Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 15:37
[2.5 TD] Brak mocy powyżej 2500 obrotów
Autor Wiadomość
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 10-05-2009, 22:26   [2.5 TD] Brak mocy powyżej 2500 obrotów

Czy u Was jest podobnie?
Gdy wciśnie się pedał gazu to powyżej 1700 obr./min turbinka nieźle wkręca (dobrze czuć na drugim biegu) ale powyżej 2500 obr to przyspieszenie słabnie i podnosi obroty powoli (w mniejszym tempie niż od 1700 do 2500). Mam wtedy uczucie, że brakuje mu paliwa.
Może ma to związek z tym, że po ostatniej regulacji pompy paliwa auto nie kopci na pełnym gazie, tak jak wcześniej (ustawili mi tzw. małą dawkę? - ale auto i tak mniej nie pali).
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2009, 22:30   

albo za mało paliwa, albo za małe ciśnienie doładowania.... mogło kopcić przed regulacją pompy właśnie dla tego że dostawał za mało powietrza, ale:

1. sprawdź wszystkie rury za turbiną, czy gdzieś nie ma przedmuchów przy wysokich obrotach

2. sprawdź czy zawór nie puszcza przy zbyt niskim ciśnieniu

3. jeżeli możesz (masz sprzęt) sprawdź ciśnienie doładowania w pełnym zakresie obrotów

a na koniec jeżeli okaże się że to coś z powyższych (czego ci życzę) przestaw pompę na nowo jak była :P

Jeżeli układ jest szczelny a ciśnienie za małe - no to pewnie turbinka umiera :( (

a jeżeli układ jest szczelny, ciśnienie prawidłowe, zawór nie puszcza to czeka cie wizyta w porządnym warsztacie :(
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-05-2009, 23:14   Re: Brak mocy powyżej 2500 obrotów

altmarcin napisał/a:
Czy u Was jest podobnie?
Gdy wciśnie się pedał gazu to powyżej 1700 obr./min turbinka nieźle wkręca (dobrze czuć na drugim biegu) ale powyżej 2500 obr to przyspieszenie słabnie i podnosi obroty powoli (w mniejszym tempie niż od 1700 do 2500). Mam wtedy uczucie, że brakuje mu paliwa.
Może ma to związek z tym, że po ostatniej regulacji pompy paliwa auto nie kopci na pełnym gazie, tak jak wcześniej (ustawili mi tzw. małą dawkę? - ale auto i tak mniej nie pali).


Moze masz po drodze do nas, to podjedź, zrobimy to.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ircol 
Nowy Forumowicz
ircol

Auto: pajero 92 2,5tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 12-05-2009, 14:44   

miałem ten sam objaw, skończyło się na wymianie filtra paliwa i gra
_________________
MISIAK W AKCJI
 
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 12-05-2009, 20:52   

coś podejrzewałem filtr bo kupiłem najtańszy zamiennik - spróbuję wymienić i napiszę
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2009, 15:39   

Altmarcin przewalczyles temat? Byles u Zbyszka? :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 27-05-2009, 23:43   

na razie jeżdżę tak jak jest, ale do Zbyszka chyba będę musiał się wybrać
:) :)
 
 
 
piotrek.28jp 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: wschodnia granica
Wysłany: 01-06-2009, 20:57   

jak to jak tak mialem to wymienilem wszystkie filtry paliwa powietrza oleju i juz chodzi jak burza :)
 
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 02-06-2009, 20:37   

Aha, przy okazji nie polecam jakichkolwiek części markowanych JC czyli Japan Cars nawet tych Premium. Lipa straszna!
 
 
 
Marco123 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1991 Listopad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Raciborz
Wysłany: 20-11-2009, 15:15   

Witam.

Mam problem z turbina w pajerce...Kupilem go pół roku temu,to jest rocznik 91,2.5 td.zaczoł brac mi olej,gdy pozrzucałem gumowe przewody od intercoolera i turbiny okazalo sie że w turbinie i intercoolerze jest olej,dużo oleju,ale filtr powietrza jest czysty.Czy ktos mi pomorze???Czego jest to wina?
_________________
Marco
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 20-11-2009, 20:06   

To ze jest zaoliwione i zabrudzone to normalka. Opary z oleju przedostaja sie przez odme. Chyba ze masz z tym cos nie tak i ci wyrzuca tamtendy olej. Sprawdz gruby waz przed turbina gdzie dochodzi cienki gumowy waz z odmy. Jesli jest bardzo zasyfiony to moze byc cos z tym.
Ja bede zakladal chyba separator na odme. Musze go tylko zrobic.
 
 
Marco123 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1991 Listopad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Raciborz
Wysłany: 21-11-2009, 10:23   

Dzieki za odpowiedz sprawdze to:) Mam jeszcze jedno pytanko odnosnie kontrolek,przy przekreceniu kluczyka zapalają sie kontrolki ktore mają,podczas jazdy zaczyna migać kontrolka blokady dyferencjalu przedniego i zalącza sie kontrolka(niewiem z czego ona jest bo ksiażke mam w języku niemieckim,autko było sprowadzone z niemiec) ale wygląda ona jakby auto wpadło w poślizg i świeci na żółto,co to może być?
_________________
Marco
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 22-11-2009, 10:52   

to że się włącza kontrolka blokady centralnego mechanizmu różnicowego to pewnie padł jakiś czujnik ja na twoim miejscu bym po prostu to olał bo raczej nie możliwe jest ( chyba ) zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego jeżeli jedziesz na tylnym napędzie. a ta druga kontrolka to chyba ABS ale inni na pewno to rozwiną :D
_________________

 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 21-03-2010, 16:53   

Czy ktoś wie jakia powinna być wartość ciśnienia doładowania? u mnie wacha się od 0,8 do 0,9 podczas jazdy-maksymalne...to dobrze czy żle z tym że mój to 2.8 td. Mam wrażenie, że strasznie słaby jest...a może egr coś szwankuje?
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 21-03-2010, 19:53   

gołąb napisał/a:
Czy ktoś wie jakia powinna być wartość ciśnienia doładowania? u mnie wacha się od 0,8 do 0,9 podczas jazdy-maksymalne...to dobrze czy żle z tym że mój to 2.8 td. Mam wrażenie, że strasznie słaby jest...a może egr coś szwankuje?


0.94 bara
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.