura, gdyby gdzieś we wrocku był mechanior który zna budowe cari.... |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2006, 11:51
|
|
|
Student napisał/a: | A umnie wszystko wyschło i jest git. Obroty są ok. A tak nawiasem to z chęcią bym obejżał i się przejechał z takim falowaniem. |
Jak jestes z tych marek koło wawy to ja czasami bywam tam i chętnie rzuce okiem na Twoja carisme bez falujących obrotów i pokaże tez moją.
pozdro |
|
|
|
 |
fasterfast [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2006, 13:32
|
|
|
deadly napisał/a: | Student napisał/a: | A umnie wszystko wyschło i jest git. Obroty są ok. A tak nawiasem to z chęcią bym obejżał i się przejechał z takim falowaniem. |
Jak jestes z tych marek koło wawy to ja czasami bywam tam i chętnie rzuce okiem na Twoja carisme bez falujących obrotów i pokaże tez moją.
pozdro |
pozbylem sie problemow z obrotami
sprzedalem carisme |
|
|
|
 |
gutier [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2006, 12:21
|
|
|
...nerwowy chłopie jestes |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-07-2006, 13:50
|
|
|
Miętki psychicznie a tak na poważnie to ja też zastanawiam się nad oddaniem swojej ale z checią wziął bym nowszą Cari taką 2003-05r. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
fasterfast [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2006, 06:38
|
|
|
gutier napisał/a: | ...nerwowy chłopie jestes |
nerwowy to sie zrobilem po zakupie GDI... |
|
|
|
 |
leugdi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2006, 20:23
|
|
|
A w mojej Cari MUT pokazał, że pracując na wolnych obrotach krokowy wykonuje ... 0 kroków. Powinien trochę więcej. Sprawdzić krokowca pomógłby analizator - wykres prawdę powie. Taki nowy krokowiec wraz z dolną częscią przepustnicy to w serwise bagatela 3300 PLN. Wiecie gdzie i za ile alternatywnie można...? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-07-2006, 23:21
|
|
|
gutier napisał/a: | Własnie a propos jazdy z czyms takim, to okazuje sie ze 'skoki' mocy zdażają się też podczas jazdy. tzn. równomiernie trzymając pedał gazu okazuje się ze w pewnym momencie wyrywa do przodu. Zatem Krokowy odpada. |
To nie sa skoki mocy to normalne w GDI, już było o tym pisane ze wtedy silnik przechodzi w tryb GDI i spala bardzij ubogą mieszanke, co powoduje podczas trzymania gazu wzrost mocy. W nowszych modelach byłą jeszcze kontrolka któa to sygnazlizowała.
SWtudent ja bede sprzedawał swoja rozbita i z przodu koo zamka maski widziałem cały czujnik temp., mozew go jednak wymontuje???
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|