Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 15:37 |
[2.5 TD] Brak mocy powyżej 2500 obrotów |
Autor |
Wiadomość |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 10-05-2009, 22:26 [2.5 TD] Brak mocy powyżej 2500 obrotów
|
|
|
Czy u Was jest podobnie?
Gdy wciśnie się pedał gazu to powyżej 1700 obr./min turbinka nieźle wkręca (dobrze czuć na drugim biegu) ale powyżej 2500 obr to przyspieszenie słabnie i podnosi obroty powoli (w mniejszym tempie niż od 1700 do 2500). Mam wtedy uczucie, że brakuje mu paliwa.
Może ma to związek z tym, że po ostatniej regulacji pompy paliwa auto nie kopci na pełnym gazie, tak jak wcześniej (ustawili mi tzw. małą dawkę? - ale auto i tak mniej nie pali). |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 15:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-05-2009, 22:30
|
|
|
albo za mało paliwa, albo za małe ciśnienie doładowania.... mogło kopcić przed regulacją pompy właśnie dla tego że dostawał za mało powietrza, ale:
1. sprawdź wszystkie rury za turbiną, czy gdzieś nie ma przedmuchów przy wysokich obrotach
2. sprawdź czy zawór nie puszcza przy zbyt niskim ciśnieniu
3. jeżeli możesz (masz sprzęt) sprawdź ciśnienie doładowania w pełnym zakresie obrotów
a na koniec jeżeli okaże się że to coś z powyższych (czego ci życzę) przestaw pompę na nowo jak była
Jeżeli układ jest szczelny a ciśnienie za małe - no to pewnie turbinka umiera (
a jeżeli układ jest szczelny, ciśnienie prawidłowe, zawór nie puszcza to czeka cie wizyta w porządnym warsztacie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-05-2009, 23:14 Re: Brak mocy powyżej 2500 obrotów
|
|
|
altmarcin napisał/a: | Czy u Was jest podobnie?
Gdy wciśnie się pedał gazu to powyżej 1700 obr./min turbinka nieźle wkręca (dobrze czuć na drugim biegu) ale powyżej 2500 obr to przyspieszenie słabnie i podnosi obroty powoli (w mniejszym tempie niż od 1700 do 2500). Mam wtedy uczucie, że brakuje mu paliwa.
Może ma to związek z tym, że po ostatniej regulacji pompy paliwa auto nie kopci na pełnym gazie, tak jak wcześniej (ustawili mi tzw. małą dawkę? - ale auto i tak mniej nie pali). |
Moze masz po drodze do nas, to podjedź, zrobimy to. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ircol
Nowy Forumowicz ircol
Auto: pajero 92 2,5tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 7 Skąd: SŁUPSK
|
Wysłany: 12-05-2009, 14:44
|
|
|
miałem ten sam objaw, skończyło się na wymianie filtra paliwa i gra |
_________________ MISIAK W AKCJI |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:52
|
|
|
coś podejrzewałem filtr bo kupiłem najtańszy zamiennik - spróbuję wymienić i napiszę |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-05-2009, 15:39
|
|
|
Altmarcin przewalczyles temat? Byles u Zbyszka? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 27-05-2009, 23:43
|
|
|
na razie jeżdżę tak jak jest, ale do Zbyszka chyba będę musiał się wybrać
|
|
|
|
 |
piotrek.28jp
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: wschodnia granica
|
Wysłany: 01-06-2009, 20:57
|
|
|
jak to jak tak mialem to wymienilem wszystkie filtry paliwa powietrza oleju i juz chodzi jak burza |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 02-06-2009, 20:37
|
|
|
Aha, przy okazji nie polecam jakichkolwiek części markowanych JC czyli Japan Cars nawet tych Premium. Lipa straszna! |
|
|
|
 |
Marco123
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1991 Listopad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Raciborz
|
Wysłany: 20-11-2009, 15:15
|
|
|
Witam.
Mam problem z turbina w pajerce...Kupilem go pół roku temu,to jest rocznik 91,2.5 td.zaczoł brac mi olej,gdy pozrzucałem gumowe przewody od intercoolera i turbiny okazalo sie że w turbinie i intercoolerze jest olej,dużo oleju,ale filtr powietrza jest czysty.Czy ktos mi pomorze???Czego jest to wina? |
_________________ Marco |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 20-11-2009, 20:06
|
|
|
To ze jest zaoliwione i zabrudzone to normalka. Opary z oleju przedostaja sie przez odme. Chyba ze masz z tym cos nie tak i ci wyrzuca tamtendy olej. Sprawdz gruby waz przed turbina gdzie dochodzi cienki gumowy waz z odmy. Jesli jest bardzo zasyfiony to moze byc cos z tym.
Ja bede zakladal chyba separator na odme. Musze go tylko zrobic. |
|
|
|
 |
Marco123
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1991 Listopad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Raciborz
|
Wysłany: 21-11-2009, 10:23
|
|
|
Dzieki za odpowiedz sprawdze to:) Mam jeszcze jedno pytanko odnosnie kontrolek,przy przekreceniu kluczyka zapalają sie kontrolki ktore mają,podczas jazdy zaczyna migać kontrolka blokady dyferencjalu przedniego i zalącza sie kontrolka(niewiem z czego ona jest bo ksiażke mam w języku niemieckim,autko było sprowadzone z niemiec) ale wygląda ona jakby auto wpadło w poślizg i świeci na żółto,co to może być? |
_________________ Marco |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 22-11-2009, 10:52
|
|
|
to że się włącza kontrolka blokady centralnego mechanizmu różnicowego to pewnie padł jakiś czujnik ja na twoim miejscu bym po prostu to olał bo raczej nie możliwe jest ( chyba ) zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego jeżeli jedziesz na tylnym napędzie. a ta druga kontrolka to chyba ABS ale inni na pewno to rozwiną |
_________________
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 21-03-2010, 16:53
|
|
|
Czy ktoś wie jakia powinna być wartość ciśnienia doładowania? u mnie wacha się od 0,8 do 0,9 podczas jazdy-maksymalne...to dobrze czy żle z tym że mój to 2.8 td. Mam wrażenie, że strasznie słaby jest...a może egr coś szwankuje? |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 21-03-2010, 19:53
|
|
|
gołąb napisał/a: | Czy ktoś wie jakia powinna być wartość ciśnienia doładowania? u mnie wacha się od 0,8 do 0,9 podczas jazdy-maksymalne...to dobrze czy żle z tym że mój to 2.8 td. Mam wrażenie, że strasznie słaby jest...a może egr coś szwankuje? |
0.94 bara |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
|