Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 19:08
Olej
Autor Wiadomość
Rejant 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2009, 21:49   Olej

Cześć

W majówkę zrobiłem trasę Wrocław-Praga (800 km w obie strony). Przed wyjazdem(piątek)sprawdziłem stan oleju i na bagnecie było powyżej połowy, natomiast dzisiaj sprawdziłem i było poniżej minimalnej. Przerażony pojechałem kupić 1l oleju wlałem i znowu mam powyżej połowy. Czy powinienem się martwić?? Wycieku oleju nigdzie nie zauważyłem. Olej mam 15w40(mobila). Za wszystkie wskazówki będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-05-2009, 21:54   

Troche dużo imho, ja zrobiłem 750 km (bez nadmiernego oszczedzania silnika) na zlot i mimo wycieków zeżarła około 0,3 litra. Jaki masz przebieg u siebie?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2009, 22:00   

Witam i zasadnicze pytanko a jak szybko sobie jechałeś bo z tego co wiem to silniki w układzie V mają to do siebie że jeśli się depta to potrafią olej łykać.Sprawdz przy spokojnej jeżdzie i i czy jak postoi na wolnych obrotach to po dodaniu gazu dymi to wtedy wina uszczelniaczy na zaworach Pozdrowionka
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-05-2009, 22:03   

Mimo wszystko trochę dużo mu spalił - wychodzi ponad normę czyli 1l/1000 km. A olej dość gęsty.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2009, 22:40   

Proponuje sprawdzić korek wlewu przy dalszych trasach u siebie zauważyłem że korek na wierzchu był mokry po wymianie gumki pocenie ustało
 
 
Rejant 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-05-2009, 00:44   

No tak strasznie go nie zarzynałem, w pierwszą stronę bardzo spokojna jazda do 150km. Zaś w drugą stronę troszkę przycisnąłem max prędkość to 200km ale to tylko przez chwilę. Nie zauważyłem aby korek od wlewu był spocony,ale może dobrze się nie przypatrzyłem. Olej w aucie wymieniałem z półtorej miesiąca temu i jakiegoś większego ubytku nie zauważyłem, dopiero po tej podróży. Przebieg u mnie niby 200000 tyś walnął w drodze powrotnej, ale mam obawy, że ktoś tam dłubał ponieważ dalej kilo metromierz nie idzie. Może to być wina wyłamanego ząbka ??
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2009, 07:40   

Oleju troszkę za dużo bierze jeśli nie masz żadnych wycieków ani pocenia się to jest to oznaka (tak jak kolega pisał wyżej) uszczelniaczy nie trzymają już i są za twarde przez to wcina olej im więcej będziesz jeździł tym więcej będzie jadł oleju chyba czas na kosmetykę bebechów silnika
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 06-05-2009, 11:26   

trochę i tak ...ale te silniki pod wpływem obciążenia juz z racji ich konstrukcji będą pożerać olej a prędkośc ok 170 do ponad ...grubo ...200 km/g jest prędkością która każdy silnik obciąża - i tak 5000 tys/obr i powyżej działa na silnik tak że zwiększa mu się smarowanie i podawanie pompy i jezeli ci nie dymi to niech ten olej sobie zżera a dla przykładu i na pocieszenie ....honda z silnikiem 2.2 -193 konie nie doładowany -v-tec żżera bardzo znaczniej olej i jak mi ostatnio powiedziano " tu się oleju nie wymienia - tu się dolewa"przypadek taki sam dzieje się w silnikach nissana i bmw - no chyba że jest to silnik 1 - 1.6 to taki ubytek jest nie wskazany - no ale to moja opinia
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2009, 18:46   

w 100% popieram już to pisałem
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-05-2009, 20:06   

Ja dalej uważam ze troche mu za dużo zjadł. Obciażenie swoją droga ale chyba uszczelniacze też robią swoje. Jak wspomniałem - objechałem około 800 km w trasie przy umiarkowanym bucie - przeciętnie 150-170, momentami 220 i zeżarł mi około 0,4 litra przy zostawianiu kropek pod samochodem (wyciek z uszczelniacza wału). Przebieg tez mam nienajmniejszy (257 tysiecy już). Chyba że mam się cieszyć :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 06-05-2009, 23:50   

Mi spalił może 1mm na bagnecie przy trasie 350 km w umiarkowanym tempie.
Litr to łyknął na 1800 km po mieście. a przebieg mam podobny - 245kkm
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2009, 07:07   

no wiec dlatego mowie ze na 800 km/1 L to naprawdę za dużo nawet jak butuje i silnik chodzi pełna parą
 
 
Rejant 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2009, 12:42   

Dzięki za wszystkie sugestie, może w ten weekend wyskoczę w trasę i zobaczymy jeszcze raz jak się zachowa. A co myślicie o liczniku, czemu nie chce mi nabijać kilometrów, równo zatrzymał mi się na 200000 tys i ani drgnie .
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-05-2009, 13:05   

Ktoś go cofał i spieprzył ??
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Rejant 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2009, 13:22   

A ja wiem :| poprzedni właściciel zapierał się, że nic nie było kręcone, ale co innego mógł mi powiedzieć. Wracając z Pragi walnął tyle ile jest. Czas się zatrzymał dla mojego miśka :mrgreen: Czy świadczy to o tym, że ktoś tam grzebał przy liczniku, czy może być to szereg innych usterek ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.